aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:20

Nee de oplossing om haar de dood in te jagen is veel beter +:)+ Weet je hoeveel mensen er dan een kogel door de kop zouden moeten krijgen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:21

Een kat met zo'n verhaal neemt een asiel niet eens aan ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:22

antje_vip schreef:
Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.

Sterkte voor je zusje! Die is flink toegetakeld zo te lezen.

Waarom vind je inslapen te ver gaan? Ik snap dat alle dieren een kans moeten krijgen. Maar waarom zou je een, imo ontoerekeningsvatbare kat een ander toevertrouwen? De kat heeft laten zien dat er iets mis is. Met een foto zou je eventueel een tumor kunnen zien, maar als die te klein is om op de foto te verschijnen ben je nog nergens (om een diagnose te stellen).

Waarom altijd maar alle dieren willen redden, als er duidelijk iets (heel erg) mis is? Ik snap best dat er een hele emotionele kan aan zit en ook ik zou die keuze niet makkelijk maken, maar het houdt ergens op.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:23

Ik denk dat je daarvoor een verkeerde discussie wilt aangaan @antje_vip. Ik ga er vanuit dat TS en haar zus én de DA dondersgoed weten wat ze doen, en zoals ik in dit topic zie is het vaak toch iets in de hersenen. TS&zus zullen hun kat het beste kennen en de beste beslissing maken. Tumoren zullen toch helaas niet altijd in het bloed zichtbaar zijn dacht ik. Zou wel makkelijk zijn :Y)

Ik lees al eventjes mee en wil TS en zus onwijs veel sterkte en wijsheid wensen... Hiernaast ligt mevrouw pluizenbol rustig te slapen, ik ga er toch van nadenken. Het lijkt me absoluut verschrikkelijk om in jullie schoenen te staan. Hopelijk komt er wat uit het bezoek van vanavond wat jullie meer duidelijkheid kan geven en is je zus snel opgeknapt!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:24

Ik sluit me aan bij wat Leffroi zegt...

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:24

antje_vip schreef:
Nee de oplossing om haar de dood in te jagen is veel beter +:)+ Weet je hoeveel mensen er dan een kogel door de kop zouden moeten krijgen?

Je kan geen mensen met dieren vergelijken, jezus. Die kat heeft een enorme schade aangericht. Mocht er een tumor zijn, heeft het beest er ook ontzettend veel last van.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:25

Een kat die mensen zo aanvalt, zonder reden, is die dan beter af in een asiel waar ze 9 op de 10, na een paar maanden toch wordt ingeslapen?

Ik heb juist mijn paar weken geleden mijn kat laten inslapen op 10 jarige leeftijd wegens psychische problemen en ik niet meer de thuis kon bieden die zo'n kat nodig heeft en niemand zo een kat zo willen adopteren.
Het makkelijkste was om ze gewoon in het asiel te droppen, maar die stress wou ik ze niet meer aandoen, te meer omdat het eindresultaat hetzelfde ging zijn, enkel zou zij er onder geleden hebben ( zou lichamelijk ook doodziek geworden zijn, boven op de andere problemen).

Nu was het voor mij heel hard, zij heeft er niets van geweten en heb ze veel ellende bespaard.

Ts: veel sterkte, denk in de eerste plaats aan de veiligheid en ook hoe het leven van de kat er gaat uitzien in de toekomst.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:26

antje_vip schreef:
Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.

Ben ik het niet helemaal mee eens! Wij hebben een hond gehad, kreeg ook van de een op de andere dag gedragsstoornissen, compleet laten testen, mijn man wilde de hond ook niet in laten slapen. Uitkomst van de test was dat het wellicht goed kon gaan bij een andere baas waar er verder niemand anders in het huishouden bij was en zeker geen andere dieren of kinderen. Met de uitkomst van de test de hond onder gebracht in het asiel, nee de hond zou alleen daar geplaatst worden in een 1-persoons huishouden en zeker niets anders. Wat hebben ze gedaan? De hond is geplaatst in een gezin met kinderen en katten.... :( Eindresultaat daarvan was: 1 van de katten was dusdanig toegetakeld dat deze moest worden ingeslapen en 1 van de kids was ook aardig gegrepen door de hond.
Ik zou dat dus nooit op mijn geweten willen hebben. Niet alle asiels zijn zo netjes en eerlijk.
Plus wat heeft een dier er aan als deze steeds maar weer geplaatst wordt en weer terug komt? Dat is ook geen leven.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:27

UhNee schreef:
antje_vip schreef:

Je kan geen mensen met dieren vergelijken, jezus. Die kat heeft een enorme schade aangericht. Mocht er een tumor zijn, heeft het beest er ook ontzettend veel last van.

