Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nynke1 schreef:Nee nog niet Koh’tje. Weet ook niet of zij er wat aan kunnen doen want ze is nergens lid van. Maar kan ze allicht informeren.
Zoe_97 ze vervalst papieren. Dit wist ik destijds niet. Hier ben ik onlangs pas achter gekomen.
kohtje schreef:Nynke1 schreef:Zij heeft zelf een DNA database opgericht.
Kiwietje klopt, ik heb begrepen dat dat bij onze rasvereniging ook een beetje aan de hand is. Veel chaos.
Dna gaat naar Raad van beheer .
Nynkster schreef:Ik heb het idee dat het deels geld vangen is...
TS doet pups weg voor 350 per stuk x 14 is 4900 euro.
Iedereen wil wel bijna 5000 euro vangen.... Vind het een rare boel zo, zou het ook zeker niet nog een keer wagen...
YvonneV schreef:Nynkster schreef:Ik heb het idee dat het deels geld vangen is...
TS doet pups weg voor 350 per stuk x 14 is 4900 euro.
Iedereen wil wel bijna 5000 euro vangen.... Vind het een rare boel zo, zou het ook zeker niet nog een keer wagen...
En heb je enig idee wat ik aan kosten kwijt ben??? Als ik de afgelopen 12 weken een krantenwijk had gelopen had dat me veel meer opgeleverd in veel minder uren.
Ianrowan2009 schreef:Pff, zo zie je maar TS, de beste stuurlui staan weer aan wal![]()
Laat je niet gek maken door sommige reacties. Ik heb je topic door gelezen en ik vind dat je het heel goed hebt gedaan!! En als je over een jaar denkt dat een 2e nestje mogelijk is, zou ik het gewoon doen.
Je hebt nu de ervaring en een beeld hoe de groei van de komende pups eruit gaan zien, je weet hoeveel tijd, geld en energie( ook voor het teefje )het gaat kosten.
En dan vind ik dat je het heel netjes doet, door eerst een jaartje te wachten!!![]()
En wat betreft het risico ras??
Valt inderdaad wat over te zeggen maar tegen die tijd weet je ook hoe de pups van dit nest zich hebben ontwikkeld in het gedrag. Daar kan je nu denk ik nog weinig over zeggen want elke pup is een schatje
Mazida schreef:TS, als ervaren krantenbezorger kan ik je vertellen dat je in 12 weken echt geen 4.900 euro bij elkaar loopt, zelfs nog geen 490 euro . En ik ga mee met de voorgaande reacties. Een oepsnest kan een keer gebeuren, maar dan serieus overwegen om nog een keer een nest te gaan fokken, omdat er zulke leuke hondjes uitkomen, daar kan ik met mijn kop niet bij
. Zeker niet omdat het om honden gaat met een hoog risico, je weet dat er strengere wetgeving aankomt. Doelbewust papierloos honden fokken is niets anders dan broodfokken
, zeker met de rassen waar jij mee fokt. Grote kans als iemand van zijn hond af wil, dat ie bij een patser belandt die de hond inzet als vechthond of zelf gaat fokken. En helaas komt het bij deze rassen vaker voor dat deze honden slecht worden opgevoed.
Nagini schreef:Mazida schreef:TS, als ervaren krantenbezorger kan ik je vertellen dat je in 12 weken echt geen 4.900 euro bij elkaar loopt, zelfs nog geen 490 euro . En ik ga mee met de voorgaande reacties. Een oepsnest kan een keer gebeuren, maar dan serieus overwegen om nog een keer een nest te gaan fokken, omdat er zulke leuke hondjes uitkomen, daar kan ik met mijn kop niet bij
. Zeker niet omdat het om honden gaat met een hoog risico, je weet dat er strengere wetgeving aankomt. Doelbewust papierloos honden fokken is niets anders dan broodfokken
, zeker met de rassen waar jij mee fokt. Grote kans als iemand van zijn hond af wil, dat ie bij een patser belandt die de hond inzet als vechthond of zelf gaat fokken. En helaas komt het bij deze rassen vaker voor dat deze honden slecht worden opgevoed.
Als je even nadenkt gaat er van die 4900 euro:
Voer x15 x12 weken
Vaccinaties (x14)
Microchip x14
Dierenarts bezoek check ups
Dierenarts bezoek zieke pups en mams.
Extra benodigheden in huis voor bijv het nesthok, schoonmaakspullen, speeltjes, halsbandjes x14.
Wat je dan overhoud is een krantenwijk.
Waar gaat het over? Moet ze ze gratis wegdoen?
Moet je eens zien voor hoeveel geld sommige honden weg gaan. Goud geld. Dan is dit meer een prijs om de kosten te dekken.