Lastige situatie agressieve buurt kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:20

Amber_anne schreef:
Ik heb overigens geen eens een kat maar vind gewoon dat als je overlast hebt je er zelf iets aan moet doen. Aangezien er nou eenmaal geen wetgeving ervoor is en ik het sneu vind voor de katten

Meeste dierenambulances nemen katten niet na 1 keer mee precies om deze reden. Deze mensen hebben ook wel iets beters te doen dan zich te bemoeien met een buren ruzie

Dus de volgende keer als mijn buren om 1 uur snachts nog herrie lopen te schoppen, dan sla ik ze op hun bek want "als je overlast hebt moet je er zelf maar iets aan doen" 8)7 (dit is natuurlijk sarcastisch voor de gene die geen sarcasme spreken).

Sorry hoor maar ik vind het sneu voor katten dat ze om de haverklap aangereden worden, en ik vind het ook sneu voor mezelf dat ik andermans stront op moet ruimen, en kattenpies ruikt niet zo lekker hoor..

Daarnaast zou ik de dierenambu niet eens bellen maar de kat naar het asiel brengen.

Anoniem

Re: Lastige situatie agressieve buurt kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:38

Moderatoropmerking:
Ondanks dat ik begrijp dat het 'deze' kant op gaat, wil ik vriendelijk verzoeken om dit topic niet in een welles-nietes discussie te laten verzanden. Gelieve het bij het onderwerp te houden, namelijk de agressieve buurtkat (en dan alles wat daar bij komt kijken).
Algemene discussie over overlast, het houden van katten (binnen versus buiten) kan hier plaats vinden, [BB] [Info] Discussietopic over het houden van katten.

Alvast bedankt!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:46

naomiiiii schreef:
Amber_anne schreef:
Ik heb overigens geen eens een kat maar vind gewoon dat als je overlast hebt je er zelf iets aan moet doen. Aangezien er nou eenmaal geen wetgeving ervoor is en ik het sneu vind voor de katten.

Lekker krom. Als een paard op straat mest ruim je het toch ook op of zeg je tegen de mensen die er last van hebben. "Moet je zelf maar wat aan doen."?

Lekker alle giftige slangen loslaten, als ze een random persoon bijten moet die er maar wat aan doen want die heeft er last van! :')
(Ja, lekker overdreven maar het is eigenlijk gewoon hetzelfde.)

Nee. Zorg er gewoon voor dat jouw beest geen overlast geeft. Of zijn we allemaal hartstikke egoistisch geworden?

Blijkbaar dus wel. Ik heb geen kat en zeg ook niet of ik die buiten laat lopen of niet.
Er is nou eenmaal geen wetgeving voor katten maar ik zie liever dat mensen er iets aan doen dan dat de kat de dupe wordt van een ruzie tussen buren

Edit: excuses zie de mod opmerking nu

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:27

naomiiiii schreef:
Het is dat mijn hond ze met open armen zou verwelkomen, anders zou ik ze mooi los laten op die rot beesten.

Vind het ook wel grappig dat alle katten eigenaren stil zijn sinds oa mijn vorige bericht in dit topic. Zien jullie eindelijk in hoe vervelend jullie dieren zijn? Ik zie sindsdien bijna geen verdediging meer.

Tjonge, is dat de bedoeling, monddood maken?

Ik heb geen katten maar ik vind het gezellig ze in de tuin te hebben.
En ik vind mensen zoals jij superirritant.

Ik heb een hond met jachtinstinct maar die leer ik lief te zijn voor katten.
En die laat ik nooit zomaar los in mijn tuin.

Totaal doorgeslagen deze hetze.
En totaal doorgeslagen de onverdraagzaamheid naar elkaar toe.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:48

Het is een soort van onverdraagzaamheid die denk ik is ontstaan omdat veel eigenaren niet hun verantwoording nemen, dat schouders ophalen makkelijker is dan iets ondernemen tegen de overlast. Neem de terrorkat van het topic. Had het baasje zelf haar tuin afgezet was er geen probleem geweest. Ze weet immers dat haar kat zo is, dat er meerdere katten de pineut zijn daardoor.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:12

Sorry maar jij laat je hond nooit zomaar los in je eigen tuin om andermans kat? Moeniegekkerwordennie!!!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:57

A3a1 schreef:
naomiiiii schreef:
Het is dat mijn hond ze met open armen zou verwelkomen, anders zou ik ze mooi los laten op die rot beesten.

Vind het ook wel grappig dat alle katten eigenaren stil zijn sinds oa mijn vorige bericht in dit topic. Zien jullie eindelijk in hoe vervelend jullie dieren zijn? Ik zie sindsdien bijna geen verdediging meer.

Tjonge, is dat de bedoeling, monddood maken?

Ik heb geen katten maar ik vind het gezellig ze in de tuin te hebben.
En ik vind mensen zoals jij superirritant.

Ik heb een hond met jachtinstinct maar die leer ik lief te zijn voor katten.
En die laat ik nooit zomaar los in mijn tuin.

Totaal doorgeslagen deze hetze.
En totaal doorgeslagen de onverdraagzaamheid naar elkaar toe.

Ben het met je eens, onverdraagzaamheid viert hier hoogtij.
Je zult altijd wel overlast hebben van je buren en mensen in je omgeving. Denk maar aan bladblazers, stank, herrie, geschreeuw etc. Katten, honden etc horen daar ook bij. Ik woon aan de rand van een dorp en kennelijk vinden hondenbezitters het ideaal om onze oprit als poepplek voor de honden te gebruiken. Er liggen soms vele tientallen drollen die inderdaad ontzettend stinken in de zomer. In onze buurt zijn veel katten, zelf heb ik er ook drie. Alle katten lopen hier vrij rond en iedereen houd wel een oogje op ze. Er zijn twee buurkatten die altijd bij ons binnendringen zodra ze de kans zien, ze wringen zich zelfs langs ons naar binnen. Het zijin prima katten, maar wil ze niet in huis, want ze eten alles op en sproeien in huis. Ik zet ze dus een aantal keren per dag buiten en kan nooit een deur of raam open laten staan, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Verder vind ik - en nu ga ik iets zeggen waar vast heel veel commentaar op komt - eigenlijk dat katten in een veilige omgeving zoveel mogelijk los zouden moeten kunnen lopen. Natuurlijk kan dat niet met agressieve of valse dieren.

En wat honden betreft is het eigenlijk behoorlijk tegennatuurlijk dat je soms grote honden ziet die in een flatje worden gehouden en dan alleen 3-4 keer per dag aan een lijn worden uitgelaten. Die kunnen dus nooit eens vrij rennen of gewoon in eigen tempo lekker overal snuffelen.

Ik ken verschillende mensen met een echt grote tuin (halve hectare of meer) of boerenland waar de honden wel los lopen. Gelukkig is een hond wel heel veel gemakkelijker binnen te houden dan een kat en zo kunnen dus onbetrouwbare honden ook naar buiten.

Ons land is misschien wat klein en vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:59

Denken jullie om het verzoek in het groen? Die staat een aantal berichten omhoog of zie de openingspost.