Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:47

martichr schreef:
ik heb zelf 2 katten.. en gevoel voor humor.. kan ik van de meesten niet zeggen ..

Luchtbuks werd al eerder gezegd en dan niet als grapje.

Vayo

purny schreef:
Je kan een netje over je tomaten spannen? Of afzetten. Ik denk dat je als baas aan je kat gaat vertellen dat ie daar niet mag komen dat ie je niet snapt.

Nee en daarom kan de baas er voor zorgen dat zijn/haar tuin katproof wordt en er niet uit kan. Of anders een ruime buitenren maken voor de kat.

Ook al begrijpt het beestje het niet, de eigenaar zelf kan prima actie ondernemen als mensen last van zijn/haar kat hebben.

LisannePruts

Niet alles gelezen sorry.

Onze poes komt niet buiten gewoonweg omdat smam niet wil hebben dat andere mensen last hebben van onze kat.

Wel hebben wij last van een andere kat doet zijn behoeftes bij ons in de tuin. Sinds we katweg of kattenkorrels oid hebben (gewoon van de action!) Komt de kat soms nog wel in de tuin maar dan als doorloop en niet om zijn behoefte te doen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:48

Delphi schreef:
Niet normaal als je het serieus neemt, ik zie hier de humor ook wel van in. Maar ik kan me langzamerhand de irritaties voorstellen van mensen die last hebben van de katten van een ander. Als een katteneigenaar na klachten over de desbetreffende kat nog geen actie onderneemt ga je wel dit soort reacties oproepen bij sommige mensen.
Niet iedereen houdt van katten of dieren in het algemeen.

Luchtbuks is al gezegd, kat vangen en ergens uitzetten ook. Beide nogal brute "oplossingen". Zeker aangezien het hier gaat over een oude kat, eigenaren die welwillend zijn en een vrij makkelijke oplossing aangezien het dier niet over de schutting kan komen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:48

Uiteraard zet hij de kat eroverheen en gooit hij hem er niet in. Een dier verdrinken gaat ook te ver.

En de tuin bij ons gaat kapot doordat ze graven en om nu te zeggen dat de schijt van katten goed is voor je planten.... Nou nee.
Daarnaast is het logisch dat jouw siertuin heel bleef, ze hebben immers kattenbakken om hun behoefte op te doen :)* iets wat wij niet in de buurt van de tuin hebben.

Praten met de met de eigenaren is onbegonnen werk. Standaard antwoord is 'het is een kat, kunnen we niks aan doen'. Daar sta je dan met je goeie gedrag. En dat is wat mij zo ergert.
Prima als mensen katten hebben, maar houd ze in je eigen tuin. Moeten wij ook met de honden.
Voor de mensen die dat wel doen, echt top! Over dat soort mensen gaan mijn posts hier totaal niet :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:49

Lestria schreef:
Citaat:
Ik snap niet waar je je zo druk om maakt, schade van je tomaten vergoeden? Plantjes van 0,90ct per stuk? Sjees waar gaaaat dit over schaam je je niet, dat je zo inhet leven staat :')

Dit is een grapje hoop ik?
nee. Ik kan slecht tegen z**kers en daar zijn er veel van, zo te lezen hier

Bowen

Delphi schreef:
purny schreef:
Je kan een netje over je tomaten spannen? Of afzetten. Ik denk dat je als baas aan je kat gaat vertellen dat ie daar niet mag komen dat ie je niet snapt.

Nee en daarom kan de baas er voor zorgen dat zijn/haar tuin katproof wordt en er niet uit kan. Of anders een ruime buitenren maken voor de kat.

Ook al begrijpt het beestje het niet, de eigenaar zelf kan prima actie ondernemen als mensen last van zijn/haar kat hebben.

En hoe ga je dan om met de vele zwervers e.d.? Want overlast zal je dan nogsteeds hebben.

lor1_1984

KellyDV schreef:
Haha, stoute kat :').
Tsja, ik had mijn kat die 14 jaar buiten loopt ook niet binnen gehouden.
Ik denk dat je het beste je tuin kat proof kan maken zo dat ie er niet meer in kan komen.

wat dacht je van zelf je tuin zodanig afzetten dat je kat niet meer buiten de tuin komt?
Beetje krom natuurlijk dat TS haar tuin maar moet gaan afzetten omdat anderen hun kat niet bij zich houden. 8)7

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:51

ilaan schreef:
Uiteraard zet hij de kat eroverheen en gooit hij hem er niet in. Een dier verdrinken gaat ook te ver.

En de tuin bij ons gaat kapot doordat ze graven en om nu te zeggen dat de schijt van katten goed is voor je planten.... Nou nee.
Daarnaast is het logisch dat jouw siertuin heel bleef, ze hebben immers kattenbakken om hun behoefte op te doen :)* iets wat wij niet in de buurt van de tuin hebben.

