Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IMJ schreef:Snap ik Bravura.
Helaas luistert ze niet. Direct eraf halen dus de volgende keer.
Hij hoort ook niet op jouw grond. Ik probeer al te denken hoe je dat aan kunt pakken. Ik kan alleen een hek bedenken. Dan maak jij dus kosten voor haar.. ook niet ideaal, wel functioneel, mij zou het het waard zijn. Maar ik heb graag hekken:D
Thenexttry schreef:Sowieso gewoon inderdaad voor jezelf opkomen. Jij wilt het niet dus gebeurt het niet
Thenexttry schreef:Heb het gelijk even op zitten zoeken.
Het voort laten trekken mag officieel niet wat ik er uit begrijp maar is wel een sport.
Het naast de fiets lopen mag gewoon
kirri schreef:je had staffies toch?
waarom probeer je niet weight pulling, kost ze meer energie dan rennen :p https://www.youtube.com/watch?v=gjR7Vz9tHNo dit is karma een van haar eerste keren. Zij trekt nu ongeveer 8 a 9 kilo.
sorry OT
Bravura schreef:Is idd in NL verboden een hond als trekkracht te gebruiken. Enkele poolhondensoorten uitgezonderd.
dierenfan schreef:Bravura schreef:Is idd in NL verboden een hond als trekkracht te gebruiken. Enkele poolhondensoorten uitgezonderd.
Fout!
Mijn honden worden allen ingezet in NL voor treksport. MAAR jaarlijks worden ze hier voor gekeurd door arts en aangemeld bij NVWA als trekhond
Gaat hier om 2 stamboomloze husky's (moeten ook) een labrador x rottweiler en een duitse herder x border collie en x veel duitse herder
Wij doen bikejoring en dogscooter enkel in wintermaanden in de bossen. Erg gaaf om te doen de honden genieten er ook enorm van.
Ik denk voor vele honden zou deze sport fantastisch zijn! Daarnaast als een hond het niet leuk vind kun je ook niets. Dwingen te rennen en te trekken gaat nooit lukken. Het is puur een sport die je enkel uit kan voeren als hond en mens het leuk vinden.
Daarnaast ook best zwaar als de hond eens geen zin meer heeft en je nog een stuk moet hahaha. Ik verlang wat de sport betreft al weer naar de winter
luuntje schreef:Nikass je hebt ook elektrische bakfietsen.
Misschien is dat iets voor je.
kiwiwitje schreef:Voor mijn logica, een springer is zo'n beugel aan de achterkant?![]()
Ja dat hele fietsen vind ik maar niks haha. Ik ga wel gewoon wandelen. :p
Je merkt dat als we gewoon dagelijks een stukje wandelen buiten het uitlaten om ze al relaxter word. Ze is natuurlijk ook pas 2,5 maand bij ons. Ze heeft momenteel genoeg (hersen)werk :p
Dat een ander wel wil fietsen vind ik ook prima hoor.
Ons reutje zou je er niet blij mee maken. En het teefje is nu echt nog van slag als ze alleen mee gaat. Dus ook voor haar nog geen pretje. En ik zie mezelf dan weer niet alleen met haar gaan fietsen en het reutje thuis laten. Of in een mandje of wat dan ook :p
_Micha_ schreef:Nope ik heb helaas geen gegevens van haar behalve een voornaam en een telefoon nummer. Ik ben nang dat ik daar niet zo veel mee kan.
Misschien dit toch maar vragen, ik durf het alleen niet zo goed omdat ik niet als een wantrouwende bitch wil overkomen...
Misschien morgen mijn eigen verzekeringsagent bellen om te vragen wat die zegt over het eventuele eigen risico op een losloopveld.
Vind het alleen jammer dat het zo moeilijk lijkt te gaan. Als mijn hond zoiets zou doen of iets stuk maakt zou ik ondanks of de verzekering vergoed of niet de kosten betalen. Gewoon omdat ik vind dat dat hoort.
Nikass schreef:kiwiwitje schreef:Voor mijn logica, een springer is zo'n beugel aan de achterkant?![]()
Ja dat hele fietsen vind ik maar niks haha. Ik ga wel gewoon wandelen. :p
Je merkt dat als we gewoon dagelijks een stukje wandelen buiten het uitlaten om ze al relaxter word. Ze is natuurlijk ook pas 2,5 maand bij ons. Ze heeft momenteel genoeg (hersen)werk :p
Dat een ander wel wil fietsen vind ik ook prima hoor.
Ons reutje zou je er niet blij mee maken. En het teefje is nu echt nog van slag als ze alleen mee gaat. Dus ook voor haar nog geen pretje. En ik zie mezelf dan weer niet alleen met haar gaan fietsen en het reutje thuis laten. Of in een mandje of wat dan ook :p
Een springer en walk-a-dog is allebei het zelfde principe, de springer is een beugel met een metalen veer en de walk-a-a-dog is gewoon een stang met een lijn eraan. Ze worden bevestigd onder het zadel en daarom kan de hond je niet uit balans trekken, kan jij je handen aan het stuur houden en kan de hond niet in je wiel lopen.