Rechten gekochte "doodzieke" hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:16

Ik dacht dat het een broertje was die met de ogen zat, niet de hond van TS..
Jammer dat er nu niet meer gereageerd gaat worden, mensen hebben toch veel tips gegeven. Kromme poten kan ook vanuit de rug komen als het met de manier van lopen te maken heeft. Die van mij trok zijn achterpoten naar binnen bij het lopen en bleek dus spondylose te hebben, wel op een leeftijd waarbij de problemen 'mogen' komen.
Ik hoop dat de fokker het laat om nog een nestje te fokken want zo te lezen is geen van de honden in orde. Al kan steeds diarree natuurlijk meer oorzaken hebben.

Billy

Re: Rechten gekochte "doodzieke" hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:33

Kromme poten kan ook van voeding komen of van overbelasting...... gezien de langdurige kreupelheid lijkt me dat ook nog wel een optie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:38

Billy schreef:
Kromme poten kan ook van voeding komen of van overbelasting...... gezien de langdurige kreupelheid lijkt me dat ook nog wel een optie

Kan ook, ligt er ook maar net aan op wat voor manier de poten krom zijn natuurlijk..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:41

Ts, die ene nestgenoot met kromme poten en continue diarree is dus ook niet gezond, hoeveel pups heeft de moederhond gehad??

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:13

bigone schreef:
Ts, die ene nestgenoot met kromme poten en continue diarree is dus ook niet gezond, hoeveel pups heeft de moederhond gehad??

Ik dacht totaal 3 uit het verhaal op te maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:53

Hoe is het nu met de hond? En heb je al iets van de fokker gehoord over bijvoorbeeld een bijdrage in de kosten als het erfelijk blijkt?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:23

Hm dus de fokker weet nog niet zeker of de hond nog een keer gedekt gaat worden, maar het eerste nest waren alleen maar zieke honden? Jammer dat er dan geen lampje gaat branden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:22

Ik wil even mededelen dat de hond maandag om 3 uur op röntgenfotos komt. Hopelijk dan eindelijk duidelijkheid

Over het verleden wil ik het liever niet meer hebben. Ja ik ben dom geweest , ik had beter na moeten denken. Maar nee, daar hebben we nú niks meer aan. Behalve vele tripjes naar de dierenarts :j

Morgen is ze 1 jaar oud *\o/* Y)(^)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:40

Mooie foto die eerste!
Hoe is het nu met de ogen, herstelt het een beetje goed van de operatie?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:54

Neonlight schreef:
Mooie foto die eerste!
Hoe is het nu met de ogen, herstelt het een beetje goed van de operatie?

Dankje!
Ja ik verbaas mij hoe mooie grote ogen ze nu heeft!

Voor de operatie. In de auto.
Afbeelding
En nu :) na het wassen. De hechtingen worden woensdag verwijderd ( ze wou naar binnen :P zielige blik haha)
Afbeelding

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:56

Mooie foto's!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:49

Wat een mooie foto die eerste.Wat een pech heeft het dier ook,sneu hoor voor julie ook maar voor haar valt het natuurlijk ook niet mee.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:35

Wat een leuk dier is het! Succes maandag

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:20

Leuke hond! Mooie foto's! De waterfoto is ook erg mooi <3

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:46

Het is heel vervelend voor de eigenaresse dat ze een hele zieke hond heeft.
Ze had alleen bij de eerste problemen al direct de fokker moeten inlichten zodat de fokker een oplossing zou kunnen aanbieden. Achteraf met een grote rekening zwaaien is niet helemaal eerlijk naar de fokker toe.
Ik ben wel van mening dat de fokker zijn honden medisch had moeten laten keuren om HD uit te sluiten bij de ouderdieren maar zelfs dit is geen garantie. Er kan een terugslag zijn van eventuele grootouders.

Dat er geen koopcontract is ondertekend wil niet zeggen dat de fokker niet wil helpen. Ook ik verkoop onze pups zonder koopcontract maar mochten er problemen zijn die niet te wijten zijn aan verkeerde training (bijvoorbeeld te jong beginnen met trainen) dan kunnen ze altijd contact opnemen en zal ik altijd een oplossing aanbieden. Als mensen achteraf komen met een grote rekening dan ben ik ook niet van plan om deze rekening alsnog te vergoeden.

edit: een hubertusklauw is geen erfelijke afwijking, daarbij is het verboden voor dierenartsen om deze te verwijderen. De fokker had deze gewoon direct moeten verwijderen toen ze geboren werden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:50

Hele topic gelezen?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:55

Nikass schreef:
Hele topic gelezen?

Nee, zie ik ook net :o Mijn excuus.... Ik had alleen de berichten van TS gelezen.

Maar dan blijf ik nog bij mijn verhaal.... ze had vanaf het begin de fokker moeten inlichten.
Vind het goed om te horen dat ze alles voor de hond overheeft en weet hoe zij zich eigen daarbij voelt. Heb dit zelf in het verleden ook allemaal meegemaakt met een pup uit het asiel. Daardoor heb ik en de eigenaresse een dure les gehad.
Mijn hond met ernstige HD is overigens 12,5 geworden, ook de hond van de eigenaresse is nog jong dus een goede en gelijkmatige spieropbouw kan er misschien voor zorgen dat de hond geen pijn krijgt als de hond volgroeid is.
Succes!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:58

amies100 schreef:
Nikass schreef:
Hele topic gelezen?

