Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:18

Dat hadden wij hier ook met ons reutje. Gewoon nergens op willen liggen tenzij bed of bank. In de bench ligt hij ook het liefst zo kaal mogelijk.
Maar ik vond het zo zonde van de gave mand die we hebben.. :P
En sinds de mand op een andere plek staat, dichter bij waar ik de hele dag zit, komt die gek zn mand niet meer uit :') Hadden serieus bijna de mand weggedaan, tot ik zei, ach zet hem tijdelijk maar onder het bureau( we hebben echt een mega bureau).

Afbeelding
Let niet op de slechte kwaliteit foto :P

LinsxDot

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:23

Bench gaat die prima in hoor maar die is nu van haar! Hij geeft er toch niet om en kan prima los ik heb zoveel mandjes kleedjes voor hem gehad maar hij wil er gewoon niet in of op! Het gaat er niet om of hij het wil hij is gewent dat hij dat mag en op laminaat te laten liggen vind in wel zielig dat is namelijk hier hardstikke koud! Dus moet even kijken hoe ik dat ga doen! Hij slaapt liefst gewoon hele dag lui op de bank en nergens anders!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:23

Die mand is inderdaad wel erg leuk!

Onze honden slapen trouwens buiten achter/onder een schuurtje maar heb ze nog niet horen klagen :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:29

Mavelle schreef:
Die mand is inderdaad wel erg leuk!

Onze honden slapen trouwens buiten achter/onder een schuurtje maar heb ze nog niet horen klagen :+

Ja super makkelijk. 26 inch auto band.. en dan stop je er een 80cm mand van karlie in. Past precies!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:30

Weer eens wat anders!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:35

Afbeelding
Afbeelding
Lekker aan de wandel hij is niet zo foto geniek :')

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:37

LinsxDot schreef:
Bench gaat die prima in hoor maar die is nu van haar! Hij geeft er toch niet om en kan prima los ik heb zoveel mandjes kleedjes voor hem gehad maar hij wil er gewoon niet in of op! Het gaat er niet om of hij het wil hij is gewent dat hij dat mag en op laminaat te laten liggen vind in wel zielig dat is namelijk hier hardstikke koud! Dus moet even kijken hoe ik dat ga doen! Hij slaapt liefst gewoon hele dag lui op de bank en nergens anders!

Ik lees al een tijdje mee, heb thuis geen pitbull of iets, maar 2 rottweiler kruisingen. Toen onze dames nog in de woonkamer kwamen was de bank echt een no go, wij hadden op 2 plekken een hondenkussen liggen, dat was hun plek. De bank is van ons. Toch gingen ze meestal op de plavuizen liggen, die zijn pas koud. Nu komen ze alleen nog in de bijkeuken en de achter tuin. Geregeld ligeen ze op de stenen in plaats van hun manden/dekens.

Er is duidelijk geen leiderschap bij jullie in huis, dit is echt niet klote bedoeld. Nee is nee, stop is stop. Wees consequent daarin. Gilt ze in de bench? Lekker laten gillen, loop even naar de buren en leg het uit, doe zelf oordopjes in en slaap lekker. Als je haar laat zitten tot ze stil is zal ze steeds minder lang zeuren.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:40

Tja ik vind dat ze gewoon op de bank mogen ze liggen er alleen naar te slapen! En dat gillen in de bench ze hou echt niet op geloof me ze gaat gerust 4 uur lang gillen ik haal haar er ook niet uit hoor pas als mij uitkomt! De gedragstherapeut vond zelfs bizar dat ze dat gillen zolang volhield

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:41

Jee Kiwiwitje wat een gave mand!!
Stinkt die niet naar rubber?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:41

Linsxdot, je zegt genoeg beweging. Maar wat doe je zo al? Zit je bv ook op een sport? Alleen wandelen en met een bal gooien is niet genoeg.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:45

Ik hou me vanaf nu afzijdig!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:45

Goed idee trouwens om de riem aan de hond te knopen. Hier loop ik er altijd mee te sjouwen :P

