LinsxDot schreef:Bench gaat die prima in hoor maar die is nu van haar! Hij geeft er toch niet om en kan prima los ik heb zoveel mandjes kleedjes voor hem gehad maar hij wil er gewoon niet in of op! Het gaat er niet om of hij het wil hij is gewent dat hij dat mag en op laminaat te laten liggen vind in wel zielig dat is namelijk hier hardstikke koud! Dus moet even kijken hoe ik dat ga doen! Hij slaapt liefst gewoon hele dag lui op de bank en nergens anders!
Ik lees al een tijdje mee, heb thuis geen pitbull of iets, maar 2 rottweiler kruisingen. Toen onze dames nog in de woonkamer kwamen was de bank echt een no go, wij hadden op 2 plekken een hondenkussen liggen, dat was hun plek. De bank is van ons. Toch gingen ze meestal op de plavuizen liggen, die zijn pas koud. Nu komen ze alleen nog in de bijkeuken en de achter tuin. Geregeld ligeen ze op de stenen in plaats van hun manden/dekens.
Er is duidelijk geen leiderschap bij jullie in huis, dit is echt niet klote bedoeld. Nee is nee, stop is stop. Wees consequent daarin. Gilt ze in de bench? Lekker laten gillen, loop even naar de buren en leg het uit, doe zelf oordopjes in en slaap lekker. Als je haar laat zitten tot ze stil is zal ze steeds minder lang zeuren.