Hoelang kan een hond echt alleen zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:19

Zullen weer on topic gaan.

superpony

Re: Hoelang kan een hond echt alleen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:45

Dat is ontopic, want HOE je een hond alleen laat, kan een wereld van verschil zijn.

Een pup zal het vaak sneller leren als er bijv een stabiele volwassen hond in huis is. Een pup alleen vele uren in een bench zou ik nooit doen.

Het wordt gevraagd!! Bokt is ene info en discussie forum, dus TS krijgt antwoord, maar zonder verdere info, kun je niet altijd zeggen wat ideaal is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:01

Inderdaad. Wat een geneuzel over dat on-topic gaan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:20

superpony schreef:
Dat is ontopic, want HOE je een hond alleen laat, kan een wereld van verschil zijn.

Een pup zal het vaak sneller leren als er bijv een stabiele volwassen hond in huis is. Een pup alleen vele uren in een bench zou ik nooit doen.

Het wordt gevraagd!! Bokt is ene info en discussie forum, dus TS krijgt antwoord, maar zonder verdere info, kun je niet altijd zeggen wat ideaal is.

De vraag is hoelang kan een hond alleen zijn. De vraag luidt niet , hoelang kan een hond in een bench zitten

In mijn ogen dus offtopic ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:23

Jeetje is het echt zo moeilijk te snappen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:24

Ik zou anders zeggen ,vraag aan ts ,maar vraag mij af of die ooit nog gaat reageren :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:28

Ik zou niet weten waarom ik aan ts moet vragen of ze het snapt. Als ze er wat over te zeggen heeft zal ze dat wel doen. Mijn vraag was een reactie op jouw rigide opmerking.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:36

:')

Bedoel wat ts haar vraag nou precies was. Maar fijn. Geen zin om mijn tijd hier verder te verdoen

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:55

Ik vind dat en hond 6 a 7 uur alleen kan zijn, maar dit het liefst 1 a 2X per week. Ik vind verder dat een hond wel 3 uur alleen kan zijn vaker in de week. Vind ook dat je het liefst 3 a 4 dagen in de week echt een thuis dag moet hebben. Dat je dan kort weg bent op een dag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:59

Kan ik wel ongeveer in meegaan, afhankelijk van de hond uiteraard en met de kanttekening dat de hond vóór het alleen zijn goed is uitgeweest (bij een gezonde volwassen hond denk ik dan aan anderhalf uur waarvan een groot deel los) en tijdens het alleen zijn niet in een bench en wel met een andere hond samen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:16

Ga jij voor je werk 1,5 uur wandelen? En los de meeste lopen weg en in een dorp of stad los schiet niet op. Niet iedereen woont in het buitengebied of heeft een gemeente met voorzienigen. Ik lees hier veel overtrokken eisen alsof een hond prinses op de erwt is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:40

Heb ik achttien jaar gedaan ja. Stad in regio Amsterdam. Nu in het buitengebied veel minder mogelijkheden, maar wel groot erf voor ze. En werk veel thuis.

De meeste lopen weg?

Zijn geen overtrokken eisen, zijn verschillende normen. Dit is mijn norm. Ik eis niets van iemand anders.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:49

Zonnetje81 schreef:
Ga jij voor je werk 1,5 uur wandelen? En los de meeste lopen weg en in een dorp of stad los schiet niet op. Niet iedereen woont in het buitengebied of heeft een gemeente met voorzienigen. Ik lees hier veel overtrokken eisen alsof een hond prinses op de erwt is.

Grappig dat je dat zo ziet. Ik woon 20 jaar in Amsterdam en kan daar dagelijks met mn hond op diverse plekken los wandelen en leuk mijn hond laten spelen met anderen. Momenteel zit ik drie maanden bij mijn moeder in Assen. Eigenlijk had ik grote verwachtingen van deze provincie maar een flinke afknapper gehad. Prachtige gebieden en slechts op enkele plaatsen mogen ze los. Terwijl er plek zat is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:39

Kabayo schreef:
superpony schreef:

De vraag is hoelang kan een hond alleen zijn. De vraag luidt niet , hoelang kan een hond in een bench zitten

In mijn ogen dus offtopic ;)

JA en DAT hangt er dus vanaf HOE je je hond alleen thuis laat zijn. Een erfhond kan de hele dag alleen zijn.
In een bench zou ik een hond geen 6 uur alleen laten, vrij lopend in huis wel. Dus dat is een antwoord op de vraag van de TS waar ze zelf haar situatie op kan toepassen.

