Slecht etende magere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:35

Rianne1994 schreef:
Omdat hij wel dik is geweest. En wel goed gegeten schijnt te hebben. Ik zeg schijnt omdat ik het niet zeker weet. Hij was als pup namelijk bij iemand anders in training.

Nu ga ik me toch heel hard afvragen waarom men dit hondje heeft gefokt? Om als pup al in training te worden gezet om shows te lopen en nu met 10 maanden alweer bij trainer nr 2 te zijn. Dit hondje is in mijn ogen puur gefokt om eerst te presteren op shows om vervolgens voor de fok ingezet te worden.
Want een nest waarvan de ouders shows hebben gewonnen leveren nu eenmaal meer op!

PS Ik veroordeel jou niet TS maar vind het wel vreemd dat jij (als rasliefhebber) hier in meegaat.
En ook ik heb wel enige ervaring op het gebied van shows en fokken. Het zijn vaak niet de keurmeesters die liever een wat vollere hond willen zien, maar de eigenaren omdat het veel tekortkomingen verbloemd.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:56

Onze hond(labrador) wilde een poosje zijn brokken niet meer eten. Nou een labrador is altijd in voor eten. Mijn moeder is naar de Welkoop gegaan en zij heeft toen een speciaal soort vlees meegekregen. Dit moesten we 5 dagen voeren en daarna weer brok gaan voeren. We zijn toen ook overgegaan op natuurbrok. Onze hond at na 5 dagen weer zijn brokken. Hij had waarschijnlijk een bacterie in zijn darmen waardoor hij geen brokken meer wilde eten. Misschien is dit nog een optie.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:04

iirrssjjee schreef:
Rianne1994 schreef:
Doe dat. De daadwerkelijk nuttige tips waarvan ik denk dat ik er wat aan heb zijn genoteerd en ga ik morgen mee aan de slag. Dank aan iedereen die daaraan heeft bijgedragen. Maar uiteindelijk is het hondje bij mij en moet ik me goed voelen bij wat ik doe. Ongeacht of bokt dat goedkeurd of niet. Dat is mijn goed recht. Net zoals iedereen dat heeft die iets op bokt plaatst.

Zou je deze tips met ons willen delen? Om ons dan "ongelijk" te bewijzen? Want veel bokkers hebben het idee dat je alleen maar datgene kiest wat in jouw straatje past. Als jij laat zien welke tips je meeneemt in je gedachtegang, kunnen we misschien beter in jouw hoofd kijken.

Wat is dit nou weer voor zieke vraag?
Ze is jou (of meerdere bokkers) helemaal geen antwoord in zo een context verschuldigd!
Hoe durf je om dat op zó een manier te zeggen/vragen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:07

Cerastes schreef:
iirrssjjee schreef:
Zou je deze tips met ons willen delen? Om ons dan "ongelijk" te bewijzen? Want veel bokkers hebben het idee dat je alleen maar datgene kiest wat in jouw straatje past. Als jij laat zien welke tips je meeneemt in je gedachtegang, kunnen we misschien beter in jouw hoofd kijken.

Wat is dit nou weer voor zieke vraag?
Ze is jou (of meerdere bokkers) helemaal geen antwoord in zo een context verschuldigd!
Hoe durf je om dat op zó een manier te zeggen/vragen?

Heb jij alle reacties van TS gelezen? Er word heel agressief en aanvallend gereageerd door haar op iedereen die goedbedoelde tips geeft. Alleen datgene wat in haar straatje past, is ze vriendelijk en blij mee.

Lees het gehele topic anders nogmaals een keer rustig door.

Ze hoeft er niks mee te doen, ik vraag alleen of ze dit wil Ik verplicht haar tot niks ;).

Cerastes

Re: Slecht etende magere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:18

Ja ik heb alles gelezen!

En eerlijk gezegd vind ik haar reacties wel meevallen...hooguit wat geïrriteerd...wat niet gek is als je binnen 1 uur ná openen van het topic al voor het ergste word uitgemaakt via pb en ook in het topic door sommige mensen.

