Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:32

GamblersCup schreef:
Stiekem en oneerlijk? En wat nou als ze de hond gewoon nog steeds vindt stinken? En dat zegt als er niemand anders bij is om het onder hen te houden, zodat niet de hele familie mee hoeft te genieten?

Er zijn mensen met echt een heel vervelende neus, best veel ook. Dat zou het geval kunnen zijn hier.

Stiekem en oneerlijk omdat ze de schuld bij een ander legt,vader en broer, terwijl die er geen moeite mee hebben en aangeven dat juist moeder er problemen mee heeft. Dan ook nog even zeggen, dat ze het jammer vindt dat TS haar hond niet even gewassen heeft terwijl ze dat wel heeft gedaan.
En zoals je zelf ook kunt lezen zegt ze het niet onder 4 ogen om de rust te bewaren, maar om te kunnen ontkennen wat ze gezegd heeft en dat vind ik een hele andere insteek dan een hele gevoelige neus hebben, maar gewoon dingen zeggen om te kwetsen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:40

Nee, dat is wat ts zegt. Dat is geen feit. Ts is op haar tenen getrapt, die verteld hier haar eigen versie.
Het kan héél goed zijn dat moeders die hond wél nog steeds vind stinken.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:58

En laat ik de TS nou geloven? Feit of niet. Zoals ik nu in het verhaal zit krijgt moeders van mij geen schoonheidsprijs.

friendly

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 01:08

Ik heb zoiets van: wat je ruikt, ruik je en of het stinkt is voor iedereen anders. Maar....wees daar dan gewoon eerlijk over. JIJ vind iets stinken, gooi dat niet op een ander. En als het niet ècht over stank gaat...zeg dat dan ook eerlijk. Denk dat TS (en de meeste mensen) best snappen dat niet iedereen dezelfde liefde voor Fikkie heeft als jij als eigenaar dus het best kan begrijpen als die niet mee mag. Maar dan moet je het wèl weten, want dan kan je daar een oplossing voor proberen te zoeken of evt tot een compromis komen als je erover in overleg gaat. Nu zijn daar onnodig frustraties over die met eerlijke communicatie niet had hoeven gebeuren.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 01:46

Maar als moeder de hond vind ruiken, dan is dat haar goed recht. Overigens ben ik een grote hondenvriend, en vind ik de geur van natte hond niet erg, maar een loopse teef vind ik echt wel smerig. Verbaas me ook eigenlijk dat je zo makkelijk een loopse hond mee nermt naar andermans huis.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 02:02

Palmera schreef:
Ik vind sommige reacties t.o.v de moeder van TS eigenlijk best bizar. Mag een mens in eigen huis zich niet ergeren aan wat het bezoek meebrengt?
En ja, dat zegt ze TS als ze met zijn tweeën zijn en niet met publiek erbij. Dat is toch alleen maar netjes? Zodat TS niet voor de rest van de familie aangesproken word?

Ongetwijfeld heeft dit verhaal twee kanten, een geschiedenis en wellicht speelt er meer.
Maar, imo, mag men in eigen huis dingen verlangen, en als dat niet naar tevredenheid gebeurd, dat melden. Oók als het je dochter is! En ook als de dochter (en een deel van bokt) dat overdreven vind. Het is háár huis. Bevalt dat niet? Pas je dan aan (hond niet meenemen) of blijf weg. :)

Helemaal mee eens.. Ik vind de reacties tegenover TS haar moeder echt schandalig als ik eerlijk ben. We kennen maar één versie dus om zulke grove uitspraken te maken dan. Schaam je! Ik zou er niet ook echt niet fijn vinden als iemand zo over mijn moeder zou praten. Buiten dat vind ik het ook niet raar als je moeder hem nog ruikt ook na het wassen. Aangezien een dier nu eenmaal een geur met zich meedraagt. De een sterker dan de ander. En ik geloof best dat meenemen de makkelijkste oplossing is voor jullie maar er zullen ook andere opties zijn..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 06:52