Hier is bijv op de hei voor 8 en na 16uur vrijlopen en er zijn mensen die al om 7uur daar een uurtje lopen. Zo weet ik er wel meer. Ligt ook een beetje aan wat voor ras je kiest. Imo moet elk ras flink lopen, maar een kennis op fb heeft bijv aussies en dan weet je dat ze beweging en uitdaging nodig hebben, wil je ze lichamelijk en geestelijk in orde houden.

Zo ook met mijn oude Border Collie voorheen. Die had andere behoeftes als ons kleine hondje toen en onze huidige honden bijv.

Weet je van tevoren dat je een hond lang alleen gaat laten, kun je daar evt je keus voor het type hond wel rekening mee laten houden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:12

Jennyj01 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Grappig dat je dat zo ziet. Ik woon 20 jaar in Amsterdam en kan daar dagelijks met mn hond op diverse plekken los wandelen en leuk mijn hond laten spelen met anderen. Momenteel zit ik drie maanden bij mijn moeder in Assen. Eigenlijk had ik grote verwachtingen van deze provincie maar een flinke afknapper gehad. Prachtige gebieden en slechts op enkele plaatsen mogen ze los. Terwijl er plek zat is.

Precies dat! Heel herkenbaar (helaas)

Superpony, inderdaad. Mijn vriend heeft een Shi tzu die ik altijd meenam naar het bos en dan liep ze prima twee uurtjes mee. Maar ze doet ook niet moeilijk als ze een dagje aan de flexlijn in de wijk loopt.
Hoewel ik me er soms over verbaas hoe flexibel mijn jonge, gezonde stuiterballetjes kunnen zijn, zouden die daar toch heel wat meer moeite mee hebben.

Fijne regeling trouwens, op die hei, op die manier heb je tenminste wat mogelijkheden.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:32

Mensen kunnen écht niet lezen, hè? De potentiële hond van TS is niet de hele dag alleen: hij gaat 5 dagen naar de opvang en 2 dagen naar haar ouders. ‘S avonds gaat TS met de hond op pad.

Als de hond de opvang prima vindt, dan heeft hij echt geen slecht leven. Alleen vraag ik me wel af of het voor de TS zélf wel zo wijs is om een hond te nemen. Ik zie namelijk niet helemaal in wat er leuk is aan het hebben van een hond om hem bij anderen achter te laten (met een hoop kosten, want zo’n opvang is ook niet gratis), behalve ‘s avonds. Mij lijkt het leuker om een hond te hebben als je er ook daadwerkelijk zélf tijd aan kan besteden.

Los daarvan en als antwoord op de vraag van TS (die er eigenlijk los van staat, maar wel interessant is om te weten): honden kunnen best een paar uurtjes voor zichzelf zorgen, mits ze dat gewend zijn. Hoe veel uur dat precies is varieert per individu.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:39

Ik neem aan dat de meeste mensen gewoon fulltime moeten werken. Voor een hond is de dagopvang hetzelfde als voor een paard dat op de wei staat met anderen. Waarom is het dan wel oke om fulltime te werken met paard maar niet met een hond?

Ik heb het nu niet over honden die alleen zitten thuis maar die naar een daopvang gaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:10

Jennyj01 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Volgens mij noem ik nergens specifiek een stad....? Ik woon in een dorp waar nul voorzieningen zijn dus dat zal wel in meer dorpen/steden zijn. Dat Amsterdam het goed op orde heeft prima toch. Maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om even 1,5 uur te wandelen waar ze los kunnen en daarop reageerde ik. Buiten dat een hoop dieren niet onder appel staan en mijn jack russel pup iedereen en alles leuk vindt en er achteraan rent.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:18

Amandavd schreef:
Ik neem aan dat de meeste mensen gewoon fulltime moeten werken. Voor een hond is de dagopvang hetzelfde als voor een paard dat op de wei staat met anderen. Waarom is het dan wel oke om fulltime te werken met paard maar niet met een hond?

Ik heb het nu niet over honden die alleen zitten thuis maar die naar een daopvang gaan.

