Wat voer jij je hond en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 01:14

Kvv verschillende merken. O.a Dogmeat, Alroda, Darf, Kiezenbrink etc.

En af en toe bijna graanvrije brok Darf voll of farmfood.

O ja daarnaast vooral gedroogde snacks. Af en toe een groente/kruidenmix. Zo'n 2 keer per week over hun eten en ook nog 2 keer per week een halve schapenvet bonbon.

Noisy

Re: Wat voer jij je hond en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 01:37

Ik voer momenteel als droogvoer Smølke maxi adult aangevuld met KVV van Dogmeat.
Ook krijgt ze regelmatig een varkensoor of andere gedroogde/gerookte snack tegen tandsteenvorming.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:58

Onze 5 honden (4 labradors en 1 golden retriever) krijgen farmfood brok

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:02

Hier voer ik dogmeat, de worsten en losse dingen ernaast zoals luchtpijp en ribben. Nog nooit zo’n mooie, glanzende en gezonde hond gehad.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:48

Hill's™ Prescription Diet™ k/d™ + Mobility Canine. Aangezien mijn hond nierproblemen heeft en last heeft van haar gewrichten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:38

Hier deels (2 maaltijden) Renske vers (natvoer) en deels Royal Canin medium adult (1 kleine maaltijd).

Op dit moment zijn we wat zoekende, omdat recent duidelijk geworden is dat de nachtmerries die ze vanaf 11 maanden al heeft (nu 5 jaar) primaire epilepsie blijkt te zijn. Ze moet daarvoor (kalmerende) supplementen omdat we bij haar de trigger inde hoek stress/overprikkeling verwachten (afgelopen maanden 2x aanval na 30-60 minuten wandelen op vreemd terrein en een aanval na verhuizen van ouderlijk huis naar tuinhuis/tiny house op hetzelfde terrein. Eerder calculeerde ik het risico op een nachtmerrie gewoon in na een intensievere activiteit). Maar die moeten weer ergens over gegeven worden.

Vanwege de huidige voersituatie (die niet te veranderen is) is dat niet handig met haar 2 hoofdmaaltijden, dus de wobbler kong met RC-brokken wordt nu vervangen door een zakje kattennatvoer in een lickimat met daarover de supplementen gestrooid. Ik wil echter een betere kwaliteit aan natvoer zoeken en eventueel haar kong met een halve hoeveelheid vullen. We moeten echter wel opletten dat ze dan niet te dik wordt.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:54

Ik voer Acana brok. Varieert in smaak maar zonder kip. Omdat de jack Russell daar niet tegen kan. Deze 2 x per dag. De jonge bouvier 3 x per dag. Beide krijgen s'avonds wat natvoer bij de brok. Deze is van wolf of the wildernis. Bevalt goed. Beide lekker in hun vel. En mooie ontlasting. Stevig en minder dan met andere brok.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:29

Ik voer al jaren Naturis koudgeperste persbrok (hier vnl lam). Maar sinds 4 maand overgeschakeld op Real Nature senior koudgeperste weidebrok.
Naturis beviel me meer qua prijs maar is alleen online te bestellen, zodoende was ik al wel eens te laat en kwam er dus af en toe een zak real nature binnen want, die koop je in de maxi zoo hier in BE.

Ik geef persbrok ivm vooral mijn bordercollie welke een ontzettend moeilijke eter is, en dit tot nu toe de enige 2 soorten brok zijn die hij eet. De staffords eten dus mee.
Kvv geven wij bewust niet dagelijks (alleen soms als extra), wel geven we de gestoomde worst van Naturis bij, ivm mijn beroep en de honden die dus veel op trot zijn met mij.
Geexpandeerde brok komt hier zowieso het huis niet meer in.
Ben héél tevreden over deze 2 persbrokken, na lang zoeken. En al mijn honden staan hier super gezond op, mijn dikkerd blijft makkelijk op gewicht ondanks ik volgens gewicht voer en nu dus normale porties geef. En mijn bc valt ook niet af op deze brok. Ze glanzen, zijn gezond, eten het altijd zonder gezeur, ideaal voor ons!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:36

Blikvoer van Jarco, smaak Kalkoen
Gestoomde maaltijd van Kennels Favorite, smaak Kalkoen en Eend . ( af en toe, als afwisseling. )
Een handje brokjes van Jarco, smaak Eend in de snuffelmat..

Waarom?
Omdat hij erg allergisch is voor bijna alles, en dit gelukkig heel goed gaat.
Ook is hij een een hele moeilijke eter, en dit lust hij graag.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:44

Ik kom hier even binnenvallen en geef toe niet alles gelezen te hebben.
Onze vorige hond is gezond oud geworden op Cavom.
Onze nieuwe hond eet het wel, maar om te zeggen dat hij er dol op is, nee niet echt.
Hij ziet er wel goed uit.

Nu kwam ik Wooof tegen op facebook.
Geen idee of hij dat liever heeft hoor.
Maar is dat ook een goede brok?

https://wooof.xyz/geperst-hondenvoer-vergelijken/

Ik denk dat ze hier de high energy vergelijken, ik zou zelf voor de regular gaan.
https://wooof.xyz/winkel/wooof-regular/

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:54

Ik voer KVV van Oervoer. Waarbij ik verschillende diersoorten afwissel en 10% groente en 10% vis voer. Ook hebben we 1 pensdag per week.

En als we op vakantie zijn voer ik Darf brokken, dat os toch wat praktischer op reis.

Onze hond doet het hier super op.