Wie doet nog meer aan wildspotten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Wie doet nog meer aan wildspotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:56

Daar heb je helemaal gelijk in hoor!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:35

Rondom De Mossel heb ik ook steeds wild gezien, veel zwijnen

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:34

Ik ben niet echt een spotter ofzo maar zie vaak van alles als ik bezig ben bij de paarden. Hou erg van de natuur en dan heb je er blijkbaar automatisch toch ook oog voor :j

Wat ik regelmatig zie zijn lepelaars, buizerds, valkjes, uiltjes, witte reigers en minder regelmatig maar toch een paar keer al vosjes, ijsvogels, groene specht, ooivaar en reeeen. Ik vind het altijd heel bijzonder.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:17

Vandaag in de Hoge Veluwe

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:57

Vandaag een uurtje te paard door het bos gereden, Veluwezoom. Oa 25 zwijnen en zwijntjes geteld.
En 2 buizerds.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:14

Miran schreef:
Rondom De Mossel heb ik ook steeds wild gezien, veel zwijnen

Inmiddels geweest, maar niets gezien helaas.
Ook rondom Kootwijk, Radio Kootwijk, de Ginkel etc niets gezien. Er zit verdorie nog geen eekhoorn in de tuin hier terwijl die er vroeger altijd wel zaten :')
We zijn gisteren echter wel al direct bij openen het Nationaal Park in geweest met de fiets. We waren de eersten die binnen gingen en toen zijn we flink wat wild tegen gekomen. Zodra er meer mensen het park op komen zie je niets meer want alles schiet weg zodra ze de eerste mensen hebben gezien, maar vlak voor sluitingstijd zijn er nogmaals naar binnen gegaan en ook toen wel weer veel wild gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:17

Wat een leuk topic! Ik woon sinds kort in Haaren en dat is vlak bij natuurgebied Kampina.
Onder andere al reeën, spechten, eekhoorntjes, boomklevers etc gespot. Ook een heel legioen aan paddenstoelen waar ik de naam niet van weet :=
En vandaag oog in oog met een kudde wilde pony's die wel heel dichtbij kwamen :')
Er moeten ook dassen zitten, maar die heb ik nog niet gezien. Ik heb wel een idee waar een burcht zit, maar wil ze niet storen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:19

De Kampina vind ik echt een prachtig gebied om te lopen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:20

Ik hoef afgelopen dagen niet ver voor wildspotten. In tuin waar ik het weekend was drie jonge egeltjes die zich melden, na overleg met de egelopvang worden ze nu bijgevoerd met kattenvoer,

En vandaag in mijn eigen tuin <3 de grote bonte specht. Hoorde hem s ochtends al en opeens wat rustig bonk bonk op paaltje bij mijn plataantje. Daarna door naar de peer om eindigen al hakkend op mijn appeltje dichtst bij de achterdeur. Gewoon op 5 m afstand. <3 oh dat is de enige reden waarom ik hier niet weg zou willen. De grote hoeveelheid vogels en beestjes in mijn tuin <3 -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:24

Goof schreef:
De Kampina vind ik echt een prachtig gebied om te lopen.

Oh, wat leuk dat je het kent, Goof! Woon je in de buurt?
We wonen hier nog maar pas, maar ik begin nu de routes een beetje te kennen.

Dit was vandaag. Deze alfa-merrie kwam op een drafje op mij en mijn hond af lopen :=
Gelukkig was mijn hond superbraaf en gaf geen krimp. Na even snuffelen mochten we weer verder.

Afbeelding

en toen stonden we opeens midden in een verkeersopstopping :')
Probeer je heel netjes afstand te houden, komen ze met z'n allen om je heen staan :=

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:38

Nee ik woon er helaas niet in de buurt. Mijn vriend heeft er enkele jaren vlakbij gewoond, vandaar dat ik het ken. Heel soms rijden we erheen om lekker te wandelen, maar heel erg ver komen we dan ook niet meer omdat de hond inmiddels oud is :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 17:39

Goof toch fijn dat je wat gezien hebt tijdens je vakantie! Vind het wel gek hoor, want in die gebieden zit echt genoeg wild.

