Super Betrouwbare Pitbullfokker? Ervaringen met Pitbulls?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:19

briitje schreef:
Je kan daar vrijstelling voor aanvragen, dacht ik

Oh echt? Dat wist ik niet!

briitje

Re: Super Betrouwbare Pitbullfokker? Ervaringen met Pitbulls?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:40

Hoe dat werkt weet ik niet precies. Maar dat kan je vast wel Google :P

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:08

Nou ik heb nu twee Sharpei's dus het is voor mij niet meer nodig!
Die zijn niet zo actief :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:07

Ik weet dat er vroeger trekhonden bestonden en de dierenbescherming dat verboden heeft. Maar het lijkt me dat het als sport voor actieve honden die hun energie kwijt moeten toch wel toegestaan kan worden?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:31

Daar wordt behoorlijk lastig over gedaan. Zelfs bij Newfoundlanders is er op het moment gezeur dat ze geen mensen uit het water mogen trekken. Het zijn reddingshonden!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:43

Best gek eigenlijk. Af en toe mag witte herder met zijn tuig mijn rolstoel trekken beest heeft er de grootst mogelijke lol in. Zie niet in wat een hond daaraan schade kan oplopen.

Maar gister weer eens gezien hoe Je een dergelijk ras niet moet plaatsen bij iemand. Accefietje op de dijk hier. Was niets aan de hand maar eigenaresse van een puber amerikaanse bull terrier reu werd compleet hysterisch dat mijn honden losliepen op de dijk waar dat mag en mijn honden ver weg waren en niet geinteresserd waren. Ze werden uitgemaakt voor agressief en ik moest maar oprotten van de dijk. :roll: haar puber hond had overigens ook totaal geen interesse die vond de grassprieten eenstuk leuker en was ook compleet ontspannen

Maar zo iemand moet dadelijk een volwassen ruim 40 kilo reu gaan opvoeden dadelijk terwijl ze hondengedrag en lichaamstaal niet fatsoenlijk kan aflezen. Zoveelste geval hier waarin een dergelijk ras in verkeerde handen komt. Alle afgelopen 3 jaar zeker 15 en misschien zelfs meer zijn hier komen wonen in denk ik 25 korte wijkstraatjes. Op twee na allemaal reu ongekastreerd en als eerste hond. Misschien wel voor te stellen hoe het soms klinkt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:59

Mwah, de oorsprong van het verbod is heel diervriendelijk geweest. Trekhonden hadden vaak een slecht leven. Maar de starheid en bureaucratie hoe er nu mee omgegaan wordt, maakt dat het nu een negatief gevolg heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:01

Mizora schreef:
Mwah, de oorsprong van het verbod is heel diervriendelijk geweest. Trekhonden hadden vaak een slecht leven. Maar de starheid en bureaucratie hoe er nu mee omgegaan wordt, maakt dat het nu een negatief gevolg heeft.

Klopt. Zelfs voor Bikejoring moet je een vergunning hebben, officieel.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:51

Voorop gesteld, ik vind Staffs en Pitts geweldig mooie honden!
Ik hou van de krachtige, atletische bouw en de kracht.
Maar ik weet voor mezelf ook dat ik er nooit een voor mezelf zal aanschaffen, puur omdat ik net niet consequent genoeg ben in het opvoeden. De basis zit goed, maar heel af en toe slipt er een "oeps" momentje in. Een dergelijk type hond maakt daar waarschijnlijk goed gebruik van.
Daarbij ben ik fysiek beperkt en kan dus de hond nooit de juiste fysieke uitdaging bieden die hij nodig heeft.
En ja, ik vind het ook gezellig om met een vriendin en haar hond samen te gaan wandelen en onderwijl lekker te buurten.

Bijna 20 jaar geleden hebben wij een krusing Rottweiler/Labrador uit het asiel gehaald. Was toen, volgens de medewerkers, een beetje moeilijk met andere honden. Nou, ik weet niet wat zij oner "een beetje moeilijk verstaan" maar deze vrat alles wat hij tegenkwam het liefst met huid en haar op. Drie cursussen en twee gedragstesten ten spijt, dat is er nooit meer uitgegaan helaas. Dat was ook een hond die we het liefst 's nachts en altijd met muilkorf moesten uitlaten.
Toen hij opeens ook mens agressief gedrag begont te vertonen werd het wel heel lastig! Uiteindelijk hebben we hem ook moeten laten inslapen.
Ondanks alles waren wij gek op die hond en hij met ons. Maar ik zou er niet weer voor kiezen om op een dergelijke manier een hond te houden :(

Momenteel hebben we een kruising Labrador/Dog, lief, tegen 95% van de honden sociaal, kan loslopen. Houdt van lange wandelingen (als ik het red) maar is ook "tevreden"met een keer een kortere wandeling. Kortom een hond die bij mij past (hoewel deze niet bewust is uitgekozen maar toevallig op mijn pad kwam als opvanger).

Ik denl dat TS best een pitt (achtige) kan aanschaffen als ze ouder is (neem aan dat ze nu nog bij haar ouders woont en ik weet niet hoe die er tegenover staan natuurlijk) MITS ze eer rekenin mee houdt dat ze een zeer krachtig, sportief ras uitzoekt waarbij het "gezellig" samen zijn met andere honden niet bovenaan het lijstje staat.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 00:31

De DB zou zich beter eens gaan bezig houden met de echt ernstige gevallen ipv nutteloze verboden op te leggen voor natuurlijke taken en functies die de honden met alle plezier uitvoeren en ook oorspronkelijk op gefokt zijn!
Kwestie van rassenkennis en geen benul hebben van... maar dat moet dan wel onze dieren beschermen...!

Karuna:

Trouwens, een Amerikaanse Bull Terriër bestaat niet...
Het is ofwel Amerikaanse Staffordshire Terrier
Amerikaanse Pitbull Terrier
Amerikaanse Bulldog
Bull Terrier (Engels)
Staffordshire Bull Terrier (Engels)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 06:44

Little_Gift schreef:
De DB zou zich beter eens gaan bezig houden met de echt ernstige gevallen ipv nutteloze verboden op te leggen voor natuurlijke taken en functies die de honden met alle plezier uitvoeren en ook oorspronkelijk op gefokt zijn!
Kwestie van rassenkennis en geen benul hebben van... maar dat moet dan wel onze dieren beschermen...!

Karuna:

Trouwens, een Amerikaanse Bull Terriër bestaat niet...
Het is ofwel Amerikaanse Staffordshire Terrier
Amerikaanse Pitbull Terrier
Amerikaanse Bulldog
Bull Terrier (Engels)
Staffordshire Bull Terrier (Engels)

Euh, de dierenbescherming kan geen wetten opstellen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:28

Little_Gift schreef:

Het is niet de dierenbescherming die er op het moment ingewikkeld over doet, toen zij streden voor invoering ging het wel degelijk over dierenwelzijn. Het waren vaak honden die ernstig overbelast en flink ondervoed waren en ze werden niet zelden als nauwelijks van waarde geschat omdat ze relatief makkelijk vervangbaar waren. Het armelui's trekpaard.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:14

Dan is het amerikaanse bulldog enige hondensoort waarvan ik de naam steeds vergeet. :')

Dadelijk groot zwaar en vergt veel ervaring