Nest van 14 pups (wegen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Nest van 14 pups (wegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:14

Sowieso bereik je niet bij iedere rasvereniging even veel. Een van de redenen waarom ik geen lid ben van onze rasvereniging.. Er zijn wat aandoeningen die momenteel heel wat opschudding veroorzaken in ons ras, en helaas doet de rasvereniging daar niets mee. Helemaal niet nu t gehele bestuur vernieuwd is..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:16

Nynke1 schreef:
Nee nog niet Koh’tje. Weet ook niet of zij er wat aan kunnen doen want ze is nergens lid van. Maar kan ze allicht informeren.

Zoe_97 ze vervalst papieren. Dit wist ik destijds niet. Hier ben ik onlangs pas achter gekomen.

Ik vraag me dan serieus af hoe want tegenwoordig is een stamboom met dna profiel

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:23

Zij heeft zelf een DNA database opgericht :+.
Kiwietje klopt, ik heb begrepen dat dat bij onze rasvereniging ook een beetje aan de hand is. Veel chaos.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:26

Nynke1 schreef:
Kiwietje klopt, ik heb begrepen dat dat bij onze rasvereniging ook een beetje aan de hand is. Veel chaos.

Dna gaat naar Raad van beheer .

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:26

Ik heb het idee dat het deels geld vangen is...
TS doet pups weg voor 350 per stuk x 14 is 4900 euro.
Iedereen wil wel bijna 5000 euro vangen.... Vind het een rare boel zo, zou het ook zeker niet nog een keer wagen...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:31

kohtje schreef:
Nynke1 schreef:

Dna gaat naar Raad van beheer .

Ik weet zeker dat zij dit niet doet. Ze woont ook pas kort in Nederland en ik weet dat ze de boel belazerd. Maar ik wil dit topic niet vervuilen met mijn situatie. Mensen die t willen weten of denken er mee te kunnen helpen mogen me een bericht doen.

Deze fokker verkoopt overigens voor 2000-2500 per pup, en vaak 2-3 nesten tegelijk, dus dat gaat om hele andere bedragen dan de TS.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 14:42

Nynkster schreef:
Iedereen wil wel bijna 5000 euro vangen.... Vind het een rare boel zo, zou het ook zeker niet nog een keer wagen...

En heb je enig idee wat ik aan kosten kwijt ben??? Als ik de afgelopen 12 weken een krantenwijk had gelopen had dat me veel meer opgeleverd in veel minder uren.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:05

TS, als ervaren krantenbezorger kan ik je vertellen dat je in 12 weken echt geen 4.900 euro bij elkaar loopt :'), zelfs nog geen 490 euro . En ik ga mee met de voorgaande reacties. Een oepsnest kan een keer gebeuren, maar dan serieus overwegen om nog een keer een nest te gaan fokken, omdat er zulke leuke hondjes uitkomen, daar kan ik met mijn kop niet bij :( . Zeker niet omdat het om honden gaat met een hoog risico, je weet dat er strengere wetgeving aankomt. Doelbewust papierloos honden fokken is niets anders dan broodfokken :(, zeker met de rassen waar jij mee fokt. Grote kans als iemand van zijn hond af wil, dat ie bij een patser belandt die de hond inzet als vechthond of zelf gaat fokken. En helaas komt het bij deze rassen vaker voor dat deze honden slecht worden opgevoed.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:10

YvonneV schreef:
Nynkster schreef:

En heb je enig idee wat ik aan kosten kwijt ben??? Als ik de afgelopen 12 weken een krantenwijk had gelopen had dat me veel meer opgeleverd in veel minder uren.

Dan ben ik benieuwd naar je berekening....

