kat op de auto van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:17

Heb niet hele topic door gelezen, ook wij hebben dit probleem 1 keer gehad met een kat die ik ondertussen echt haat... (1 keer bijna de pup van mijn ouders aangevallen, en maar stug mee blijven "jagen" tijdens mijn rondje lopen...).

Toen we de auto van mijn vriend kochten, zat die daar opeens boven op... Op mijn auto nooit :) Enige verschil, mijn auto is licht van kleur, die van mijn vriend donker. Dus met een zonnetje op het dak, word die lekker warm. Weet niet of dit bij jou ook het geval is?

Enige wat ik dan kan bedenken is, zodra het zonnetje lekker schijnt, de wacht houden met een tuinslang en zodra die op de auto gaat zitten, de tuinslang erop richten... Denk dat hij het dan snel afleert :')

(Sorry voor de mensen die ik nu tegen de haren in vlieg -O- )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:10

Ik vind dat niet zo'n choquerende oplossing hoor. Paar weken geleden heeft een man allerlei buurtkatten vergiftigd omdat ze in zijn tuin kwamen. Dát vond ik choquerend.

Wij gaan straks de tuin afzetten, geen vreemde katten in onze tuin en onze katten niet in vreemde tuinen. Kunnen ze niet vergiftigd of aangereden worden.

Lietje_1991

Re: kat op de auto van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:13

Daar is een water straal heel bescheiden bij inderdaad :\

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:30

Ts mij lijkt wat je nu doet een prima oplossing! Zodra de buurman weg is de kat buiteb laten en proberen de kat eerder binnen te hebben. Denk dat je dan als katteneigenaar al voldoende je best doet.

a3a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:53

Heb niet hele topic door gelezen.

Je kat vindt het fijn om op die auto te zitten. Kun je er niet voor zorgen dat ze/hij? specifiek die auto niet meer leuk vindt? Je heb bijvoorbeeld een spray waar capsicum in zit. Ik weet niet of je dat zo schrijft. Is speciaal om katten weg te jagen. Capsicum is dat spul dat in rode pepers zit. Geloof me, ze blijven weg, terwijl je zelf niets ruikt. Ik heb zelf katten en de buurt katers vinden het af en toe leuk om dan tegen mijn voordeur te sproeien. Even sprayen en ik heb er minstens een jaar geen last meer van.

Ik denk niet dat je direct op de lak moet sprayen, dat zal wel niet goed gaan. Maar op een doek en die op de auto leggen (onder de ruitenwisser?). Volgens mij moet je er zijn met een paar keer de doek neerleggen. Moet ze natuurlijk niet zien dat je het doet, dan weet ze dat het van jou komt en niet van de auto. Hopelijk koppelt ze het niet aan de doek, maar aan de auto. Als het lukt zal ze de auto echt niet meer leuk vinden. Succes!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:02

Zoe_97 schreef:
je paard laat je ook open in de weide. een paard is net als en auto een gewoon vervoersmiddel. wat vind jij ervan als een kat allemaal grote bloedende krassen op de rug van je paard maakt?

Wat voor kat heb jij, een bergleeuw? :+
Meer onnodige, overdreven vergelijkingen plaatsen verandert mijn mening niet hoor... ;)
En, een paard in NL is geen vervoersmiddel maar een (gezelschaps- of landbouwhuis-) dier.
Kan je behalve dit soort opmerkingen maken ook nuttige tips toevoegen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:55

Amanda, het punt is dat jij niet kan bepalen wat waardevol is voor iemand. Voor jou is je auto simpelweg een vervoermiddel, voor de buurman van TS waarschijnlijk niet. Net zoals de buurman niet zal snappen dat jij zuinig bent op je dure zadel terwijl dat ook gewoon een gebruiksmiddel is.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 07:26

En? Is er al een oplossing? Ik zoek er ook 1 :7
Heb gisteren ook krassen op de motorkap ontdekt ;( , van mijn eigen kat. Ni leuk, is pas een nieuwe wagen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 07:53

Liselot schreef:
Een 2e hands stroomklokje is niet zo mega duur trouwens. Voor zo'n 100 euro totaal kan je je schutting al wel zodanig afzetten met een stroomdraadje dat je kat er niet meer over gaat

dat kan vele goedkoper hoor.
Ik heb voor 45 euro een stroomklokje (speciaal voor katten) met draad en isolatoren gekocht.

Hier heb ik die toen besteld.
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=10363

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:06

mindful schreef:
Heb gisteren ook krassen op de motorkap ontdekt ;( , van mijn eigen kat. Ni leuk, is pas een nieuwe wagen.

Als het om je eigen kat gaat zou je evt een goed om de auto kunnen doen? Scheelt je ook krabben in de winter:p
Maar zon ding eraf halen in je goede outfit als het geregend heeft is wel een puntje denk ik..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:35

eilleen333 schreef:
mindful schreef:

Als het om je eigen kat gaat zou je evt een goed om de auto kunnen doen? Scheelt je ook krabben in de winter:p
Maar zon ding eraf halen in je goede outfit als het geregend heeft is wel een puntje denk ik..

Mijn vriend zegt dat een hoes kan blijven kleven aan de auto als die nat was en het gevroren heeft.
Dit zou schade aan de lak kunnen geven als je deze eraf trekt?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 08:44

mindful schreef:

De katweg korrels lijken wel te werken, verder hou ik de kat zo veel mogelijk binnen als de overburen thuis zijn.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:03

Wel even een applausje en respect voor jou TS, en voor de manier hoe je hier mee omgaat! Heel erg netjes :j Hopelijk kunnen jullie ook gauw naar het nieuwe huisje verhuizen en kan de kat zich daar ook vermaken :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:32

friesam schreef:
mindful schreef:

De katweg korrels lijken wel te werken, verder hou ik de kat zo veel mogelijk binnen als de overburen thuis zijn.

Super!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:38

mindful schreef:
Mijn vriend zegt dat een hoes kan blijven kleven aan de auto als die nat was en het gevroren heeft.
Dit zou schade aan de lak kunnen geven als je deze eraf trekt?
Als je een goede hoes koopt, gebeurt dat niet.