klein muisje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: klein muisje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:00

Ik had niet verwacht dat het muisje/ratje de goede kant op zou gaan.
Het blijft spannend allemaal.
Ben heel benieuwd.
Super dat jij je zo inzet.

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:05

Geweldig dit! Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het een muis of rat is. Totaal geen ervaring op dit onderwerp eigenlijk :P. Ik heb wel een (tam) konijn in het bos gevonden en meegenomen, that's something I guess...

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:12

Super TS! Geweldig nieuws, ik vind het heel knap van je. Ik had hetzelfde gedaan, en doodmaken... Nee dat was mij ook niet gelukt. Heel fijn dat hij zo opgeknapt is!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:16

TS wat super van je dat je het muisje zo opvangt, en wat reageren en veel mensen met dat je het beestje beter uit z'n leiden kan lossen, niet doen TS zolang je hem kan redden :)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:23

Wat lief dat je zo met het muisje bezig bent. Afgelopen zomer kwam onze kat steeds met levende muizen binnen, deze liet ik dan even in een donker doosje bijkomen en als er weer leven in zat liet ik ze gewoon weer vrij (wat er daarna met ze gebeurd is hoef ik ook niet te weten). Op een avond had ik twee muisjes, volgende ochtend leken ze het wel weer goed te doen en liet ik ze dus ook, zoals altijd, weer vrij. De ene vloog gelijk het hoge gras in, maar de andere zat verdwaasd in het gras, kon het niet aanzien en beestje weer mee naar binnen genomen, ik zag geen oogjes, dus nam aan dat deze nog dicht zaten en hij daarom dus niet wist waar hij heen moest. Ik had bij mijn ouders thuis nog een groot aquarium van de hamster staan, dus muis erin, voer gehaald, boel ingericht en hopende dat de oogjes snel open zouden gaan zodat het beestje toch nog vrijgelaten kon worden. Echter, na lezen, bleek dat de ogen eerder opengaan dan dat ze haren krijgen (wist ik veel..). Beestje bleek dus helemaal geen ogen te hebben.. Is toen een paar dagen later ook overleden, ondanks dat hij het heel goed deed in het aquarium was ik toch wel opgelucht dat hij dood was.

Heel veel succes met je muisje in ieder geval, fijn dat het in ieder geval een kans krijgt +:)+

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:37

Vind het echt waar zo lief wat je allemaal voor dit muisje doet! Zou het zelf ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem daar dood te laten gaan, hij verdient toch een kans vind ik.
Hoop dat hij het haalt :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 21:45

Super bedankt voor alle lieve reacties!

Ik heb vanmiddag gebeld naar de opvang en die mevrouw vertelde mij dat ik het niet kan maken om t ratje na een aantal dagen/weken weer buiten te zetten, het kan dan niet voor zichzelf zorgen en zal alsnog dood gaan, ook is in zijn eentje in een kooi als huisdier houden niet erg prettig voor hem.
Ik heb dus besloten om de kleine meteen weg te brengen naar de opvang, het was maar liefst 1 uur heen rijden en 1 uur terug. Met een lege doos terug vond ik nog best lastig, zo'n klein hummeltje raak je snel aan gehecht. Maar ik weer dat dit het beste is

De mevrouw vertelde dat ie erg mager was en wat uitgedroogd en dat ik echt een super goede keus had gemaakt door het ratje op te vangen en naar hun te brengen. Hij gaat naar een opvang speciaal voor wilde ratten waar hij dus ook soortgenootjes zal krijgen die hem dingen kunnen leren. Hij krijgt daar de optimale verzorging en zij dacht dat hij er weer helemaal bovenop zou komen. Via de facebook pagina: rattenpootjes, zullen updates verschijnen en kan ik in de gaten houden hoe het gaat, ook ga ik met haar mailen.