Het is niet erg dat moeder hem nog vind ruiken, het is wel erg dat moeder beweert dat vader en broer erover klagen terwijl die twee beweren dat moeder juist klaagt. Dat is gewoon raar. Ben dan zo eerlijk om de waarheid te zeggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 07:23

Ik vind het ook niet eens zo erg dat ze haar blijkbaar nog ruiken. Maar wees er dan eerlijk over en ga het niet op een ander afschuiven. Mijn moeder hamert juist altijd zo op eerlijkheid, dus DAT steekt. Wat dat betreft gaat er inderdaad een geschiedenis aan vooraf.
En mijn moeder is verder een heel lief mens, hoor.

Bartjeminoes: ze vragen zelf of we haar meenemen. We hebben haar ook wel eens bij oppassers gelaten (onze buren die gek met haar zijn), maar toen waren ze gepikeerd en dachten dat we hen niet goed met haar om vonden gaan :') (waar helemaal geen sprake van was, maar mijn moeder vult graag in voor een ander).

We laten haar voortaan gewoon lekker thuis of blijven maar kort.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 07:48

Toch apart he :D
Opent een ts een topic dat ze de hond van iemand anders niet in huis wil met het verhaal dat diegene zelf m niet vind stinken en iedereen roept dat diegene voor een hond kiest en er zelf een oplossing voor moet zoeken en dan de hond niet mee moet nemen.
Nu is t andersom en dan moeten de ouders van ts maar niet zeuren.

Jij kiest voor een hond.
Je moeder vind het schijnbaar altijd stinken al dan niet terecht.
Dan zit er niks anders op dan of niet meenemen of accepteren dat iemand anders de hond wel ruikt/vind stinken ;)
Als het voor de rest gewoon een leuke dag was en ze lief is tegen de hond dan zie ik het probleem niet zo.
Als ze aangeeft de hond nog wel te ruiken ondanks je voorzorgsmaatregelen dan kan je beide kijken of er misschien een andere oplossing is voor beide?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 08:09

Mondy: Het topic waar jij het over hebt is een totaal ander verhaal. Persoon in kwestie had zelf een teef en de hond die op bezoek kwam was een reu. De teef was op dat moment loops, niet?

[BB] loopse teef, reu op bezoek?

Verder over deze kwestie zou ik gewoon duidelijk maken dat jou moeder moet kiezen. Of de hond gaat mee zoals de hond is, of de hond gaat naar de oppas. Wil ze de hond graag mee moet ze ook maar zwijgen over de geur.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 08:14

Nee die bedoelde ik niet, al is dat in grote lijnen toch hetzelfde ?
Iemand heeft een hond en daar is een "probleem" mee.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:40

Als correspondent ga je nu wel heel kort door de bocht moet ik zeggen. En nee, niet iedereen die een hond heeft is een probleem mee. >;) Er worden af en toe problemen om gemaakt.

En nee, is niet gelijk in grote lijnen. TS word MET hond uitgenodigd om bij haar eigen ouders te komen met kerst. Met instructie om de hond te wassen wegen de honden geur. TS voldoet hier aan en het is nog niet goed volgens moeder. Als TS de hond bij oppas laat is het ook weer niet goed. Dus wat voor een midden oplossing is er dan nog? TS accepteert dat de hond geroken word, zelfs na wassen. De moeder heeft een probleem met accepteren dat de hond of ruikt of ergens bij oppas is.

