Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:03

Je weet dat ze in goede handen zijn, dus probeer te genieten van een lekker weekendje weg. Even je zorgen aan de kant en relaxen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:54

Klinkt geweldig!

Probeer ervan te genieten en erop te vertrouwen dat zij ook een leuk weekend krijgen, komt vast en zeker goed!

Veel plezier *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 12:50

en ze leefde nog lang en gelukkig... Maar toch nog niet -O-

Het duurde een eeuwigheid door fouten testen en weet ik wat allemaal, maar gisteren kwam eindelijk de uitslag van de kleuringen terug uit Utrecht. Er blijkt sprake van een mastocytoom. Prima, maar normaal gesproken komen die eigenlijk altijd voor op de huid, eventueel met uitzaaiingen naar de lever en milt. Maar niet op de nier...
Dus voor de verandering is het weer eens niet zoals het hoort te zijn allemaal. Vrijdag heb ik weer een afspraak staan in Utrecht, nu bij de oncoloog om lymfeklieren te checken, milt en lever aan te prikken op uitzaaiingen en daarna te beslissen of we chemo willen geven. Die is in 25% van de gevallen effectief, maar we weten niet eens of er nog iets is om effectief tegen te zijn.
Eigenlijk ben ik het vooral mega beu allemaal. Gisteren zei ik boos tegen mijn man dat ik bijna hoop op meerdere uitzaaiingen zodat we gewoon nog even kunnen genieten en dan al het gepluk aan die hond voorbij is, maar zo makkelijk is het natuurlijk ook niet. Voor nu weet ik het even niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:58

-O- -O- Wat een teleurstelling weer..... Echt niet te geloven zeg!!!
Maar het zóu kunnen dat het met de nier verwijderd is en voor de rest alles schoon?!? Het mag toch ook wel een keer mee zitten!?

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:00

Kom, positief blijven. Ik zal voor je duimen. Hoe is het verder met de hond?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 13:12

Kentaro schreef:
-O- -O- Wat een teleurstelling weer..... Echt niet te geloven zeg!!!
Maar het zóu kunnen dat het met de nier verwijderd is en voor de rest alles schoon?!? Het mag toch ook wel een keer mee zitten!?

Dat zou inderdaad kunnen in theorie. Maar ik heb niet het idee dat dat heel erg voor de hand liggend is. Ik ben zelf redelijk goed in medische teksten begrijpen en lezen en heb aardig zitten zoeken, maar er zijn eigenlijk geen studies bekend van honden met een primaire tumor op de nier. Ik houd er dus wel echt rekening mee dat ze ergens anders op een logischere plek nog iets gaan vinden. Ze hebben zich de vorige keer gefocussed op de longen omdat daar normaal het eerst uitzaaiingen gevonden worden. Maar bij een mastocytoom is dat dus weer anders dus de kans is groot dat we gewoon op de verkeerde plek hebben gezocht.

En zelfs als dat niet zo is, viscerale mastocytomen zijn gewoon echt heel ongunstig, meeste prognoses spreken over maanden. Hoewel de kanttekening wel weer is dat ze meestal pas opgemerkt worden als er diverse uitzaaiingen zijn en daar nu nog geen sprake van lijkt.
Oftewel mega veel vraagtekens en onduidelijkheid nog.

Hoe het met hem is vind ik moeilijk te zeggen. De laatste dagen kijken we elkaar af en toe aan met een bezorgde blik. Hij slaapt veel, is met momenten erg rustig vinden we. Andere momenten wil hij wel spelen en komt hij zijn bal enthousiast brengen. Maar tegelijkertijd ligt er bij ons al sinds vrijdag sneeuw en heeft hij vooral vrijdag en ook zaterdag veel buiten gespeeld dus misschien is hij gewoon moe van alle indrukken. Ik weet het gewoon niet zo goed eigenlijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:14

|o verdorie!
Duimen draaien !!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:48

Bah geen leuke update... toch maar fingers crossed... hoop t beste

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:23

Jeetje.... ik hoop vab harte dat er nu een bak geluk leeggekiept word over jullie heen en hij de wonderbaarlijke uitzondering gaat zijn waarbij het alleen die ene tumor was en hij nog lang, gelukkig en gezond bij jullie mag blijven ....
Maar ik snap je terughoudendheid wat betreft die hoop

