Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:15

Nou het spijt me .. maar je kan nog zo 'lam geslagen' zijn, je laat een ander niet je hond pijn doen. Dan vind ik je geen recht van spreken hebben want je stond er bij en keek er naar. Je grijpt in als een 'vreemde' je dier pijn doet; het is immers JOUW dier. Kom op zeg.

Dus persoonlijk geloof ik niet zo heel veel van de ophef verhalen. Het filmpje met de zwarte hond; terecht, vind ik een vreemd filmpje (al snap ik niet wat er gek is om je hond te laten zitten door hem een duwtje op z'n kont te geven maar goed..) De andere verhalen lijken mij meer uit het oogpunt geschreven vanwege de prijs en het niet tevreden zijn over het resultaat maar er zelf ook te weinig mee willen doen.
Leidy is geen wondermiddel en haar methode is ook geen wondermethode(en het zal me een worst wezen door wie die ontwikkeld is). Het is er mee werken en er voor willen gaan. Het is willen veranderen en iets willen doen met haar adviezen.
Dat maakt ze ook gelukkig maar een paar keer duidelijk. Ook persoonlijk.

De ECHTE negatieve ervaringen die ik vernomen heb ben ik mee eens dat het nergens op slaat.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:38

Ik ben het helemaal met je eens. Als mijn hond zo behandeld werd, kreeg ze minimaal een enkeltje met lege handen. Op ze zachts uitgedrukt :+

Ze zegt dat het aan je energie en balans ligt. Waarom heb jij je handen nodig in een hind te laten zitten dan ? Zij is tenslotte toch in balans ?

Het geen wat mij dwars zit is dat ze op rtl en andere media verkondigd dat ze aversie tegen harde hand heeft, ze niet aanraakt en het puur met je energie te maken heeft en in praktijk totaal anders handelt, dan ze dus beweert. Hoe dan ? Maak je het dan bewust mooier voor de buiten wereld of heeft ze daar zelf geen erg in?


Ik ben het er wel mee eebs dat energie en balans heel veel doen. Maar niet elke situatie valt daarmee op te lossen. En als dat het geval is, blijft zij het er maar op gooien dat je als eigenaar niet in balans bent. Er is meer dan dat, lijkt me....

Tsja ik was al geen voorstander en door genoeg negatieve ervaringen gelezen te hebben, nogmaals niet alleen op die pagina, weet ik zeker dat zij nooit aan mijn hond komt.

Keell94

Berichten: 4067
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 01:22


Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:11

Sorry maar we staan toch niet op onze achterste poten vanwege bovenstaand filmpje of wel? Ik had tenminste verwacht dat er een hond bont en blauw geslagen werd maar het enige wat ze doet is een beetje rennen met het dier en er worden wat rukjes aan de riem gegeven.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:20

Amandavd schreef:
Sorry maar we staan toch niet op onze achterste poten vanwege bovenstaand filmpje of wel? Ik had tenminste verwacht dat er een hond bont en blauw geslagen werd maar het enige wat ze doet is een beetje rennen met het dier en er worden wat rukjes aan de riem gegeven.


Ik vind de slechte ervaringen die ik over haar hoor ook niet altijd kunnen, maar... Heb eerlijk gezegd nog geen filmpje gezien die ik schokkend vond. Het lijkt wel of in het algemeen alles wat ze doet verkeerd is.

Dat ze het een zegt en het andere doet vind ik dan weer niet kunnen, maar haar handelen vind ik tot nu toe niet schrikbarend.

xDenies

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:57

Nee.. ze maken er van dat wat ze zegt anders is. Immers is mijn hond met geen vinger aangeraakt. En ben toch wel benieuwd welke houden ze dan wel dusdanig zou hebben aangeraakt dat het schokkend is.

