Wat als je de dierenarts niet kunt betalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:41

is hier eigenlijk al een antwoord gegeven om wat voor een ras/ kruising het hier gaat ? ik heb alleen gelezen dat tillen geen optie is ( imo = dus zwaar ) ... of ik heb overheen gelezen, dat kan natuurlijk ook...
maar ook dan , wat iemand al voor mij zei : stel de revalidatie gaat goed... dan nog moet de hond weer trappen gaan lopen tenzei de eigenaresse rap een ander woonruimte vind. dus dat wordt toch dan weer een aanslag op de banden ? Of zie ik dat verkeerd ?
ik had een oudje van 12/13 , een rotti-mix van ca 50 kilo. op een dag heeft die zich zijn schouder gebroken. ik had toen een heel eerlijke DA die met mij de opties doorgenomen heeft : OP ( en wel duur ) maar lange revalidatie en hij zou 6 weken niet mogen bewegen want de kleinste belasting kon een nieuwe breuk maken. Hij was verder nog topfit MAAR een kind of mens kun je absolute rust nog uitleggen - een hond niet. Plus dat Matisse +/- 50 kilo of meer woog, dat is net zoveel als mij... hoe ga je dat tillen? Trappen hebben wij geen maar bij revalidatie moet je een gedeelte van de hond wel tillen om hem tenminste zijn behoefte te laten doen... Dus ik ben wel op de eerlijke advies van mijn DA ingegaan en wij hebben toe hem laten gaan . Ik had het ook gedaan als hij "maar" 8 geweest was...
Dus ik ga met Geerke mee... laat hem lopen totdat ie pijn krijgt . En als die ze nu al heeft, niet martelen maar vredig laten gaan. Houden van is ook loslaten.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:53

kimmie261 schreef:
nou wat ben ik dan een gelukkige zeg,minimale leeftijd is hier ruim 12 jaar en jazeker met 8 jaar worden honden gewoon geopereerd,ik heb een paar jaar geleden een knieband operatie laten doen bij mijn 11 jarige hond...

een hond is zo oud als dat deze zich voelt,en ik heb verder geen idee wat voor ras deze hond is en hoe deze verder is,dus daar ga ik mij zeker niet over uitlaten,maar een 8 jarige hond is hier godzijdank nog in de bloei van hun leven en zou ik NOOIT in laten slapen als er maar een optie was tot opereren al kost mij dat 3000 euro,had ik Do er maar voor kunnen houden,met alle liefde had ik dat aan hem gespandeerd...

maar goed mensen geven gerust 1000den euros uit aan vakanties of jaarlijks aan kleding, en dat boeit mij dan weer helemaal niets,liever geld steken in dieren die mij zeer maar dan ook zéér dierbaar zijn...

Sorry, maar volgensmij zit jij een beetje op een roze wolk.. Het gaat niet alleen om de leeftijd van de hond. Wij hebben laatst gewoon een 10 jarige rottweiler laten opereren dus je hoor mij niks zeggen over een bepaalde leeftijd en niet meer opereren. Maar ik vind dat je alleen aan jezelf denkt. Natuurlijk is iedere hond anders, maar een BLINDE ANGSTIGE hond, die minimaal 2x6 weken naar een vreemde omgeving moet om te revalideren en dus voor geen meter snapt wat er aan de hand is. Die moet je niet eens meer willen opereren. Ookal kost het 50 euro, ik had het niet gedaan. Dat arme dier weet niet wat hem gebeurt. Je moet realistisch blijven en zeggen dat een hond met 8 jaar nog in de bloei van zn leven zit is niet realistisch. En daarbij, er is helemaal geen sprake van een operatie omdat de vriendin van ts daar geen geld voor heeft. Geniet nog een paar dagen van het hondje en laat hem dan toch gaan, een goede eigenaar zijn is ook weten wanneer het genoeg is.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:54

