Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BeFunny schreef:Een duitsedog is trouwens van oorsprong een mix waar onder andere een boxer in zit en die zijn ook al niet zo gezond. Maar daar kun je nog geluk mee hebben en kunnen prima erfhonden zijn..
Jiildou23 schreef:Weet niet of hij al genoemd is maar wij hebben zelf een boerenfox. Hij is dan wel niet zo groot, maar maakt een boel lawaai als er iemand aan komt maar als diegene dan over zijn lijntje is (we hebben hem geleerd dat hij daar noiet voorbij mag en doet hij ook niet) is het goed en wil hij graag even knuffelen. Hij vangt ook nog muizen
MightyMike schreef:BeFunny schreef:Een duitsedog is trouwens van oorsprong een mix waar onder andere een boxer in zit en die zijn ook al niet zo gezond. Maar daar kun je nog geluk mee hebben en kunnen prima erfhonden zijn..
Al vind ik de boxer ook geen erfhond, ik lees wel eens vaker iets over hun gezondheid, maar dat is geheel mijn ervaring niet. Wij zijn 4 boxers verder, de eerste 3 zijn nooit ziek geweest en allemaal gestorven vanwege ouderdomskwaaltjes, gewoon gezond oud geworden dus. Die we nu hebben is ook nooit ziek, is nu 4 dan, heeft haar enkelbanden gescheurd helaas wel, was heftig, maar dit kwam niet door haar eigen gezondheid, maar door een ongeluk. Ook boxereigenaren op boxerverenigingen hoor ik niet over veel gezondheidsproblemen, althans niet meer dan normaal. Ze zijn gevoelig voor bulten, evt kanker, dat wel, maar daar worden ze vaak wel oud mee. Is dus niet mijn ervaring en met 4 boxers dus zelden een dierenarts gezien. Ze waken hier wel, maar zijn blijhoofden, verwelkomen gasten veel te enthousiast, zijn zo gek als een deur, zie ze ook niet op het erf blijven, de wereld is zo mooi, ik geniet van deze clownen, voor ons niets anders meer, maar zou ze niet aanraden voor ts haar doeleind.