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:18

Pff, zo zie je maar TS, de beste stuurlui staan weer aan wal :roll:
Laat je niet gek maken door sommige reacties. Ik heb je topic door gelezen en ik vind dat je het heel goed hebt gedaan!! En als je over een jaar denkt dat een 2e nestje mogelijk is, zou ik het gewoon doen.
Je hebt nu de ervaring en een beeld hoe de groei van de komende pups eruit gaan zien, je weet hoeveel tijd, geld en energie( ook voor het teefje )het gaat kosten.
En dan vind ik dat je het heel netjes doet, door eerst een jaartje te wachten!! +:)+
En wat betreft het risico ras??
Valt inderdaad wat over te zeggen maar tegen die tijd weet je ook hoe de pups van dit nest zich hebben ontwikkeld in het gedrag. Daar kan je nu denk ik nog weinig over zeggen want elke pup is een schatje <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:22

Ik denk dat de krantenwijk verdiensten bedoelt worden als er de 4900-de gemaakte kosten wordt gerekend :)

Daarnaast wil ik zeggen dat ik er respect voor heb, hoe je met het oeps nestje ben omgegaan. Ik mag wel hopen dat er niet nogmaals een gepland nestje komt van deze combi maar dat terzijde. Zolang er verder maar goed over na gedacht wordt.

Ik ben van mening dat er in de rashonden wereld ook vele gebrekken voor komen. Wij hebben tot nu toe altijd grote maats kruisingen gehad. En die ging langer mee dan de appenzellersenen hond, de golden retriever, de bernersenner en de rotweiler bij andere in onze familie. Rond de leeftijd van 7+ begon er zichtbaar van alles aan te mankeren en rond de leeftijd van 10 waren ze dood. Die van ons hebben het ca. 14 jaar volgehouden. Wie weet is het pure mazzel, maar bij ons komt er nooit een rashond in. Er zullen vast betere tussen zitten, maar hier zie ik alleen maar rashonden met problemen..

Ts ik hoop dat het lukt om een passend baasje te vinden. Houden jullie er zelf ook nog eentje aan?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:26

Verschil is, dat er in de rashondenwereld hard gewerkt wordt om erfelijke afwijkingen uit te bannen, en dat buiten de rashonden maar aangeklooid wordt.... maar omdat het kruisingen zijn kunnen ze de opmerkingen netgens kwijt. Maar noem
Ik mijn kruising die in de verte op een rashond lijkt daarnaar, dan wordt al zijn medische ellede bij dat ras neer gelegd ookal heeft hij er niks mee te maken. Als de eerste de beste Jack Hussel uit een broodfokschuur patella luxatie heeft, wordt er gezegd dat alle Jacks dat hebben, terwijl het in werkelijkheid binnen het ras maar sporadisch voorkomt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 20:47

Ianrowan2009 schreef:
Pff, zo zie je maar TS, de beste stuurlui staan weer aan wal :roll:
Laat je niet gek maken door sommige reacties. Ik heb je topic door gelezen en ik vind dat je het heel goed hebt gedaan!! En als je over een jaar denkt dat een 2e nestje mogelijk is, zou ik het gewoon doen.
Je hebt nu de ervaring en een beeld hoe de groei van de komende pups eruit gaan zien, je weet hoeveel tijd, geld en energie( ook voor het teefje )het gaat kosten.
En dan vind ik dat je het heel netjes doet, door eerst een jaartje te wachten!! +:)+
En wat betreft het risico ras??
Valt inderdaad wat over te zeggen maar tegen die tijd weet je ook hoe de pups van dit nest zich hebben ontwikkeld in het gedrag. Daar kan je nu denk ik nog weinig over zeggen want elke pup is een schatje <3

Dank je wel.

Ik heb nergens gezegd dat ik op zeker een nestje ga fokken van deze combinatie. Ik heb gezegd wie weet, en dat ik eerst aan ga kijken hoe de pups zich ontwikkelen

Wat mij betreft komt er hier nooit meer een rashond. De rashonden die ik gehad heb zijn niet ouder geworden als 9 jaar.

Zondag komen er mensen voor het teefje kijken. Die mensen rijden er ca. 500 km voor.

Het is niet de bedoeling om er 1 te houden maar mocht er geen goed huisje voor de laatste pup komen dan blijft hij gewoon hier

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:03

Mazida schreef:
TS, als ervaren krantenbezorger kan ik je vertellen dat je in 12 weken echt geen 4.900 euro bij elkaar loopt :'), zelfs nog geen 490 euro . En ik ga mee met de voorgaande reacties. Een oepsnest kan een keer gebeuren, maar dan serieus overwegen om nog een keer een nest te gaan fokken, omdat er zulke leuke hondjes uitkomen, daar kan ik met mijn kop niet bij :( . Zeker niet omdat het om honden gaat met een hoog risico, je weet dat er strengere wetgeving aankomt. Doelbewust papierloos honden fokken is niets anders dan broodfokken :(, zeker met de rassen waar jij mee fokt. Grote kans als iemand van zijn hond af wil, dat ie bij een patser belandt die de hond inzet als vechthond of zelf gaat fokken. En helaas komt het bij deze rassen vaker voor dat deze honden slecht worden opgevoed.

