Wat voor spin is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:05

Ik was laatst de zolder aan het opruimen omdat m'n broer een nacht thuis kwam slapen en opeens springt er een spin (Niet groot maar alsnog) op mn schoot. Hele buurt bij elkaar gegild om 10 uur 's avonds.... Daarna nog 2 langpoten gezien van in totaal denk ik wel 8 cm breedte ofzo.
Ik kom nooit weer op zolder :r :n

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:16

Cinderella schreef:
Ik ging vorige week al bijna dood toen ik deze spin naast de schuurdeur zag :')

[ [url=m/PTKyei.jpg]Afbeelding[/url] ]

ach thuis slapen is zo overrated

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:18

of gewoon een hond nemen, nog effectiever dan een kat, vooral als je toch al wilde verbouwen
Afbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:21

EskeGirl schreef:
O, kleintje nog :)) !
[ [url=m/ki9d5w.png]Afbeelding[/url] ]
Deze grote jongen zat in mijn nek :x (Dacht dat dit ook een trechterspin/rioolspin is)

die hebben wij ook altijd in huis. Ooit bukte mn vriend voor de kast, en hij liep de muur op omhoog boven de kast uit en ik gilde zo hard en hoog dat er kippenvel over zn hele lijf ging. In mijn ogen was die spin echt wel 10 cm ofzo. (geen idee of dat kan :+ ) maar in mijn ogen... brrrr

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:27

Ik heb wel eens gehad dat ik iets wilde weggooien op ons kantoor. Ik had het weggedaan en ik keek op, zit er op 20 cm afstand zo'n dikke harige zwarte spin naar mij te koekeloeren. Ik schrok zo hard dat ik gilde en achterover viel. Bahh dat vergeet ik nooit meer

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:37

drawerlover schreef:
Maar alsnog was dat niet slim. Ze kunnen altijd via de stofzuiger slang weer naar buiten kruipen. Dan maar wachten tot je vriend er weer is

Vandaar dat we een grote prop papier hebben opgezogen ende stofzuiger buiten hebben gezet. Wachten was geen optie, ik had mijn rug gebroken en moest op bed liggen.

Maaike02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:28

Waarom open ik een spinnentopic als mijn arachnofobie (spinnenangst) niet normaal is. Je wilt mij niet meemaken als er een spin op me zit... Al issie een halve cm, ik roep mijn vader (ja, meestal als dit gebeurt zit hij naast me maar alsnog) ik ga bijna huilen, en al doet mn vader het niet snel genoeg ga ik een soort van huilen zonder tranen.... Paps helemaal geïrriteerd om mijn reactie. Ik word helemaal sapastisch :')

Een tijdje geleden las ik dat iemand elke avond onder haar lakens kijkt of er een spin zit en sindsdien ben ik echt bang dat ik slaap met een spin.

Je kan mij ook niet in een ruimte met insecten laten slapen want ik slaap mrt mijn mond open dus durf ik nooit te gaan slapen....
Mijn kat is ook helemaal ongeirtresseerd in spinnen

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:24

Maaike02 schreef:
Een tijdje geleden las ik dat iemand elke avond onder haar lakens kijkt of er een spin zit en sindsdien ben ik echt bang dat ik slaap met een spin.

Dat was ik denk ik :+
Maar ik kom dan ook echt wekelijks een spin tegen onder mijn dekbed of kussen..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:03

Maaike02 schreef:
Waarom open ik een spinnentopic als mijn arachnofobie (spinnenangst) niet normaal is. Je wilt mij niet meemaken als er een spin op me zit... Al issie een halve cm, ik roep mijn vader (ja, meestal als dit gebeurt zit hij naast me maar alsnog) ik ga bijna huilen, en al doet mn vader het niet snel genoeg ga ik een soort van huilen zonder tranen.... Paps helemaal geïrriteerd om mijn reactie. Ik word helemaal sapastisch :')

Je kan mij ook niet in een ruimte met insecten laten slapen want ik slaap mrt mijn mond open dus durf ik nooit te gaan slapen....
Mijn kat is ook helemaal ongeirtresseerd in spinnen

Ik was eerst erger. Voor elke kleine spin rende ik met 5 seconde als het ware naar de andere kant van de wereld en ik kwam niet terug voordat dat beest weg was. En daarbij gilde ik ook nog de hele wereld bij elkaar

UhNee

Re: Wat voor spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:03

Ohhhhh ik heb even jullie support en steun nodig..... Net wilde ik het drinkbakje van mijn kat verschonen, staat op een handdoekje, ik dat handdoekje wat verschuiven, rent er ineens een dik zwart beest onder (spin?) dus ik denk ah handig, kan ik mooi makkelijk erop stampen en 'm zo dood maken.... Dus ik zet mijn voet erop..... En krak! Zo hard, net alsof je op een slak oid stond.... En ik durf er niet onder te kijken..... HELP

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:22

Als het echt hard krakt is het eerder een kever. Spinnen zijn relatief zacht (niet voor niets dat je die ook op alcohol verzamelt en niet standaard opprikt) en zeggen eerder 'squash'.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:30