Lees ff goed je eigen stukje...het is echt onbeschoft hoe je het neerzet...walgelijk!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:25

Dat mag jij vinden. Ik vind mijn reactie redelijk netjes. In vergelijking met hoe andere bokkers reageren. Maar goed, ik ga hier ook mijn tijd en energie niet aan verspillen. ;)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:36

Cerastes schreef:
Ja ik heb alles gelezen!

En eerlijk gezegd vind ik haar reacties wel meevallen...hooguit wat geïrriteerd...wat niet gek is als je binnen 1 uur ná openen van het topic al voor het ergste word uitgemaakt via pb en ook in het topic door sommige mensen.
!

Wow echt helemaal mee eens! Ik vind Ts haar reacties echt prima. Dat kan ik van veel andere opdringerige reacties hier niet echt zeggen :\
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 30-01-17 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 16:49

De fokker is mijn moeder. En ik train de hondjes nu voor haar. Ik doe dat met mijn hele hart en ziel erin. Hij ging naar een andere trainer omdat ik geen ervaring heb ermee. Helaas is er daar iets mis gegaan. Hij ging weg omdat mijn moeder teveel hondjes heeft om ze de individuele aandacht te geven die ze nodig hebben om uit te groeien tot sociale hondjes.

Ik zal straks uitgebreid reageren.

Ben nu in de dierenwinkel. Kijken voor evt dingen die hij wel lust.

Cerastes en simba bedankt!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:41

Simbaa schreef:
Cerastes schreef:
Ja ik heb alles gelezen!

!

Wow echt helemaal mee eens! Ik vind Ts haar reacties echt prima. Dat kan ik van veel andere opdringerige reacties hier niet echt zeggen :\

Lees ik dan andere reacties van de TS dan jou? :? Ik heb even de eerste pagina al terug gelezen, waar ze gewoon netjes tips krijgt. Waar ts al belachelijk op reageert. In de loop van het topic wordt haar toon alleen nog maar erger.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 17:43

Ik heb nu een barf menu gehaald, naturis, en twee gewone kvv worsten. Verder nog ad voer, lamskotelet en runderstoofvlees om mee te beginnen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:55

Rianne1994 schreef:
De fokker is mijn moeder. En ik train de hondjes nu voor haar. Ik doe dat met mijn hele hart en ziel erin. Hij ging naar een andere trainer omdat ik geen ervaring heb ermee. Helaas is er daar iets mis gegaan. Hij ging weg omdat mijn moeder teveel hondjes heeft om ze de individuele aandacht te geven die ze nodig hebben om uit te groeien tot sociale hondjes.

Ik zal straks uitgebreid reageren.

Ben nu in de dierenwinkel. Kijken voor evt dingen die hij wel lust.

Cerastes en simba bedankt!

maar dan gaat hij dus later terug naar iemand die blijkbaar dan alleen de punten van de shows nodig heeft om meer te kunnen krijgen voor z'n fok (vraag is ook of hij dan wel geschikt is voor de dekdiensten en of hij dat magere gestalte niet doorgeeft).. maar straks heeft ze dan toch ook geen tijd voor hem om individuele aandacht te geven.. dan is hij dus gewoon een van de velen, sociaal maar te weinig tijd om er ook aandacht aan te geven :(. waarom wil ze hem dan in eigendom, puur voor de fok?

dat is natuurlijk niet jouw pakkie an.. maar zou mij er toch bezorgd over maken... dan zorg jij voor een sociale hond die getraind is, en vervolgens wordt hij gewoon in een groep gedropt en niet of nauwelijks meer tijd voor hem.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:00

Ik heb niet alles gelezen :o

Ts als ik zie wat je allemaal al geprobeerd hebt qua lekkere hapjes vind ik het niet zo vreemd dat de hond "niets lust" hij is gewoon kieskeurig geworden want elke keer als hij ergens zijn neus voor optrekt wordt m weer wat anders lekkers voorgeschoteld. Hij manipuleerd je gewoon.