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:03

wat Mavelle zegt. Jij bent de roedelleider. Hij heeft niks te willen. Als jij zegt "op de grond", is het "op de grond". Een hond sterft niet meteen van de kou, hoor, door op de grond te liggen. Als ze een kleed hebben, en ze gaan alsnog op de grond liggen, dan is dat hun eigen keuze.
Bij mij in het roedel gaat het er ook niet altijd even lief en vriendelijk aan toe. Zegt de alphateef : "jij gaat maar even op de grond liggen, naast de manden en de bench", dan doen ze dat. Niks zielig aan. Zo werkt het in een roedel.
En natuurlijk slapen ze alleen op de bank. De bank is voor hen het nest. En de leider slaapt op de hoogste plaats in het nest.
Enfin, ik probeerde maar een tip te geven. Leg jij de tip opzij, geen probleem voor mij. :) Ik heb hier trouwens nog al heel wat bruikbare tips zien voorbijkomen, van kiwiwitje en seven.
Wij hebben al heel wat jaren ervaring met (moeilijke) honden, leven al jaren met een roedel honden, varierend van 3 tot 6 stuks en we zijn ook door leren en scha en schande wijs geworden, en daar zie ik het in heel veel gevallen mis gaan : de baasjes laten de honden op hetzelfde "niveau" komen.
Een anekdote : onze alphateef doet niks liever dan meerijden in de tractor. Voor haar is in de tractor zitten het leukste wat er is. Het moet zeker de allerhoogste baas zijn, die in dergelijk voertuig kan vervoerd worden, want het is het hoogste voertuig dat we hebben. In de tractor zal ze dan ook nooit op de bestuurszetel plaatsnemen, want daar zit de baas. En die mag nog een klein beetje hoger zitten. :D
Hetzelfde probleem met deuren. Bij ons gaat de baas eerst door de deur. Daarna mogen de honden. Zijn de honden wild en opdringerig, dan wordt er gewacht tot ze rustig gaan zitten. Dan pas gaat de deur open. In geen geval mogen ze als eerste door de deur stormen.
Ze krijgen ook pas eten als de bazen helemaal klaar zijn, en de tafel van de bazen is afgeruimd. Nooit krijgen ze iets van tafel, en ze mogen al helemaal niet op een stoel plaatsnemen.
Dat zijn zo van die kleine dingetjes, maar die zijn o zo belangrijk bij het opvoeden van honden. Zeker van sterke en dominante honden als rottweilers, pitbulls en amstaffs.
Op je bed plassen is trouwens ook een teken van dominantie. De alphateef zal ook in het nest gaan plassen van een ondergeschikte. Omdat ze dat nu eenmaal kan doen, in haar positie.
Natuurlijk is je hond onzeker. Onzeker over haar positie in het roedel. Ze is volop aan het proberen de leiding over te nemen van jou, maar een hond voelt zich eigenlijk het beste als het baasje de leider is. Maar de baas moet wel een waardig leider zijn, en daar gaat het bij veel mensen fout.
Onze honden krijgen ook pas een tuigje om te wandelen als ze ALTIJD en ZONDER UITZONDERINGEN netjes en zonder trekken kunnen meelopen aan de lijn. Zolang ze om één of andere reden moeten trekken, hetzij om naar een andere hond te stormen, hetzij voor om het even wat, worden ze uitgelaten met een sliphalsband. Met zo'n tuig heb je niks te zeggen. Als een bully zich in dat tuig hangt, kun je als baasje alleen maar erachteraan vliegen. En dat vind ik niet zo fijn. Caspertje zit nog in de sliphalsbandfase :j
Jammer trouwens dat je niet meer wil reageren. Ik vind dat iedereen nochtans zijn best doet om je op een beleefde manier goede tips te geven...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:17

Persoonlijk denk ik dat maar weinig honden een leider willen zijn, veelal worden ze gedwongen door de baas omdat deze geen vaste lijn heeft in huis. Als eerste naar buiten moeten om de baas te blijven geloof ik niet in, ik pas het echter wel toe ik wil graag beslissen wanneer we naar buiten gaan en wil eerst rust. Net als met voer, ze krijgen hier pas sls ze geduldig wachten zonder zeuren dat weten ze voer is de beloning. Ik hoef echt niet als eerste te eten daarmee maak ik me niet de leider ik ben de leider omdat ik de beslissingen maak ik de roedel, ik bepaal wie er wanneer eet en wat, ik bepaal waar ze liggen en wanneer etc. Onze honden (en alle hertrain of herplaatst honden ook) vonden dat heerlijk je hoeft als hond niets enkel de regels te volgen die zijn gesteld en daarnaast mag je gewoon je zelf zijn.
Onze honden hebben bijv een eigen bank daar mogen ze op ze weren donders goed dat onze bank en stoel niet voor hun zijn, ze denken er niet eens over er heen te lopen. Op hun bank mogen ze zelf weten waar en hoe ze liggen, dat regelen ze dan ook onderling. Onder geen beding word er echter gepest of op elkaar gesprongen.