Je staat er verdeurie als eigenaar bovenop zeg. Waar haal je het vandaan om op internet rond te bazuinen dat ze je hond wat heeft aangedaan terwijl jij niet eens als eigenaar zijnde in hebt gegrepen?
Koekkoek....
Laatst bijgewerkt door xDenies op 04-07-17 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 11076
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:58

De methode vind ik niet schokkend. Het is alleen niet de Leidy methode maar die van CM.
Iedereen kan dat inmiddels imiteren. Als je een paar weken thuis zit en achter elkaar cm gaat kijken ben je ver met je studie ;)

Misschien zit de gedachte er wel achter dat ze niet wil dat mensen het proberen en dat ze te grof zijn in hun handelen dat ze het daarom zegt "blijf er maar vanaf dat is het beste"

Ik ben geen fan omdat ze dingen als van haar presenteerd, en omdat ik ook geen groot fan ben van CM op sommige dingen na, laat staan van een imitator. En omdat ik natuurlijk een aanvaring met haar heb gehad en dan ben je natuurlijk al snel negatief over iemand.

Maar ik ben er wel zeker van dat er veel mensen jaloers zijn op het geen wat ze tot nu toe zonder papiertje heeft bereikt. Dat bereikt ze door gewoon heel hard om aandacht te vragen, hier is ze overigens gewoon open en eerlijk over ze doet alles om zo bekend mogelijk te worden. Ze heeft zelfs de ballen gehad om contact op te nemen met Late night, als we die aanvaring niet hadden gehad, had ik haar daarvoor wel gerespecteerd. Ze zit niet afwachtend berichten over te nemen, maar ze onderneemt.

Maar er zijn gewoon veel punten die maken dat veel mensen zijn gaan wroeten. Als ik haar was had ik voor opheldering gezorgd, een eerlijke tekst waarin haar motivatie om het op deze manier te doen staat. Denk dat het probleem dan is opgelost grotendeels.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:37

Amandavd schreef:
Sorry maar we staan toch niet op onze achterste poten vanwege bovenstaand filmpje of wel? Ik had tenminste verwacht dat er een hond bont en blauw geslagen werd maar het enige wat ze doet is een beetje rennen met het dier en er worden wat rukjes aan de riem gegeven.


Ze doet een beetje rennen met het dier en er worden wat rukjes gegeven? Nou het is wel meer dan dat hoor.

De hond zijn luchtpijp afknellen, kop tegen knie aandrukken. correctie, band hoog in de nek. En dan ook nog de hond een bedreigd gevoel geven door hem tussen de rand en haar in te klemmen. Hond kan zo nergebs heen. Dat alles binnen een paar seconden.

En staat lijnrecht tegenover wat ze eerder beweerde. 'Blijf er maar vanaf'.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:56

En toch ben ik van mening.. Van alleen zo'n kort filmpje kan je niet gelijk oordelen. Je weet niet wat ervoor en erna afspeelt en ook niet haar beweegredenen.

Dat wat ze beweert en laat zien is zeker tegenovergesteld. Dat eerste lijkt mij meer een verkooppraatje.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:05

Brittje zo kun je van alles wat maken. Ze knelt zijn luchtpijp helemaal niet af. Drukt hem tussen de rand en haar my god dramaqueen. Als ze op de stoep liep zou ze de hond zeker tussen de tuin en haar knie drukken. Bovendien duwt ze wellicht het hoofd aan de kant maar ze kan niet haar knie tegen zijn hoofd drukken want er is geen tegendruk. Waarschijnlijk doet ze dit om te voorkomen dat hij voor haar uit loopt.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:18