Praten met de met de eigenaren is onbegonnen werk. Standaard antwoord is 'het is een kat, kunnen we niks aan doen'. Daar sta je dan met je goeie gedrag. En dat is wat mij zo ergert.
Prima als mensen katten hebben, maar houd ze in je eigen tuin. Moeten wij ook met de honden.
Voor de mensen die dat wel doen, echt top! Over dat soort mensen gaan mijn posts hier totaal niet :)

Kattenpoep is prima voor je tuin om eerlijk te zijn. Het is alleen minder voor degene die erin graait.

En nog een keer, de TS zegt zelf dat de eigenaren van deze kat wel willen meedenken. De meeste mensen hier die katten hebben hebben hetzelfde gezegd.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:52

lor1_1984 schreef:
KellyDV schreef:
Ik denk dat je het beste je tuin kat proof kan maken zo dat ie er niet meer in kan komen.

wat dacht je van zelf je tuin zodanig afzetten dat je kat niet meer buiten de tuin komt?
Beetje krom natuurlijk dat TS haar tuin maar moet gaan afzetten omdat anderen hun kat niet bij zich houden. 8)7

Het gat in de schutting dichten om de kat die niet over de schutting kan buiten te houden bedoel je?

lor1_1984

Re: Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:53

en dan maar wachten tot de rest (die onvermijdelijk tzt volgt) wel over je schutting komt zetten en daarvoor een stroomdraadje aanleggen zeker.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:56

lor1_1984 schreef:
en dan maar wachten tot de rest (die onvermijdelijk tzt volgt) wel over je schutting komt zetten en daarvoor een stroomdraadje aanleggen zeker.

En wat dan met de zwerfkatten die in grote aantallen rondzwerven in Nederland? Of de semi wild gehouden dieren van de boerderijen e.d.?

Die overlast gaat toch wel blijven, vandaar dat het meestal beter is er zelf wat aan te doen. Als je dan buren hebt zoals de TS die mee willen denken en evt betalen dan heb je geluk.
Dat stroomdraadje of wat dan ook geeft een permanente oplossing waardoor je overlast echt weg is. Dat werkt veel beter dan alleen de kat van de buren binnen houden.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 22-07-15 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:56

lor1_1984 schreef:
KellyDV schreef:

Er komen binnenkort wel meer katten in haar tuin, omdat de hond er niet meer is.
Moet iedereen zijn kat dan maar gaan opsluiten? En de zwerfkatten zeker maar afschieten?
Kom op zeg..

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:57

hier op de boerderij ook last van de buurkatten ( gehad)... vooral 's winters vinden ze het prachtig om in mijn hooi en stro te komen 'vlaggen' ( ik heb daar ook uit wanhoop eens een topic over geopend). Castreren hebben de buren van wie ze zijn geen oren naar en ik stuur gewoon de honden eropaf als ik ze zie. Daarbij, omdat die katten alleen bij hun in de paardenstal mogen komen en niet binnen, ik een oude kat van 18+ heb waar ik ook geen vervelend ongedierte op wil krijgen, laat staan geen ziekten omdat men hier inenten etc van hond/ kat maar 'onzin vindt' ... nee, ik wil die beesten ook niet in mijn tuin/ erf/ schuur, klaar. Allerlei andere middeltjes kan ik niet gebruiken ( waterstraal op bewegingsmelder etc) omdat ons oudje nog leeft... Als mijn oudje er op een dag niet meer is, wil ik geen katten meer... ze zijn hier vogelvrij verklaard door jagers en stropers en opzichters, weet ik veel... ik hoor de grootste gruwel verhalen.. plus een drukke dijk met autoverkeer wat 70 mag etc... en .. .tja, katten op 1 adres houden is moeilijk.. mijn oudste komt niet meer van het erf af, toen de jongere nog leefde lag hij ook in de tuinkussens van de andere buren zonder beesten en die konden de haren ook niet waarderen en liep ik mij suf te prakizeren hoe ik hem bij ons op erf kon houden :-(... dus nee, voor mij geen katten meer.. ik hou het bij mijn grote woefs.
Gecondoleerd met het verlies van je grote vriend TS, je zal hem wel vreselijk missen :-( Y;(
Laatst bijgewerkt door liekensancho op 22-07-15 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:58

farahdiba46 schreef:

Ongelooflijk... ben ik blij dat jij mijn buur niet bent. Zeikerds, omdat je met werken in de tuin lekker in de kattenstront grijpt, want dat is oh zo lekker fris...

