Boerboel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:23

Is dat niet gewoon n kwestie van trainen ? :+

Lizzo_RV

Re: Boerboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 18:28

Dat zal geen problemen opleveren :)

Nu hebben ze het ook over een Rottweiler, maar lijkt mij niets. Spreekt mij totaal niet aan, maarja..

Wat vinden jullie?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:32

Ik persoonlijk vind rottweilers geweldig. Goed te trainen hondstrouw en is wel waaks maar als de baas zegt goed volk is het OK. Dus met veel mensen over de vloer is dat wel handig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:44

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:00

Briitje absoluut, dat is zeker waar, alleen zijn BM'S nogal eigenzinnig en stoïcijns op zn tijd. Kiezen vaak 1 baas waar ze naar luisteren, in ons geval mijn man, die minder ervaring heeft met honden dan ik, maar toch een stuk beter met onze hond kan. Ze zij ook niet altijd makkelijk te trainen, vrij lomp en die van ons geeft bv ook geen moer om eten. Dus al hou je een dikke worst voor zn neus, als hij geen zin heeft doet hij t niet voor mij, en ook niet voor de worst of welke beloning dan ook. Irritatiefactortje bij mij ook, ik vloek ook wel eens van ik kan verdorie een paard van 600 kilo in t gareel houden, maar die malle hond luistert niet naar me! -O- In geval van uitlaten heb ik dus mijn gewicht niet mee, hij weet dondersgoed dat ik de kracht niet heb om hem tegen te houden en wanneer hij dan dus niet luistert en me negeert heb ik niks in te brengen tegen zo'n heavy hond. Een kleintje kun je dan iets makkelijker tegenhouden. Was gewoon even richting TS omdat ik las dat z'n moeder het meeste met de hond zal gaan doen, ken meer dames die een BM hebben die toch zo nu en dan moeite hebben met hun zware lijf

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 19:02

We zijn veel rassen bij langsgegaan, en we gaan toch voor een Boxer!

Heeft veel wat wij vinden dat ze moeten hebben. En ik houd echt van die kwijlbekjes :D

Verstandige keuze volgens jullie?

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:06

misschien is n rhodesian ridgeback een optie, zijn waaks als het echt nodig is gaan ze ook voor niemand aan de kant, en verder vriendlijk tegen iedereen die (goed volk is),
wij hebben 4 teven bij elkaar zijn zeer sociaal

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:11

TS ik had je nog een PB gestuurd maar als ik dit zo hoor zou ik nog maar even wachten met het aanschaffen van een pup. Als je in 2-3 dagen tijd zo vaak van ras wisselt, dan weet je simpelweg gewoon nog niet wat je nu eigenlijk wil. Daarnaast zou ik ook boxers niet onderschatten. Ik ken er meerdere die op zijn zachtst gezegd niet zo prettig zijn waarvan er eentje een aantal honden uit het niets ook aangevallen heeft. Allemaal teefjes overigens die Boxers die ik ken.

Maar nogmaals, als je zo vaak wisselt van ras begin er dan gewoon nog niet aan en ga eerst uitzoeken wat je nu precies wil, wat je niet wil en welk ras daar evt bij zou kunnen passen. En informeer je dan alsnog goed. En dan bedoel ik niet via internet, ga bij mensen langs. Fokkers, verenigingen etc. Maar dit komt niet overtuigend over.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:11

Lizzo_RV schreef:
Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik ga zeker nog even kijken naar andere rassen en deze voorstellen aan mijn ouders.

Wel hebben wij een grote tuin, een vrijstaand huis en hier in onze buurt is bijna niemand te bekennen. Buren wonen 20/30 meter van ons af. Niemand kan zomaar ons erf opkomen, alleen via de voordeur.

