Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:nou wat ben ik dan een gelukkige zeg,minimale leeftijd is hier ruim 12 jaar en jazeker met 8 jaar worden honden gewoon geopereerd,ik heb een paar jaar geleden een knieband operatie laten doen bij mijn 11 jarige hond...
een hond is zo oud als dat deze zich voelt,en ik heb verder geen idee wat voor ras deze hond is en hoe deze verder is,dus daar ga ik mij zeker niet over uitlaten,maar een 8 jarige hond is hier godzijdank nog in de bloei van hun leven en zou ik NOOIT in laten slapen als er maar een optie was tot opereren al kost mij dat 3000 euro,had ik Do er maar voor kunnen houden,met alle liefde had ik dat aan hem gespandeerd...
maar goed mensen geven gerust 1000den euros uit aan vakanties of jaarlijks aan kleding, en dat boeit mij dan weer helemaal niets,liever geld steken in dieren die mij zeer maar dan ook zéér dierbaar zijn...
jasmijn16 schreef:Sorry, maar volgensmij zit jij een beetje op een roze wolk.. Het gaat niet alleen om de leeftijd van de hond. Wij hebben laatst gewoon een 10 jarige rottweiler laten opereren dus je hoor mij niks zeggen over een bepaalde leeftijd en niet meer opereren. Maar ik vind dat je alleen aan jezelf denkt. Natuurlijk is iedere hond anders, maar een BLINDE ANGSTIGE hond, die minimaal 2x6 weken naar een vreemde omgeving moet om te revalideren en dus voor geen meter snapt wat er aan de hand is. Die moet je niet eens meer willen opereren. Ookal kost het 50 euro, ik had het niet gedaan. Dat arme dier weet niet wat hem gebeurt. Je moet realistisch blijven en zeggen dat een hond met 8 jaar nog in de bloei van zn leven zit is niet realistisch. En daarbij, er is helemaal geen sprake van een operatie omdat de vriendin van ts daar geen geld voor heeft. Geniet nog een paar dagen van het hondje en laat hem dan toch gaan, een goede eigenaar zijn is ook weten wanneer het genoeg is.
kimmie261 schreef:jasmijn16 schreef:Sorry, maar volgensmij zit jij een beetje op een roze wolk.. Het gaat niet alleen om de leeftijd van de hond. Wij hebben laatst gewoon een 10 jarige rottweiler laten opereren dus je hoor mij niks zeggen over een bepaalde leeftijd en niet meer opereren. Maar ik vind dat je alleen aan jezelf denkt. Natuurlijk is iedere hond anders, maar een BLINDE ANGSTIGE hond, die minimaal 2x6 weken naar een vreemde omgeving moet om te revalideren en dus voor geen meter snapt wat er aan de hand is. Die moet je niet eens meer willen opereren. Ookal kost het 50 euro, ik had het niet gedaan. Dat arme dier weet niet wat hem gebeurt. Je moet realistisch blijven en zeggen dat een hond met 8 jaar nog in de bloei van zn leven zit is niet realistisch. En daarbij, er is helemaal geen sprake van een operatie omdat de vriendin van ts daar geen geld voor heeft. Geniet nog een paar dagen van het hondje en laat hem dan toch gaan, een goede eigenaar zijn is ook weten wanneer het genoeg is.
roze wolkjes zijn hier een paar jaar geleden al heel ver weg gevlogen...leef inmiddels al een paar jaar in een hele dikke zwarte wolk,maar never mind...
die hond hoeft helemaal niet 2x 6 weken ergens anders heen,dat wordt nu zo gesteld maar ik ben van mening en dat zou ik doen dat je best met aanpassingen de hond gewoon thuis kan laten revalideren,maar dan zal je daar wel moeite in moeten steken en dat schijnt voor vele mensen teveel van het goede te zijn voor een hond..
kimmie261 schreef:en nogmaals zonder deze knie issues blijkt de hond niet inslaapwaardig anders had eigenaar er vast al een eind aan gemaakt,dus ik ga ervanuit dat het dier vast een redelijk hondwaardig bestaan heeft.
Kwanyin schreef:Dat kan je evengoed niet zomaar besluiten, net zoals je met de informatie uit het topic niet direct kan besluiten hoeveel "levensvreugde" er nog in zit.
.
kimmie261 schreef:ik ken geheel de leefomstandigheden niet van deze hond en eigenaar dus kan er verder weinig over zeggen,maar heb zelf wel op een flat gewoond mét honden en mét trappen en ik had de hond met hulp omhoog gebracht in huis en op een balkon iets provisorisch gemaakt om te plassen en poepen na een week kan een hond zich al veel beter redden en dan trappen op en af helpen met zo'n draagriem,voorpoten werken nl nog uitstekend na zo'n operatie.
ervaring is dat binnen een maand honden zich uitstekend redden na zo'n operatie en tja,dat zou ík er wel voor over hebben.
en nogmaals zonder deze knie issues blijkt de hond niet inslaapwaardig anders had eigenaar er vast al een eind aan gemaakt,dus ik ga ervanuit dat het dier vast een redelijk bestaan heeft.