Ik heb zelf 2 honden, beide teef waarvan eentje geholpen. Ik wil ook zeker niet mijn zusje op bezoek hebben met haar complete reu als die ene teef loops is. :n En ik ga met mijn loopse teef ook niet bij zusje op bezoek.
Mijn moeder is bang van honden (alle dieren eigenlijk :? ), ga ik daar heen dan gaan ze niet mee of blijven in de camper. Komt ze bij mij, tja, heeft ze een probleem. Dat weet ze, en ik probeer de honden ook op hun eigen plek te laten zijn. Maar, net als katten, trekken mijn honden vreemd genoeg altijd naar haar toe. Na een half uurtje ontspant moeders wel en hebben we het nog uren gezellig. :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:55

Ik zeg ook niet dat met iedereen die een hond heeft een probleem mee is :)
Zelf ook een grote hondenliefhebber dus ik heb weinig tot niet last van bijvoorbeeld de luchtjes.
Wat is er nou kort door de bocht met mijn reactie ... er is hier een probleem mbt een hond ?

Schijnbaar ruikt haar moeder de hond nog of is er iets anders waardoor ze zogenaamd de hond ruikt. Hoe dan ook heeft haar moeder dus een probleem met de hond. Hoe vervelend ook maar het is alsnog de keus aan haar.
Ts vind de rooklucht niet fijn en zegt er niks van maar andersom dus wel. Dan is de enige oplossing dus die jij al in jouw voorbeeld aangeeft toch, of de hond mee en dan wel een luchtje of de hond thuis.
Zoals bij jou vind ik het nl niet meer dan logisch en goed aangepakt :j
Volgens mij bedoelen we ook eigenlijk hetzelfde dus :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:00

Ik ben blij dat het hier een stuk makkelijker is.. Ze moesten de dag voor kerst ontvlooit worden, en op de een of andere manier gaat 1 hond daar altijd heel erg van stinken. De andere niet zo. Ruikt echt naar kattenzeik(dus alsof ze volledig ondergepist zijn)
Bezoek rook t niet, schoonouders roken het niet. En ik vond het vreselijk.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:11

Jammer dat het toch niet goed was, ondanks je moeite.
Wat ik zelf wel naar vind is dat ze zei dat je haar wel had mogen wassen. Alsof ze er vanuit gaat dat je dat niet hebt gedaan ondanks het verzoek vooraf. Het zou haar gesierd hebben om gewoon aan te geven dat ze de hond nog steeds ruikt, of om te vragen of je haar gewassen hebt, in plaats van gelijk zo'n aanname te doen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:16

Mondy volgens mij snap je iets niet.

TS word MET hond uitgenodigd bij haar ouders thuis!, wel met opdracht de hond te wassen wat TS doet. Alleen moeder ruikt de hond nog (of wat anders wat ze aan de hond linkt), anderen hebben er geen last van.
Maar laat TS de hond bij een oppas (wat TS al eens gedaan heeft) is het voor de moeder ook weer niet goed, hond moest mee.

Dus wat voor een oplossing is er dan nog?
Hond gewassen mee is niet goed, hond bij oppas laten is niet goed. Meer smaken zijn er niet. Of moeder moet niet klagen, wat ze dus niet doet en zelfs buiten gehoor van anderen nog gaat klagen.

In dit geval ligt het probleem niet bij TS, maar bij haar moeder. Die nodigt haar MET hond uit.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:35

Ik snap het donders goed hoor :)
Dan is t alsnog heel simpel. Of hond gaat mee inclusief de "stank" of je laat m thuis en dan gaat er misschien een lampje branden en mag ie of weer gewoon altijd mee zonder opmerkingen of blijkt dat dit toch fijner is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:42

Mondy schreef:
Dan is t alsnog heel simpel. Of hond gaat mee inclusief de "stank" of je laat m thuis en dan gaat er misschien een lampje branden en mag ie of weer gewoon altijd mee zonder opmerkingen of blijkt dat dit toch fijner is.

Maar DAT heeft ze toch beide al gedaan. En als ze hond niet mee gaat zeurt haar moeder. En als ie mee gaat zeurt ze nog steeds?! Dus een lampje gaat er niet branden..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:46

Onze hond ging nèt voor we weg moesten naar schoonouders nog even met zijn grote vriendin spelen. Hij was bijna geel (wit met zwart is ie) door het rollen door het gras/de modder. Met een paar minuten op mijn teller voor vertrek heb ik hem afgedroogd en even geborsteld. Gelukkig heb ik niemand over hem gehoord en een uurtje later was ie weer wit, maar die natte slootlucht gaat niet zo snel weg. _O- De dondersteen.

