Hulp gevraagd! Kat in schuur... Hoe los ik dit op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:20

Jolliegirl schreef:
Och jorika.. De tegels hier zijn ook geliefd!

Doen ze bij jouw hun behoefte op te tegels??? Nee toch!!!

LBLGypsyCobs

Re: Hulp gevraagd! Kat in schuur... Hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:57

Koffiedroes vinden ze toch stom?
Veeg dat in je voegen, plantenborders etc.

Of cacao doppen dacht ik.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:27

Eoweyn_x schreef:
Tja. Jouw tuin, jouw honden. Ik zou sowieso je honden gewoon los laten in de tuin.. Ze kunnen zich vast wel verdedigen. Want dit is natuurlijk ook gewoon van de zotte eigenlijk...

Tja en dan? Dan heeft de gevaarlijke "pitbullachtige" het weer gedaan als het mis gaat....

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 22:08

Dieren iets aan doen kan ik niet, al is het een slak (spinnen daarbuiten gelaten, overigens). Maar idd, dan is het straks weer mijn hond die het gedaan heeft. Ik kijk wel uit :j

Heb trouwens geen bedankje gehad van de eigenaar, of een sms terug of ze nou wel of niet gesteriliseerd is... weet dus niet in welk huis de eigenaar woont. Ook zo handig -___-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:03

jorika1986 schreef:
Jolliegirl schreef:
Och jorika.. De tegels hier zijn ook geliefd!

Doen ze bij jouw hun behoefte op te tegels??? Nee toch!!!

Kl*te katten uit de buurt ja...
Op t grind.. Tegels.. Muurtje...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:15

die zijn dan behoorlijk van de kaart allemaal Jolliegirl..
een gezonde normale kat wil namelijk zijn behoefte begraven.

als ze allemaal alles onderschijten, dan heb je een groot probleem..
dan kan de kattenpopulatie in de buurt op de een of andere manier geen rangorde maken en handhaven..
alles onderschijten is namelijk pure dominantie.. een normale kat begraaft zijn behoefte waarmee hij/zij aangeeft dat ze niet de hoogste in rang is in die buurt.. meestal doen katten dit al in tuinen om duidelijk te maken dat ze voor de mens al geen bedreiging zijn (ze onderwerpen zich al aan de mensen)..

enige wanneer je normaal wat bovengronds zou vinden is als er gestechel is, nieuwe kat in de buurt, dan zal de meest dominante van de oude garde weer bovengronds gaan ontlasten.. en die van het buurterretorium ook..

als het echter een soort duivenplaag op vier poten gaat worden, dan is er iets flink mis.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 01:04

elenaMM77 schreef:
die zijn dan behoorlijk van de kaart allemaal Jolliegirl..
een gezonde normale kat wil namelijk zijn behoefte begraven.

als ze allemaal alles onderschijten, dan heb je een groot probleem..
dan kan de kattenpopulatie in de buurt op de een of andere manier geen rangorde maken en handhaven..
alles onderschijten is namelijk pure dominantie.. een normale kat begraaft zijn behoefte waarmee hij/zij aangeeft dat ze niet de hoogste in rang is in die buurt.. meestal doen katten dit al in tuinen om duidelijk te maken dat ze voor de mens al geen bedreiging zijn (ze onderwerpen zich al aan de mensen)..

enige wanneer je normaal wat bovengronds zou vinden is als er gestechel is, nieuwe kat in de buurt, dan zal de meest dominante van de oude garde weer bovengronds gaan ontlasten.. en die van het buurterretorium ook..

als het echter een soort duivenplaag op vier poten gaat worden, dan is er iets flink mis.