Jezus, er staat toch bij "mocht er na onderzoek niks uit komen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:28

heb niet alles doorgelezen dus als dit al is gezegd, dan moet je mijn reactie maar als niet verzondern beschouwen.
maar van een blaasontsteking kunnen zowel mens als dier hevig ontsporen!
dit kan namelijk zich gaan uiten in een delier (google maar eens) waarin je als mens zijnde de gekste dingen kan doen (client van mij heeft bijv het raam ingeslagen met een hamer... een lief oud vrouwtje!)
een blaasontsteking word vaak als iets kleins gezien maar dat kan een grote impact hebben op de gedragingen van je dier!

welke beslissing jullie ook maken, sterkte!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:29

Leffroi schreef:
antje_vip schreef:

Waarom vind je inslapen te ver gaan? Ik snap dat alle dieren een kans moeten krijgen. Maar waarom zou je een, imo ontoerekeningsvatbare kat een ander toevertrouwen? De kat heeft laten zien dat er iets mis is. Met een foto zou je eventueel een tumor kunnen zien, maar als die te klein is om op de foto te verschijnen ben je nog nergens (om een diagnose te stellen).

Waarom altijd maar alle dieren willen redden, als er duidelijk iets (heel erg) mis is? Ik snap best dat er een hele emotionele kan aan zit en ook ik zou die keuze niet makkelijk maken, maar het houdt ergens op.

Daarbij vind ik het niet kunnen een dier met zo'n probleem in het asiel te droppen, of er nu wel of niet wordt gekeken of hij iets mankeert.
Voor hetzelfde geld wordt dat dier door een gezinnetje geadopteerd waarna hij zo'n zelfde stunt uithaalt op een kind.
En als je het verhaal er eerlijk bij verteld zullen ze bij een asiel ook vragen of je alsjeblieft zelf je verantwoordelijkheid wilt nemen.

Karlijnxxx

We hebben het nu niet over een kat die een keer heeft aangevallen en zich nu weer keurig gedraagt. Nee, deze kat gedraagt zich op het moment nog steeds zo bij de dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 30-03-15 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

antje_vip schreef:

Als de zus van TS, waar de kat dus een band mee heeft, hem al niet meer kan handelen, hoe moet hij zich dan bij een vreemde gaan gedragen? Bij een asiel weet je zeker dat het beest er diepongelukkig wordt.

Hopelijk knapt je zus snel op en is er een verklaring voor het gedrag van de kat. Ik hoop van harte dat het niets neurologisch is wat niet meer te redden valt. Heel veel sterkte in ieder geval. :(:)
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 30-03-15 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:30

antje_vip schreef:

Ah.. ja, das een goed plan. Neem jij hem in huis, een levensgevaarlijke kat zonder dat je weet wat daar de aanleiding van is geweest?
Laatst bijgewerkt door Qerty op 30-03-15 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:30

antje_vip schreef:
UhNee schreef:

Ah, dat had ik niet gelezen. Maar alsnog, zou je zo'n dier, wat problemen heeft nog meer stress willen geven door hem maar het asiel in te gooien waar niemand zo'n dier wilt?
En je opmerking over 'kogel door de kop' vind ik ontzettend dom, sorry.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:34

Oef, dit is niet niks!
Ik heb in een asiel gewerkt en heb m'n portie agressieve dieren wel gehad. De gevallen die niet zonder handschoenen konden worden opgepakt, werden gewoon afgemaakt. Er zijn zoveel katten op de wereld. Dan heeft die ene die alles en iedereen aanvalt geen meerwaarde hoor.
Nou speelt er in dit verhaal een grote emotionele waarde mee, wat het natuurlijk wel anders maakt (asiel waren 95% wilde katten). Nu heb ik absoluut geen schrik voor een kat die van zich af bijt, maar van jullie verhaal zou ik toch ook terugdeinzen. De kat is niet eenmaal agressief, in tegendeel zelfs! Die blijft agressief! Als pijnstillers geen effect hebben, zou ik er toch een einde aan maken. Zo'n kat vindt geen huisje meer vanuit een asiel. En als boerderijkat zal het niet gaan werken (lange vacht + modder + stro=drama).

Sterkte :(:)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:36

Pfff wat een naar verhaal. En wat schrikken dat je zus nu opgenomen moet worden. Het is heftig maar misschien wel beter, mensen kunnen goed ziek worden van katten krabben.

En wat lastig wat je nu moet doen met de kat. Ik heb al jouw posts gelezen TS en imo is inslapen de beste methode. Als ze zo agressief is en dat ook de DA niet weet wat het kan veroorzaken, want het lijkt me meer dan een simpele blaasontsteking.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:37

En jammer genoeg gaat dit topic weer de verkeerde kant op met die reactie. Jammer. Wij zijn hier een hele normale 'discussie' aan het voeren en dan snap ik niet dat er iemand weer met zo'n kortzichtige reactie om de bocht moet komen.

Tuurlijk is het sneu dat ze zo vroeg waarschijnlijk het hoekje om moet, maar als een dier agressief is zit er niets anders op. Je kunt een asiel niet altijd vertrouwen als het aan komt op het plaatsen in een goed tehuis. Niet elk asiel is eerlijk. En daarnaast, als het nu zo onverwachts komt bij een ontsteking, stel dat ze nog een keer ergens zo'n soort pijn heeft, krijgt ze bij de volgende mogelijk weer zo'n aanval..

