Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zoolgangster schreef:Weet je wat het is... als een westie iemand in de broekspijpen bijt, hoeft die persoon niet naar het ziekenhuis... als een molosser iemand grijpt, zitten er toch echt gaten in die persoon.
Dus... de Westie of het andere irritante asociale kleine rothondje komt niet in de krant, maar de molosser of andere hond met stevige kaken die hapt, komt wèl in de krant.
Simpel toch?
Ook al is het oneerlijk naar de brave honden die niets doen tegen kleine bijterige keffertjes.
kimmie261 schreef:Zoolgangster schreef:Weet je wat het is... als een westie iemand in de broekspijpen bijt, hoeft die persoon niet naar het ziekenhuis... als een molosser iemand grijpt, zitten er toch echt gaten in die persoon.
Dus... de Westie of het andere irritante asociale kleine rothondje komt niet in de krant, maar de molosser of andere hond met stevige kaken die hapt, komt wèl in de krant.
Simpel toch?
Ook al is het oneerlijk naar de brave honden die niets doen tegen kleine bijterige keffertjes.
weet je wat het is,ik heb 10 jaar op een OK gewerkt en menig gezicht aan elkaar mee mogen helpen fatsoeneren/hechten...
ik, nieuwschierig als ik ben vroeg altijd wat voor hond en voor mij staat met stip op nr 1 als agressief ras : de collie... en dan alles wat collie in de naam als ras heeft...
man man wat worden mensen toegetakeld door deze honden,overigens hebben wij nooit iemand hoeven aan elkaar hechten door een molosser of stafford.
daarnaast ga je nu in 1x over op mens agressie en heb ik het vooral over HOND agressieve honden,wat blijkbaar niet geaccepteerd is als een molosser/stafford achtige dit gedrag vertoond,maar bijna nog lollig gevonden wordt als andere rassen dit wél vertonen en daarbij menig groot ras gebeten wordt waar je dan niets van mag zeggen want dan heb jij een kolere beest..
of zo'n dooddoener, "ja maar de jouwe maakt meer schade als de mijne " ( maw je mot je beest maar gebeten laten worden en niet zeiken..)
elke hond welke hondagressief is mag van mij een muilkorf /kortaanlijn gebod hebben,al is het een chihuahua...boeiend,je voedt ze maar op en zo niet dan een korf erom heen..en geldt voor een bijtincident de doodstraf voor het ene ras,dan ook het andere ras,ongeacht de schade...
Desiree schreef:Ik reageer op iemand die een poedel `saai` noemt. Dat is gewoon reactie op reactie. Dan moet je een poedel ook niet saai noemen.
IK wist niet dat die ene schietpartij bij jullie in de buurt representatief is voor alle schietincidenten in Nederland en net zo veelvuldig voorkomen hier als in Amerika. Ik moet iets gemist hebben.
Ragdollcat schreef:Het jammere is dat er van heel veel rassen niet meer gebruikt wordt waar ze eigenlijk voor gefokt zijn maar ze voor de leuk als huisdier gehouden worden en waar bitter weinig mee gedaan worden en nauwelijks opgevoed worden en teveel vermenselijkt................. dan vraag je erom dat het fout gaat.
SandraVerl@ over dat erin is gefokt en ook weer eruit gefokt kan gaan worden, volgens jou. Nou dat is ze niet meer te gaan fokken dat is eruitfokken, want van oorsprong zijn ze helemaal niet zoals het nu is qua kracht en bouw en ongevoelig voor pijn, dat is wat ze gevaarlijk maakt. Ze gaan door en richten veel schade aan. Een fokverbod is nooit onnodig omdat ze nog steeds veel ellende en dierenleed veroorzaken, in verkeerde handen en in goede handen.
Sommige van de gevaarlijke hondenrassen vind ik ook prachtig om te zien, maar ik haal het niet in mijn hoofd ze te willen kopen/ houden.
Het is tegenwoordig troep wat er gefokt worden en dat geldt net zo goed voor de rassen die uitpuilende ogen, te kleine schedels, platte koppen, teveel inteelt hebben.
Sassy schreef:Vooroordeel?
Of omdat er tegenwoordig bijv. meteen iets opduikt op social media?
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... ooit.dhtml

mamamier schreef:Tuurlijk is het extreem. Maar is het mens agressie of verdediging van "zijn" mens? Er wordt duidelijk genoemd dat het dier nooit eerder gebeten heeft dus lijkt het mij eerder verdediging. Als iemand mij wat aandoet, had ik ook niet voor mijn hond in gestaan. Wellicht geen afgerukte armen maar ze had de dader toch echt wel gegrepen denk ik. Dat is de reactie van zoveel honden alleen deze ging iets verder dan broekspijphappen.