Bedankt voor al jullie positieve reacties, echt super leuk! en nu natuurlijk hopen dat de kleine schat gezond groot mag worden met allemaal andere ratjes :)

Ik merk trouwens dat ik steeds 'hij' zeg haha, maar heb geen idee wat het is. Die mevrouw zou het nog laten weten, ze wilde hem meteen goed verzorgen en niet gaan plagen met een geslachtsbepaling haha

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 21:50

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:02

Top. Had het al gehoord. Hoop dat je nog veel updates mag krijgen.

Ik ben echt plaatsvervangend trots op je dat je zo je best gedaan hebt voor Ratje en echt in het belang van het diertje gekeken hebt.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 22:15

Ah leuk! oh jij kent haar van de opvang? grappig haha, ja ik hoop ook op veel updates en dat ik over een aantal weken een foto heb waar ie groot is!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 06:05

Ts, je bent een geweldig mens :) Dat wil ik je even laten weten :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:31

Pluttersput schreef:
Ts, je bent een geweldig mens :) Dat wil ik je even laten weten :)

dit ^

wat je voor hem hebt gedaan is echt fantastisch, ik heb super veel respect voor jou!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 08:10

aah wat lief!

ja mijn vader vond het wel grappig dat ik voor een baby rat 2 uur in de auto heb gezeten haha maarja het voelt nu goed. Zeker toen ik de foto gisteren bij de opvang zag, hij heeft nu echt een kans. Ik heb te weinig kennis om zo'n kleintje op te voeden.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:11

Heel goed gedaan TS, netjes opgelost en jij hebt er nu een super goed gevoel over. En het ratje kan nu lekker weer aansterken en dingen leren van zijn soort genoten.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:18

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:24

Wat leuk zeg!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:30

TS, er zouden meer mensen moeten zijn zoals jij!! Ik heb zelf ook (wilde) muisjes uit het asiel, en die zijn hartstikke tam geworden. Nu is er helaas een overleden, maar de ander is nu al bijna twee jaar gezellig bij mij :) Ik snap niet hoe mensen dit als ongedierte kunnen zien, ratten en muizen zijn gewoon levende wezens met gevoel. Dit ratje gaat nu hopelijk een heel leuk leven tegemoet, dankzij jou!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:39

Heb je sinds het begin gevolgd en wil toch even zeggen dat ik je echt top vindt!
Super!! Veel mensen zouden t niet eens ervoor over hebben!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:04

Wat super. wat een dotje op dat facebook pagina.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:36

Jennifuur schreef:
Ik vind het echt abnormaal dat dierenliefhebbers opeens sommige dieren als 'ongedierte' zien, en dat die dus lekker mogen lijden/doodgaan. Een dier is een dier.

@TS: als je hem weer buiten wilt uitzetten, zou ik het beestje zo min mogelijk aanraken oid, zodat hij wel wild blijft!

Totdat jij ineens geen boterham meer hebt omdat alle akkers naar de knoppen zijn door die mormels... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:48

Bij Rattenpootjes is de kleine in zeer goede handen! Ik vind dat je top gehandeld hebt TS :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 15:34

Jans schreef:
Bij Rattenpootjes is de kleine in zeer goede handen! Ik vind dat je top gehandeld hebt TS :)

Dankjewel! Ik voel me ook echt goed erover. Hopelijk over paar weken up date dat ie flink gegroeid is :D

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 15:35

StableDoor schreef:
TS, er zouden meer mensen moeten zijn zoals jij!! Ik heb zelf ook (wilde) muisjes uit het asiel, en die zijn hartstikke tam geworden. Nu is er helaas een overleden, maar de ander is nu al bijna twee jaar gezellig bij mij :) Ik snap niet hoe mensen dit als ongedierte kunnen zien, ratten en muizen zijn gewoon levende wezens met gevoel. Dit ratje gaat nu hopelijk een heel leuk leven tegemoet, dankzij jou!

Aah wat leuk! Wel jammer dat er 1 dood is :( gelukkig heb je de andere nog

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:14

Je bent top en een dierenvriend in hart en nieren!!! _/-\o_

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:37

nou hehe eindelijk krijg je wat positieve berichten:)
leuk dat je ook op de hoogte blijft door de fb site