Maandelijkse kosten van huisdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:48

luuntje schreef:
Leuk om te zien wat iedereen kwijt is.

Hoeft niemand hondenbelasting te betalen?
Wij betalen per jaar ongeveeer €80.

Lidmaatschap kynologenclub en bijbehorende cursussen. Tikt leuk aan.
En extra was, elke week een draai met hondenkleed en handdoeken.

Eigenlijk wel maar heb hem niet aangegeven, normaal €82,50 per jaar en de boete die je krijgt is €82,50

Nu al tweede jaar op rij niks beraald en geen controle dus betaal ik liever een keer een boete dan elk jaar

meisje2000

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:19

Tot nu toe deze maand.
6 blikjes vlees 3.84
1 zak Kattengrid 12.00
Daar komt deze maand nog een zak prinsbrokken van 5 kilo bij van 32.50. Dan hebben we onze kosten voor deze maand eerst weer gehad, tenzij er iets gebeurt waardoor 1 of beiden naar de dierenarts toe moet

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:24

Wij krijgen jaarlijks controle van de hondenbelasting.
Dus braaf opgegeven.

Misschien in 2019 de kosten maar eens bijhouden.
Als ik durf.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:00

Afbeelding

Deze maand. Behoorlijk wat kosten voor 1 van mijn katten.
Is een blaasgruis patiënt, zat weer verstopt. Dus opname, spoedconsulten etc.
Kosten zijn nog niet klaar, want met kerst heeft ie terug val gehad, dus daar krijg ik nog een rekening van en de behandeling die nog volgt. Hij is nog steeds ziek helaas :(

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:39

Hier ben ik met de drie katten en de hond (newfoundlander) permanent over gegaan op Britt care brokken. Die zijn hypo-alergeen. 2 van de 3 katten hebben dat niet perse nodig. Maar het maakt voeren een stuk makkelijker.

We zijn nu zo'n €100,- in de maand kwijt aan brokken. €40,- voor de 3 katten samen en €60,- voor de hond.

Het konijn krijgt naast simpele brokjes en hooi gedroogde kruiden. Helaas heb ik zelf niks kunnen drogen dit jaar. Dus ik moet het kopen. In totaal kost het konijn aan voer ongeveer €10,- per maand.

De 3 kippen krijgen veel snijafval naast hun granen. Ze kosten zo'n €5,- per maand.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:51

_Annemiek schreef:
luuntje schreef:
Leuk om te zien wat iedereen kwijt is.

Hoeft niemand hondenbelasting te betalen?
Wij betalen per jaar ongeveeer €80.

Lidmaatschap kynologenclub en bijbehorende cursussen. Tikt leuk aan.
En extra was, elke week een draai met hondenkleed en handdoeken.

Eigenlijk wel maar heb hem niet aangegeven, normaal €82,50 per jaar en de boete die je krijgt is €82,50

Nu al tweede jaar op rij niks beraald en geen controle dus betaal ik liever een keer een boete dan elk jaar

Hier is geen hondenbelasting. Dat is per gemeente verschillend.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:21

Wij hebben dan geen hond maar ook hier betaal je geen hondenbelasting

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:24

Hier betaal je wel hondenbelasting maar dat wordt afgeschaft per dinsdag. :D

Kosten voor december zijn tot nu toe €52,- aan spullen voor de vissen en zeg dat er nog een tientje bij komt maandag voor een stevige kluif om de jaarwisseling door te komen. :)
Er vanuit gaande dat er geen gekke dingen gebeuren iig.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:38

Ik geloof dat dit het wel weer was voor deze maand :+

Kosten december 2018 voor 1 kat
-Beaphar Beaphar Multi-Vit: €12.45
-16 blikjes natvoer: €12
-3 bakken kattenbakvulling: €6,60
-Speelhengel van ongeveer: €3
-Nieuwe krabpaal: €39.95
-2 zakjes ‘snoep’ samen ongeveer: €5

Totaal december: €79,-

Edit: nope nog 2 zakjes ‘probeersnoep’ vergeten, we proberen altijd iets nieuws in de hoop dat zijn allergie daar niet van opspeelt

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:52

ik heb dure beesten
1 kat met nierziekte dus medicijnen a 40 euro p mond
speciaal voer a 2 euro p dag dus 60 p mond

