Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:53

Juist, Thuiszorg is er voor de mensen en niet voor de dieren.

Want als iemand niet voor de dieren kan zorgen.......dan moet je geen dieren gaan nemen en of het overlaten aan de familie en of hulp ervan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:55

Stel dat een van de buren uit liefde voor de dieren de honden gaat uitlaten.
Voor hoe lang dan? Wie is er dan verantwoordelijk als er iets gebeurt?

Komt buuf weer thuis, huis vol stront en onleefbaar.
Honden kan ze nog steeds niet zelf uitlaten.

Honden hebben slechte kwaliteit van leven.
Ik denk dat als vrouwtje echt van de honden houdt, ze ze beter kan laten adopteren.

Ik ben gek op dieren.
Mijn honden gaan mee op vakantie.
Ik ga niet voor onbepaalde tijd honden van een ander uitlaten.
Kan ik lichamelijk niet.

En ts heeft een kindje en partner die ook aandacht willen.
Moet dat dan maar aan de kant gezet worden omdat iemand zo eigenwijs is honden te hebben terwijl het niet handig is.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:58

ClaudiaHS schreef:
geerke schreef:
de honden hebben een probleem....niemand anders.Ik denk dat ik het opgeef |(

Ben t met je eens hoor.
Ik zou dat zelf ook niet kunnen aanzien.
Vind het zelf al erg als ik m'n eigen hond 3 uurtjes alleen thuis laat.

Ik snap ook dat ts hier geen tijd/zin in heeft om voor de honden te zorgen, maar misschien dat er iets met de rest van de buurt wat geregeld kan worden dat iedereen ff helpt???

Ook een goed idee! :j
Er zijn vast wel hondenmensen of mensen met eigen honden, die hulp kunnen bieden.
Weet TS ook gelijk wat ze aan de buurt heeft waar ze net in woont?
Nee heb je, ja kan je krijgen? ;)
Er zijn duidelijk meer mensen die er last van hebben, dus TS staat niet alleen...

Maar net wat geerke zegt: de honden hebben een probleem en uiten dit ook.
Ingrijpen als buuf is wat lastig, maar wel nodig, lijkt me zo.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:02

Ik snap beide kanten van het verhaal wel. Ik ben zeker niet te beroerd om buren die hulp nodig hebben een handje te helpen. Net nog twee weken lopen boodschappen doen voor buuf die op krukken loopt en haar een paar keer naar de fysio gebracht.

Maar:
* Ik heb helemaal niks met honden en al helemaal niet met (mechelse) herdershonden. Als mij gevraagd zou worden om tijdelijk voor hen te zorgen zou ik dit zeker overwegen maar het wel eerst rustig en met iemand die de dieren kent willen uitproberen voor ik ja en amen zeg. Als het mij niet gevraagd zou worden zou ik deze vorm van hulp niet uit mezelf willen aanbieden. Om bovenstaande redenen.

* TS heeft overlast van de honden, geeft dit aan en vraagt om oplossingen. TS is niet verantwoordelijk voor de soort oplossing die aangeboden wordt. Al ben ik het er 100% mee eens dat een blafband in deze situatie het hele verhaal nog meer in de categorie dierenmishandeling duwt.

* Als ik een klein kind zou hebben, zou ik al helemaal niets met vreemde honden willen gaan doen.

Persoonlijk zie ik de hele verantwoording in dit verhaal helemaal niet bij de TS en vraag me oprecht af waarom die ineens bij haar gelegd wordt. Verantwoordelijk in dit verhaal zijn volgens mij toch echt de vrouw en haar dochter.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:05

Die honden hadden al een probleem toen hun baasje nog niet in het ziekenhuis lag, niet alleen nu.
Ik zou toch eens die dochter polsen over afstand doen, wie weet heeft die dochter een betere band met die moeder dan we nu concluderen. Of kan ze op zn minst op die moeder inpraten om de honden weg te doen.
TS zegt dat ze ook nog een kat heeft (als het goed is in ieder geval) dus ze heeft nog steeds gezelschap en een kat is voor zo iemand veel handiger dan 2 grote honden.
Verder aanbieden om een handje te helpen: bv dochter laat s 'ochtends vroeg en zeg rond etenstijd de honden uit. TS en of andere welwillende buren tussen de middag en s'avonds laat nog een keer. Als die dochter ziet dat er toch enige mate van hulp is, zal ze ook eerder bereid zijn te luisteren en mee te werken aan het afstand doen van die 2 honden door dr moeder.

Daar schieten die honden heel wat meer mee op namelijk. Hun welzijn en geestelijke welzijn is net zo belangrijk, maar moet nu maar ondergeschikt zijn omdat die vrouw anders geen gezelschap heeft. Nou sorry maar dat vind ik geen excuus voor het leven wat die dieren hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:05

Maar degene die het steeds maar weer over verantwoordelijkheid hebben, zijn toch echt degene, die hulp bieden niet nodig vinden.