Zo even topic helemaal doorgelezen ... ik heb zelf geen ervaring met deze vrouw maar ben zelf actief als "coach" of gedragsdeskundige (met papier) hoe je het wil noemen. Ik heb zelf ook veel gezien en gelezen en kan me er niet zo in vinden. Ik ben iets meer als 5 jaar werkzaam als trainer en heb aardig wat methodes voorbij zien komen sommige zijn er helaas niet voor de honden maar zien het meer als een publiciteits stunt. Dit vind ik jammer vooral omdat je zoiets doet uit liefde en respect voor de hond. Elke hond is anders en ik ben van mening dat je niet exact te werk gaat met een chihuahua als met een rottweiler maar de basis is rust en respect. Ik werk ook veel met de methode van cm maar daarin heb ik ook dingen aangepast die beter bij mij passen omdat ik dit beter kan overbrengen. Ik zal dan nooit zeggen dat een methode niet goed is maar mss dat het niet last bij eigenaar/hond. Waar ze wel enigszins gelijk in heeft dat je niet alleen de hond maar de baas/eigenaar moet trainen want je kan een beginner ruiter wel een grand prix paard onder z'n kont geven maar die moet ook leren waar de knoppen zitten. Ik kan de hond wel meenemen en trainen maar na 1 dag is die ook weer op oude voet zonder begeleiding. Ik geloof dus ook niet in eenmalige consulten ik ben geen tovenaar en zie ook liever hoe de hond zich ontwikkeld. Een hond uitputten heeft totaal geen zin want dan zijn ze mentaal niet moe of zo moe dat niks meer binnenkomt. Wel heeft het voor sommige honden zin om de ergste energie af te laten vloeien en dan even te gaan werken. Eigenlijk is het niks anders als werken met paarden als je bij de meeste paarden onzeker opstapt zullen de meeste een loopje met je nemen (uitzonderingen daar gelaten) bij honden is dat ook ben jij onzeker zal de ene hond dit reflecteren in gedrag dat hij je moet beschermen of ze kunnen dit gevoel van je overnemen.
Als ik vragen krijg via de mail krijgen mensen altijd kosteloos advies al zeg ik dat ik vanuit mijn computer scherm niet kan zien wat wen hond doet maar tips kan altijd ik vind niet dat jee overal een slaatje uit hoef te slaan. Mijn gevoel zegt dat leidy dit wel doet.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:41

Amandavd schreef:
Brittje zo kun je van alles wat maken. Ze knelt zijn luchtpijp helemaal niet af. Drukt hem tussen de rand en haar my god dramaqueen. Als ze op de stoep liep zou ze de hond zeker tussen de tuin en haar knie drukken. Bovendien duwt ze wellicht het hoofd aan de kant maar ze kan niet haar knie tegen zijn hoofd drukken want er is geen tegendruk. Waarschijnlijk doet ze dit om te voorkomen dat hij voor haar uit loopt.


Je noemt me maar een drama Queen. Heb ik niks mee. Zo train je gewoon geen hond !
Voor iemand die aversie voor een harde hand heeft, doet ze niet erg vriendelijk. Je ziet ook in geen 1 filmpje een beloning terug. Hoe noet de hond dan weten dat hij het goed doet ?
Daarnaast geeft ze een ruk en daarna geeft ze een knietje.

En waarom moet ze zo rukken en dien ? Volgens gaar theorie draait alles in balans. Waarom moet ze dan zo grof doen ? Haar energie zou toch al genoeg moeten zijn om deze hond normaal mee te kunnen laten lopen ?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:49

mensen kiezen vaak als "laatste hoop" voor zo iemand als Leidy. Dat daar vaak meer nodig is dan alleen een zachte hand geloof ik best. In de korte filmpjes zie ik vooral correcties, wie zegt dat ze daarna/daarvoor niet aan beloning doet?

Met dit soort dingen heb ik vaak het idee dat men of helemaal anti is of helemaal pro, er zit geen middenweg tussen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:58

Omdat timing van belonen zeer essentieel is. Op de momenten dat ze wel het gewenste gedrag laten zien, ook al is dit maar 3 sec, word er ook niet beloond. Dit zie je echt in geen 1 filmpje terug. Waarom niet, vraag ik me af. Belonen is toch juist bevestiging van goed gedrag, wat je dus juist wilt

Daarnaast of ze leidy nou als eerste of laatste hoop hebben. Ben ervan overtuigd dat je zelden een harde hand nodig hebt. Daarnaast is het probleem volgens haar dat de mensen niet in balans zijn. (Vaak is dat wel zo, maar zeker niet altijd of een combinatie van), dus dan zou dat ook niet nodig hoeven zijn.

En nee ik ben geen anti correctie, mits deze net respect en in balans is. En daar hoort belonen zeer zeker bij !

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:04

Als honden ontsporen zie ik toch 9 van de 10 keer dat dit probleem oorspronkelijk bij de eigenaar vandaan. Als ze dit bedoelt met "eigenaren zijn niet in balans", dan ben ik het daar wel mee eens.