Bowen, wat betreft het verhaal van TS heb je gelijk. De eigenaren van dat dier willen meedenken, super dus. Maar er zijn er helaas zat die dat niet doen. En dan zijn degene die overlast ervaren ineens de zeikerds, zoals hierboven al door iemand gemeld. Bizar, toch? Mijn man wordt inderdaad pislink van kattenpoep in onze tuin. Gelukkig zit de desbetreffende kat niet te wachten bij zijn hoopje, maar hij had hem zeker naar het asiel gebracht. Al mag ie dat van mij toch niet. Beestje kan er weinig aan doen. Maar die lakse katteneigenaren die bijvoorbeeld trots vertellen dat ze bijna nooit de kattenbak hoeven schoon te maken... die vind ik wel kei vervelend.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:58

Bowen schreef:
ilaan schreef:

Kattenpoep is prima voor je tuin om eerlijk te zijn. Het is alleen minder voor degene die erin graait.

En nog een keer, de TS zegt zelf dat de eigenaren van deze kat wel willen meedenken. De meeste mensen hier die katten hebben hebben hetzelfde gezegd.

Zucht, dit is de reden dat ik niet met mensen als jij in discussie ga. Katten mogen alles en de rest past zich maar aan.
Blij dat jouw kat hier niet in de tuin komt, ik gooi de deur los om de honden naar buiten te laten :)

Verder vind ik het niet heel nodig om nog meer woorden vuil te maken aan deze onzinnige discussie waar niemand (incl ikzelf uiteraard) van plan is zijn of haar mening bij te stellen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:00

djinnie schreef:
farahdiba46 schreef:

Ongelooflijk... ben ik blij dat jij mijn buur niet bent. Zeikerds, omdat je met werken in de tuin lekker in de kattenstront grijpt, want dat is oh zo lekker fris...

Bowen, wat betreft het verhaal van TS heb je gelijk. De eigenaren van dat dier willen meedenken, super dus. Maar er zijn er helaas zat die dat niet doen. En dan zijn degene die overlast ervaren ineens de zeikerds, zoals hierboven al door iemand gemeld. Bizar, toch? Mijn man wordt inderdaad pislink van kattenpoep in onze tuin. Gelukkig zit de desbetreffende kat niet te wachten bij zijn hoopje, maar hij had hem zeker naar het asiel gebracht. Al mag ie dat van mij toch niet. Beestje kan er weinig aan doen. Maar die lakse katteneigenaren die bijvoorbeeld trots vertellen dat ze bijna nooit de kattenbak hoeven schoon te maken... die vind ik wel kei vervelend.

Sommige mensen zitten ook wel echt te zijken..
Inderdaad zit je niet op kattenpoep te wachten, en vind ik ook dat de katten eigenaar wel een beetje mee kan werken.
Maar in het asiel stoppen of wat dan ook? Dat vind ik not done, mensen moeten met hun poten van andermans zijn dieren af blijven.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:00

Bowen schreef:
En hoe ga je dan om met de vele zwervers e.d.? Want overlast zal je dan nogsteeds hebben.

Ja maar dat er andere zwervers zijn, wil niet zeggen dat de eigenaar van de kat waarvan bekend is dat hij overlast geeft er niets aan hoeft te doen.
Zwervers zou ik bij overlast netjes (laten) vangen en naar het asiel brengen.

Gelukkig hebben wij hier achteraf weinig tot geen last van katten.

Ik lees idd dat de eigenaar 'mee wilt denken'. Ik vraag me dan af: waarom niet de tuin zo maken dat de kat er niet meer uit kan? Je kunt daar toch prima zelf de verantwoordelijkheid voor nemen?
Als een kat in je tuin en de poep het probleem is, lijkt mij de enige oplossing dat de eigenaar ervoor zorgt dat de kat niet meer uit zijn tuin komt.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:05

Delphi schreef:
Bowen schreef:

Ja maar dat er andere zwervers zijn, wil niet zeggen dat de eigenaar van de kat waarvan bekend is dat hij overlast geeft er niets aan hoeft te doen.

Ik lees idd dat de eigenaar 'mee wilt denken'. Ik vraag me dan af: waarom niet de tuin zo maken dat de kat er niet meer uit kan? Je kunt daar toch prima zelf de verantwoordelijkheid voor nemen?
Als een kat in je tuin en de poep het probleem is, lijkt mij de enige oplossing dat de eigenaar ervoor zorgt dat de kat niet meer uit zijn tuin komt.

Sommige mensen hebben niet een grote tuin..
Als je hier alle zwerfkatten wilt vangen en naar het asiel wilt brengen, ben je hier nog wel even bezig (woon in een stad) dus echt helaas (triest) veel zwerfkatten..

