kat gevonden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:36

Godallemachtig!!
TS had dit en dat en weet ik wat niet allemaal moeten doen, volgens "tout" bokt. Ik heb wel zo vaak de dierenambulance gebeld voor jan met de korte achternaam, omdat ze niet eens de moeite namen om te komen om een verwaarloosde veel te magere hond van de weg te plukken. En naar een DA brengen word hem tegenwoordig ook al niet, als jij niet gelijk even a la contant de rekening bij voorbaat gaat voldoen voor andermans kat...
_/-\o_ voor TS dat ze die kat in haar situatie juist wel heeft meegenomen en hem toch op zijn minst een droog en warm plekje voor de nacht heeft aangeboden...
Vind dit bokt op zijn slechts hoor, sorry, :r

Ayasha
Blogger

Re: kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:37

Weet niet hoe het bij jullie is, maar bij ons heeft het vannacht aan de grond weer gevroren. En flink ook, dus ik betwijfel zeer of de kat beter af geweest was in de berm.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:37

Romyloverrr, ik ga met jou niet in discussie over de omgang van boeren met hun dieren. Daar gaat dit topic niet over. Open dan zelf een topic hierover.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:40

Och man, dat is het mij helemaal niet waard.
Jij stadsmens weet toch alles beter.
Ben benieuwd op hoeveel boerderijen jij eigenlijk in je leven bent geweest.
Ik kom met school op veel bedrijven in belgié, en ongeveer iedereen op mijn school
heeft een eigen boerderij waar je dan ook wel eens komt. Ook zijn veel van mijn vaders vrienden boer.
Dus ik kan je wel zeggen dat er inderdaad rotte appels tussen zitten maar dit niet het standaardbeeld is.
Ik heb ook verhalen gehoord waar mij de nekharen van overeind gaan staan, erger dan elk voorbeeld hier in het topic, maar dat zijn echt uitzonderingen hoor.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 18-04-15 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:44

Omdat ik nu in een stad woon zegt niet dat ik een stadsmens ben. Wat een generaliserende tekst. Wie weet nu alles beter? Iets met splinter en balk?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:46

Ik wist niet dat je in een stad woont, Utrecht is ook nog altijd gewoon een provicie waar je in zou kunnen wonen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:50

Yinnar schreef:
Omdat ik nu in een stad woon zegt niet dat ik een stadsmens ben. Wat een generaliserende tekst. Wie weet nu alles beter? Iets met splinter en balk?

Dus als iemand jouw manier van schrijven tegen je gebruikt ben je ineens beledigd? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:53

Yinnar schreef:

Jij durft wel zeg, want dan heb ik er nog wel een paar voor jou ook;

iets van beste stuurlui staan aan wal en degene zonder zonde werpe de eerste steen enzo?
Hoe dik is die plaat voor jou hoofd eigenlijk?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:55

romyloverrr schreef:
Och man, dat is het mij helemaal niet waard.
Jij stadsmens weet toch alles beter.
Ben benieuwd op hoeveel boerderijen jij eigenlijk in je leven bent geweest.
Ik kom met school op veel bedrijven in belgié, en ongeveer iedereen op mijn school
heeft een eigen boerderij waar je dan ook wel eens komt. Ook zijn veel van mijn vaders vrienden boer.
Dus ik kan je wel zeggen dat er inderdaad rotte appels tussen zitten maar dit niet het standaardbeeld is.
Ik heb ook verhalen gehoord waar mij de nekharen van overeind gaan staan, erger dan elk voorbeeld hier in het topic, maar dat zijn echt uitzonderingen hoor.

Kom op zeg, je zou het ook om kunnen draaien jij als plattelands mens denkt alles beter te weten.
Iets met een pot en een ketel.....
Het is van zowel de boeren als de stadsmensen goed bedoeld.
En de een Is van het aah wat sneu en de ander niet. iedereen doet het op zijn eigen manier.
Ik heb ook dingen bij boeren gezien die niet kunnen.
Had ik het anders gedaan, ja.maar dat iedereen het anders doet maakt het niet per definitie fout.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:01

He ja meiden, ga eens lekker via de pb of nieuw topic verder ruzie maken.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:03

Ayasha schreef:
Yinnar schreef:

Dus als iemand jouw manier van schrijven tegen je gebruikt ben je ineens beledigd? :+

Wie de bal kaatst.... ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:03

Yinmar haalt al verschillende berichten zo uit naar boeren en als er reactie terug komt is zij ineens de gebeten hond? :? Kom op zeg. Wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten.

Denk dat jij mijn reactie verkeerd op vat romylover.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:07

Delphi2003 schreef:
Celine_Famke schreef:
TS: misschien als je uitlegt wáárom je niks mag/kan doen en wáárom je de kat niet naar buren kan brengen oid, snappen mensen het (beter)...

Waarom MOET ze het uitleggen? Omdat jij het graag wilt weten? Waarom kan men gewoon niet eens wat aannemen van iemand?
Ze is geen antwoord verplicht. Ze kan niet. ze woont niet bij ouders. en wil niet op straat komen te staan door het wel te doen. Neem jij haar in huis, wanneer ze naar bokt gaat luisteren, en toch jullie zin doordrijft? Ze ziet NU geen uitweg, dan het zo op te lossen. (hoeveel mensen zouden het dier niet gewoon laten liggen?)

