Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

In geval van uitlaten heb ik dus mijn gewicht niet mee, hij weet dondersgoed dat ik de kracht niet heb om hem tegen te houden en wanneer hij dan dus niet luistert en me negeert heb ik niks in te brengen tegen zo'n heavy hond. Een kleintje kun je dan iets makkelijker tegenhouden. Was gewoon even richting TS omdat ik las dat z'n moeder het meeste met de hond zal gaan doen, ken meer dames die een BM hebben die toch zo nu en dan moeite hebben met hun zware lijf 
Lizzo_RV schreef:Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik ga zeker nog even kijken naar andere rassen en deze voorstellen aan mijn ouders.
Wel hebben wij een grote tuin, een vrijstaand huis en hier in onze buurt is bijna niemand te bekennen. Buren wonen 20/30 meter van ons af. Niemand kan zomaar ons erf opkomen, alleen via de voordeur.
Hoe zal een Tosa teef dan samen gaan met onze Labrador? Heb gekeken op internet (even snel, nog niet echt verdiept) en misschien dat dit dan wat is,
ff_stud schreef:misschien is n rhodesian ridgeback een optie, zijn waaks als het echt nodig is gaan ze ook voor niemand aan de kant, en verder vriendlijk tegen iedereen die (goed volk is),
wij hebben 4 teven bij elkaar zijn zeer sociaal
Lizzo_RV schreef:Ik zal even kijken naar verschillende rassen. Maar mijn ouders willen dus een teefje, omdat ze geen goede ervaringen hebben met reuen. Ik denk dat dit een persoonlijke keuze is, en dat een reu dus geen optie is.
Misschien dat jullie verder nog kunnen helpen? We willen eigenlijk een stoere hond, die wel waaks is, maar ook goed kan met vreemden. We krijgen namelijk best wat visite etc.
Nynke1 schreef:ff_stud schreef:misschien is n rhodesian ridgeback een optie, zijn waaks als het echt nodig is gaan ze ook voor niemand aan de kant, en verder vriendlijk tegen iedereen die (goed volk is),
wij hebben 4 teven bij elkaar zijn zeer sociaal
Ik had haar een pb gestuurd over de RR maar geen reactie op gehad. Echter, nu ze alweer van ras veranderen lijkt het me verstandiger dat ze zich eerst maar eens goed gaan bedenken wat ze willen/niet willen etc eer dat ze überhaupt een hond aanschaffen.
Lizzo_RV schreef:We zijn veel rassen bij langsgegaan, en we gaan toch voor een Boxer!
Heeft veel wat wij vinden dat ze moeten hebben. En ik houd echt van die kwijlbekjes
Verstandige keuze volgens jullie?

SANEX schreef:Briitje absoluut, dat is zeker waar, alleen zijn BM'S nogal eigenzinnig en stoïcijns op zn tijd. Kiezen vaak 1 baas waar ze naar luisteren, in ons geval mijn man, die minder ervaring heeft met honden dan ik, maar toch een stuk beter met onze hond kan. Ze zij ook niet altijd makkelijk te trainen, vrij lomp en die van ons geeft bv ook geen moer om eten. Dus al hou je een dikke worst voor zn neus, als hij geen zin heeft doet hij t niet voor mij, en ook niet voor de worst of welke beloning dan ook. Irritatiefactortje bij mij ook, ik vloek ook wel eens van ik kan verdorie een paard van 600 kilo in t gareel houden, maar die malle hond luistert niet naar me!In geval van uitlaten heb ik dus mijn gewicht niet mee, hij weet dondersgoed dat ik de kracht niet heb om hem tegen te houden en wanneer hij dan dus niet luistert en me negeert heb ik niks in te brengen tegen zo'n heavy hond. Een kleintje kun je dan iets makkelijker tegenhouden. Was gewoon even richting TS omdat ik las dat z'n moeder het meeste met de hond zal gaan doen, ken meer dames die een BM hebben die toch zo nu en dan moeite hebben met hun zware lijf

Hebben ooit op het punt gestaan om hem te verkopen. Maar toch gewisseld van club en nu een jaar later kunnen we er alles mee.