Je hebt zeker gelijk dat er bij correctie ook beloning bij hoort, anders weet zo'n dier niet waar ie aan toe is.
Enige wat ik wil zeggen is dat er best genuanceerder naar haar gekeken mag worden. ja ze laat steken vallen, ja ze lijkt niet altijd even professioneel naar haar klanten toe en ja ze zegt het een en doet het ander. Toch ligt daar ook weer de fout van de klant zelf.

Wie denkt dat de hond in 1 sessie klaar is (of eerder de eigenaar), die komt bedrogen uit. En dat zijn vaak de mensen die het meeste en hardste roepen dat haar methode niet werkt.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:29

Cardy schreef:
Als honden ontsporen zie ik toch 9 van de 10 keer dat dit probleem oorspronkelijk bij de eigenaar vandaan. Als ze dit bedoelt met "eigenaren zijn niet in balans", dan ben ik het daar wel mee eens.

Je hebt zeker gelijk dat er bij correctie ook beloning bij hoort, anders weet zo'n dier niet waar ie aan toe is.
Enige wat ik wil zeggen is dat er best genuanceerder naar haar gekeken mag worden. ja ze laat steken vallen, ja ze lijkt niet altijd even professioneel naar haar klanten toe en ja ze zegt het een en doet het ander. Toch ligt daar ook weer de fout van de klant zelf.

Wie denkt dat de hond in 1 sessie klaar is (of eerder de eigenaar), die komt bedrogen uit. En dat zijn vaak de mensen die het meeste en hardste roepen dat haar methode niet werkt.


Ik ben het eigenlijk best met je eens :P. Wat eerder geloof ik al gezegd is, is dat mensen naar haar toe gaan als laatste hoop. Maar hoe kan je dan indraad verwachten dat alle problemen in 90 min verdwijnen. Was het naar zo simpel he.

En ik bedoel. Zei is volgens haar in balans. Dan heeft ze al dat rukken en doen toch helemaal niet nodig?

BeFunny

Berichten: 11076
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:56

Nou ik denk ik vraag op de Facebookpagina ontmaskerd nou eens naar de beweegredenen van meneer M R maar deze meneer doet precies het zelfde bij kritische vragen, namelijk mensen blokkeren.

sasja0705
Berichten: 2097
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:16

Even off topic... ik had het ja over mijn "buurhond" en dat die perfect zou zijn voor Leidy om zich te bewijzen ( van wegen baasjes EN hond coachen)
Vanochtend had ik eens een goed gesprek met hun en nu snappen ze ook, dat ze echt hulp nodig hebben.
Leidy is al aangedragen ( niet door mij :D )
Maar heel eerlijk : ik heb dus geen vertouwen in die dame ( plus dat het bedrag voor 1 sessie toch echt van de knotse is )
Duuuuus : wie weet een werkelijk goede? Die dus niet alleen hond maar ook baas/family op het rechte spoor zet? Mag gerust per pb

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:36

Zelf vind ik Monique badder en Arvid van Putten goed. Maargoed beide ook erg prijzig. Maar krijg je tenminste wel waar voor je geld. En correcte nazorg !!!

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:23

Haar honden zijn paar weken geleden betrokken geweest bij bijtincident... Goed voorbeeld geeft ze.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:27

Dat mensen zoveel geld betalen aan iemand die zo weinig ervaring met honden heeft vind ik echt ongelofelijk.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:27

Ninette schreef:
Haar honden zijn paar weken geleden betrokken geweest bij bijtincident... Goed voorbeeld geeft ze.

Waar staat dat?

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:17

Ninette schreef:
Haar honden zijn paar weken geleden betrokken geweest bij bijtincident... Goed voorbeeld geeft ze.


Heb je ook een bron of is dit weer zo'n uit de duim gezogen verhaaltje voor sensatie?

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:48

Uit duim gezogen denk ik niet, zijn getuigen geweest en aangifte bij politie... Nu kan ik hier wel wat fotos plaatsen maar dat zal toch weer worden verwijderd.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:50

Heb je dan een link naar het bericht?