jasmijn16 schreef:kimmie261 schreef:nou wat ben ik dan een gelukkige zeg,minimale leeftijd is hier ruim 12 jaar en jazeker met 8 jaar worden honden gewoon geopereerd,ik heb een paar jaar geleden een knieband operatie laten doen bij mijn 11 jarige hond...
een hond is zo oud als dat deze zich voelt,en ik heb verder geen idee wat voor ras deze hond is en hoe deze verder is,dus daar ga ik mij zeker niet over uitlaten,maar een 8 jarige hond is hier godzijdank nog in de bloei van hun leven en zou ik NOOIT in laten slapen als er maar een optie was tot opereren al kost mij dat 3000 euro,had ik Do er maar voor kunnen houden,met alle liefde had ik dat aan hem gespandeerd...
maar goed mensen geven gerust 1000den euros uit aan vakanties of jaarlijks aan kleding, en dat boeit mij dan weer helemaal niets,liever geld steken in dieren die mij zeer maar dan ook zéér dierbaar zijn...
Sorry, maar volgensmij zit jij een beetje op een roze wolk.. Het gaat niet alleen om de leeftijd van de hond. Wij hebben laatst gewoon een 10 jarige rottweiler laten opereren dus je hoor mij niks zeggen over een bepaalde leeftijd en niet meer opereren. Maar ik vind dat je alleen aan jezelf denkt. Natuurlijk is iedere hond anders, maar een BLINDE ANGSTIGE hond, die minimaal 2x6 weken naar een vreemde omgeving moet om te revalideren en dus voor geen meter snapt wat er aan de hand is. Die moet je niet eens meer willen opereren. Ookal kost het 50 euro, ik had het niet gedaan. Dat arme dier weet niet wat hem gebeurt. Je moet realistisch blijven en zeggen dat een hond met 8 jaar nog in de bloei van zn leven zit is niet realistisch. En daarbij, er is helemaal geen sprake van een operatie omdat de vriendin van ts daar geen geld voor heeft. Geniet nog een paar dagen van het hondje en laat hem dan toch gaan, een goede eigenaar zijn is ook weten wanneer het genoeg is.
kimmie261 schreef:Kwanyin schreef:Dat kan je evengoed niet zomaar besluiten, net zoals je met de informatie uit het topic niet direct kan besluiten hoeveel "levensvreugde" er nog in zit.
.
nou laat ik dan nu van het positieve uitgaan,en de meeste hier van het negatieve bestaan die de hond vast nu al wel zou hebben,maw niemand weet hoe en wat de hond leeft en hoeveel hondwaardig bestaan deze nog heeft...zowel negatief als positief niet.
sasja0705 schreef:Over het geld: ik heb hier 800 ingestoken voor een hond die (13,5) met longontsteking... uiteindelijk ,toen hij bijna aan t doodgaan was, zei mijn DA "nu voel ik hem wel goed ". Dat was dus een dikke tumor in zijn buik,met uitzaaiingen en al. Toen ontplopfte ik bijna.4 weken ABs Prednison en wat nog alles voor iets wat bij de eerste keer al vermoed werd... en die DA durfte nog een OP voor te stellen. Bij zijn broertje een jaar later... ben ik gewoon naar en andere gegaan, een eerlijke,die zei dat we wel met medecijnen en middeltjes nog tijd kunnen rekken maar dat dit voor de hond niet prettig zou zijn. Gewoon eerlijk zoals die DA toen met Matisse. Dus ik vraag mij hier ook af of de DA "Echt" naar de hond,zijn beperkingen, zijn gebruiksaanwijzing EN naar de situatie van het baasje kijkt. Want rationeel of emotioneel is er in mijn oogen alleen maar een optie : laat hem gaan
sasja0705 schreef:Over het geld: ik heb hier 800 ingestoken voor een hond die (13,5) met longontsteking... uiteindelijk ,toen hij bijna aan t doodgaan was, zei mijn DA "nu voel ik hem wel goed ". Dat was dus een dikke tumor in zijn buik,met uitzaaiingen en al. Toen ontplopfte ik bijna.4 weken ABs Prednison en wat nog alles voor iets wat bij de eerste keer al vermoed werd... en die DA durfte nog een OP voor te stellen. Bij zijn broertje een jaar later... ben ik gewoon naar en andere gegaan, een eerlijke,die zei dat we wel met medecijnen en middeltjes nog tijd kunnen rekken maar dat dit voor de hond niet prettig zou zijn. Gewoon eerlijk zoals die DA toen met Matisse. Dus ik vraag mij hier ook af of de DA "Echt" naar de hond,zijn beperkingen, zijn gebruiksaanwijzing EN naar de situatie van het baasje kijkt. Want rationeel of emotioneel is er in mijn oogen alleen maar een optie : laat hem gaan
chanel1985 schreef:chanel1985 schreef:Maar was jou hond toen ook blind en angstig?
Kimmi: ik herhaal even mijn vraag, je zal er waarschijnlijk overgelezen hebben.