Hond aangevallen, en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thenexttry

Re: Hond aangevallen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:48

Heb het gelijk even op zitten zoeken.

Het voort laten trekken mag officieel niet wat ik er uit begrijp maar is wel een sport.
Het naast de fiets lopen mag gewoon

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:49

IMJ schreef:
Snap ik Bravura.
Helaas luistert ze niet. Direct eraf halen dus de volgende keer.
Hij hoort ook niet op jouw grond. Ik probeer al te denken hoe je dat aan kunt pakken. Ik kan alleen een hek bedenken. Dan maak jij dus kosten voor haar.. ook niet ideaal, wel functioneel, mij zou het het waard zijn. Maar ik heb graag hekken:D

Ik heb een schutting en hek maar als Ik het park uit kom zal ik eerst de oprijlaan op moeten. Ik weet ook niet hoe die hond zal reageren op mijn hond en op mij als ik hem er zelf af haal. Hij zit nl ook aan de riem en die van mij ook. Maar goed....dit gaat echt niet meer gebeuren. Ben er goed klaar mee. 8-)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:49

Sowieso gewoon inderdaad voor jezelf opkomen. Jij wilt het niet dus gebeurt het niet

Edit:

Wat je de volgende keer anders moet doen is je hond even vastleggen op die vrouw aflopen en aan haar gaan hangen.

Op het moment dat ze zeurt dan zeg je dat ze dat niet moet doen en gewoon toe moet laten omdat je anders de volgende keer misschien lelijk doet.

Dit is trouwens geen grap ven er echt serieus in sommige mensen willen dingen gewoon niet snappen tot het bij hunzelf gebeurt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:51

Thenexttry schreef:
Sowieso gewoon inderdaad voor jezelf opkomen. Jij wilt het niet dus gebeurt het niet

Voor mijn vorige hond had ze wel de nodige afstand met haar hond....een echte teef gelijkend op een mechelaar. :')

Aanvulling Thenexttry....dat zei mijn broer ook al _O-
Laatst bijgewerkt door Bravura op 14-06-17 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:52

Thenexttry schreef:
Heb het gelijk even op zitten zoeken.

Het voort laten trekken mag officieel niet wat ik er uit begrijp maar is wel een sport.
Het naast de fiets lopen mag gewoon

Maar mag je de lijn dan ook in je hand houden of alleen via zo'n beugel aan de achterkant? Bedoel als je de lijn in je hand houd kun je natuurlijk makkelijker voortgetrokken worden.. echt uit nieuwsgierigheid. Ik durf het niet, veel te bang dat ik op mn smurf ga :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:17

ik heb mijn husky het geleerd door mijn weightpull training toe te passen, een beetje slimme hond snapt het snel :D

volgens mij mag je de lijn ook in de hand houden :j

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:20

Ja maar Bravura zonder gekkigheid ik durf met 99 % zekerheid te zeggen dat dat werkt haha.

Toen ik nog les gaf op de manege deed ik bij kinderen die de ponys wilde vervelen en maar niet snapte hoe of wat wel eens hetzelfde.

Steeds met mijn handen voor hun gezicht langs en in hun ruimte komen. Hierna snapte ze het ook altijd echt. Niet zozeer omdat ze het als straf zagen alleen ze kregen hetzelfde gevoel.

Kiwiwitje gewoon in de hand mag alleen zo'n beugel is on zoverre veiliger dat je je handen aan het stuur kan houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:22

Ja ik zou echt veel te bang zijn dat ik op mn smurf zou gaan. Al overweeg ik ergens een stepje voor de lange wegen hier op het industrie. Ons teefje wil graag rennen. Maar ik niet _O- Al vrees ik dat ze veel sneller is dan ik kan steppen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:28

je had staffies toch?

waarom probeer je niet weight pulling, kost ze meer energie dan rennen :p https://www.youtube.com/watch?v=gjR7Vz9tHNo dit is karma een van haar eerste keren. Zij trekt nu ongeveer 8 a 9 kilo.

sorry OT

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:30

Ik denk goh wat een bekende naam en een rare taal haha.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:31

haha zweeds :D lijkt veel meer op nederlands als je denkt ^^

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:37

kirri schreef:
je had staffies toch?

waarom probeer je niet weight pulling, kost ze meer energie dan rennen :p https://www.youtube.com/watch?v=gjR7Vz9tHNo dit is karma een van haar eerste keren. Zij trekt nu ongeveer 8 a 9 kilo.

sorry OT

Ja twee Engelse, we gaan nu langzaam aan het trainen op commando's weer ''toepassen'' teefje heeft een (op zijn zachtst gezegd) slechte start gehad(na de fokker, fokker is een topmens). Wat we bij haar merken is dat als er veel dingen gebeurd zijn zie ze in haar kopje niet weggewerkt krijgt, bijvoorbeeld enthousiasme, dat ze echt een uitlaatklep heeft in rennen. Een beetje een dingetje, is dat ze zo dusdanig onzeker is, dat iets aanleren best wat moeite kost. Want hoe je ook beloont, ze moet vervolgens dus echt stoom afblazen (rondjes rennen). Ze komt zich wel snel weer melden om verder te gaan. Als het echt in een spelletje is gaat het beter. Dus belonen met spelen. Maar dan kan ze dus stoom af blazen. Gelukkig gaat het al veel beter dan hoe ze hier kwam. En ach ze komt er wel! :)