Sterkte

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:32

Jeetje wat een nachtmerrie zeg :-(. Een van onze honden heeft een bottumor en ik kan mij goed voorstellen hoe je je voelt...
Ik heb je een pb gestuurd met een suggestie.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:36

Wat een zorgen....
En als ze iets mankeren, líjkt het ook wel of je van alles ziet.... Normaal had het je waarschijnlijk niet eens opgevallen dat hij meer lijkt te slapen, maar nu denk je toch het ergste... En ze voelen de gemoedstoestand van de baasjes zo ontzettend goed aan, daar kunnen ze ook weer op gaan reageren...
Wat een k.. situatie!
En het duurt ook allemaal zo lang voordat je eindelijk weet of je je echt zorgen moet maken of dat het allemaal met een sisser afloopt!!!
Ik duim zo hard dat het allemaal toch mee gaat vallen!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 19:38

Nouja, dat dus kentaro. Ik wil hem ook niet ziek praten...

En het lange duren, pfff praat me er niet van. Half december zouden we de uitslag krijgen en vanaf half december ben ik aan het bellen geweest om contact te krijgen, maar niks. De eerste kleuring bleek mislukt te zijn, maar blijkbaar is het dan niet normaal dat de chirurg me even op de hoogte stelt. Ik werd er zo kriegel van. Uiteindelijk heb ik mijn eigen DA gevraagd te bellen en toen hadden ze toevallit "net" de uitslag, maar die wilden ze niet met mijn DA delen, dus ik moest wachten tot de chirurg mij belde. Wat een gedoe. Hopelijk gaan de uitslagen van as vrijdag gewoon snel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:49

:( :( oww nee toch...

weer die onzekerheid ,weer die onderzoeken..

ik heb het met jullie te doen,maar geloof mij,onderbuik gevoel zegt helaas vaak een heleboel

geniet maar extra van je kanjer,deze tijd kan niemand meer afnemen... :(:) Y;(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 17:26

Nou poeh hehe. Weer een lange dag.
Eerst hele tijd gepraat met de arts, was een fijn gesprek. Alle opties besproken als er uitzaaiingen zouden zijn en wat als die er niet waren.
Daarna wachten op de echo. Ondertussen overlegd met elkaar en besloten wel voor chemo te gaan, maar als er teveel uitzaaiingen waren niet voor de andere medicatie (die de groei zouden remmen dus niets genezen). Daarna kwam mijn heldere licht op het idee de verzekering te bellen maar die bleek de chemo niet te vergoeden dus auw in de portemonnee maar goed.
Echo duurde lang, pfff... ik kreeg het echt heel benauwd en was er echt van overtuigd dat dat slecht nieuws was omdat het zo lang duurde.
Gelukkig bleek dat niet zo te zijn en bleken ze niks gevonden te hebben. Bloed was goed, puncties waren op eerste oog goed en echo liet geen afwijkingen zien.

Dus de aankomende weken op en neer naar Utrecht voor chemo, puur preventief. Ietsjes meer hoop hoewel de arts wel eerlijk aangaf dat het een agressieve tumorvorm is dus dat de kans groot is dat er alsnog iets zit of gaat komen maar dit was zijn beste hoop.
Eerste kuur zit er al in en arts gaf aan dat hij zo lief was dat Sens wel een ritje langs de macdonalds verdiende. Dus ik zei dikke doei, maar in de auto dacht ik "waarom niet" dus heeft hij een bakje kipnuggets verorberd :') maken we de aankomende 4weken maar traditie van denk ik.

