Hond vervuilt haar bench

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:28

_Alarm_wlkp schreef:
geerke schreef:
...en kijk uit,reutjes eten zich gewoon door een deur heen.En een loopse teef is vreselijk,helemaal jouw hond niet meer.Alleen maar bezig met andere dingen.


Hier 2 teven en 2 reuen , allen intact.
1 reu slaapt in dezelfde ruimte als een van de teven (elk een bench) en eentje in de gang.
Overdag samen, onder toezicht van mij. Reuen weten dondersgoed dat ze er niet op mogen.
Enkel buiten apart en niet op dezelfde plaats uit laten.

Nooit problemen gehad, respecteren hun plaats, reuen zijn amper zeurderig en eten ook gewoon normaal en de teven gedragen zich hier zeker niet anders dan normaal.



beetje tegennatuurlijk vind ik dit....castreer ze dan

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:21

geerke schreef:
Beetje tegennatuurlijk vind ik dit....castreer ze dan

Snijden in een gezonde hond, dat is pas onnatuurlijk! ;)
Daarbij, voor onze vereniging MOETEN de honden intact zijn voor de sport.
Maar goed, deze discussie gaat niet verder in TS haar topic.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:56

_Alarm_wlkp schreef:
geerke schreef:
Beetje tegennatuurlijk vind ik dit....castreer ze dan

Snijden in een gezonde hond, dat is pas onnatuurlijk! ;)
Daarbij, voor onze vereniging MOETEN de honden intact zijn voor de sport.
Maar goed, deze discussie gaat niet verder in TS haar topic.


Niet minder onnatuurlijk dan de natuur beperken dan op de manier waarop jij dat doet.

Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:17

Ongeholpen hebben ze wel een grotere kans op baarmoeder- en melkklierproblemen. Mijn teef (ook Amstaff) wilde ik na haar laatste loopsheid alsnog laten helpen, maar dat werd helaas de riskante versie met een pyometra.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:19

Amandavd schreef:
Niet minder onnatuurlijk dan de natuur beperken dan op de manier waarop jij dat doet.

Ik hou mij gewoon aan de regels van de vereniging.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:45

Ook als die tegenstrijdig zijn met wat de hond aangeeft? (In het algemeen gesteld)

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:51

Een teef is qua risico nog wel af te wegen of je laat castreren of niet. Daar zitten wel wat dingen aan vast die gevaarlijk zijn, maar te vroeg castreren is ook erg schadelijk. Voor reuen zijn die grote risico's bij niet castreren er vele malen minder. Onzekere reuen kunnen zelfs nog onzekerder worden en die zou ik juist niet laten castreren. Bij een teef maak ik dus de afweging (liever pas na een aantal jaar ivm eerst volledig volwassen worden, dus een jaar of 3 minimaal en dan zijn de voordelen al minder groot). Bij reuen alleen als het medisch noodzakelijk is en andere opties niet werken.

Laten castreren is niks natuurlijks aan, terwijl lang niet elke hond in het 'wild' ook echt zal dekken. Dat is dus een stuk minder tegennatuurlijk. Hormonen zijn sowieso een heel belangrijk onderdeel in de groei, maar ook daarna. Ze hebben ze niet voor niks en niet alleen voor voortplanting.

EDIT: Nu laat ik mijn reu en teef niet bij elkaar als zij loops is. Ik houd ze uit elkaar voor een paar dagen. Want nee, ik vind het niet eerlijk om ze op het hoogtepunt bij elkaar te laten als ze niet mogen dekken. Ik ben geen andere hond die wel mag dekken. Het punt dat niet elke hond mag dekken is niet tegennatuurlijk, maar het als mens verbieden als ze wel bij elkaar lopen vind ik wel weer heel iets anders. ;)