Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
finnens schreef:xniieeenke schreef:finnens ik zit al mijn hele leven met katten en als ze klagen (ene kant buren zijn toch 24/7 dronken) doen we wel wat hoor, echt wel. Maar om nou onze hele tuin af te zetten... we hebben een enorme tuin dat kost knetterveel.
Zolang er wat aan gedaan wordt wanneer mensen gaan klagen is het goed. Dat idee kreeg ik niet toen ik je berichten las.
[***] schreef:Ik zou niet eens durven om mijn beesten zomaar alleen de straat op te sturen. Wat dacht je van al die auto’s? Of honden die niet gek zijn op katten? Of mensen die geen dierenvriend zijn en dat uiten op je kat? Of kinderen die het leuk vinden om staartje te trekken? En over het poosje jongeren met vuurwerk. Nee bedankt.
xniieeenke schreef:lor1_1984 schreef:Oh en of ik weet hoe slim ze zijn.
heb er zelf 2, die leven binnen waar ze geen overlast kunnen veroorzaken, ja mss geluidsoverlast als ze weer eens bezig zijn.
Kat te slim = tuin niet goed genoeg afgezet in 9 vd 10 gevallen.
Ja en als je dat goed af zet dan kost het je honderden euro's. Fijn hoor...
anjali schreef:Nee dank je wel, ikwas aan het overwegen om weer op zoek te gaan naar een kat, maar ik heb er nu al genoeg van en zie ermaar van af voorlopig.
xniieeenke schreef:anjali schreef:Nee dank je wel, ikwas aan het overwegen om weer op zoek te gaan naar een kat, maar ik heb er nu al genoeg van en zie ermaar van af voorlopig.
Kijk goed naar karakter, en is het een binnen/buiten kat, heb je genoeg geld voor speeltjes, voer, enting?
sandra8 schreef:Nou xnileeeenke volgens mij ben jij degene die niet open staat voor verandering "waarom zou ik mijn tuin afhekken lekker lelijk.
Helaas ben jij nou echt het voorbeeld van een katteneigenaar waarvan de katten andere lekkerblastig mogen vallen.
Ik heb geen hekel aan katten maar een hekel aan d mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
De katten kunnen er eigenlijk niets aan doen.
Het blijft denk ik een probleem waar niet uit gekomen gaat worden.
Verder maak ik er nu geen woorden meer over vuil
Resistance schreef:Wij hielden onze katten altijd netjes binnen en in de tuin. Tuin was volledig afgezet, onze katent waren echter erg slim en vonden dan toch weer een onstnaproute. Dit heeft zich zo'n 15 keer herhaald en elke keer dichtten wij het gat weer.
Totdat...
Op een dag was mijn moeder in de tuin bezig, en toen stond de poort van de tuin open (schutting). Kat zat lief in de tuin en was niet van plan om eruit te gaan. Plotseling kwam er een hond binnenrennen die onze kat in één hap dood heeft gebeten.
Sindsdien loopt onze andere kat lekker buiten. Je kan je uiterste best doen om je kat in je tuin te houden, en als dank komt er dan een onopgevoede hond binnenrennen die jouw kat vermoord terwijl je altijd je best deed om je kat juist binnen te houden.
Ja, misschien scheren we alles dan over één kam, maar voor ons weegt dat niet op tegen dit alles. Kat is slim genoeg om geen voet meer in een tuin te zetten als ze daar niet welkom is en een emmer water over zich heen krijgt oid. Wij krijgen nooit klachten en iedereen in de buurt weet van wie ze is. Zover gaat ze tegenwoordig niet meer aangezien ze al wat ouder wordt.
xniieeenke schreef:Wat zou ik fout doen als eigenaar? En wat 'moet ik anders doen'?
lor1_1984 schreef:xniieeenke schreef:Wat zou ik fout doen als eigenaar? En wat 'moet ik anders doen'?
Je zou kunnen investeren in een goede afzetting van je tuin.
Hoeft niet perse ontsierend te zijn, je hebt een aantal mogelijkheden:
stroomdraadje boven de schutting langs
stuk kippengaas wat 45c naar binnen steekt vanaf de bovenkant vd schutting
rollende palen: palen die in houders rusten en wanneer de kat erop klimt gaan rollen zodat de kat weinig tot geen grip heeft
een kattenren
Verder zou ik als je je kat buiten laat lopen evt klachten heel serieus nemen, dus niet als iemand aangeeft last te hebben antwoorden met 'pleur er maar een emmer water overheen' of iets in die trant maar ook zelf actief herhaling proberen voorkomen.
En alles vergoeden qua schade, ook al is het een koikarper van €2000,- (en dan zou je wénsen dat je die afzetting had neergezet).
xniieeenke schreef:Wat zou ik fout doen als eigenaar? En wat 'moet ik anders doen'?
xniieeenke schreef:lor1_1984 schreef:Je zou kunnen investeren in een goede afzetting van je tuin.
Hoeft niet perse ontsierend te zijn, je hebt een aantal mogelijkheden:
stroomdraadje boven de schutting langs
stuk kippengaas wat 45c naar binnen steekt vanaf de bovenkant vd schutting
rollende palen: palen die in houders rusten en wanneer de kat erop klimt gaan rollen zodat de kat weinig tot geen grip heeft
een kattenren
Verder zou ik als je je kat buiten laat lopen evt klachten heel serieus nemen, dus niet als iemand aangeeft last te hebben antwoorden met 'pleur er maar een emmer water overheen' of iets in die trant maar ook zelf actief herhaling proberen voorkomen.
En alles vergoeden qua schade, ook al is het een koikarper van €2000,- (en dan zou je wénsen dat je die afzetting had neergezet).
wij hebben een heel pad waar de hele dag auto's op en neer rijden