Hoe zal een Tosa teef dan samen gaan met onze Labrador? Heb gekeken op internet (even snel, nog niet echt verdiept) en misschien dat dit dan wat is,

En weer vraag je hier hoe het gaat bij een teef, een teef is een teef en dat gaat bijna nooit goed.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:13

ff_stud schreef:
misschien is n rhodesian ridgeback een optie, zijn waaks als het echt nodig is gaan ze ook voor niemand aan de kant, en verder vriendlijk tegen iedereen die (goed volk is),

Ik had haar een pb gestuurd over de RR maar geen reactie op gehad. Echter, nu ze alweer van ras veranderen lijkt het me verstandiger dat ze zich eerst maar eens goed gaan bedenken wat ze willen/niet willen etc eer dat ze überhaupt een hond aanschaffen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:15

Lizzo_RV schreef:
Ik zal even kijken naar verschillende rassen. Maar mijn ouders willen dus een teefje, omdat ze geen goede ervaringen hebben met reuen. Ik denk dat dit een persoonlijke keuze is, en dat een reu dus geen optie is.

Misschien dat jullie verder nog kunnen helpen? We willen eigenlijk een stoere hond, die wel waaks is, maar ook goed kan met vreemden. We krijgen namelijk best wat visite etc. :)

Dan kunnen ze een Boerboel en of andere zeer waakse grote hondenrassen zeker niet aan als ze een slechte ervaring hebben met reuen. Dan konden ze een reu niet aan/ opvoeden.........laat staan een fila, Boerboel of weet ik veel wat van die grote waakse hondenrassen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-01-16 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:16

Nynke1 schreef:
ff_stud schreef:

Ik had haar een pb gestuurd over de RR maar geen reactie op gehad. Echter, nu ze alweer van ras veranderen lijkt het me verstandiger dat ze zich eerst maar eens goed gaan bedenken wat ze willen/niet willen etc eer dat ze überhaupt een hond aanschaffen.

dat is altijd verstandig idd, in een bevlieging handelen is nooit goed, zowel voor de hond als voor de baasjes,, mocht ze eens willen kijken hoe ze in real live zijn, is ze hier iig altijd welkom om eens te komen kijken.... BEGINT EER GE BEZINT!! :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:26

Lizzo_RV schreef:

Heeft veel wat wij vinden dat ze moeten hebben. En ik houd echt van die kwijlbekjes :D

Leuk dat jullie voor een boxer gaan.
Wij gaan dit jaar een nest fokken met 1 van onze boxers
Maar kwijlen doen boxers niet en als ze het doen hebben ze veelal te veel vel in het gezicht en dat is ongewenst.
Onze boxers zijn werk gefokt word ook mee getraind in de africhting, zijn eenkennig maar toch vriendelijk bij goed volk in huis maar wel zeer waaks op eigen terrein.
Wel hebben ze veel geestelijke stimulatie nodig enkel wandelen is niet goed er moet kwa trainen wel wat mee gedaan worden.
Ze zijn niet lastig met andere honden mits deze manieren hebben honden die in de roedel klappen worden gecorrigeerd

Dit zijn onze reu en teef (oom en nicht)

Afbeelding

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:43

Omg in 2 dagen al 4 keer van ras gewisseld... denk je niet dat er wat meer tijd vereist is...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:45

SANEX schreef:
Briitje absoluut, dat is zeker waar, alleen zijn BM'S nogal eigenzinnig en stoïcijns op zn tijd. Kiezen vaak 1 baas waar ze naar luisteren, in ons geval mijn man, die minder ervaring heeft met honden dan ik, maar toch een stuk beter met onze hond kan. Ze zij ook niet altijd makkelijk te trainen, vrij lomp en die van ons geeft bv ook geen moer om eten. Dus al hou je een dikke worst voor zn neus, als hij geen zin heeft doet hij t niet voor mij, en ook niet voor de worst of welke beloning dan ook. Irritatiefactortje bij mij ook, ik vloek ook wel eens van ik kan verdorie een paard van 600 kilo in t gareel houden, maar die malle hond luistert niet naar me! -O- In geval van uitlaten heb ik dus mijn gewicht niet mee, hij weet dondersgoed dat ik de kracht niet heb om hem tegen te houden en wanneer hij dan dus niet luistert en me negeert heb ik niks in te brengen tegen zo'n heavy hond. Een kleintje kun je dan iets makkelijker tegenhouden. Was gewoon even richting TS omdat ik las dat z'n moeder het meeste met de hond zal gaan doen, ken meer dames die een BM hebben die toch zo nu en dan moeite hebben met hun zware lijf

Ik snap je hoor. Moet eerlijk gezegd wel beetje gniffelen om je stukje.