Sorry, ik snap dat het baasje het goed bedoeld, maar ik vind het erg zielig om zo'n hulpbehoevende hond nog door dit traject te laten gaan. Hond van een kennis heeft deze operaties ook gehad, was erg zwaar en heeft niet geholpen (die hond is nu 9 en staat stijf van de artrose). Denk dat het voor alle partijen het beste is als de hond een waardig afscheid krijgt, juist omdat die al zo'n gecompliceerd leven heeft (dus los van het feit of het baasje de operatie kan betalen of niet).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:00

jasmijn16 schreef:
Sorry, maar volgensmij zit jij een beetje op een roze wolk.. Het gaat niet alleen om de leeftijd van de hond. Wij hebben laatst gewoon een 10 jarige rottweiler laten opereren dus je hoor mij niks zeggen over een bepaalde leeftijd en niet meer opereren. Maar ik vind dat je alleen aan jezelf denkt. Natuurlijk is iedere hond anders, maar een BLINDE ANGSTIGE hond, die minimaal 2x6 weken naar een vreemde omgeving moet om te revalideren en dus voor geen meter snapt wat er aan de hand is. Die moet je niet eens meer willen opereren. Ookal kost het 50 euro, ik had het niet gedaan. Dat arme dier weet niet wat hem gebeurt. Je moet realistisch blijven en zeggen dat een hond met 8 jaar nog in de bloei van zn leven zit is niet realistisch. En daarbij, er is helemaal geen sprake van een operatie omdat de vriendin van ts daar geen geld voor heeft. Geniet nog een paar dagen van het hondje en laat hem dan toch gaan, een goede eigenaar zijn is ook weten wanneer het genoeg is.

roze wolkjes zijn hier een paar jaar geleden al heel ver weg gevlogen...leef inmiddels al een paar jaar in een hele dikke zwarte wolk,maar never mind...

die hond hoeft helemaal niet 2x 6 weken ergens anders heen,dat wordt nu zo gesteld maar ik ben van mening en dat zou ik doen dat je best met aanpassingen de hond gewoon thuis kan laten revalideren,maar dan zal je daar wel moeite in moeten steken en dat schijnt voor vele mensen teveel van het goede te zijn voor een hond..

vuurneon

Re: Wat als je de dierenarts niet kunt betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:02

Teveel moeite? Ik vind het niet eerlijk tegenover deze hond om te opereren. Heeft niets te maken met teveel moeite.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:02

kimmie261 schreef:
jasmijn16 schreef:

roze wolkjes zijn hier een paar jaar geleden al heel ver weg gevlogen...leef inmiddels al een paar jaar in een hele dikke zwarte wolk,maar never mind...

die hond hoeft helemaal niet 2x 6 weken ergens anders heen,dat wordt nu zo gesteld maar ik ben van mening en dat zou ik doen dat je best met aanpassingen de hond gewoon thuis kan laten revalideren,maar dan zal je daar wel moeite in moeten steken en dat schijnt voor vele mensen teveel van het goede te zijn voor een hond..

Hoe wou je dat gaan doen dan? De hond moet de trap op en af en zoals in de OP gezegt is kan hij niet getilt worden? Sorry als dit een beetje poedersuiker overkomt trouwens

En wat hier boven ook gezegt wordt, het is niet eerlijk voor de hond

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:16

dat zegt helemaal niemand kimmie..

niet met die specifieke hond in die specifieke situatie om heel kort te zijn.

angstig en blind.. en dan ook nog eens een zware operatie die de eigenaar bij lange na niet kan betalen. atrose als gevolg van de operatie zeer grote kans, voor een hond die absoluut moet kunnen traplopen.

ik steek tijd, geld en moeite zat in mijn dieren.. Maar het is niet zo dat degene die het leven van zijn dieren het langst weet te rekken het beste is voor zijn dieren.. het gaat er niet om hoeveel geld je er insteekt en hoeveel tijd en energie je kunt zeggen dat je er in gestoken hebt.. Het gaat erom wat het beste voor het dier is en wat binnen de mogelijkheden van de baas valt.

Mijn kat wordt als ze het haalt in september 20 jaar oud.. zegt helemaal niets over hoe goed ik voor haar ben of hoe slecht, of dat ze ooit wat gemankeerd heeft of niet..

