Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Lien_87: Ik vind dat weer niet zo boeiend.Zolang jij (degene die met de hond loopt, niet persoonlijk
) ervoor zorgt dat de hond dus niet in een situatie komt waar ontwijken/vluchten niet mogelijk is en bijten de enige oplossing is in de ogen van de hond. Voor mij geen reden om een hond meteen helemaal niet sociaal te noemen, er wordt toch aangegeven dat de hond het niet fijn vindt en dat vind ik juist weer een must.
Maar kiwiwitje, wat is bijten? Is dat met schade of valt corrigeren met bek er ook onder? EDIT: naar andere honden dan, even niet naar mensen.
lien_87 schreef:MyWishMax schreef:Lien_87: Ik vind dat weer niet zo boeiend.Zolang jij (degene die met de hond loopt, niet persoonlijk
) ervoor zorgt dat de hond dus niet in een situatie komt waar ontwijken/vluchten niet mogelijk is en bijten de enige oplossing is in de ogen van de hond. Voor mij geen reden om een hond meteen helemaal niet sociaal te noemen, er wordt toch aangegeven dat de hond het niet fijn vindt en dat vind ik juist weer een must.
Maar kiwiwitje, wat is bijten? Is dat met schade of valt corrigeren met bek er ook onder? EDIT: naar andere honden dan, even niet naar mensen.
Nee ik vind het ook niet belangrijk, het ging mij er even om dat @sclimpre een test voorsteld die in mijn ogen bij veel honden een negatieve uitslag zal hebben.
MyWishMax schreef:Lien_87: Ik vind dat weer niet zo boeiend.Zolang jij (degene die met de hond loopt, niet persoonlijk
kiwiwitje schreef:MyWishMax schreef:Lien_87: Ik vind dat weer niet zo boeiend.Zolang jij (degene die met de hond loopt, niet persoonlijk
Corrigeren met de bek(bij honden) noem ik happen. Is vooral afhankelijk van hoe ze dat gebruiken. Het teefje had hier in het begin van dat chi gedrag. (ja ik krijg dat ras dus gewoon nooit zonder fouten getypt..)
Dus bij alles wat ze niet zinde, gelijk zo happen. Dat accepteer ik niet. Maar als een hond niet reageert op de duidelijke signalen dat ze er niet van gediend is en ze doet dat dan eens, nou prima. Liever dat dan dat ze echt bijt met schade(al is het een mini gaatje)
MyWishMax schreef:Ik zat gisteren op mijn telefoon en dat tikt niet lekker.
Ik ben daar misschien iets makkelijker in. Van mij mogen ze best corrigeren met de bek en soms ook best snel. Bij een normale kennismaking doen ze dat eigenlijk niet, tenzij de andere hond iets doet wat ze vervelend vinden. Maar dat is dan weer niet raak, maar wel herrie, dus eigenlijk ben ik het met je eens.Eerst andere signalen. Mijn reu houd ik wel bij bepaalde honden weg, omdat ik weet dat hij dat niet fijn vindt. De enige keer dat de reu en jongste teef wel meteen corrigeren is als een hond op ze afgestormd komt en er bovenop springt. Ook al zit er geen kwaad in, dat vinden ze vreselijk onbeschoft en wordt gecorrigeerd. Ik vind dat niet zo bijzonder, maar grijp daar bij in door ze bij me te roepen en de andere hond weg te sturen. De reu heeft ook 1 keer de normale waarschuwingen en correctie overgeslagen, waarvoor ik hem niet op zijn kop gegeven heb. Dat was toen hij de andere hond negeerde en braaf met mij mee liep naar de poort (naast ons huis dus). Die andere hond schiet op ons af van achter en springt tegen/op mijn reu, waardoor die tegen de schutting aan geplet werd. Piepen van de pijn, maar meteen boven op de andere hond sprong. Ik vind dat van de andere hond ook geen normale benadering, maar heb ze uit elkaar gebruld, andere hond weggestuurd en mijn reu mee naar binnen. (En dat was een bekende hond, had ook geen schade, mijne wel) Die hond laat ik dus niet meer in de buurt komen, maar staat jammer genoeg wel eens voor de poort te patsen. Zorgt er wel voor dat ik eerst kijk of die hond niet los rond loopt, voordat ik mijn reu mee neem voor een rondje wijk of de auto in durf te doen.
Niet eens omdat ik denk dat mijn reu meteen gaat vechten, maar meer omdat die andere hond dus wel meteen op ons af komt met geen leuke bedoelingen.
Met bekende honden mogen ze ook meer mee dus ook een keer heftiger corrigeren. Maar bij honden die we gewoon tegenkomen hoeft dat niet, dan kan je ze gewoon negeren als je ze vervelend vindt en anders los ik het wel op. Maar als er een keer een snauw valt hebben wij het gedaan en zijn het valse honden, terwijl er zelfs geen haartje beschadigd is bij de andere hond.
Maar goed, ik loop dus met mooi weer ook niet in losloopgebieden en ben zo'n aso die in aanlijngebieden loopt met loslopende honden.Ook niet in het weekend of met heel mooi weer, de jongste teef aan de flex, maar de reu loopt daar wel los. Die gaat uit zichzelf niet verder dan 10 meter bij mij vandaan en negeert eigenlijk alle honden.