Ook vervelend dat je hen niet kan paaien met iets lekkers of leuks. Klinkt als een uitdaging hihi

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:58

Welk ras je ook kiest. Zoek een betrouwbare fokker die met jullie wil meedenken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:32

Als je voor een Boxer gaat kan ik je Balderbusse uit Rosmalen aanbevelen. Wij hebben daar ook een Boxer vandaan en ik merk in vergelijking met onze vorige Boxer dat deze echt in werklijnen gefokt is.
Hij is sùper lief en sociaal, maar ook waaks en indrukwekkend om te zien :D

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:41

Of balderbusse drouwenermond waar onze teef ook onder valt ;)
Zijn veel gelijke lijnen en inderdaad meer werk gefokt en waaks dan de andere boxers die ik ken. Daarnaast meer neus dan andere type boxers.

Onze teef
Lafayette Balderbusse

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seven op 18-01-16 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:42

Seven schreef:
Of balderbusse drouwenermond waar onze teef ook onder valt ;)
Zijn veel gelijke lijnen en inderdaad meer werk gefokt en waaks dan de andere boxers die ik ken

Daar heb ik zelf geen ervaring mee maar dat zal inderdaad ook wel goed zitten :D

Wat een prachtige reu heb je trouwens :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:46

Bedankt reu is nog jong net een jaar
Teef word 2 en zal dr eerste nest zijn.

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 22:13

De vele rassen die genoemd zijn zijn gewoon rassen die we tijdens het brainstormen bekeken hebben, waar we ons in hebben verdiept en rondgevraagd of het wat was. We wilden gewoon kijken wat voor ons een geschikte hond is. Uiteindelijk kwamen we toch op een Boxer uit.

Mijn ouders zijn volwassen, en kunnen hier zelf ook goed over beslissen. :)

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:36

Mijn ervaringen met boxers zijn zeker goed, alleen zo, zo, zo druk :p
Je moet er van houden zeg maar hahaha.
Maar toevallig zitten er in die roedel met de bull mastiff x boerboel kruisingen (2 stuks) 3 boxer teven op het moment. Dit is dan ook de volledige roedel :)
Dit gaat heel goed samen. Wel is het typische dat de boxers naar elkaar toe trekken(op oma na dan). Boxers spelen op een zeer typische manier met elkaar en dit doen weinig andere honden zo. Ik denk niet dat de labrador hier in mee kan doen(zeker niet als ze al op leeftijd is).
Om te voorkomen dat een boxer je andere hond gaat vervelen moet het dier flink wat te doen hebben. Ze hebben erg veel energie en dit moet gewoon kwijt in iets. Bedenk dus wel dat jullie hier je handen vol aan hebben om de boxer zijn energie kwijt te raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 02:39

Toen onze Berner overleden is. Hebben we ook aan meerdere rassen gedacht in een paar dagen tijd.

Uiteindelijk op een mechelaar uitgekomen. Absoluut ook geen makkelijke honden :+ Hebben ooit op het punt gestaan om hem te verkopen. Maar toch gewisseld van club en nu een jaar later kunnen we er alles mee.

Begrepen elkaar gewoon verkeerd. En hij had geen duidelijke taak. Dus ging zelf maar dingen verzinnen.

Intussen lopen er 3 mechels rond. En gaat het perfect. Weten nu het ras is en wat ze nodig hebben.

Maar wat hebben wij een ellende meegemaakt met de oudste. Intussen vzh klaar en in maart examen en daarna ipo 1 tot en met 3 er op zetten.

Wat ik wil aangeven is, voor welk ras je ook gaat. Als er iets is wat niet lukt. Zoek de juiste hulp. Alles moet een eerste keer zijn. En elk ras heeft zijn moeilijke kanten. De een wat lastiger dan de ander.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:00

Lizzo_RV schreef:

Ja :j

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:20

Zeker! Veel verstandiger. Lekker ongecompliceerd. (al vind ik hem gekruist x Lab leuker en heb je geen gekwijl :D )