Ik, Geerke en sommigen anderen hebben het helemaal niet over verantwoordelijkheid, maar over een helpende hand bieden in een noodsituatie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:07

Soesita@ mee eens!

TS heeft aan de bel getrokken en dat is goed!

Het is aan de dochter om het te regelen, zeker als ze er elke dag komt en niemand wat vraagt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:11

De enige verantwoordelijke ijn de eigenaar en de dochter. Als dieren eigenaar moet je een backup plan hebben.

Als er hier hals over kop iets gebeuren moet heb ik altijd oppas. Heb 2 buurhuizen die me dieren willen doen kunne die niet dan heeft me zwager een pension 20 min verder op. En lukt dat niet hebben we familie.
Nu 2x hals over kop oppas moeten regelen. 1x omdat ik zelf in het ziekenhuis lag en 1x omdat mijn man zijn heup brak dik 2 uur hier vandaan en ik daar in de buurt metvde kids zou verblijven. In het geval van me man heeft de buurvrouw alles geregeld. Dieren zijn niets te kort gekomen

En andersom natuurlijk net zo. Ik doe hun honden, katten en konijnen ook geregeld.

Snap niet dat als je een slechte gezondheid hebt je geen back up plan hebt. Of mevrouw is overtuigd dat der dochter goed voor de dieren zorgt.

Maar er valt veel te zeggen. Ff een oplossing is er niet. Ik zou persoonlijk ool niet Zomaar de zorg overnemen heb 2 kleine kids en ben zwanger. Je kent de honden niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:15

Het is mogelijk dat de buurvrouw dit wel had geregeld en zo afgesproken met haar dochter.........maar doet haar dochter niet zo gek veel en dat is kwalijknemend.

Ben benieuwd hoe het gaat de komende tijd.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 19:18

De blafband is inmiddels om, maar heeft zoals verwacht alleen de toonhoogte van het gejank beinvloed.
Ik zit in dubio of ik mijn hulp zal aanbieden voor zolang buurvrouw in ziekenhuis ligt. We wonen hier prachtig met verschillende uitlaatgebieden. Maar ik weet niks van (deze) honden en voel me dan wel "vervangend verantwoordelijk" voor het gedrag van de honden. Zeker in een hondenlosloopgebied (waar onze tuinen aan grenzen) vind ik dat je je hond onder appèl moet hebben, en ik ben dan ook bang dat ik verkeerd handel of de situatie verkeerd inschat met verregaande gevolgen. Zo'n dier zou een klein kind maar aanvliegen!
Ik moet ze vermoedelijk samen meenemen, dus dan heb ik mijn handen wel flink vol.

Iets moet gebeuren, dit gejank is hartverscheurend en gaat de rest van de buurt ook echt niet lang meer pikken.

Zoe_97

Re: Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:20

kan je niet een wandeling met hen maken en losloopgebieden vermeiden? eventueel een muilbandje om als jij je dan zekerder voelt?

welk ras is de andere hond?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:42

Een blafband iz echt geen oplossing. Wat zielig dit zo. Als je al een klein rondje doet maak je de hond al een stuk blijer. Maar als je het niet wilt, zou het jouw verantwoording niet moeten zijn en kun je dit gewoon weigeren. Ze maken van hun probleem jouw probleem.

Als er morgen nog steeds geluidsoverlast is, gewoon weer politie en/of 144 bellen. Voor die hond is het ook vreselijk. Ik had geloof ik nog liever de deur open gezet en het dier vrij gelaten. Arm beestje.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:46

geerke schreef:
de honden hebben een probleem....niemand anders.Ik denk dat ik het opgeef |(

Die hebben zeker een heel groot probleem en dat vind ik ook heel erg, maar jullie verwachten dan dat ts de honden maar uit moet laten omdat jullie dat ook zouden doen. Niet iedereen doet dat zo maar even. Wel vind ik de verantwoordelijkheid van iedereen om te zorgen dat die dieren er niet onder lijden. Dus de dieren politie inschakelen en t verhaal uitleggen vind ik wel iets dat je hoort te doen als de dochter de situatie niet verbeterd. Zij zijn er voor om in dit soort situaties in te grijpen, niet ts...

En ze halen heus niet zomaar die honden voor altijd bij de eigenaresse weg ze zullen echt wel een gesprek met haar aan gaan en kijken wat t beste is voor de dieren

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:47

Zou sowieso dan eerst samen met die dochter de honden uitlaten de eerste keer; ben je in ieder geval nog met zn tweeen en heb jij dan meer de gelegenheid om de honden te polsen wat betreft karakter en gedrag.
Bovendien heb je iemand bij je dan die de honden kent dus die kan je dan ook op tijd waarschuwen; bv honden reageren slecht op andere honden...of juist misschien wel ietsje te dolenthousiast; als iemand die de honden kent je daar tijdens zo'n wandeling op attendeert kan jij daar veel beter op anticiperen......er dan wel van uitgaand dan dat de dochter de honden toch echt wel kent (en dan bedoel ik dus; echt hun karakter/gedrag kent binnen en buitenshuis).