Nee, zie ik ook net :o Mijn excuus.... Ik had alleen de berichten van TS gelezen.

Maar dan blijf ik nog bij mijn verhaal.... ze had vanaf het begin de fokker moeten inlichten.
Vind het goed om te horen dat ze alles voor de hond overheeft en weet hoe zij zich eigen daarbij voelt. Heb dit zelf in het verleden ook allemaal meegemaakt met een pup uit het asiel. Daardoor heb ik en de eigenaresse een dure les gehad.
Mijn hond met ernstige HD is overigens 12,5 geworden, ook de hond van de eigenaresse is nog jong dus een goede en gelijkmatige spieropbouw kan er misschien voor zorgen dat de hond geen pijn krijgt als de hond volgroeid is.
Succes!
In hoeverre is hier sowieso sprake van 'een fokker' ? Staat diegene als dusdanig ingeschreven, heeft die een KVK nummer, ergens bij aangesloten? Ik denk het niet, dus in hoeverre is hier sprake van een fokker?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:03

Citaat:
In hoeverre is hier sowieso sprake van 'een fokker' ? Staat diegene als dusdanig ingeschreven, heeft die een KVK nummer, ergens bij aangesloten? Ik denk het niet, dus in hoeverre is hier sprake van een fokker?

Ook al zou het een hobbyfokker zijn dan wil het niet zeggen dat deze zijn verantwoording niet neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:26

Waarom had die fokker de klauwtjes moeten verwijderen? Wat een onzin. Ze zitten er en daar is niets ergs aan.

Er is sprake van een fokker want deze mevrouw heeft haar teef laten dekken en de pups verkocht. Daar heb je geen kvk nummer voor nodig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:29

amies100 schreef:
edit: een hubertusklauw is geen erfelijke afwijking, daarbij is het verboden voor dierenartsen om deze te verwijderen. De fokker had deze gewoon direct moeten verwijderen toen ze geboren werden.

Hoe doet een fokker ze dan verwijderen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:38

Ik mis even de logica waarom een fokker een klauw moet verwijderen als een DA dit niet mag. Als het niet mag dan mag het toch gewoon niet, waarom zou een fokker dat dan wel mogen? Sterker nog als ik het van een fokker zou weten dat die zelf voor chirurg/dierenarts speelt en in dieren snijdt dan zou ik er juist absoluut geen dier kopen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:38

amies100 schreef:
een hubertusklauw is geen erfelijke afwijking, daarbij is het verboden voor dierenartsen om deze te verwijderen. De fokker had deze gewoon direct moeten verwijderen toen ze geboren werden.

Je vindt dus dat de fokker een verboden ingreep uit had moeten voeren :( ? Sorry, maar dat is echt belachelijk.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:56

Kabayo, wat ik mij dan oprecht afvraag;
Ik volg de topics van jouw pup al langere tijd, ook omdat wij in meerdere topics elkaar tegen komen i.v.m. de fokkerij van veulens e.d.
In het begin was je er heilig van overtuigd dat je een Rotweiler had gekocht, terwijl meerdere mensen je zeiden dat dit niet zo kon zijn omdat je pup verschillende kenmerken heeft die niet passen bij een Rotweiler. Mocht het wel een zuivere Rotweiler zijn geweest, dan had er minstens een goedkeuringsrapport bij moeten zitten van de ouders, zeker voor het gedrag. Want een Rotweiler moet een gedragstest afleggen voordat er mee gefokt mag worden. Rasloze Rotweiler is in mijn ogen dus al geen zuivere koffie.
Daarnaast opende je in oktober een topic omdat je graag met Fenna wilde fokken. Blijkbaar was ze toen al "kreupel", want de topicstarter praat over 8 maanden.

Als jij ervan overtuigd was dat je een zuivere Rotweiler had gekocht en het blijkt "maar een kruising" te zijn, dan had je toch veel eerder aan de bel moeten trekken? Ik zou dan wel willen weten wat voor een kruising mijn hond is, zeker als de rassen vallen onder HR honden. Als je serieus met Fenna wilt fokken, dan had je haar toch al eerder laten doorlichten door een DA en actie ondernomen naar de fokker toe?

Ik hoop dat maandag de foto's meevallen, want het is een ontzettend leuke hond om te zien en ik geloof zeker dat ze heel lief is, want dat straalt ze uit. <3

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:06

Bij Mechelaars die gebruikt worden voor de sport betekenen hubertusklauwen vaak problemen. Als een pup geboren wordt zit deze klauw nog los en is niet aangegroeid, binnen 4 dagen kan deze op een makkelijke manier verwijderd worden. De meeste dierenartsen willen deze dan wel verwijderen zolang het niet op de praktijk is.
Gelukkig hebben wij zelf nog nooit hubertusklauwen gehad bij onze gefokte pups maar we hebben wel een DA bereid gevonden om deze direct na de geboorte te verwijderen mocht dit voorvallen.