ze zijn net geboren....Op een gegeven moment herken je ze echt wel, elk kitten krijgt zijn of haar eigen karakter
Soms wijken de vlekjes ook iets af van de ander, en hoe meer je erop smeert hoe meer de moeder poes zich ook gaat irriteren.... Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ze zijn net geboren....
Soms wijken de vlekjes ook iets af van de ander, en hoe meer je erop smeert hoe meer de moeder poes zich ook gaat irriteren.... Amandavd schreef:Fokkers gebruiken nooit elastiekjes!!!!
Fokkers gebruiken of zelfgevlochten bandjes met kleuren of gekochte bandjes met kleuren. En wat wij bij onze pups deden was direct bij de geboorte een bandje erom. Werkt hartstikke makkelijk en ze hebben er geen last van.
Zwerte schreef:Amandavd schreef:Fokkers gebruiken nooit elastiekjes!!!!
Fokkers gebruiken of zelfgevlochten bandjes met kleuren of gekochte bandjes met kleuren. En wat wij bij onze pups deden was direct bij de geboorte een bandje erom. Werkt hartstikke makkelijk en ze hebben er geen last van.
Hmmm ik ken een heel stel blauwe rus fokkers die dit anders wel doen. Dus jij wil beweren dat deze mensen, welke al jaren goed bezig zijn, geen fokkers zijn?
Ik heb het trouwens niet over gewone haarelastiekjes, maar elastiek wat je zelf vast knoopt. Gevlochten of gekochte bandjes kunnen ze net zo goed mee blijven hangen.

Fem schreef:Ik zeg niet dat het niet belangrijk kan zijn, maar dat TS gaat vragen 'Is dit een zorglijk gewicht?'
Dan denk ik... Dat is echt bij elke kitten anders... De ene wordt geboren met 60 gram, de andere met 150.. En natuurlijk houd je ze in de gaten..
Maar gewicht zegt echt niet alles. (zolang het maar omhoog gaat en niet omlaag)..
Maar jaren geleden (de oudste uit een van de nesten is nu 12) was dit allemaal niet zo dramatisch benadrukt als nu..
Ik bedoel, dat fokkers van raskatten dit doen snap ik ergens nog wel, die houden alles bij in hun boekjes...
Maar vroeger deed men dit helemaal niet met HTK katten..
Wat denk je van al die zwerfkatten/boerderijkatten.. Die worden ook niet gewogen en worden vaak allemaal netjes groot..
Thesserd schreef:Fem schreef:Ik zeg niet dat het niet belangrijk kan zijn, maar dat TS gaat vragen 'Is dit een zorglijk gewicht?'
Dan denk ik... Dat is echt bij elke kitten anders... De ene wordt geboren met 60 gram, de andere met 150.. En natuurlijk houd je ze in de gaten..
Maar gewicht zegt echt niet alles. (zolang het maar omhoog gaat en niet omlaag)..
Maar jaren geleden (de oudste uit een van de nesten is nu 12) was dit allemaal niet zo dramatisch benadrukt als nu..
Ik bedoel, dat fokkers van raskatten dit doen snap ik ergens nog wel, die houden alles bij in hun boekjes...
Wat denk je van al die zwerfkatten/boerderijkatten.. Die worden ook niet gewogen en worden vaak allemaal netjes groot..
Het is maar net hoe veel waarde je er aan hecht. Bij zwerfkatten/boerderijkatten is het niet erg als de zwakste het niet overleefd. Wanneer je betrokken bent bij het nest, is het wel erg als er één dood gaat. Hoe betrokkener je er bij bent, hoe erger het is om zo'n kleintje dood te zien gaan. Er kan heel makkelijk wat mis gaan hoor. Maar als je dat niet erg vind hoef je ze inderdaad niet te wegen.
Ik wist al niet hoe ik het moest verwoorden. Thesserd schreef:Fem schreef:Ik zeg niet dat het niet belangrijk kan zijn, maar dat TS gaat vragen 'Is dit een zorglijk gewicht?'
Het is maar net hoe veel waarde je er aan hecht. Bij zwerfkatten/boerderijkatten is het niet erg als de zwakste het niet overleefd. Wanneer je betrokken bent bij het nest, is het wel erg als er één dood gaat. Hoe betrokkener je er bij bent, hoe erger het is om zo'n kleintje dood te zien gaan. Er kan heel makkelijk wat mis gaan hoor. Maar als je dat niet erg vind hoef je ze inderdaad niet te wegen.
. 
Is het geslacht nu al makkelijk te zien?
ik zeg alleen dat ik wel snap waarom je zou willen wegen. Je kunt een paar dagen oude kitten of pup heel gemakkelijk verliezen omdat deze bijv niks heeft binnen gekregen. 

Misschien handig?
)