Euthanasiebeleid Dierenbescherming

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: Euthanasiebeleid Dierenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:58

Dat het zolang duurt.dat ze knopen doorhakken.wel of niet plaatsen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:42

Sorry maar hebben jullie de magtest inhoudelijk beoordeeld?
Want dan kan ik me niet voorstellen dat je niet tegen die test bent.

Zeker voor honden die reeds in een opslag bivakkeren na inbeslagname door het OM of in een asiel leven is dit geen eerlijke test, maar ook voor huishonden niet.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 02:08

BarbaLala schreef:

Zeker voor honden die reeds in een opslag bivakkeren na inbeslagname door het OM of in een asiel leven is dit geen eerlijke test, maar ook voor huishonden niet.

Das dan minder,maar als ze een dier hebben dood gebeten en of een mens nogal toegetakeld hebben is die test volkomen logisch.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:07

blackflicka schreef:
BarbaLala schreef:

Das dan minder,maar als ze een dier hebben dood gebeten en of een mens nogal toegetakeld hebben is die test volkomen logisch.

Vind jij dat een dier dood bijten het zelfde is als een mens bijten.een dier bijten bv konijn is vaak jachtdrift.ook niet goed te praten maar dit ligt aan de eigenaar en niet aan de hond.je moet hem onder appel hebben of gewoon aanlijnen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:43

Dingen zijn niet zo zwart wit als jij ze schetst, blackflicka.
Was het maar zo eenvoudig.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:05

Heb niet alles gelezen. Zo ver is weet worden er geen honden zomaar ingeslapen.

Misschien is er iets gebeurd op de afdeling zelf? Ik heb zelf lange tijd bij de katten meegelopen als stagiaire. Daar werd echt niets ingeslapen wat nog een fijn leventje kon hebben. Zelfs voor katten met ernstige gezondheidsproblemen (waardoor niemand ze natuurlijk in huis wilde hebben) daarvoor werden gastgezinnen / organisaties gezocht die ze een fijn thuis wilde geven.

Bij de hondenafdeling werden wel eens honden ingeslapen. Maar dat waren ook echt honden die je niet in huis wilde hebben. Ik zou bijvoorbeeld zelf ook geen hond in huis nemen die al vijf keer iemand flink gebeten had.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:23

BarbaLala schreef:

Dat klopt. Als je het hele hondenbestand in Nederland onderwierp aan die test, kon 80% wel geëlimineerd worden als je daarop af moest gaan. Mensen zijn akelige oneerlijke wezens.

blackflicka schreef:

Hangt er van af. Een hond die een hond doodbijt is iets anders dan een hond die een voor zijn soort natuurlijke of gangbare prooi doodbijt.
En met duidelijke agressie vind ik een dergelijke test eigenlijk overbodig.

Punt is dat er veel honden gebeten hebben en dat ze bij voorbaat verloren zijn door die test. En niemand kijkt naar het verhaal achter het bijten. De getergde of bange hond die door de test nu dood moet omdat hij één x voor zichzelf op kwam. Nee die test mag echt afgeschaft worden van mij.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:04

Een mag test is inderdaad niet geschikt voor veel honden. Mijn hond ( akita ) pakt zachtjes je hand vast in haar bek als ze bang is. Ze begroet mensen door hun pols in de lucht te gooien. Een nep arm zal ze mee willen spelen en als 3 mensen mij omsluiten zal ze mij verdedigen.

Is absoluut de meest sociale hond die we hebben, zal nooit happen of grommen naar mensen, alleen dus de hand schudden met haar bek.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:07

Overigens, heb net zo'n verhaal meegemaakt. Ook over een asielhond. Die werd overgeplaatst naar een ander asiel, om te kijken of die daar meer kans maakte op adoptie. Aangezien die al twee jaar in dit asiel zat. Diegene die ook twee jaar elke dag met hem had gelopen wilde hem toen ook opeens adopteren. Terwijl ze van te voren meerdere malen had aangeven van 'ik zou hem zo graag willen adopteren, maar mijn huis is te klein en ik weet niet of ik het financieel haal als er één van de twee ziek zou worden'.
Maar toen de hond overgeplaatst werd,.. kon opeens ook alles.

Dierenasiel heeft dus toen geweigerd, en toen is er ook één boos geworden (die vrouw dus) en heeft ook allerlei negatieve dingen op facebook gezet over ze.