Ze zegt niet dat het MOET ze zegt misschien is het handig, misschien snappen we je dan beter! Kwestie van lezen..[/quote]

Nee ze MOET niet (denk je?) Maar wat ze ook zegt, zonder prijs te geven waarom het niet kan (de reden dus die ze niet wil/kan vermelden) Dat wordt afgebrand, niet serieus genomen, of weggehoond. En dan vooral meerdere keren gezegd vertel het dan? oftewel, iedereen wil zo graag de ellende weten waar een TS zich in bevind, voor ze ook maar mee WILLEN denken aan een eventuele andere oplossing. Als er geen andere oplossing is in jou ogen? kan hoor geeft niks. Maar moet dat 20x in het zelfde topic vermeld worden? Met door sommige mensen zelfs de ergste verwensingen voor TS?
Dus ja, wanneer er meerdere malen gezegd is, dat ze er niet op in kan gaan, en het niet KAN vertellen, en de zoveelste dame (of) heer komt dan met "vertel het dan?" dan zie ik dat als MOET.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:08

Ik denk dat er idd boeren zijn die nalatig zijn ken er meer Die begaan zijn met de beesten. Des al niet te min vind ik het gewoon niet kunnen dat ts hier een besluit neemt voor een ander. Waren genoeg opties om niet in problemen te hoeven komen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:21

WoW m'n spreekwoorden vocabulaire wordt flink aangevuld!

Misschien even weer terug naar waar t om gaat? :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:29

Ik heb het vanacht al gezegd en zeg het weer: de eerste verantwoordelijkheid voor een dier ligt bij de eigenaar en niet bij ts. Jullie kunnen wel gaan zeggen wat jullie zouden doen met die kat, maar niet iedereen zit in dezelfde situatie hè.
In ieder geval heeft het dier de nacht doorstaan en ts gaat weer alles doen wat binnen haar mogelijkheden ligt: namelijk de eigenaar zoeken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:49

Yinnar schreef:
Maar er zijn genoeg andere opties dan die waarvoor ze heeft gekozen goyha. Ik heb begrip voor haar situatie maar wees dan creatief in het bedenken van een andere optie. Er zijn er al een paar aangegeven.

Miss. kan ze alle andere optie's ook niet uitvoeren? wij weten dat gewoon niet!wij kunnen makkelijk praten vanachter onze p.c. Ze verzorgd de kat toch?
En ze heeft een optie gekozen,een goede optie,en dat is dat ze hier niet meer reageerd.
Gelijk heb ze. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:52

gohya schreef:
Yinnar schreef:
Maar er zijn genoeg andere opties dan die waarvoor ze heeft gekozen goyha. Ik heb begrip voor haar situatie maar wees dan creatief in het bedenken van een andere optie. Er zijn er al een paar aangegeven.

Miss. kan ze alle andere optie's ook niet uitvoeren? wij weten dat gewoon niet!wij kunnen makkelijk praten vanachter onze p.c. Ze verzorgd de kat toch?
En ze heeft een optie gekozen,een goede optie,en dat is dat ze hier niet meer reageerd.
Gelijk heb ze. ;)

Absoluut.

Ts heeft gedaan wat binnen haar macht lag. Voor buitenstaanders is het een eitje om te oordelen en te veroordelen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:21

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat weer open, mede op verzoek van TS die een update heeft.
Ik wil jullie vragen wel ontopic te blijven en respectvol naar TS en elkaar te reageren. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:23

Ik ben net bij de buren verderop geweest. Ze misten inderdaad een kat. Ze zijn even mee geweest en het was inderdaad hun kat. De vrouw was al bang dat hij overreden was, ze is erg gehecht aan de kat. De kat kan inmiddels al weer goed lopen. Zal wel in shock zijn geweest.
Vrouw heeft me meerdere keren bedankt en was zeer tevreden over mijn handelen.

Het is altijd makkelijk oordelen over iemand, waarom ik niet kon handelen zoals ik wou. Ga daar ook verder niet op in. Ik ga namelijk niet mijn prive leven op internet gooien omdat ik zogenaamd verantwoording moet afleggen tegen over sommige andere bokkers.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:25

Wat goed van je zeg! :) fijn dat de eigenaar gevonden is! Door jou is de kat weer thuis :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:39

Fijn ts! Ik vind dat je het gewoon super gedaan hebt! Baasje blij, kat blij en gezond, dan heb je het goed gedaan.

En wat je privé situatie betreft, ik weet niet wat het is, maar wil je daar veel succes en sterkte mee wensen :)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:40

Ben echt heel blij dat het allemaal goed gekomen is, je hebt het goed gedaan !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:41

amoj schreef:
Ik ben net bij de buren verderop geweest. Ze misten inderdaad een kat. Ze zijn even mee geweest en het was inderdaad hun kat. De vrouw was al bang dat hij overreden was, ze is erg gehecht aan de kat. De kat kan inmiddels al weer goed lopen. Zal wel in shock zijn geweest.
Vrouw heeft me meerdere keren bedankt en was zeer tevreden over mijn handelen.

Het is altijd makkelijk oordelen over iemand, waarom ik niet kon handelen zoals ik wou. Ga daar ook verder niet op in. Ik ga namelijk niet mijn prive leven op internet gooien omdat ik zogenaamd verantwoording moet afleggen tegen over sommige andere bokkers.

_/-\o_ _/-\o_

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:42

Stel de kat was niet gechipt geweest waren de buren nu hun kat kwijt geweest. Vind dat je goed gehandeld hebt TS! Neem aan dat als de kat niet van de buren was ze echt wel een instantie had ingeschakeld :)