Toen ze 9 maanden oud was, is ze zwaar aangereden.. beiden achterpoten gebroken, waarbij een kant dubbel.. Als dat niet met rust had kunnen genezen, had ik haar geen operatie kunnen geven.. dat vermogen had ik niet.. het was niet eens operabel, enige optie was toentertijd rust.. gelukkig is het goed gekomen.. totale kosten 600 gulden. in 10 termijnen betaald met hulp van mijn ouders. Ook mijn ouders hadden niet meer kunnen bijspringen.. was het boven de 1000 gelopen, dan had het niet gekund.. dat heeft niets te maken met iets niet over hebben voor je dieren.

Jaren later, op het parkeerterrein werd mijn andere kat aangereden.. heupvleugel afgebroken en over elkaar geschoven.. door slechte communicatie van instanties, was ze niet bekend bij DA, niet bij Asiel en niet verwerkt door Dierenambulance, chip was beschadigd.. Dus hopsakee.. bovenop DA kosten, week kosten van asiel, waar ze een week ondanks mijn herhaaldelijk vragen (en langskomen, maar toen waren ze er net mee naar de da). Daarna orthopedische operatie..
totale plaatje 2250 euro.

In termijnen begonnen met betalen, had een redelijke baan.. tot ik mijn baan kwijtraakte.. uiteindelijk termijntjes van 50 euro, die ik soms alleen kon voldoen door inboedel te verkopen.. uiteindelijk miste ik een aantal termijnen, omdat het dier uiteindelijk ook nog eens een buikhernia kreeg, anale prolaps, allemaal betaald en tot slot inslapen omdat de boel er weer uitkwam..

er was nog een optie.. laatste deel darm laten verwijderen, oude buikhernia opnieuw openen en laten herstellen, boel goed hechten, maar ik kon het gewoon echt niet meer betalen, een nota van 1000 euro terwijl er al deurwaarders waren voor de rest nota van 2 jaar daarvoor.

de rekening kunnen betalen tot nog 500 euro te gaan en toen begon het gedonder met deurwaarders en aanvullende kosten omdat ik met geen mogelijkheid mijn termijnen kon betalen..

En het besluit tot opereren was toen gemaakt in een periode dat het mij financieel goed ging.
Dus ja ik had alles voor mijn kat over.. En waar bracht het mij.. diep in de schulden, omdat ik onvoorzien het mij toch niet kon veroorloven..

ben ik dan beter voor mijn oudje geweest altijd? omdat ze bijna 20 is inmiddels?
En slecht voor mijn andere kat? omdat ik mij niet kon veroorloven om mij nog dieper in de schulden te steken dan ik al zat?

Het gaat niemand om dat er energie in een hond moet worden gestoken om te revalideren.. Een hond die weer volledig kan herstellen en geen andere grote issues heeft, met een baas die het zich kan veroorloven.. go for it.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-05-16 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:17

ik ken geheel de leefomstandigheden niet van deze hond en eigenaar dus kan er verder weinig over zeggen,maar heb zelf wel op een flat gewoond mét honden en mét trappen en ik had de hond met hulp omhoog gebracht in huis en op een balkon iets provisorisch gemaakt om te plassen en poepen na een week kan een hond zich al veel beter redden en dan trappen op en af helpen met zo'n draagriem,voorpoten werken nl nog uitstekend na zo'n operatie.

ervaring is dat binnen een maand honden zich uitstekend redden na zo'n operatie en tja,dat zou ík er wel voor over hebben.

en nogmaals zonder deze knie issues blijkt de hond niet inslaapwaardig anders had eigenaar er vast al een eind aan gemaakt,dus ik ga ervanuit dat het dier vast een redelijk hondwaardig bestaan heeft.

elenaMM77,eigenaresse zal inderdaad voor zichzelf een kostenplaatje moeten maken als ze een geldvoorschieter gevonden heeft,en ook dat is wat mij betreft geheel haar eigen zorg...ga mij daar verder niet mee bemoeien of druk over maken,dat zoekt ze echt zelf maar uit wat wel en niet kan,lukt dat niet,tja dan zal ze op basis van dat de hond teveel pijn gaat krijgen aan die knieen de hond moeten laten inslapen,operaties zullen nu eenmaal betaald moeten worden.
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 12-05-16 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:19

Maar was jou hond toen ook blind en angstig?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:21

Dan ga je nogal voorbij aan het revalidatieschema... Die 6 weken geen traplopen voorschrijft (dus ook niet met een tilharnas, waarbij de poten de beweging nog steeds zullen maken, om over de overbelasting die dan op de voorpoten komt nog maar niet te spreken). Persoonlijk vind ik dat een egoïstische beslissing. Maar de hond ergens anders laten revalideren is lichamelijk veel beter, maar psychisch veel zwaarder (wat natuurlijk net zoveel mee telt).