Nou dan zijn àlle katten hier in de buurt knettergek... 8)7

Of de kleigrond icm plantenwortels is gewoon te hard om iets in te begraven. :)*

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:39

meestal is het gewoon de schuld van mensen Zoolgangster..
Die terretoriums gaan blokeren (logisch, maar het zorgt er wel voor dat er meer onrust blijft).
of er voor zorgen dat katten hun akkefietjes niet kunnen oplossen door met schoenen en emmers water klaar te staan..

of idd de overmatige beplanting en bestrating, waardoor katten hun behoefte niet meer buiten kwijt kunnen.. nu kun je zeggen, katten binnenhouden en kattenbakken.. maar dit geld ook voor ieder dier dat van nature buiten loopt, geen enkel dier wil op steen zijn ontlasting deponeren.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:47

heb lang niet alle reacties gelezen :)

maar als wij een vreemde poes in de tuin hebben stuur ik onze eigen katten eropaf. die jagen hem altijd wel weg.
tenzij ze lekker ligge te pitte en ik ze niet wil wakkermaken, dan ga ik er zelf opaf met een emmer water :D

Dus voor de rode buurman op je dak, emmertje water/tuinslang erop zetten een paar keer en je bent ervanaf.
Zelfde geldt voor de dame in de schuur..tenzij er niks nat mag worden. Dan zal ik in jouw geval je man naar binnen sturen en flink wat kabaal laten maken. De meeste katten zijn dan bang en vluchten, maar omdat het in een schuur is en dus afgesloten is moet je vriend wel aan de kant staan zodat de dame in kwestie goed naar buiten kan lopen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:50

XiiaaooNaa schreef:

maar als wij een vreemde poes in de tuin hebben stuur ik onze eigen katten eropaf. die jagen hem altijd wel weg.
tenzij ze lekker ligge te pitte en ik ze niet wil wakkermaken, dan ga ik er zelf opaf met een emmer water :D

Dus voor de rode buurman op je dak, emmertje water/tuinslang erop zetten een paar keer en je bent ervanaf.
Zelfde geldt voor de dame in de schuur..tenzij er niks nat mag worden. Dan zal ik in jouw geval je man naar binnen sturen en flink wat kabaal laten maken. De meeste katten zijn dan bang en vluchten, maar omdat het in een schuur is en dus afgesloten is moet je vriend wel aan de kant staan zodat de dame in kwestie goed naar buiten kan lopen.

Of even zo'n piepding om katten te verjagen lenen en in de schuur zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:51

1 van de meest vriendelijke en ontzettend goed werkende tips om katten te verjagen schijnt te zijn om plastic speelgoedslangen neer te leggen.
Meerdere verhalen uit eerste hand gehoord dat het werkt.
Action, zakje speelgoedslangen, paar eurie en geen gewonden....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:53

elenaMM77 schreef:
of idd de overmatige beplanting en bestrating, waardoor katten hun behoefte niet meer buiten kwijt kunnen.. nu kun je zeggen, katten binnenhouden en kattenbakken.. maar dit geld ook voor ieder dier dat van nature buiten loopt, geen enkel dier wil op steen zijn ontlasting deponeren.

Punt is wel dat als ze er eenmaal gewoonte van gemaakt hebben ze daar terug blijven komen, ookal pas je de beplanting/bestrating aan. Het helpt soms wel om eens goed te schrobben met chloor of iets dergelijks.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:11

Juist niet met chloor, dat trekt katten aan!
Beter is biotex/stalfris/ecodor of iets vergelijkbaars, iig een middel wat de enzymen in urine afbreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:53

F_Orumster schreef:
XiiaaooNaa schreef:

Of even zo'n piepding om katten te verjagen lenen en in de schuur zetten.

Zo'n 'piepding' is voor honden ook erg vervelend, dat zou ik dus niet doen..
Door zo'n ding kan ik aan de ene kant van de straat niet meer over de stoep lopen, mensen hebben zo'n ding in de tuin hangen en mijn honden vinden het vreselijk.. Beetje sneu voor TS haar honden, dan willen ze straks helemaal niet meer naar buiten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:42

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 22:19

Oh wat leuk! Ik voel me echt vereerd. Heeft die terrorist toch nog iets leuks opgeleverd(behalve dan een leuk topic :j )

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:38

FloMax schreef:
(zal me dus niet verbazen als t kreng terugkomt)
schaf een waterpistool aan voor het geval dat....

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 22:57

Ik zat meer te denken aan een hogedrukspuit.... Of zo'n wand met gaten waarbij je de bal in het gat moet spuiten met zo'n waterpistool, wat je ook op de efteling hebt. Alleen dan vervang ik de bal voor iets harigs...

(Oke dit is natuurlijk een grap... maar beeld je eens in..)