Cayenne wat leuk die pony's. Op de Posbank zijn de IJslanders ook zo nieuwsgierig en alles moet met hun tanden worden ervaren :=

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:50

Weet iemand toevallig wat voor wild er in Oostenrijk te zien is? Is dat net als NL herten en varkens of ook nog ander wild?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 18:12

Dat verschilt heel erg in welk gebied je zit.. In de Alpen kom je vast andere dieren tegen dan in Noordwest Oostenrijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:58

Afbeelding

Foto van vanmiddag net doorgekregen beroerde kwaliteit. Nu toch even goed kijken welke specht het nu was

Ja idd grote bonte specht

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 21:44

Prachtig Karuna!
Gisteren en vanmiddag een Vink gezien geloof ik. Mijn eerste keer, al zijn ze niet zeldzaam.

En de wolf op de Veluwe! Een enorm gebied natuurlijk, de kans is heel klein dat we hem gaan tegenkomen. Maar een compliment is het wel als het dier zich hier gaat vestigen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:48

Kadootje vandaag tegen losloop gebied aan waar ik met de honden wilde gaan wandelen. Een grote dikk keiler op 2 meter van het hek in alle gemak op eikel zoektocht. Tijdje staan kijken met paar mensen. Tot er een kortzichtig persoon kwam aanfietsen die over het hek ging hangen zodat hij van nog dichterbij fotos dacht te maken. Niet de persoon op de foto trouwens. Helaas, zwijn nam de benen jammer genoeg,niet helemaal scherp moest met honden wat uit de buurt blijven uiteraard, stond op meter of 10 ervan af

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:55

Heel gaaf! Ik had gehoopt ze ook goed te zien hier op de Veluwe, maar helaas.

Vanmorgen wel weer als eerste het park in, wat is het toch genieten om met zonsopgang in alle stilte door het dan nog verlaten park te fietsen. echt waanzinnig. Geen moeflons vandaag, enkel wat hertjes, maar alsnog prachtig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:03

Dit was rand veluwezoom trouwens. Op de hoge veluwe moet je de plekken weten waar je wild kunt zien. De standaard plekken komen ze vaak juist niet. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:03

klopt, ik ken een paar plekken en daar hebben we afgelopen dagen veel gezien.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:17

Gister avond weer veel gezien, heel veel zwijnen en herten gezien . Rond Radio Kootwijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:52

Veluwezoom zit zoveel wild idd, wij hebben daar jaren op de camping gestaan (Laag Soeren) tijdens de ritjes met paard van alles gezien maar ook tijdens fietstochtjes tegen de avondschemer. Wild heeft idd de neiging om vooral niet daar te komen waar je ze graag wil hebben (lekker dicht bij de uitkijkpunten bijv), maar als je eenmaal een gebied beter kent kun je wel aardig voorspellen waar je wat tegen kan komen. Heb vaker mensen meegenomen om zwijnen te kijken en ben ze altijd tegen gekomen.

We hebben net een weekje vakantie in Saarland achter de rug. Daar viel het me wel tegen. Enige bijzondere wat ik gezien heb is een eekhoorntje, een rode wouw, en 2 keer een vlucht kraanvogels. Herkende ze aan de roep. Verder heel veel buizerds, maar die zie ik hier ook heel vaak.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 10:52

Ik ga over 3 weken weer naar de Veluwe, we zitten in Dieren. Heeft iemand nog tips voor mij om eindelijk eens herten of zwijnen te zien, want ik zie ze echt nooit :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:33

Op de vorige pagina stelde ik echt exact dezelfde vraag, dus als je even terugleest kun je al tips vinden ;)
Mocht je het nationaal park in gaan, ga dan direct zodra het opent. Het is dan nog stil en het wild heeft zich dan nog niet verstopt. Ingang Otterlo, eerste fietspad links, daar zie je enorm veel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:46

Gewoon bij Dieren het bos in gaan, kom je ze gegarandeerd tegen :j als er geen hek zou staan zouden ze zo Dieren in lopen :=