Dacht eigenlijk dat Weight pulling in NL niet mocht? :o Ga het filmpje eens kijken!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:46

ow ik las berlicum als BE haha mijn fout! Nee in NL mag het niet inderdaad, jammer want het is een verschrikkelijk goede uitlaat klep. Ik herken het wel wat ze doet vanuit andere staffies die ik ken :j fijn dat je haar zo helpt. Met training en veel geduld komt vaak veel goed :D

Mijn husky vind ze geweldig :+ rauw spelen kan niet zo gauw met andere type honden dus ik zoek ze altijd op :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:54

Ja onze reu is zo dus echt helemaal niet. Maar we weten inmiddels wel waar haar gedrag vandaan komt. Hebben inmiddels ook contact gehad met een hondengeleider, dus buiten het verder/scherper onder commando zetten van beide honden kunnen we daar ook weer wat verder mee kijken. :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:11

Is idd in NL verboden een hond als trekkracht te gebruiken. Enkele poolhondensoorten uitgezonderd.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:33

Bravura schreef:
Is idd in NL verboden een hond als trekkracht te gebruiken. Enkele poolhondensoorten uitgezonderd.

Fout!

Mijn honden worden allen ingezet in NL voor treksport. MAAR jaarlijks worden ze hier voor gekeurd door arts en aangemeld bij NVWA als trekhond ;)
Gaat hier om 2 stamboomloze husky's (moeten ook) een labrador x rottweiler en een duitse herder x border collie en x veel duitse herder

Wij doen bikejoring en dogscooter enkel in wintermaanden in de bossen. Erg gaaf om te doen de honden genieten er ook enorm van.
Ik denk voor vele honden zou deze sport fantastisch zijn! Daarnaast als een hond het niet leuk vind kun je ook niets. Dwingen te rennen en te trekken gaat nooit lukken. Het is puur een sport die je enkel uit kan voeren als hond en mens het leuk vinden.

Daarnaast ook best zwaar als de hond eens geen zin meer heeft en je nog een stuk moet hahaha. Ik verlang wat de sport betreft al weer naar de winter

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:22

dierenfan schreef:
Bravura schreef:

Fout!

Mijn honden worden allen ingezet in NL voor treksport. MAAR jaarlijks worden ze hier voor gekeurd door arts en aangemeld bij NVWA als trekhond ;)
Gaat hier om 2 stamboomloze husky's (moeten ook) een labrador x rottweiler en een duitse herder x border collie en x veel duitse herder

Wij doen bikejoring en dogscooter enkel in wintermaanden in de bossen. Erg gaaf om te doen de honden genieten er ook enorm van.
Ik denk voor vele honden zou deze sport fantastisch zijn! Daarnaast als een hond het niet leuk vind kun je ook niets. Dwingen te rennen en te trekken gaat nooit lukken. Het is puur een sport die je enkel uit kan voeren als hond en mens het leuk vinden.

Daarnaast ook best zwaar als de hond eens geen zin meer heeft en je nog een stuk moet hahaha. Ik verlang wat de sport betreft al weer naar de winter

Een hond mag niet als trekkracht worden gebruiken. Van dit verbod geldt een vrijstelling voor 5 rassen voor de sledehondensport. Voor andere activiteiten vraagt u een ontheffing aan.
Bron: http://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisch ... oor-dieren ;)

En...

http://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisch ... ndenverbod

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:45

Nou dan is met ontheffing er toch geen probleem? Ontheffing kost niets dan wat moeite en papierwerk.
In principe kan elk ras en elke kruising mits gezond ontheffing krijgen ;)
Dus er is geen verbod mits je jaarlijks netjes de controle uit laat voeren en papierwerk in vult.

Vrijstelling is enkel voor stamboom honden van die betreffende rassen. ;)

Daarnaast is jaarlijks controle sowieso wel aan te raden. Stamboom of niet en welk ras dan ook als je flink sport met de hond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:12

luuntje schreef:
Nikass je hebt ook elektrische bakfietsen.
Misschien is dat iets voor je.

Klinkt best goed, maar ik denk dat ik daar behoorlijk voor moet sparen ;)
En dan wordt het toch eerder een rijbewijs (als dat medisch gezien gaat lukken).

Hoho hele discussie over fietsen met de hond haha. Je mag zeker wel fietsen met één hond, maar officieel niet met twee tegelijk naast de fiets. Dat doe ik wel, mijn reu aan de springer en mijn super brave Spaanse dame die nooit trekt aan de lijn die ik in mijn hand heb. Allebei rechts van de fiets uiteraard.