Ik wil zeggen... je moet altijd iets van twee kanten bekijken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:24

Laptopmuis schreef:
Overigens, heb net zo'n verhaal meegemaakt. Ook over een asielhond. Die werd overgeplaatst naar een ander asiel, om te kijken of die daar meer kans maakte op adoptie. Aangezien die al twee jaar in dit asiel zat. Diegene die ook twee jaar elke dag met hem had gelopen wilde hem toen ook opeens adopteren. Terwijl ze van te voren meerdere malen had aangeven van 'ik zou hem zo graag willen adopteren, maar mijn huis is te klein en ik weet niet of ik het financieel haal als er één van de twee ziek zou worden'.
Maar toen de hond overgeplaatst werd,.. kon opeens ook alles.

Dierenasiel heeft dus toen geweigerd, en toen is er ook één boos geworden (die vrouw dus) en heeft ook allerlei negatieve dingen op facebook gezet over ze.

Ik wil zeggen... je moet altijd iets van twee kanten bekijken.

Precies!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:58

Ze hebben het toch ook over een andere test?

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:06

Ik las wel op facbook over deze hond,dat medewerkers het hok niet meer in durfden.
De hond scheen al mensen gebeten te hebben en een kat dood hebben gebeten,heb er geen verstand van van honden,maar dit is toch meer agressie of niet,de hond kan toch ook niet met andere honden.
Hoe staat het er nu bij met de hond,leeft die nog.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:55

Blackflicka het asiel heeft zelf op fb aangegeven dat dat niet waar is, medewerkers kunnen gewoon bij de hond komen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:56

blackflicka schreef:
Ik las wel op facbook over deze hond,dat medewerkers het hok niet meer in durfden.
De hond scheen al mensen gebeten te hebben en een kat dood hebben gebeten,heb er geen verstand van van honden,maar dit is toch meer agressie of niet,de hond kan toch ook niet met andere honden.
Hoe staat het er nu bij met de hond,leeft die nog.

Er kunnen zoveel honden niet met vreemde honden.ik vind dat niet gek.blijkbaar veel mensen wel.ik heb zelf ook geen honden om naar een losloop gebied tegaan kletsen ,en mensen teleren kennen.ik heb honden voor me zelf.als iedereen eens op zijn eigen honde lette en zorgde dat honden die loslopen onder appel stonden.was er ook niet zoveel zeik. Mij kun je ook niet bij iedereen zetten,vind echt niet iedereen leuk en aardig,en zou het dan gek vinden als ik dat verlang van mijn eigen honden.als ze zich thuis maar binnen onze roedel zich goed verstaan,en het prettig vinden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:19

ik kwam het vandaag weer tegen op Facebook hij zou weer terug zijn? wie weet daar meer over

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:05

Het laatste nieuws is dat ze hem toch wel willen testen. Het asiel doet steeds toezeggingen aan mensen die hem graag willen hebben, en het ook kunnen, en komt steeds weer terug op dat besluit ten nadele van Djeno.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:40

Is de hond weer terug in dat asiel,begrijp ik dat goed?.
Maar is het meer de hond niet willen geven,of bang voor escalaties dat de hond iemand grijpt of zo.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:08

Ik denk het tweede blackficka.

Hier zijn ze heel voorzichtig met zulke honden. Ook niet iedereen mag er mee wandelen. Ze zijn heel bang dat er iets gebeurd, en dat nemen ze zich dan kwalijk. Ze durven ook 90 % niet bij kleine kinderen te plaatsen. Want als het misgaat, wie is het dan schuld? Juist.. niet alleen de hond maar ook het asiel.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:09

Ik denk eerder het eerste, gezien het gelieg en gedraai van het asiel.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:45

Wat een gezeul met dat dier,dat asiel moet eens weten wat ze nu echt willen met hem.
Gunnen ze het dier nog een kans zo ja? dan die kans geven zo niet dan niet mee aan de gang blijven en zoeken naar een goede oplossing wat dat ook mag zijn.
Want wat er nu gebeurd heeft,niemand wat aan en zeker het dier niet.
Arme hond sorry dat ik het zeg,vindt dat asiel waardeloze lui en de db ook dat ze nog geen oplossing,voor het dier hebben.

Kijk als ik een asiel zou hebben, een hond kan echt nergens bij ,zou ik daar heel duidelijk mee zijn,gebeurd er dan wat wil ik er niet voor aangekeken worden,ik heb immers dan verteld hoe dat dier is,en een dier dat een bijter is zou ik niet meer gauw ergens plaatsen,reden vindt dat te gevaarlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:13

Dier is nog niet weg geweest. Zou naar een therapeut gaan torn iemand besloot de medewerkers te bedreigen. Daarna besloot het asiel dus het oordeel van Utrecht af te wachten.
Ik veroordeel een dreigement absoluut, maar de reactie hierop van het asiel spreekt voor mij duidelijk dat hier sprake is van eigen ego voor het asiel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:06

Wat een gedoe om één hond van twijfelachtig allooi.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:51

Dreigen is zinloos het is hun hond en die kunnen dus doen wat ze ermee willen.