Beide fulltime werken en een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Re: Beide fulltime werken en een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:23

Als pup zijnde heeft de hond bij mijn schoonouders gezeten, toen wij zijn getrouwd was de hond een half jaar, overdag loopt ze gewoon los door het huis (snachts trouwens ook).
Ik werk zelf onregelmatig dus bij avonddienst of nachtdienst kan ze overdag gewoon uit gelaten worden. Als ik dagdienst heb komt of de uitlaat, of mijn schoonzusje de hond tussen de middag uitlaten.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:38

Ik heb door omstandigheden nu ook een hondje, een chihuahua, van mijn vriendin die niet meer kon aarden in haar gezin wegens de drukte. Nu werk ik een hele dag en ben makkelijk 9u weg van thuis. In het begin was ik wat bang of hij dat wel kon om zo lang alleen te zitten en ook omdat ik eigenlijk niet vind dat het kan.

Maar nu blijkt dat die het zalig vindt, kan het makkelijk ophouden. Als ik thuis kom moet meneer nog uitgebreid uit zijn mand komen maar zodra ik de leiband pak staat die te springen. Dan gaan we wandelen en pas halverwege ofzo begint die zijn behoeftes te doen. Hij loopt wel door het hele huis en kan overal bij en op. Voor eventuele hoge nood heb ik hier een dweil liggen waar hij terecht kan (zo is die ook van klein opgevoed op een appartement) maar die is nog nooit gebruikt.

Ik moet wel zeggend dat smorgens er direct geknuffeld wordt en een 20min gelopen waarna nog zeker een kwartier volle aandacht speeltijd. Als ik thuis kom gaan we weer meteen wandelen voor een kwartier/20min, dan ga ik eten maken wat hij machtig interessant vindt en na het eten is het fulltime spelen tot hij het beu wordt. Een paar keer in de week probeer ik hem ook wat dingen te leren maar dat is niet zo gemakkelijk. Nu ben ik aan het kijken om regelmatig eens naar de hondenschool te gaan.
Op vrije dagen of halve dagen gaat hij overal mee naartoe en maken we lange wandelingen.

Het kan dus maar je moet het treffen met het karakter van je hond en onderschat ook niet de tijd en energie die er in kruipt als je thuis bent. Daar ben ik wel van geschrokken maar nu ben ik niks ander gewoon en heb zelfs het idee dat ik meer tijd heb 's avonds omdat ik langer actief blijf ipv met een bord eten in de zetel te ploffen tot ik ga slapen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:38

Schuur_ schreef:
Het kan dus maar je moet het treffen met het karakter van je hond en onderschat ook niet de tijd en energie die er in kruipt als je thuis bent. Daar ben ik wel van geschrokken maar nu ben ik niks ander gewoon en heb zelfs het idee dat ik meer tijd heb 's avonds omdat ik langer actief blijf ipv met een bord eten in de zetel te ploffen tot ik ga slapen.

Maar je moet het treffen.... en als je het niet treft? Ontslag nemen? Of hond op marktplaats kwakken?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:42

Een sociaal roedeldier negen uur eenzaam achter laten... en dan nog beweren dat ie het 'zalig vindt'.

Heeft ie je dat vertelt ofzo?

Schiet mij maar lek....

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:09

Geweldig zo'n topic... bij de titel weet ik al wat de reacties zullen zijn. Hier lopen de meningen zo over uiteen dat je de vraag eigenlijk niet moet stellen.
Je moet dingen voor jezelf op een rij zetten en dan overwegen wat te doen.
Toen wij onze eerste hond namen werkte vriend onregelmatig, dus was ze nooit lang alleen. Wel elke dag maar maar een paar uurtjes. Toen we allebei kantoorbaan kregen, 5 dagen alleen van 8 tot half 6. Goed aangeleerd en ging prima. Wel buiten werk om alle tijd voor haar. S avonds niet weg zonder haar en veel wandelen. Na 5 jaar kwam er een 2de hond. Pup... eerste 2 weken vrij geweest. Toen week 4 uurtjes gewerkt. Toen hele dagen gaan werken maar tussen de middag naar huis een uur. Dat 3 maanden gedaan en toen hele dagen alleen gelaten. Alleen werkte ik toen maar 4 dagen dus 1 dag in de week extra de tijd voor ze. Verder draait alles om de honden, breng ze uit logeren als we meer weg moeten in de week, of avond. Nu is de oudste er helaas niet meer sinds 3 weekjes. Was even spannend hoe hond het alleen zou doen, omdat ie nog nooit alleen geweest is. Maar gek genoeg is ie heel relax. Slaapt meer (nooit zien doen, wilde altijd haantje de voorste zijn bij andere hond). Ik heb een camera in huis dus houdt hem altijd in de gaten.

Een ieder zal hier een mening over hebben hoe ik mijn hond(en) houdt maar dat mag.
Er zal over een jaar (of 2) gewoon weer een pup volgen en dan zal ik het op dezelfde manier doen.
En mocht dan blijken dat de hond om wat voor reden niet alleen kan zijn, dan zoek ik een passende oplossing en zal het dier nooit wegdoen. Mits het in haar eigen belang is....

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:18

slimmerik schreef:
Schuur_ schreef:

Maar je moet het treffen.... en als je het niet treft? Ontslag nemen? Of hond op marktplaats kwakken?

Daarom zou ik er ook nooit aan begonnen zijn als ik de hond niet kende... Misschien is het een goed idee voor TS om gewoon bekend te maken dat ze open staan voor een hond en je weet nooit.

In mijn geval was dit al 2 jaar geleden afgesproken vanaf ze ging samenwonen met haar vriend. Moest het niet gaan met Wolf, of hij naar hier mocht komen. Na 2 jaar is de moeilijke beslissing gevallen voor haar.