Het optelsommetje bij elkaar vind ik een lastige. Als je het geld buiten beschouwing laat (en laten we eerlijk wezen, wat je niet hebt, kun je niet uitgeven...), dan nog zitten er veel minpunten aan het laten opereren van dit dier. De stress, het "behelpen" op de flat of het uit handen geven van de revalidatie.

Weet iemand of artritis pijnlijk is? Is dat vergelijkbaar met artrose? Edit: ElenaMM, is artritis artrose? Want dan zou de hele operatie een NO GO zijn. Fix de kniebanden, geef artrose. Ja toedels. Dat is ook klote zeg.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:24

mijn dogo liep gewoon trappen hoor na haar knieoperatie...en is er ruim 11 mee geworden ,dood gegaan aan een hartaanval nadat ze nog vlak daarvoor als een idioot achter een luchtballon aangezeten had,die schema's zijn prima,maar praktijk is dat er veel eerder belast kan worden...

enne elke operatie aan botten geeft artrose maar vaak leefbare artrose...waar dus weinig last van ondervonden wordt.
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 12-05-16 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:25

kimmie261 schreef:
en nogmaals zonder deze knie issues blijkt de hond niet inslaapwaardig anders had eigenaar er vast al een eind aan gemaakt,dus ik ga ervanuit dat het dier vast een redelijk hondwaardig bestaan heeft.

Dat kan je evengoed niet zomaar besluiten, net zoals je met de informatie uit het topic niet direct kan besluiten hoeveel "levensvreugde" er nog in zit.
Het is echt geen uitzondering dat mensen hun oude dier maar met alle pijn en kwaaltjes laten doorbanjeren, omdat ze het gewoon niet willen accepteren dat het genoeg is geweest. Niet iedereen heeft het inzicht te beseffen wanneer een hondwaardig bestaan afgelopen is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:27

Kwanyin schreef:
Dat kan je evengoed niet zomaar besluiten, net zoals je met de informatie uit het topic niet direct kan besluiten hoeveel "levensvreugde" er nog in zit.
.

nou laat ik dan nu van het positieve uitgaan,en de meeste hier van het negatieve bestaan die de hond vast nu al wel zou hebben,maw niemand weet hoe en wat de hond leeft en hoeveel hondwaardig bestaan deze nog heeft...zowel negatief als positief niet.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:28

Artrose is volgens mij verkalking van bot en artritis zijn ontstekingen aan t gewrichten dacht ik.. meer vergelijkbaar met reuma.. maar ik kan me vergissen.. het is iig niet fijn om te hebben :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:29

chanel1985 schreef:

Kimmi: ik herhaal even mijn vraag, je zal er waarschijnlijk overgelezen hebben.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:32

kimmie261 schreef:
ik ken geheel de leefomstandigheden niet van deze hond en eigenaar dus kan er verder weinig over zeggen,maar heb zelf wel op een flat gewoond mét honden en mét trappen en ik had de hond met hulp omhoog gebracht in huis en op een balkon iets provisorisch gemaakt om te plassen en poepen na een week kan een hond zich al veel beter redden en dan trappen op en af helpen met zo'n draagriem,voorpoten werken nl nog uitstekend na zo'n operatie.

ervaring is dat binnen een maand honden zich uitstekend redden na zo'n operatie en tja,dat zou ík er wel voor over hebben.

en nogmaals zonder deze knie issues blijkt de hond niet inslaapwaardig anders had eigenaar er vast al een eind aan gemaakt,dus ik ga ervanuit dat het dier vast een redelijk bestaan heeft.

Dat zeg je wel zo makkelijk, maar een hond van 8 geneest niet 1 2 3. Dat duurt allemaal wat langer dan bij een 2 jarige. En tegen advies van een dierenarts ipv na 6 weken de hond al belasten na 1? En dan ook nog meteen trap op en af, ookal gebruik je een til riem. Dat vind ik echt het domste wat je kan doen. Het is misschien goed gegaan bij jouw hond, maar die schema's zijn er niet voor niks.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:34

Lees hier al een tijd mee, maar ik denk dat ik dit te simpel bekijk..