1 kat die met de nierkat meent dus ook 60 euro p mnd

1 hond die speciaal voer heeft a 70 euro p mnd

dus hond en 2 katten minimaal. 230 euro p mnd maar ik reken op 250
dan een paard. stalling voer les etc gemiddeld 500 p mnd dus al met al ben ik zeker 750 euro p mnd kwijt aan mijn dieren... :D

EpiqueCheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:03

Pff.. hier word je inderdaad niet vrolijk van. Wel een goed moment om eens te kijken naar mijn kosten! :D

Maandelijks:

Stalling paard: 405,-
Grasbrokken paard: 20,-
Ruwvoermix paard: 30,-
Finceto+ 42,-
Hoefsmid: 15,- (even gedeeld door 2 maanden)
hondenbrokken voor 2 honden: 30,-
Kattenbrokjes: 11,-
kattenbakvulling: 7,-
Vogelzaad: 10,-
Extra lekkers voor alle dieren: 30,-
Ohja en dan geef ik nog een slobbertje af en toe, a 15,-

Ik kom uit op een totaal van 585,- maar je krijgt er wel een hoop voor terug! <3 <3 <3

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:23

Ik durf geen berekening te maken. Zolang ik het niet exact weet, hoeft de grote baas het ook niet te weten . En wat niet weet, wat niet deert....

Wij hebben:
4 paarden (5e in de maak)
2 honden
3 katten
14 kippen
3 konijnen
4 cavia’s
2 mini varkens
1 hamster
En een paar vissen .

Snappen jullie nu waarom ik de grote baas liever niet wijzer maak

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:28

Ik heb 1 kat.

Mijn voer koop ik in zak van 12 kg, 50 euro doe ik ongeveer 300 dagen mee. Komt dus neer op ongeveer 5 euro droogvoer per maand.

Natvoer koop ik in verpakkingen van 24 blikjes à 10 euro, daar doe ik 48 dagen mee (half blikje per dag). Dat is ongeveer 6 euro natvoer per maand.

Kattengrit is ongeveer 4 euro, elke maand een nieuwe zak.

Kosten daarvan komen dus neer op 15 euro per maand.

De rest zijn incidentele kosten, zoals dierenarts/inenten, nieuwe krabpaal etc. Ik heb mijn kat nu sinds maart en heb inclusief haar adoptiekosten denk ik nu zo'n 400 euro aan haar uitgegeven. Krabpaal x2, kattenbak, fonteintje, voerbakjes, snoepjes, halsbandje, ligmatje, 1x dierenartsbezoek en enkele keren natvoer moeten kopen. Voer van de eerste zak heb ik nog steeds :D

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:40

Wij hebben 2 katten die binnenshuis leven.
We kopen voer in zakken van 3kg (€15 per zak) en daar doen ze iets minder dan een maand mee.
Natvoer komt op €12 per maand
Kattengrit €8 per maand
Vaste kosten zijn dus zo'n €25 per maand

Snoepjes, krabpaal, fontein, speelgoed en dierenarts is incidenteel. Komt denk ik op zo'n €200 per jaar.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:56

Mijn dwerghammie kostte hooguit 10 euro per maand (back to nature strooisel was vrij duur plus basisvoer science selective en houten speeltjes) alleen de operatie om haar leven te redden (wangzak abces) kostte 62 euro, over de anderhalf jaar dat ze leefde valt dat reuze mee... Helaas is ze niet meer wakker geworden... Dus nu kost ze niks meer...

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:59

Ik heb eerlijk geen idee wat de hele beestenbende maandelijks kost aan voer ed.. Als het op is bestel ik gewoon weer.

Maar goed, op het moment dat je bedragen van Eur 7.000,00 gaat betalen per jaar aan dierenarts kosten en de medicijnen per maand duurder zijn dan het voer, dan maakt het misschien niet zo veel meer uit :').

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:26

Alles meegerekend... dus kosten trainen, workshops, voeding, supplementen, osteopaat, dierenarts, verzekeringen, speelgoed, trainingsspul, etc... even los van de benzinekosten... kom ik op gemiddeld €300 per maand :=

Ik heb één hond van 19 kilo _O- Interessant om te zien hoeveel verschil er zit tussen iedereen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:30

Ik heb de kosten weer op een rijtje van deze maand. Tenzij een spoed DA, komt daar niets meer bij.