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:05

ilaan schreef:
Zucht, dit is de reden dat ik niet met mensen als jij in discussie ga. Katten mogen alles en de rest past zich maar aan.
Blij dat jouw kat hier niet in de tuin komt, ik gooi de deur los om de honden naar buiten te laten :)

Verder vind ik het niet heel nodig om nog meer woorden vuil te maken aan deze onzinnige discussie waar niemand (incl ikzelf uiteraard) van plan is zijn of haar mening bij te stellen.

Mijn kat is toch sneller en erg goed in vrienden maken met honden, lekker puh :P
En als je hond ook maar 1 stap buiten je tuin achter mijn kat aan gaat gooi ik mijn hond los. Die nogal beschermend is over alles wat tot "zijn" familie behoort. Dan niet huilen als je hond er niet meer is, want je doet hetzelfde bij andermans dier blijkbaar.

Dat terwijl je gewoon naar me toe had kunnen lopen en ik had meegeholpen aan een permanente oplossing waardoor jouw overlast echt ophield ipv alleen de overlast van mijn kat. Echt helemaal nergens heb ik gezegd dat katten alles maar moeten mogen.

En sorry, kattenpoep is prima voor de tuin, niet leuk voor degene die de tuin onderhoud, maar niet slecht voor de tuin. Ik snap heel prima dat je dat als overlast ziet

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:06

Delphi schreef:
Bowen schreef:

Omdat de kat oud is en al zijn hele leven dit gewend is. Het dier dus niet blij zal worden van die beperking.
Dat er dan naar een alternatief wordt gezocht is toch juist goed?

Vooral als dat om een permanente oplossing gaat zodat alle overlast van katten wegvalt, was dat dan niet het doel eigenlijk?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:07

Bowen schreef:
martichr schreef:
ik heb zelf 2 katten.. en gevoel voor humor.. kan ik van de meesten niet zeggen ..

Luchtbuks werd al eerder gezegd en dan niet als grapje.

Dat was ik inderdaad, maar een kruisboog kan ook hoor.
Denk je nu echt dat ik dat meen? :') enige wat ik doe is de hond erop af sturen.

Na het voorval bij mij thuis (konijn dood, ander gewond) moeten die beesten gewoon opzouten. We hebben de tuin afgezet, alle mogelijke moeite gedaan en ze blijven maar hier komen. Dan is de maat vol, nu gaat de hond eropaf.

Ik moet van andermans dieren afblijven maar andermans HUISdieren moeten ook van MIJN dieren afblijven.

(En ja, mijn rennen zijn overdekt, toen nog met een net. Ik ga geen bunker bouwen omdat anderen te laks zijn om hun beesten bij zich te houden.)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:07

ilaan schreef:

Inderdaad, door die lakse houding van veel mensen van ''katten mogen alles en de rest past zich maar aan'' ga je het gewoon op je af roepen dat vandaag of morgen iemand zo'n kat iets aan doet vanwege de overlast.
Ik ga het hier ook bij houden .....

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:09

Delphi schreef:
ilaan schreef:

Inderdaad, door die lakse houding van veel mensen van ''katten mogen alles en de rest past zich maar aan'' ga je het gewoon op je af roepen dat vandaag of morgen iemand zo'n kat iets aan doet vanwege de overlast.
Ik ga het hier ook bij houden .....

Tuurlijk, omdat mensen laks zijn is het doodnormaal om een onschuldig dier wat aan te doen.

En nogmaals, zowel de eigenaar van de kat uit de OP en de meeste katteneigenaren hier zeggen wel degelijk mee te willen denken en bij te dragen aan een oplossing.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:11

Eoweyn_x schreef:
Dat was ik inderdaad, maar een kruisboog kan ook hoor.
Denk je nu echt dat ik dat meen? :') enige wat ik doe is de hond erop af sturen.

Na het voorval bij mij thuis (konijn dood, ander gewond) moeten die beesten gewoon opzouten. We hebben de tuin afgezet, alle mogelijke moeite gedaan en ze blijven maar hier komen. Dan is de maat vol, nu gaat de hond eropaf.

Ik moet van andermans dieren afblijven maar andermans HUISdieren moeten ook van MIJN dieren afblijven.

(En ja, mijn rennen zijn overdekt, toen nog met een net. Ik ga geen bunker bouwen omdat anderen te laks zijn om hun beesten bij zich te houden.)

Hoe ga je dan om met al die zwerfkatten? Want beschermen moet je ze toch, of de buren nu hun kat binnen houden of niet.

Ik snap echt je irritatie wel, maar waar ik op doel is dat een permanente oplossing op je eigen terrein gewoon beter is. Dat zorgt echt dat de overlast wegvalt.