Over het janken, dat word enkel langer en erger als dat niet continue word gedaan. Als voorbeeld de hond gaat in de bench deze gaat janken/gillen etc doet dit 20 min oorverdovend gaat dan zacht verder, veel halen ze er dan uit wat dus averechts werkt de hond zal het steeds langer vol houden om de zin door te drijven hoe moeilijk ook uit zingen is in zo'n geval het enige wat je kan doen. Echt rust is the key en ook dan er niet gelijk uithalen, want je wil dat juist bereiken dat ze rustig liggen, geef dan bijv wat te knagen of iets anders als beloning.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:32

Sorry niet alles bij gelezen..

Ik heb een 4 jarige kruising am staff. Super lief, maar o wat een eigenwijze donder zeg. Loop ik met hem of geef ik hem een commando: top! Met mijn moeder? Hij loopt dwars over haar heen, en zij is inderdaad niet consequent. Wel is hij ontzettend onzeker jammer genoeg waardoor ik hem nooit 100% vertrouw. Moet wel eerlijk zijn dat ik echt ontzettend consequent ben, maar als ik hem 2/3 x geroepen heb of een commando gegeven heb en hij luistert niet dan krijgt hij echt wel een tik met de uiteinde van zijn riem hoor. Gewoon luisteren en geen gezeur.

Qua dingen met bench training: ze kunnen bij mij dagen lopen janken, maar ze komen er niet eerder uit dan dat ze stil zijn. Je moet wel snel kunnen reageren want zijn ze even stil gelijk eruit en belonen. Ja soms is het lastig, maar consequent zijn is de sleutel. En gaan ze slopen ondanks dat ze genoeg uitdaging en beweging krijgen dan kwam er bij mij toch echt een iets minder leuke straf. Alles leuk en aardig, maar ze moeten niet de boel gaan slopen.. En zolang je een teletac goed gebruikt (schrik reactie) dan is er niks mis mee net als een slip/prik ketting. Net als bij de paarden: het is maar hoe je ermee omgaat.

Even een paar echt goede mensen:

http://www.anniekwinters.nl/

En er is nog een meisje bij de DOGS facebook pagina met zelf staffies

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:36

Afbeelding

Afbeelding
En dit is mijn knappert

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:49

Mooi koppie

Onze dame is in de lappenmand is gegrepen door een andere hond, lap vel los van de spierlaag in de schouder. Ze laat niets zien en geniet dat ze nu lekker bij de kachel kan blijven.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:10

Ai, wat sneu. Gegrepen door een onbekende hond of een van je eigen honden?

Voor degenen met een roedel, hoe is jullie verhouding reuen/teven?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:22

Was een bekende hond een teef, die had al tijdje de pik op dr. Nu was die hond dr voordat wij konden reageren. Gelukkig niet te veel beschadigd kwa spieren en is onze dame er niet anders onder. Die us gewoon veel te soft vecht niet eens terug.

Wij hebben momenteel nog 2 teven en 3 reuen (1 teef gaat binnenkort weer weg)
Ik ben meer een reuen mens mocht er 1 of 2 overblijven ga ik weer voor een reu

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:56

Drie teven, twee reuen.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:48

Seven schreef:
Mooi koppie

Onze dame is in de lappenmand is gegrepen door een andere hond, lap vel los van de spierlaag in de schouder. Ze laat niets zien en geniet dat ze nu lekker bij de kachel kan blijven.

oei! sterkte!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:06

Ik meld mij ook! Als dat mag :D

Ik heb een uit de kluiten gewassen Amerikaanse Stafford reu en een American Bully teefje

Afbeelding

Afbeelding

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:18

Ja mijn knappie is een kruising Amerikaanse Stafford (mama amstaff) Hugo is 1,5 *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:08

:~ YentlKG die bully

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:20

Bedankt
Het is alweer volledig dicht dus enkel een klein stukje genezen en dan is er niets meer van te zien.

Mooie honden komen er voorbij :j