Als je even nadenkt gaat er van die 4900 euro:
Voer x15 x12 weken
Vaccinaties (x14)
Microchip x14
Dierenarts bezoek check ups
Dierenarts bezoek zieke pups en mams.
Extra benodigheden in huis voor bijv het nesthok, schoonmaakspullen, speeltjes, halsbandjes x14.

Wat je dan overhoud is een krantenwijk.

Waar gaat het over? Moet ze ze gratis wegdoen?
Moet je eens zien voor hoeveel geld sommige honden weg gaan. Goud geld. Dan is dit meer een prijs om de kosten te dekken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 22:39

Nagini schreef:
Mazida schreef:

Als je even nadenkt gaat er van die 4900 euro:
Voer x15 x12 weken
Vaccinaties (x14)
Microchip x14
Dierenarts bezoek check ups
Dierenarts bezoek zieke pups en mams.
Extra benodigheden in huis voor bijv het nesthok, schoonmaakspullen, speeltjes, halsbandjes x14.

Wat je dan overhoud is een krantenwijk.

Waar gaat het over? Moet ze ze gratis wegdoen?
Moet je eens zien voor hoeveel geld sommige honden weg gaan. Goud geld. Dan is dit meer een prijs om de kosten te dekken.

:j :j :j :j Jij begrijpt het
Aanschaf waterstofzuiger
wormenkuren
x maal 2e enting
x maal 3e enting
dieetvoer voor mama a65 per 10kg

En dan heb ik het niet eens over 13 weken aan huis gebonden zijn. Met Kerst alleen thuis zitten etc. etc. dat heb ik er voor over omdat ik het leuk vind en er al 12 gezinnen super gelukkig zijn met de pups.

maar goed, als er mensen zo kortzichtig zijn dat ze denken dat ik hier rijk van word PRIMA lekker blijven denken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:46

Denk meer dat iedereen zo geschrokken is nadat jij meldde dat je nog een nest van deze combi wou ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:48

Ik gok ook maar dingen als een waterstofzuiger oid voer ik niet op... dat hoort gewoon bij je huishouden...
zo kom je wel op dat bedrag.. wormenkuren en entingen horen er wel bij, bij mij zit de chip bij de stambomen in... slechst een slordige 115 per pup...
Als je tijd gaat rekenen kom je odd niet uit.. maar voor mij is dat hobby...
de rest is voor alle fokkers gelijk..entingen, wormenkuren, voer, schoonmaakmiddrlen etc

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 23:11

Een waterstofzuiger heb ik normaal gesproken in mijn huishouden niet nodig. Met 14 plassende en poepende en zeker diaree hebbende pups wel.

Er wordt gedaan alsof ik 4900 in mijn zak steek en er rijk van word bijna niemand houd er rekening mee dat zo'n groot nest grootbrengen aanzienelijke kosten met zich mee brengt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:18

Ik fok zelf... ik weet wst het kost aan tijd, werk geld en voorbereidingen...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:28

Wel zonder ook maar 1 enkele gezondheidstesten te doen stop je toch behoorlijk wat in je zakken

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 00:21

Het is goed, ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 05:31

Maar je moet toe geven dat er zeker een kern van waarheid in zit als het gaat om gezondheidstesten.
Kun jij garanderen dat de ouders geen erfelijke afwijkingen door hebben gegeven aan de pups?
Ik vind dat voor (hobby)fokker van honden echt een stukje nalatigheid. Waarom op dat punt bezuinigen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:19

Cayenne, dit nest was een ongelukje. Dus TS had niks te beslissen over testen etc. Voor een volgend nest zou inderdaad alles getest moeten worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:22

Achteraf kun je alsnog testen, zeker als je nog voor een volgend nest gaat :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:24

Als je voor nog een nest gaat wel ja.