Jolliegirl schreef:Och jorika.. De tegels hier zijn ook geliefd!
Doen ze bij jouw hun behoefte op te tegels??? Nee toch!!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:die zijn dan behoorlijk van de kaart allemaal Jolliegirl..
een gezonde normale kat wil namelijk zijn behoefte begraven.
als ze allemaal alles onderschijten, dan heb je een groot probleem..
dan kan de kattenpopulatie in de buurt op de een of andere manier geen rangorde maken en handhaven..
alles onderschijten is namelijk pure dominantie.. een normale kat begraaft zijn behoefte waarmee hij/zij aangeeft dat ze niet de hoogste in rang is in die buurt.. meestal doen katten dit al in tuinen om duidelijk te maken dat ze voor de mens al geen bedreiging zijn (ze onderwerpen zich al aan de mensen)..
enige wanneer je normaal wat bovengronds zou vinden is als er gestechel is, nieuwe kat in de buurt, dan zal de meest dominante van de oude garde weer bovengronds gaan ontlasten.. en die van het buurterretorium ook..
als het echter een soort duivenplaag op vier poten gaat worden, dan is er iets flink mis.
XiiaaooNaa schreef:heb lang niet alle reacties gelezen
maar als wij een vreemde poes in de tuin hebben stuur ik onze eigen katten eropaf. die jagen hem altijd wel weg.
tenzij ze lekker ligge te pitte en ik ze niet wil wakkermaken, dan ga ik er zelf opaf met een emmer water
Dus voor de rode buurman op je dak, emmertje water/tuinslang erop zetten een paar keer en je bent ervanaf.
Zelfde geldt voor de dame in de schuur..tenzij er niks nat mag worden. Dan zal ik in jouw geval je man naar binnen sturen en flink wat kabaal laten maken. De meeste katten zijn dan bang en vluchten, maar omdat het in een schuur is en dus afgesloten is moet je vriend wel aan de kant staan zodat de dame in kwestie goed naar buiten kan lopen.
elenaMM77 schreef:of idd de overmatige beplanting en bestrating, waardoor katten hun behoefte niet meer buiten kwijt kunnen.. nu kun je zeggen, katten binnenhouden en kattenbakken.. maar dit geld ook voor ieder dier dat van nature buiten loopt, geen enkel dier wil op steen zijn ontlasting deponeren.
F_Orumster schreef:XiiaaooNaa schreef:heb lang niet alle reacties gelezen
maar als wij een vreemde poes in de tuin hebben stuur ik onze eigen katten eropaf. die jagen hem altijd wel weg.
tenzij ze lekker ligge te pitte en ik ze niet wil wakkermaken, dan ga ik er zelf opaf met een emmer water
Dus voor de rode buurman op je dak, emmertje water/tuinslang erop zetten een paar keer en je bent ervanaf.
Zelfde geldt voor de dame in de schuur..tenzij er niks nat mag worden. Dan zal ik in jouw geval je man naar binnen sturen en flink wat kabaal laten maken. De meeste katten zijn dan bang en vluchten, maar omdat het in een schuur is en dus afgesloten is moet je vriend wel aan de kant staan zodat de dame in kwestie goed naar buiten kan lopen.
Of even zo'n piepding om katten te verjagen lenen en in de schuur zetten.