Het betreft een hond van 30 kg en een hond van 10 kg, december 2018:

* Filariapreventie €4
* Hondenkoekjes €3

Totaal december 2018: €7

Volgende maand bestel ik weer voer, dus zal het er heel anders uitzien. :)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:53

Kosten deze maand

Konijnen:
15 kg voer @ 15 euro

Hond:
Koekjes €5
Pet rescue €20
Bot €3

En ik denk dat er nog wel wat kosten bijkomen... Aangezien ik nu beneden zit met een doodsbange hond ivm het vuurwerk... Dus gaan er nog pilletjes komen van de dierenarts...

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 02:18

Froukje_J schreef:
Kosten deze maand

Konijnen:
15 kg voer @ 15 euro

Hond:
Koekjes €5
Pet rescue €20
Bot €3

En ik denk dat er nog wel wat kosten bijkomen... Aangezien ik nu beneden zit met een doodsbange hond ivm het vuurwerk... Dus gaan er nog pilletjes komen van de dierenarts...

Toch geen kalmeringspilletjes hè? Je weet dat ze dan alleen fysiek gekalmeerd worden maar mentaal nog alles mee krijgen wat resulteert in nog meer paniek?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 02:48

Interessant topic, heb het gauw even doorgenomen en een ding valt me gelijk op, hoe kan het dat de katteneigenaren zo weinig kosten aan kattenbakgrit hebben :D

Wij hebben 2 maine coons en 4 kattenbakken verspreid door het huis, maar de zakken grit die ik koop zijn ongeveer 15 euro per stuk en dacht dat dat een gemiddelde prijs is en heb er zeker twee per maand minimaal nodig, hoe komt het dat ik kennelijk zo duur uit ben vergeleken met jullie? Ben benieuwd wel grit en waar jullie dat dan kopen...

En kattenvoer, koop ik bij de dierenarts, 3 kilo zak voor 30 euro en minstens 1 zak per maand dacht ik maar moet dat eens goed bijhouden...

Heb ook nog drie cavias en veel kippen dus kan een mooie lijst maken als ik er eens mee begin, heb geen idee van de exacte kosten eerlijk gezegd maar valt erg mee denk ik :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 03:21

Manda schreef:
Wij hebben 2 maine coons en 4 kattenbakken verspreid door het huis, maar de zakken grit die ik koop zijn ongeveer 15 euro per stuk en dacht dat dat een gemiddelde prijs is en heb er zeker twee per maand minimaal nodig, hoe komt het dat ik kennelijk zo duur uit ben vergeleken met jullie? Ben benieuwd wel grit en waar jullie dat dan kopen...

Viel mij ook op, hier 1 kat en 1 bak, het grit wat ik gebruik is 14 euro per zak en ik gebruik ongeveer een zak per maand.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 07:43

Leuk, zo'n topic!

Wij hebben twee honden. Even schatten deze maand, maar dit is het:

- voer €45
- dentastix 2 pakken €24
- blikvoer 4x €8

Dus zo'n €77 voor deze maand.

Binnenkort weer inentingen en vlooienmiddel, dus dab gaat t prijskaartje weer iets omhoog :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:42

black_kelpie schreef:
Manda schreef:

Viel mij ook op, hier 1 kat en 1 bak, het grit wat ik gebruik is 14 euro per zak en ik gebruik ongeveer een zak per maand.

Ik heb duur grit (cats best eco plus, een zak van 60l/27kg kost ong €35,- à €40,- afhankelijk van waar je hem koopt) maar een kat die liever in de tuin gaat dan op de bak. :+
Hoef de bak daardoor mss 2x per jaar uit te soppen en mss 10x een schepje erdoor te halen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:38

xPabloBokt schreef:
Froukje_J schreef:
Kosten deze maand

Konijnen:
15 kg voer @ 15 euro

Hond:
Koekjes €5
Pet rescue €20
Bot €3

Toch geen kalmeringspilletjes hè? Je weet dat ze dan alleen fysiek gekalmeerd worden maar mentaal nog alles mee krijgen wat resulteert in nog meer paniek?

Dat geld zeker niet voor elk ‘kalmeringspilletje’. :) Jij hebt het over Vetranquil, en die zou ik inderdaad overslaan. Ik zou me sowieso niet aansluiten bij een dierenarts welke dit voorschrijft :D . Maar er zijn zeker ook goede varianten :j .