KW je `moet` echt een springer (voor de sterke trekkers onder ons) of de walk-a-dog (die heb ik nu, prima te doen voor mijn herder reu die toch ook wel even sterk kan worden - maar voor mijn Rottweiler X Husky die echt heel sterk was en ook opeens een sledehond werd naast de fiets ;) had ik een springer) aan je fiets maken. Walk-a-dog is iets van 40 euro en het fietst gewoon zoveel veiliger en relaxter. Hond kan je niet van de fiets trekken als hij ineens een kat ziet ofzo en hij gaat ook met het bochtje naar rechts perfect mee. Ik vind het ideaal! :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:39

Voor mijn logica, een springer is zo'n beugel aan de achterkant? :o?
Ja dat hele fietsen vind ik maar niks haha. Ik ga wel gewoon wandelen. :p
Je merkt dat als we gewoon dagelijks een stukje wandelen buiten het uitlaten om ze al relaxter word. Ze is natuurlijk ook pas 2,5 maand bij ons. Ze heeft momenteel genoeg (hersen)werk :p
Dat een ander wel wil fietsen vind ik ook prima hoor.
Ons reutje zou je er niet blij mee maken. En het teefje is nu echt nog van slag als ze alleen mee gaat. Dus ook voor haar nog geen pretje. En ik zie mezelf dan weer niet alleen met haar gaan fietsen en het reutje thuis laten. Of in een mandje of wat dan ook :p

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 01:22

Lange tijd heb ik gefietst met honden naast de fiets tm 3 tegelijk. Dan was het 2 boxers en 1 jack russell die zelden aangelijnd liepen.
Nu heb ik er altijd 1 a 2 voor staan voor te trekken dus. Echter deze winter zal dit waarschijnlijk tijdelijk 3 zijn ivm jonge hond opleiden. Even zien wat het beste loopt ;)
De jonge hond is nu 7 maanden en leer ik nu al het principe van het lopen in trektuig en trekken aan de lijn. Ook de commando's links en rechts en stop kent hij al super goed.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:13

Dierenfan. Er is wèl een verbod maar er zijn uitzonderingen dmv ontheffing. Lastig hè? Wetgeving. Soms snap je het gewoon niet dat het er zo staat. ;) Ik denk overigens niet dat iedere hond genoemd zal kunnen worden op een ontheffing. Daar zullen ze best selectief in zijn, anders werken ze niet met deze wetgeving en ontheffingen.

Ik doelde met mijn antwoord overigens meer op de benoeming "Fout!" Fout had ik het dus niet. Je hebt mij ook niets horen zeggen dat er een probleem zou zijn bij ontheffing.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:59

kiwiwitje schreef:
Je merkt dat als we gewoon dagelijks een stukje wandelen buiten het uitlaten om ze al relaxter word. Ze is natuurlijk ook pas 2,5 maand bij ons. Ze heeft momenteel genoeg (hersen)werk :p
Ons reutje zou je er niet blij mee maken. En het teefje is nu echt nog van slag als ze alleen mee gaat. Dus ook voor haar nog geen pretje. En ik zie mezelf dan weer niet alleen met haar gaan fietsen en het reutje thuis laten. Of in een mandje of wat dan ook :p

Een springer en walk-a-dog is allebei het zelfde principe, de springer is een beugel met een metalen veer en de walk-a-a-dog is gewoon een stang met een lijn eraan. Ze worden bevestigd onder het zadel en daarom kan de hond je niet uit balans trekken, kan jij je handen aan het stuur houden en kan de hond niet in je wiel lopen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:37

_Micha_ schreef:
Nope ik heb helaas geen gegevens van haar behalve een voornaam en een telefoon nummer. Ik ben nang dat ik daar niet zo veel mee kan.
Misschien dit toch maar vragen, ik durf het alleen niet zo goed omdat ik niet als een wantrouwende bitch wil overkomen...

Misschien morgen mijn eigen verzekeringsagent bellen om te vragen wat die zegt over het eventuele eigen risico op een losloopveld.

Vind het alleen jammer dat het zo moeilijk lijkt te gaan. Als mijn hond zoiets zou doen of iets stuk maakt zou ik ondanks of de verzekering vergoed of niet de kosten betalen. Gewoon omdat ik vind dat dat hoort.

Je zou haar kunnen bellen met de vraag naar haar gegevens zodat jouw verzekering contact kan opnemen. Dat is heel normaal dus geen rare vraag.

Verder zou ik zeker aangifte gaan doen.. en dat niet melden aan haar.
dat ze zo moeilijk doet om een klein bedrag zeg.. ze moet blij zijn dat het niet meer is..!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:35

Nikass schreef:
kiwiwitje schreef:

Een springer en walk-a-dog is allebei het zelfde principe, de springer is een beugel met een metalen veer en de walk-a-a-dog is gewoon een stang met een lijn eraan. Ze worden bevestigd onder het zadel en daarom kan de hond je niet uit balans trekken, kan jij je handen aan het stuur houden en kan de hond niet in je wiel lopen.

Duidelijk! Thnx!