Het dier is al wat ouder, is blind, is zeer angstig.. Moet je zo'n dier uit zijn vertrouwde omgeving gaan weghalen om het te laten opereren&revalideren? Lijkt mij geen pretje, nog afgezien van de geldkwestie.

Ik las ook ergens iets over crowdfunding ed. Maar dat lijkt mij ook niet handig. De eigenaresse heeft nog meer dieren.(?) Wat nu als ze deze hond laat opereren, daarvoor al haar geld bij elkaar schraapt of andere mensen laat doneren. En over een maand, een halfjaar.. wat voor tijdsspanne dan ook, wordt een ander dier van haar ziek.. wat dan? Dan is er dus helemaal geen geld meer..

Misschien lijk ik nu ontzettend hard, maar het geld ís er simpelweg niet, het dier is eigenlijk (zo uit het verhaal gelezen!) Gewoon op.. imo is de eerlijkste keus hier om de hond te laten gaan.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:37

jasmijn16 schreef:
kimmie261 schreef:
nou wat ben ik dan een gelukkige zeg,minimale leeftijd is hier ruim 12 jaar en jazeker met 8 jaar worden honden gewoon geopereerd,ik heb een paar jaar geleden een knieband operatie laten doen bij mijn 11 jarige hond...

een hond is zo oud als dat deze zich voelt,en ik heb verder geen idee wat voor ras deze hond is en hoe deze verder is,dus daar ga ik mij zeker niet over uitlaten,maar een 8 jarige hond is hier godzijdank nog in de bloei van hun leven en zou ik NOOIT in laten slapen als er maar een optie was tot opereren al kost mij dat 3000 euro,had ik Do er maar voor kunnen houden,met alle liefde had ik dat aan hem gespandeerd...

maar goed mensen geven gerust 1000den euros uit aan vakanties of jaarlijks aan kleding, en dat boeit mij dan weer helemaal niets,liever geld steken in dieren die mij zeer maar dan ook zéér dierbaar zijn...

Mooi verwoord. Wilde eigenlijk een heel verhaal typen maar dat komt precies hier op neer. Ik denk niet dat het hondwaardig is om deze hond te laten opereren. Misschien de operatie nog wel, maar het revalidatietraject lijkt mij veel te zwaar en stressvol voor het arme dier....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:41

kimmie261 schreef:
Kwanyin schreef:
.

nou laat ik dan nu van het positieve uitgaan,en de meeste hier van het negatieve bestaan die de hond vast nu al wel zou hebben,maw niemand weet hoe en wat de hond leeft en hoeveel hondwaardig bestaan deze nog heeft...zowel negatief als positief niet.

in hoeverre is het bestaan van deze hond positief....als je niets ziet,drie hoog achter woont en ook nog geen trappen kunt lopen vanwege je knieeen?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:54

Over het geld: ik heb hier 800 ingestoken voor een hond die (13,5) met longontsteking... uiteindelijk ,toen hij bijna aan t doodgaan was, zei mijn DA "nu voel ik hem wel goed ". Dat was dus een dikke tumor in zijn buik,met uitzaaiingen en al. Toen ontplopfte ik bijna.4 weken ABs Prednison en wat nog alles voor iets wat bij de eerste keer al vermoed werd... en die DA durfte nog een OP voor te stellen. Bij zijn broertje een jaar later... ben ik gewoon naar en andere gegaan, een eerlijke,die zei dat we wel met medecijnen en middeltjes nog tijd kunnen rekken maar dat dit voor de hond niet prettig zou zijn. Gewoon eerlijk zoals die DA toen met Matisse. Dus ik vraag mij hier ook af of de DA "Echt" naar de hond,zijn beperkingen, zijn gebruiksaanwijzing EN naar de situatie van het baasje kijkt. Want rationeel of emotioneel is er in mijn oogen alleen maar een optie : laat hem gaan