Bovendien gelijk een mooie gelegenheid om wat op dr in te praten voor een ander baasje voor die twee, want dat is gewoon het beste voor die dieren.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 18-07-15 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:47

Is het niet mogelijk af te spreken dat je de honden als je thuis bent in de tuin kunt laten zodat ze in en uit kunnen lopen en daar dus bij misschien kunt kijken hoe het is om ze uit te laten....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:50

LenaBaars schreef:
De blafband is inmiddels om, maar heeft zoals verwacht alleen de toonhoogte van het gejank beinvloed.
Ik zit in dubio of ik mijn hulp zal aanbieden voor zolang buurvrouw in ziekenhuis ligt. We wonen hier prachtig met verschillende uitlaatgebieden. Maar ik weet niks van (deze) honden en voel me dan wel "vervangend verantwoordelijk" voor het gedrag van de honden. Zeker in een hondenlosloopgebied (waar onze tuinen aan grenzen) vind ik dat je je hond onder appèl moet hebben, en ik ben dan ook bang dat ik verkeerd handel of de situatie verkeerd inschat met verregaande gevolgen. Zo'n dier zou een klein kind maar aanvliegen!
Ik moet ze vermoedelijk samen meenemen, dus dan heb ik mijn handen wel flink vol.

Iets moet gebeuren, dit gejank is hartverscheurend en gaat de rest van de buurt ook echt niet lang meer pikken.

Juist nu weer de politie bellen, dan horen ze wat jullie horen en eisen dat er een , eventueel tijdelijke oplossing word geregeld.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:51

LenaBaars schreef:

Je klinkt heel onzeker over het uitlaten van 2 vreemde honden(ook niet gek hoor).
Een onzekere in deze situatie vrouw met 2 honden die haar niet kennen klinkt als een recept voor problemen.
Maak hun probleem niet jouw probleem!

Die honden zijn jouw probleem niet en om het welzijn van de honden raad ik je aan om aan de bel te trekken net zolang tot die dochter haar verantwoordelijkheid neemt en die honden naar een pension stuurt. Kost knaken maar dit is een onacceptabele situatie.

edit/ en verder lijkt het me ook beter als die honden een ander baasje krijgen met betere zorg. Dat die vrouw eenzaam is is gigantisch sneu maar dieren moeten er niet onder lijden. Een aanhankelijke oude kater is misschien gepaster voor mevrouw als ze weer thuis is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:53

Is die achterdeur nu weer dicht dan? Zo niet: zou ik de deur gewoon helemaal open zetten zodat ze in ieder geval de tuin in kunnen en de urinewalm uit....want die zal wel lekker rondhangen in dat huis.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:28

TS echt niet , NIET, met de honden gaan wandelen!

Je bent zelf niets gewend wat honden betreft, kent deze honden niet dus grote kans dat het fout gaat!

Deze honden zijn ook niks gewend dus joost mag weten hoe die reageren op kinderen , andere honden of katten.
Een mechelse herder is geen simpele hond dus onverantwoord om daar mee te gaan lopen als je geen verstand van honden hebt.

Diep triest dat de dochter haar verandwoordelijkheid niet neemt.
De honden en de buurt zijn nu de klos.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:35

LenaBaars schreef:

Agossie, dus toch die band om...
Gewoon weer de politie bellen.
En als zij niets doen, dan toch maar 144.

Dit kan toch niet zo?!?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:41

LenaBaars schreef:

Ik snap je wel hoor, ik zou best brave kleine hondjes willen uitlaten voor buren maar als de buren vragen of ik 2 mechelse herders wil uitlaten dan zou ik dat niet aandurven. Als ze zichzelf lostrekken en weglopen dan ben ik diegene die dan op m'n kop krijg..

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:47

Ik snap het probleem. Zo hebben jullie en de honden geen leuk leventje.

Als je er voor kiest om toch eens te proberen met uitlaten dan zou ik een soort testronde doen op een tijd dat er minder honden buiten zijn, scheelt toch weer.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:57

Niet uitlaten TS, die honden hebben massa's opgekropte energie. Zelfs voor een ervaren hondenmens is dat een hele kluif (pun intended), laat staan voor iemand die niets met honden heeft en dus ook geen ervaring.

Dit vind ik nou echt een gevalletje dierenpolitie.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:04

Ik zou ook niet gaan wandelen met 2 vreemde honden waaronder een Mechelaar en dan ook nog m'n kind(eren) mee moeten nemen.
Dat is vragen om problemen!

TS ik zou gewoon 144 bellen en alles voorleggen.
Want ze maken nu van hun probleem jouw probleem, de dochter moet d;r verantwoording nemen. Want laten we eerlijk wezen die maakt zich er behoorlijk makkelijk vanaf op deze manier.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:14

Kunnen de honden niet tijdelijk in een dierenpension ondergebracht worden? Dat is wat er hier in almere gebeurt met dit soort situaties.