Heeft Orijen ook voer voor sporthonden? Ik heb een bc gehad die te mager bleef. Die at wel, en veel ook, maar hij kwam gewoon niet aan.
Arden grange prestige was de oplossing.
Ik weet niet of jouw Chi dat zal eten maar wellicht als orijen een vergelijkbaar voer heeft, dat het dan werkt.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 18:25

Nou sorry maar alle lekkere hapjes weigert hij en gewone brokken die normale honden niet lekker vinden eet hij wel. Dus manipuleren is niet aan de orde plus dat honden absoluut niet zo denken.

Elena ik kan vinden wat ik wil maar iets veranderen zal het niet. Ik vind het ook niet prettig maar de hondjes hebben het beter dan de meeste hondjes bij de gemiddelde chi fokker, ze lopen in de woonkamer en kunnen gewoon bij baasje op schoot klimmen om te knuffelen. Maar ze heeft geen tijd en geen kennis om ze te trainen. Ik wel en ik vind het leuk.

Verder show ik ze omdat ik het leuk vind. Niet om de punten of omdat het moet. En daar gaat dit topic nogmaals helemaal niet over. En ik begin het ook zat te worden om constant over hetzelfde uitleg te moeten geven. Want deze vraag is zo ongeveer een paar paginas geleden ook gesteld. Overigens naturis kip met tonijn lust hij niet. Gewoon runderstoofvlees ook niet. En ad voeding van RC lust hij ook niet.
Die zijn dus allemaal afgestreept

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:29

mirriejj schreef:
Lees ik dan andere reacties van de TS dan jou? :? Ik heb even de eerste pagina al terug gelezen, waar ze gewoon netjes tips krijgt. Waar ts al belachelijk op reageert. In de loop van het topic wordt haar toon alleen nog maar erger.

Ik lees precies hetzelfde als jij. Dat is ook de reden dat ik niet meer op TS reageer.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:35

Rianne1994 schreef:
Tja wellicht wel maar waarom blijft hij dan dun? Hij heeft nu een vetlaag van 0 ik heb hem liever met een vetlaag van 1... iets meer dan hij nu heeft is al beter. In orijen zitten alleen weinig koolhydraten. Dat kan hij wel gebruiken om aan te komen.

Orijen is een hoogwaardige brok overigens met minimaal 80% aan vlees.

Ik ben het in dit geval met je da eens... Waarom wil je een vetlaag? Is echt niet gezond hoor, zeker niet voor een jonge hond.
Sommige honden zijn gewoon schraal. Mijn vriendin had een zeer kieskeurige husky, waarvoor mensen regelmatig aan de bel trokken bij de dierenbescherming want hij was te mager (en ja die zag er uit als een verwaarloosde straathond). Maar de hond was energiek en happy, zo gezond als een vis.
De da was de enige die het prima vond (nou ja op de hond na dan) en mijn vriendin en ik.
Jouw Chi ziet er imo prima uit.

Dat honden "niet zo denken"?
Dan heb jij weinig verstand van honden.
Honden zijn de beste manipulators die er zijn :)
Daarbij:
Je hond leverworst voeren is zo ongezond, is het de bedoeling om met een zieke, uit zijn bek stinkende hond op show te verschijnen?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 30-01-17 19:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 18:37

Tja wat jij prima vind vind ik niet prima. En uiteindelijk ben ik degene die hem in het echt ziet en mee moet werken en dus wil ik wat meer spek op zn botten. En zeker gezien het feit dat hij echt te dun is. Misschien lijkt het op fotos wel mee te vallen maar in het echt is hij een stuk dunner. En ik heb het niet over 1kg aankomen nee over 200 a 300 gram.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:48

kiwiwitje schreef:
Lust ie ook geen smeerkaas? Onze hond is echt GEK op slagroom.
Of ham uit blik?
Slobbersaus word inderdaad niet meer verkocht. Ik zocht dat een tijdje geleden ook, en kreeg inderdaad na mailcontact te horen dat dat niet meer verkocht word.

Dit is toch geen serieus advies mag ik hopen? Kleuter wil niet eten dus dan maar elke dag naar de snackbar?
Ook niet mooi voor de show hoor, een slagroom-vette hond :roll:

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:50

Diablo schreef:
mirriejj schreef:

Ik lees precies hetzelfde als jij. Dat is ook de reden dat ik niet meer op TS reageer.

