Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Dan neem je contact op met de stichting waar hij vandaan komt en/of met het asiel en dan regel je een herplaatsing.
Een topic op bokt is daarbij niet nodig.
KimD schreef:Dit inderdaad.. En gewoon de werking van de stichting in het algemeen. Ze maken je hond gewoon dood vanbinnen, zal hij zich zeker niet meer slacht gedragen inderdaad...ZoZenn schreef:Ik zou kijken naar stichting animal's faith. Zij zijn een speciaal soort asiel, dat probleemgedrag aanpakt en vervolgens een passend baasje zoekt met behulp van consulten/proefmiddagen enzovoorts. Je hebt op facebook ook 'Asielhond zoekt mandje', een mevrouw met een hondenhotel die voor 1 niet-huishond een plek heeft en met behulp van verhalen een nieuw baasje zoekt, haar zou je ook kunnen vragen. Ze maakt wel eens een uitzondering bij een lastig te plaatsen hond.
Doe dat asjeblieft niet! Die vrouw spoort niet!![]()
superpony schreef:En vooral ook naar jezelf kijken, want ik denk eigenlijk dat de grootste verandering in jullie zit ipv de baby.
Brainless schreef:superpony schreef:En vooral ook naar jezelf kijken, want ik denk eigenlijk dat de grootste verandering in jullie zit ipv de baby.
Dat is absoluut waar.
Maar eenmaal (net) moeder geworden met daarbij behorende hormonen, kun je jezelf niet even veranderen.
Je bent/wordt nu eenmaal anders als je een baby hebt.
Nikass schreef:Kijk voor mij persoonlijk geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken mijn honden weg te doen. Maar niet iedereen is hetzelfde.
Ik denk: je neemt weloverwogen een kind terwijl je een hond in huis hebt waar dat dikke kans niet goed mee gaat.
Je weet dat de consequentie dan is dat hond weg moet (want kind gaat uiteraard niet)
Dan neem je contact op met de stichting waar hij vandaan komt en/of met het asiel en dan regel je een herplaatsing.
Een topic op bokt is daarbij niet nodig.
tamaramt schreef:Nou, dat wisten we dus niet.Je wist hoe de hond was qua karakter en koos toch voor adoptie.
Cayenne schreef:TS, in december schreef je nog dat jullie denken dat hij dement aan het worden is en geregeld in huis plast.
Is dit dezelfde hond? [BB] Hond plast ineens binnen, ideeën?
Want dan zou ik hem sowieso nog eens goed laten nakijken. Bij dementie denk ik dat inslapen echt een betere optie is als herplaatsen.
dierenfan schreef:Een klap met een muilkorf kan bij een baby of zeer jong kindje zeer hard en verkeerd aan komen
superpony schreef:dierenfan schreef:Een klap met een muilkorf kan bij een baby of zeer jong kindje zeer hard en verkeerd aan komen
Dat is wel echt enorm zoeken. Onze zwarte muilkorfjes zijn niet keihard en hun eigen kop/bek is denk ik zelfs een stuk harder.
Als een hond echt gaat bijten en schudden is het echt erger.
Mensen moeten eigenlijk dit voorkomen en als het zover komt, op tijd actie ondernemen. Maar zoals algemeen bekend NOOIT kind en hond samen alleen laten. Hoe je dat wil doen, ze apart wil houden of waar de hond moet liggen, moet je van tevoren trainen.