mamamier schreef:Dat ligt aan de fokker. Er zijn hele goede fokkers al jaren bezig met het "eruit" fokken. Maar deze dieren blijven altijd enorm sterke kaken hebben. Dit hoeft niet zo extreem tot uiting te komen als het karakter er niet naar is en de hond niet in extreme omstandigheden of bij extreme baasjes terecht komt.
Deze hond was inderdaad uit op totale uitschakeling. Daar bestaat geen twijfel over. Maar in bepaalde omstandigheden acht ik zelfs mijzelf in staat om iemand uit te schakelen. Doe mijn kinderen iets aan en ik sta niet voor mijzelf in. Dit voorval komt op mij in ieder geval over alsof er zoiets aan de hand geweest moet zijn.
geerke schreef:Sassy schreef:Vooroordeel?
Of omdat er tegenwoordig bijv. meteen iets opduikt op social media?
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... ooit.dhtml
je zet pit bulls wel weer in een kwaad daglicht hoor....een chi had dit ook kunnen doen.
mamamier schreef:En weer ben je aan het invullen. Ik zeg nergens dat deze schietpartij representatief is voor alle schietpartijen in Nederland. Ik zeg dat het dus ook hier in Nederland kan gebeuren. Wapenwet of niet.
Maar omdat iemand een poedel saai vindt, kan je toch niet de conclusie trekken dat iemand dus op het stoere uiterlijk van een staff valt? Vraag dan op zn minst om verduidelijking. Je mag blijkbaar niet eens een mening over een poedel hebben terwijl er wel allerlei meningen over staffies,pitjes en aanverwanten wordt gegeven hier.
SandraVerl schreef:we hebben eigenschappen in rassen gefokt, we kunnen ze er ook terug uit fokken.
En denken jullie echt dat alle problemen opgelost zijn als de rassen die jullie gevaarlijk vinden zouden verdwijnen??? Sorry hoor, droom rustig verder. Ik heb mijn aandeel aan bijtongevallen met golden retrievers (een collega van me), herders (mijn broer en ikzelf), collie's (zie post van ander bokker), etc al genoeg gezien. Maar hé, zo lang ze "maar" verminken, moet een ras niet verdwijnen.

Desiree schreef:Ragdollcat schreef:Van mij mag er ook een fokverbod komen voor dit soort honden, het gaat te vaak mis en trekt te vaak verkeerde mensen aan.
Het is niet alleen de soort verkeerde mensen maar vooral waar het eigenlijk voor is gefokt en dat krijg je er gewoon niet uit, hoe dan ook.
Het is triest van wat de dieren meemaken, ze zijn zwaar de dupe, zowel de honden zelf als de slachtoffers ervan.
Met de mensen die ze aanschaffen heb ik geen medelijden, want ze horen te weten hoe ze zijn en waar ze toe in staat zijn en dan mogen ze ook de ellende en oliebol gaan verdragen/ ervaren. Ze zijn het die het in stand houden.
Helemaal mee eens!
Sonja89 schreef:Zelfs de overheid heeft gezien dat een RAD geen effect heeft, dus waarom wordt er hier zo hard geroepen om een tweede RAD?
"...In 2008 is de RAD door een onafhankelijke commissie geëvalueerd. De evaluatie toonde aan
dat het doel van de RAD, namelijk terugdringen van het aantal bijtincidenten, niet werd
behaald. Tevens wijst de commissie op de problemen met de handhaafbaarheid van de
regeling en de proportionaliteit. Niet alle pitbulls bijten en ook andere typen honden kunnen
bijtincidenten veroorzaken. (...)
(...)Voortschrijdend inzicht maakt duidelijk dat de focus wellicht minder op het
type dier of incident zou moeten liggen maar meer op de eigenaar. Onkunde of gedrag van de
eigenaar lijkt vaak de oorzaak te zijn. Vergroting van kennis en kunde van de eigenaar zou
preventief kunnen werken. Daarbij denk ik onder andere aan bijvoorbeeld
hondengedragscursussen."
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... dieren-rad