We eindigde de middag goed, toen ik het dorp inreed vloog voor mijn auto een andere hond de oprit af en de weg op tegen mijn auto. Schrik van mijn leven, hoop gegil maar gelukkig geen schade aan hond en ook niet aan de auto. Net beestje nog even een kluifje gebracht en alles was goed.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:37

*\o/* Wat een positief nieuws!!! (oke, niet voor de hond op je auto...., maar gelukkig is dat ook goed afgelopen!)
Hoop van harte dat hij geen last gaat krijgen van de chemo!!
arm, arm beest. En arme baasjes.... Jeetje, wat worden jullie zenuwen op de proef gesteld zeg...
Ik hoop zo ontzettend dat het allemaal positief af gaat lopen!!!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:23

Jee, wat zal dat wachten zenuwslopend zijn geweest. Verwacht je bijwerkingen van de chemo?
Ik hoop zo dat je nog een lange tijd van jullie vriendje kunnen genieten.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:17

Wat een goed nieuws. *\o/* De duimen blijven wel gewoon door draaien. Ik wens jullie heel veel succes en sterkte de komende weken en dat de nuggets er goed in blijven gaan. :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 22:35

Wat ik begreep wat misselijkheid en verlies van eetlust. Eventueel wat diarree, maar niet heel extreem. Grootste belasting is voor ons, want zijn urine, ontlasting en speeksel zullen resten van de chemo bevatten. Uitwerpselen natuurlijk niet zo'n probleem, maar wel speeksel in huis. Dus veel handen wassen voor we eten aanraken of andere dingen die in contact komen met ons.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:08

Hoe gaat het nu met hem??
Ja, daar stond ik helemaal niet bij stil, maar dat is voor jullie inderdaad wel even heel goed opletten!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 20:36

Vandaag gaat het eigenlijk heel goed. Gisteren was een flutdag, hij voelde zich echt ellendig, at niet en wilde niks. Ik had het idee dat hij vooral heel moe was en niet wist hoe hij met zichzelf om moest gaan.
Vanochtend was hij wakker, met beetje lekkers at hij zijn voerbak leeg en vandaag gaat het prima. Had voor de andere hond een bal gevuld met brokjes, maar die heeft hij gekaapt en zich er heerlijk mee vermaakt. Hopelijk blijft dit zo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:41

*\o/* Wat ontzettend fijn om te lezen!!!
En als hij eenmaal weer wat eet, zal hij zich ook weer beter voelen!
Ik blijf voor hem duimen!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:28

Lekker zo'n bal met brokjes!
Fijn dat hij vandaag weer beter te pas is.
Knuffel voor de de dappere viervoeter!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:27

Zo, week 2. Artsen zijn nog tevreden, hoewel zijn witte bloedlichaampjes heel snel dalen. Hopelijk kunnen we voorlopig de chemo nog wekelijks blijven geven maar na de eerste kuur begon de ondergrens al te naderen en dan willen ze vanaf volgende week de dosis nog gaan verhogen eigenlijk.
Hij gedraagt zich goed, ondanks dat zijn aderen echt niet mee willen werken bij het aanprikken. Gisteren 2 poten lek geprikt voor ze het buisje in de ader hadden zitten. Maar hij houdt zich zo kranig.

Hij was zo lief dat een eerstejaars wel durfde om bloed af te nemen bij hem. Ze vond het heel eng want tot nu toe mislukte het steeds maar bij Sens lukte het haar de tweede keer dus ze was zo trots en opgelucht. Na de eerste poging wilde ze het eigenlijk overgeven aan een ouderejaars maar ik kon haar overtuigen het nogmaals te proberen en toen had ze hem. fijn dat hij zo'n studente dan wat extra steun kan geven en dat zo een dierenarts in de dop weer wat progressie kan maken dankzij mijn stoere kerel <3

Nog wel een leuke, ze maakten zich in eerste instantie wel erg veel zorgen want zoveel haaruitval bij chemo hadden ze nog nooit gezien. Ik schoot in een stuip van hun blik toen ik vertelde dat dit gewoon de normale uitval is bij een akita in de rui :') volgens mij geloofde ze me eerst niet _/-\o_ _/-\o_

Afbeelding
Stoere panterprint

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:05

:') Geweldig!!! Arme student....
Wat fijn dat hij zich zo goed gedraagt!!
Hoeveel kuren moet hij nog?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:18

Er staan 6-8 kuren voor dus dat is wel het streven, maar uiteindelijk bepaalt zijn lichaam wat haalbaar is.