Bij ons dan veel reuen maar denk met de juiste keuzes dat meerdere teven net zo goed geen problemen geeft.
Overigens gaat hier om 6 sterke grote honden van 4 tm 9 jaar.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dierenfan schreef:Vind dat toch een fabel. Heb al van alles in huis gehad tot 1 loopse teef 1 volle reu en 4 gecas reuen. Ook toen geen ruzies. De onderlinge orde was geheel duidelijk. De reu met ballen kan overigens met bijna geen andere honden overweg maar accepteerde onze 4 reuen gelijk. Hij is nu ook geholpen en de teef ook maar dit heeft onderling geen verschil gemaakt
Bij ons dan veel reuen maar denk met de juiste keuzes dat meerdere teven net zo goed geen problemen geeft.
geerke schreef:dierenfan schreef:Vind dat toch een fabel. Heb al van alles in huis gehad tot 1 loopse teef 1 volle reu en 4 gecas reuen. Ook toen geen ruzies. De onderlinge orde was geheel duidelijk. De reu met ballen kan overigens met bijna geen andere honden overweg maar accepteerde onze 4 reuen gelijk. Hij is nu ook geholpen en de teef ook maar dit heeft onderling geen verschil gemaakt
ik heb al 30 jaar 6 tot 8 honden,nieteens vechtpartijen....verschillende rassen/formaten...reuen,teefjes wel gesterilisseerd.Tweede of derde hands honden met een vaak niet zo leuk verleden....gaat allemaal goed.
geerke schreef:Een hond mag zich best iriteren aan een keffer...maar als de correctie zich uit door middel van hem dood te bijten vraag ik mij af of de rot ze wel op een rijtje heeft
Desiree schreef:geerke schreef:Een hond mag zich best iriteren aan een keffer...maar als de correctie zich uit door middel van hem dood te bijten vraag ik mij af of de rot ze wel op een rijtje heeft
Kan zijn dat het buitenproportioneel is geweest, en dan is er in mijn ogen iets mis met de hond.
Maar kan ook zijn dat het een gewone correctie was die te lomp uit viel en dat kan heel gemakkelijk met zo´n groot verschil in grootte van hond.
geerke schreef:een lompe correctie waarbij verschillende lichaamsdelen van het kleintje verspreid liggen?
Desiree schreef:geerke schreef:een lompe correctie waarbij verschillende lichaamsdelen van het kleintje verspreid liggen?
Ieuw... nee, dat gaat echt te ver!
Ik oordeel ook niet over de ts. En misschien doen ze er wel het beste aan de hond te laten inslapen. Want inderdaad, het kan dat het niet bij dit ene hondje blijft. Misschien een andere hond binnen de roedel, of een hond van iemand anders.
Kuggur schreef:Altijd een hoog gehalte aan mensen die hun eigen hond(en) tot maat der dingen verheffen in dit soort topics.
Wilawander schreef:Dat teven altijd met elkaar kunnen als de baas de baas is. Dat is echt onzin. Ken genoeg mensen waar dat baas de baas zijn wel goed zit net als bij ons en waar het mis gaat. Hebben al aardig wat honden gehad en 2 teven die gewoon niet in een groep functioneren. Waarvan 1 al van pup af aan. Net als dat er mensen zijn die in bepaalde groepen niet functioneren. Maar je kan jaren geluk hebben er mee. Hadden wij eerst ook. Tot je een keer een hond treft die niet in het plaatje past dat wij willen.
dierenfan schreef:Wilawander schreef:Dat teven altijd met elkaar kunnen als de baas de baas is. Dat is echt onzin. Ken genoeg mensen waar dat baas de baas zijn wel goed zit net als bij ons en waar het mis gaat. Hebben al aardig wat honden gehad en 2 teven die gewoon niet in een groep functioneren. Waarvan 1 al van pup af aan. Net als dat er mensen zijn die in bepaalde groepen niet functioneren. Maar je kan jaren geluk hebben er mee. Hadden wij eerst ook. Tot je een keer een hond treft die niet in het plaatje past dat wij willen.
Idd en dan zou ik kiezen voor rust in de roedel en veiligheid en die onrust stoker herplaatsen. Maar niet als deze bewezen heeft een hond te kunnen vermoorden
Duhelo schreef:Kwestie van een grote hond die een schedel crusht. Mijn wolfje hapt zo zonder veel kracht te zetten een kippenkarkas doormidden. als ik tijdens het spelen de kracht voel dat ze zet met haar tanden op mijn pols, die kan ze met gemak doormidden breken.
Als ik dan zie welke kracht ze gebruikt als ze een andere hond echt corrigeert. Dan kan ik wel geloven dat als die andere hond pakweg een minimaltezer of chichuahua is en en ze grijpt in het nekje om te corrigeren, ja dat is gelijk aan een kippennekje he.
Afgescheurd vlees kan simpelweg komen doordat ze geschrokken was en zich terugtrok maar simpelweg nog niet helemaal losgelaten had.
Gooi er nog wat stress tussen en kan prima een te hard uitgevallen correctie zijn.
Deze hond herplaatsen zou ik enkel doen naar echte kenners. Persoonlijk zou ik niet herplaatsen. Volgens mij is deze hond niet perse gevaarlijk. Maar dat is moeilijk te zeggen als je ze niet ziet.
4 X 10 minuten wandelen vind ik te kort. Indien het kwa tijd niet langer kan zou ik eerder opteren om 2 X10 min en 1 X 20 min of langer
Ander rondje. andere prikkels. Daarnaast voeren in een kong of kong wobbler. Brain games kunnen ook een hulp zijn...
Hondagressie is niet gelijk aan mensagressie en omgekeerd...
briitje schreef:Kan me hier helemaal in vinden.
Is er een rede dat de honden geen beweging krijgen TS?
Ook dit kan meespelen. Ik geloof erin dat 50 % van de problemen ligt aan gebrek van uitdaging en beweging.
Carliijn schreef:briitje schreef:Kan me hier helemaal in vinden.
Is er een rede dat de honden geen beweging krijgen TS?
Ook dit kan meespelen. Ik geloof erin dat 50 % van de problemen ligt aan gebrek van uitdaging en beweging.
Gebrek aan tijd ben ik bang, een foute inschatting wellicht. We wonen hier nog geen jaar, zijn gewend dat de honden de hele dag op de boer zijn en vanzelf wel moe lopen. In dit huis werken we dezelfde uren en net zo hard maar zijn de honden er niet bij. Dat is er bij ingeschoten.. Ze oogden niet onrustig/over energiek maar dat is ongetwijfeld een verkeerde inschatting geweest.
We hebben het domweg niet doorgehad.