Wellicht dat er dan meerdere manieren zijn om berichten te interpreteren en/of voelt de ene persoon zich wat sneller onaardig beantwoord dan een ander zich zou voelen. Dit is ook een beetje het gevaar van geschreven berichten via internet :)
Ik vind het in ieder geval alles meevallen!
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 30-01-17 19:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:56

De toon is 1 ding, maar ts heeft duidelijk geen verstand van honden.
Dat is op zich niet erg, maar als je dan nergens voor open staat en denkt het allemaal beter te weten, tja, dan wordt je ook niet wijzer.

Misschien moet je nog ff erwtensoep proberen, mona puddinkjes en Engelse drop. Veel succes!

Ik ben hier weg. Wat een tijdverspilling zeg :O

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:06

Nikass schreef:
De toon is 1 ding, maar ts heeft duidelijk geen verstand van honden.
Dat is op zich niet erg, maar als je dan nergens voor open staat en denkt het allemaal beter te weten, tja, dan wordt je ook niet wijzer.

Ik ben het hier eerlijk gezegd wel mee eens. TS komt bij mij over ofdat ze weinig ervaring met honden heeft, er worden hier mooie tips gegeven waar ts wat mee kan . Maar juist die tips lijkt ze meteen van tafel te vegen.

Ik moet wel lachen om het stukje dat honden niet aan manipulatie doen :')

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 19:14

Oh erwtensoep ja dat kan ik ook wel proberen :j overigens is manipuleren wellicht niet het juiste woord maargoed.

Verder ga ik nu maar even temmen want ben het wel zat. Dus ga lekker ergens anders azijnpissen en verpest dit topic niet. Hartelijk dank een onwetende achterlijke onvriendelijke ik.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 30-01-17 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:20

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om het persoonlijke achterwege te laten, je kunt hier tips en adviezen geven, maar TS staat altijd nog vrij om zelf te kiezen. Uiteraard is dit geen vrijbrief voor TS om ook persoonlijk te worden. Ik wil hierbij dus iedereen dit deel neemt in dit topic verzoeken om ontopic, fatsoenlijk en respectvol te blijven naar elkaar. Mening geven staat overigens vrij, maar houdt er rekening mee dat dit ook fatsoenlijk blijft. Alvast bedankt en mocht je nog vragen hebben hierover, stuur mij gerust een privébericht :j

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 19:24

Bedankt mod!

Terug naar machito ik heb hem nu 8 gr brokjes gegeven. Dus klein laagje in zn bakje. Hij schijnt nu niet zoveel honger te hebben maar we gaan zien of ie nu beter eet.

Zo niet morgen weer een nieuwe dag van ad voer met brokjes en evt rauw vlees. Maar dat zal apart van elkaar gegeven worden. Aangezien rauw+ brokken een risico is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:39

waar ik nog aan denk wat sommige fokkers die ik ken bijgeven is rijstpap of macaroni met geklutste eieren en geraspte kaas (carbonara concept). Allemaal dikke puppybuikjes daar en geen enkele die achteraf te dik blijft of groeipijnen oid krijgen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:46

Rianne1994 schreef:
Bedankt mod!

Terug naar machito ik heb hem nu 8 gr brokjes gegeven. Dus klein laagje in zn bakje. Hij schijnt nu niet zoveel honger te hebben maar we gaan zien of ie nu beter eet.

Zo niet morgen weer een nieuwe dag van ad voer met brokjes en evt rauw vlees. Maar dat zal apart van elkaar gegeven worden. Aangezien rauw+ brokken een risico is.

Rauw met brokken kun je gewoon samen geven, geen probleem. Of kun je me uitleggen wat het risico is?

Door de hond steeds wat anders aan te bieden gaat hij echt niet beter eten.
Soms moet je gewoon accepteren dat een hond niet meer wil eten dan hij eet. Dan ga je met die hond niet showen omdat hij te dun is en verkoopt je moeder hem aan iemand die hem als huishond wil houden. Ik ga toch met een paard wat graag springt me niet richten op de dressuursport. Het zijn dieren geen dingen..