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:57

sasja0705 schreef:
Over het geld: ik heb hier 800 ingestoken voor een hond die (13,5) met longontsteking... uiteindelijk ,toen hij bijna aan t doodgaan was, zei mijn DA "nu voel ik hem wel goed ". Dat was dus een dikke tumor in zijn buik,met uitzaaiingen en al. Toen ontplopfte ik bijna.4 weken ABs Prednison en wat nog alles voor iets wat bij de eerste keer al vermoed werd... en die DA durfte nog een OP voor te stellen. Bij zijn broertje een jaar later... ben ik gewoon naar en andere gegaan, een eerlijke,die zei dat we wel met medecijnen en middeltjes nog tijd kunnen rekken maar dat dit voor de hond niet prettig zou zijn. Gewoon eerlijk zoals die DA toen met Matisse. Dus ik vraag mij hier ook af of de DA "Echt" naar de hond,zijn beperkingen, zijn gebruiksaanwijzing EN naar de situatie van het baasje kijkt. Want rationeel of emotioneel is er in mijn oogen alleen maar een optie : laat hem gaan

800 euro voor een longontsteking?Das lekker verdiend dan...

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:05

De hond is een spaanse rescue Podenco type. Met een meer dan vreselijk verleden. De hond is zeker niet op. Ja ze ziet slecht is bang van harde geluiden en schreeuwende mensen. Maar maakte wandelingen van uren. De klachten zijn zeer recentelijk.

Met haar twee honden vrienden en 100% toegewijde en 24/7 aanwezige baas heeft ze een prima leven. Er word nu door osteopaten en dierenartsen gekeken wat er gedaan moet worden en wat kan wachten.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:05

sasja0705 schreef:

Wij dachten dat onze rottweiler whisky drachtig was, ze had zichzelf eventjes uitgelaten toen ze loops was en was toen wel een half uur weg, we hebben ervaring in fokken en dachten dat het nog wel eens raak kon zijn. Wij hop naar de DA en die vond ook dat er echt te veel beweging was en dat we nog wel eens gelijk konden hebben. Op de foto ermee. Bleek dat ze de baarmoeder ontstoken had en dat de lever 2x zo groot was als normaal. Dat was ook echt oké even slikken, wat kunnen we doen. 2 keuzes of de dag erna meteen met spoed opereren of eerst antibiotica. Wij hebben voor opereren gekozen, eerst info gehad omdat ze al 10 is. Nu heeft ze een heeele tijd geleden een miskraam gehad (bijna 2 jaar) er is toen waarschijnlijk troep blijven zitten en dit is gaan ontsteken. Als we 2 dagen langer hadden gewacht was ze er niet meer geweest. Ivm met de lever hebben we gezegt dat de DA eerst naar de lever moest kijken, vond ze daar iets onoplosbaar( kanker, ect ect) dan zou ze bellen en zouden wij afscheid nemen. Gelukkig heeft de lever gewoon heel erg hard moeten werken. Ze is nu net weer een hond van 3 jaar die rent en springt. Natuurlijk hebben we wel wat aan haar gemerkt de laatste tijd, ze werd wat langzamer, wat 'triester' maarja, een rottweiler van 10 kan nou eenmaal wat ouderdoms klachten krijgen. Wij zijn nog nooit zo gelukkig met whisky geweest en om te beseffen dat ze er nu misschien wel niet meer geweest zou zijn, poe h

(Heeft niks met het topic te maken sorryy! Xp)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:07

chanel1985 schreef:
chanel1985 schreef:

Kimmi: ik herhaal even mijn vraag, je zal er waarschijnlijk overgelezen hebben.

Die vraag is al vaker gesteld maar blijkbaar is ze heel goed in selectief antwoorden.

Leuk om je eigen honden en ervaringen erbij te halen en hoeveel je wel niet voor ze over hebt maar verder geen rekening te houden met de berg problemen die deze hond al heeft. Het heeft geen nut om appels en peren te gaan vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:08

Deze hond moet je niet meer willen opereren. Zeker niet als er al schulden zijn.

Wij hebben drie maanden geleden ook onze hond laten inslapen. We hadden kunnen opereren maar soms moet je dat gewoon niet meer doen.

Je moet wel realistisch blijven. Naar je hond maar ook naar je eigen situatie.