Nouja, de TS spreekt over 7 dagen de hond ergens anders (1-2 bij haar ouders, de rest ergens anders). Ik ga er even simpel van uit, maar de meeste mensen die fulltime werken, 5 dagen werken. Dan heb je nog 2 dagen over om wat leuks met je hond te doen, plus de avonden. Zoals ik het lees is de TS 7 dagen weg. Anders zou ze wel tikken: 1-2 dagen bij de ouders, 2 dagen thuis en de rest bij de opvang.

Ik vraag de TS alleen of het hebben van een hond wel helemaal in haar levensstijl past. Ik geloof best dat de hond het prima heeft als hij lekker met andere hondjes kan spelen iedere dag. Maar wat zit er dan voor jou als mens in? Weegt het daadwerkelijke plezier wel helemaal op tegen de zorgen die horen bij het hebben van een hond?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:31

@bunn

Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb 2 oppashondjes waarvan 1 een pup en ze hangt meer aan mij als aan haar eigenaar. Daar gezegt de 2 honden zijn ontzettend happy met hun 2 huisjes. De eigenaren (een stel) halen veel uit de honden, ze gaan lekker op vakantie. Ze maken lange wandelingen in het weekend (vaak met mij en mijn honden dat wel :+ ) en ze wandelen en spelen na het werk. Ze krijgen veel liefde van de honden. Ja ze kunnen ze de hele dag alleen laten, maar ze betalen mij zeer goed om op te passen. Het is voor ieder zichzelf om te bepalen wat honden in je leven brengen :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:38

kirri schreef:
@bunn

Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb 2 oppashondjes waarvan 1 een pup en ze hangt meer aan mij als aan haar eigenaar. Daar gezegt de 2 honden zijn ontzettend happy met hun 2 huisjes. De eigenaren (een stel) halen veel uit de honden, ze gaan lekker op vakantie. Ze maken lange wandelingen in het weekend (vaak met mij en mijn honden dat wel :+ ) en ze wandelen en spelen na het werk. Ze krijgen veel liefde van de honden. Ja ze kunnen ze de hele dag alleen laten, maar ze betalen mij zeer goed om op te passen. Het is voor ieder zichzelf om te bepalen wat honden in je leven brengen :)

Klopt absoluut! Gezien TS haarzelf zo goed aan het inlezen is, hoop ik ook dat ze niet alleen focust op wat de hond blij maakt, maar ook afweegt wat haar blij maakt en wat bij haar leefstijl past. :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 15:15

Het hondje zal 1 of 2 dagen naar mijn ouders zijn. Ik ben 2 dagen per week thuis en de rest zal hij naar de opvang zijn en misschien 1 dagje alleen..
'S avonds ga ik lekker lopen en spelen, noem maar op..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:54

De kinderen van mijn vriendinnen zitten allemaal vanaf 4 maanden op de opvang. En met hun velen. Dus zal het voor het hondje ook wel goed komen hoor. Mijn honden zijn ook met de uitlaat mee geweest in het verleden. Ze vonden het prachtig. Als ze hun “klasje” in het bos tegen kwamen waren ze altijd helemaal door het dolle. En opvang waar ze de hele dag zijn is natuurlijk nog mooier.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:16

Amandavd schreef:

Wat een aannames allemaal zeg -O-

-Niet iedereen werk fulltime
-Sommige mensen werken (gedeeltelijk) thuis
-Sommige mensen hebben een partner die andere uren werkt waardoor er meestal iemand thuis is
-Een hond is geen paard. Veel vergelijkingen hier, maar ze gaan niet allemaal op

Sommige honden vinden dagopvang met andere honden geweldig leuk, lekker spelen en ravotten! Sommige honden vinden er niets aan
Sommige honden zijn erg gehecht aan één persoon
Sommige honden komen niet tot rust in de dagopvang
Sommige honden vinden de dagopvang eng

Zeker als je een pup neemt weet je van te voren niet altijd hoe je hond zich ontwikkelt. Het is daarom een risico om van te voren te plannen dat de hond naar de dagopvang gaat. Wat als dat niet goed gaat? Heb je dan en alternatief?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:22

Nikass als je niet met enige nuance kan reageren dan laat het alsjeblieft. Wie doet hier nu aannames? Ik zeg de meeste mensen. Ik heb het verder niet over hoe dat ingevuld is. De honden waar jij het over hebt zijn vaak al volwassen, over een pup kun je zo'n dingen nog niet zeggen.

Een pup kan je heel veel sturen. Die van ons ging al met 10 weken naar een dagopvang die veel ervaring met puppy's hebben.