Dat stelt me aardig gerust. Zo in alle snelheid leek het beest ook te lang voor spin. Ik denk (en hoop) dat het zo'n kevertje is die onder tegels etc zitten. Ben de naam even kwijt. Mijn moeder mag 't doekje zo omhoog doen :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:35

UhNee schreef:
Dat stelt me aardig gerust. Zo in alle snelheid leek het beest ook te lang voor spin. Ik denk (en hoop) dat het zo'n kevertje is die onder tegels etc zitten. Ben de naam even kwijt. Mijn moeder mag 't doekje zo omhoog doen :')

Je kunt ook zelf even kijken. Als het echt goed krak zei, springt het sowieso niet meer snel op als je het doekje optilt. Je hebt alleen wel kans dat het van de krak wat minder herkenbaar wordt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:39

Hoe bang ik ook ben, toch moet ik dit soort topics altijd even lezen om weer te bevestigen Hoe vreselijk ze zijn.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:47

Het was een kattenbrokje. :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:50

UhNee schreef:

Prachtig :')
Van die dikke zwarte spinnen kraken wel degelijk als je er op stampt. Mijn moeder moest er eens een vermoorden en die kraakte dat was niet normaal. Dus daar was de kans ook groot op :')

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:51

Gut, waarom open en lees ik dit door met mijn giga spinnen angst. Kreeg bijna een aanval toen ik die foto's zag :+. Snel weg klikken dit en nooit meer openen na deze reactie _O-

O lekker, zie de reactie van Drawerlover net. Nog enger en viezer.. -O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:54

xjessiesl schreef:
Gut, waarom open en lees ik dit door met mijn giga spinnen angst. Kreeg bijna een aanval toen ik die foto's zag :+. Snel weg klikken dit en nooit meer openen na deze reactie _O-

O lekker, zie de reactie van Drawerlover net. Nog enger en viezer.. -O-

Sorry hoor. Ik kan je geruststellen, het is (bijna) altijd zo, hoe groter een spin, hoe minder gevaarlijk hij is. Bijna alle vogelspinnen zijn totaal ongevaarlijk. Ofja ze kunnen wel bijten maar dat kun je dan meer vergelijken met een bijen of wespensteek. Er zijn maar een paar soorten vogelspinnen die echt gevaarlijk zijn en vogelspinnen komen hier niet eens voor. En die dikke zwarte harige huisspinnen hier doen al helemaal niets. Dan is de kruisspin gevaarlijker :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:08

Lol, lig je dit topic nog even op bed te lezen, uiteraard is er ondertussen zo n kruipsel die perse via de kopkant het plafond moet oversteken. Om zo n dunne collega te ontmoeten, net boven je hoofd. Als je denkt spannend genoeg, niet meer kijken, ze lopen vanzelf door, tot je iets hoort, denkt 'het zal toch niet' en ja hoor het duo boven ie hoofd is verdwenen. Vervolgens toch voor de zekerheid even achter je gluren en ze over de bedrand zien wegvluchten. _-:( en daarna onvindbaar natuurlijk -O-

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:30

rina schreef:
Dat waren geen trechterspinnen }> :D

Enne als we dit groot vinden, ga NIET ik herhaal ga NIET zoeken op Huntsman spider }:) Daar zijn die van ons echt kleintjes bij _O-

Zingt nu vrolijk weer: De spin, de spin Sebastiaan, het is niet goed met hem gegaan. Luister, hij zei tot alle andere spinnen.................. _O- _O-

Huh wat niet op Huntsman Spider zoeken? :')
Oke toch gedaan, ik hoef dat beest niet tegen de komen, of ik gil alles bij elkaar :j

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 00:29

Ik had gister nog een spin in een handdoek.. na het douchen pakte ik mijn handdoek (die ik altijd van te voren uit de kast haal en op een plank naast de douche leg) en toen is er blijkbaar een spin ingekropen.
Ik pakte de handdoek deed hem open en toen heb ik de buurt bij elkaar gegild.
Ook deze spin heeft het niet kunnen navertellen dankzij mijn vriend :D.

En ja.. thuisslapen is overrated. Verhuizen is altijd een optie!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:26

UhNee schreef:

die zijn veel gevaarlijker dan spinnen :j :') :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:16

UhNee schreef:

Lekker onverantwoordelijk!! Wist je niet dat als je een kattenbrokje doodtrapt dat er honderden eitjes uitkomen waardoor je binnen no-time 500 baby kattenbrokjes in huis hebt.

_O-

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:04

De meesten van jullie me misschien voor gek verklaren, maar ik ben deze twee weken heerlijk bezig met het vangen van spinnen voor mijn werk :D (Onderzoek). Spinnen zijn echt toffe beesten, maar oorwurmen... Dat vind ik gewoon écht vieze beesten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:56

Ik ben net een mannetje trechterspin tegengekomen hier. Zijn echt joekels van een beesten :brr