Balen, TS, dat een duidelijke oplossing ook niet echt aangedragen wordt door je moeder...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:56

vraag eens aan haar wat de oplossing zou kunnen zijn of wat voor haar acceptabel is?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:03

kiwiwitje schreef:
Mondy schreef:

Maar DAT heeft ze toch beide al gedaan. En als ze hond niet mee gaat zeurt haar moeder. En als ie mee gaat zeurt ze nog steeds?! Dus een lampje gaat er niet branden..

Dan zit of de juiste oplossing er nog niet tussen of moet je een keuze maken. Of de hond mee en accepteren dat er iemand klaagt of de hond niet mee en accepteren dat er iemand klaagt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:12

Weet je wat het is. Gewenning.

Kijk maar naar paarden.
Toen ik jong was en voor het eerst naar paarden ging kon ik ze ontzettend goed ruiken.
Ik rook echt een paardenlucht.
Geen stank, maar gewoon de lucht van paard.
Nu ruik ik amper nog paard. Terwijl mijn ex al vond dat de hal stonk als ik ff met gympies hooi in een box had gegooid. En dan de gympies weer in de gang stonden. Geen paard aangeraakt.

Ik ruik nu alleen nog echt een paardenlucht als ik mijn neus zowat in de vacht van een paard steek.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:16

Ik vind dat je niet kan oordelen achter een schermpje wij ruiken niet wat TS d’r moeder ruikt. Wel is het zo dat je je eigen hond soms niet meer ruikt maar een ander wel. Ik werk dagelijks met z’n 5-11 honden per dag en sommige honden wil ik zo snel mogelijk m’n handen gewassen hebben en andere ruik ik niet.
Mijn rottweiler ga ik binnenkort weer wassen puur om haar losse haren een keer goed weg te krijgen en dat ze weer lekker fris ruikt niet dat (ik) ze vind stinken en mensen uit mijn omgeving vinden dat ook niet. Mijn andere hond (Stafford) heeft een huid probleem en die vind ik echt soms zo ontzettend vies ruiken dat ik regelmatig m’n lamper Berger aan heb staan. De dierenarts adviseert juist om haar 3x per week te wassen met betadine,badedas of speciale shampo , nu schiet dit er soms wel bij in omdat ik met dit weer haar niet buiten was en mijn vriend haar wel naar boven en naar beneden moet dragen.

Vroeger liep mijn kees elke week mee met de shows en die waste ik vrijdag avond en zaterdag avond ze is op een dag na 14 geworden zonder ooit jeuk te hebben gehad of ooit gestonken te hebben.

Ik zou er geen problemen mee hebben om mijn hond te wassen als die ergens mee naar toe gaat en zieker worden door te wassen gebeurt niet zo snel als je ze eerst uitlaat en daarna wast zijn ze droog voor ze weer naar buiten gaan. Ik zou gewoon netjes gezegd hebben ik heb de gewassen maar get is gewoon haar luchtje net als sommige mensen een luchtje hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:17

Maar Mondy, dat proberen er hier al een hoop te zeggen. Dat wat TS ook doet, er gezeur komt. En dat er nu dus geen oplossing voor is.. ;)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:24

Ik zou er niet zo moeilijk om doen maar gewoon vragen; “ma, wat wil je nou? Neem ik hem mee heb ik gezeur, neem ik hem niet mee heb ik gezeur. Vertel jij maar hoe we dit de volgende keer aanpakken zodat er geen gezeur komt. “

Ik zeg altijd dat je problemen moet laten bij wie ze thuis horen, dat is in dit geval dus bij moeders :o