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:37

Nu moet ik wel zeggen dat als ik bij de dierenarts meeloop, de braafste huiskatten monsters kunnen zijn tijdens de hospitalisatie.

Moeilijk verhaal, het kan inderdaad slechts eenmalig zijn, maar het kan ook terug voorkomen.

Veel sterkte met de beslissing, en beterschap aan je zus.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:38

Wat is dat toch met mensen die altijd koste wat het kost een dier willen redden?
Soms is het gewoon beter voor mens en dier, wanneer een dier gaat hemelen.
Laten we dit dier lekker in een asiel plaatsen? waar het misschien tot "rust" komt, en dan herplaatst wordt, waar het dan weer gebeurt? met alle gevolgen van dien, en dan alsnog worden afgemaakt.

Beter is nu een spuitje, waarbij je dus herhaling uitsluit, en lijden van het dier bespaart.

Wij denken bij dieren meteen aan de mens. De kat leeft hier en nu, Kan niet leren van zijn fouten, en kan dan niet na therapie zeggen, "Oke ik was fout, zal het niet meer doen"
Waar de mens wel in therapie kan, krijgt de mens dus een 2e kans.

TS sterkte met jullie besluit wat de uitkomst ook moge zijn. Jullie waren erbij, jullie weten wat het met je deed, dus alleen jullie kunnen (in overleg met de dierenarts) besluiten wat er met de kat gaat gebeuren!

Beterschap voor je zus.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:38

Karlijnxxx schreef:
We hebben het nu niet over een kat die een keer heeft aangevallen en zich nu weer keurig gedraagt. Nee, deze kat gedraagt zich op het moment nog steeds zo bij de dierenarts.

Sterker nog, ondanks pijnstilling wordt het gedrag erger.
Er zal hoogst waarschijnlijk echt wel iets mis zijn met de kat. De vraag is alleen wat en wil je dat laten uitzoeken ( ook denkend aan de kosten die dat met zich meebrengt).

Ik zou er dan ook eerder voor kiezen om het dier in te laten slapen dan asiel. Dat dier brengt dat niks dan ellende en stress. Wil je dat? Waarschijnlijk niet.
Wij kennen de kat niet, en ik denk dat de dierenarts hierin een belangrijke rol gaat spelen. De kans is groot dat hij ook adviseert voor inslapen te kiezen als hij er niet uit gaat komen.

TS, heel veel sterkte voor je zusje, ik hoop dat ze er niks aan overhoud behalve een hoop schrik waarschijnlijk :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:39

Ongeacht wat de kat zou hebben,zo'n dier is gevaarlijk en een gevaarlijk dier is het beste af met inslapen. Je gaat toch zeker geen risico lopen na zo'n aanval?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:40

Tsja Furrow, mijn hond is ook een schatje, doet nooit geen vlieg kwaad en zit zelfs tegen te onderdanig aan soms, maar als die bij de dierenarts komt is ze gewoon zo bang dat ze een muilkorf om moet omdat ze anders tot bloedens toe kan bijten, gewoon puur van de stress. Heeft ze opgelopen door dramatische complicaties nadat haar baarmoeder volledig verwijderd is (onderhuidse hechtingen waren stukgesprongen terwijl ze thuis in de bench zat). Voor de rest doet ze nooit wat en is het op haar tijd het grootste knuffelbeest dat er is. Bij de dierenarts veranderen heel veel dieren in iets wat je eigenlijk niet kent. Zal wel de combinatie van de geur zijn die daar hangt en gewoon het gevoel wat zo'n plek een dier geeft.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:42

xPabloBokt schreef:
Tsja Furrow, mijn hond is ook een schatje, doet nooit geen vlieg kwaad en zit zelfs tegen te onderdanig aan soms, maar als die bij de dierenarts komt is ze gewoon zo bang dat ze een muilkorf om moet omdat ze anders tot bloedens toe kan bijten, gewoon puur van de stress. Heeft ze opgelopen door dramatische complicaties nadat haar baarmoeder volledig verwijderd is (onderhuidse hechtingen waren stukgesprongen terwijl ze thuis in de bench zat). Voor de rest doet ze nooit wat en is het op haar tijd het grootste knuffelbeest dat er is. Bij de dierenarts veranderen heel veel dieren in iets wat je eigenlijk niet kent. Zal wel de combinatie van de geur zijn die daar hangt en gewoon het gevoel wat zo'n plek een dier geeft.

Dat is totaal iets anders. Jouw hond is niet ontoerekeningsvatbaar. Je weet dat ze het doet, je weet waarom ze het doet en je kan er iets aan doen.

TS weet niet waarom deze kat het doet en ze kan er naar alle waarschijnlijkheid niks aan doen. Hoe sneu het ook is.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:44

Leffroi schreef:
xPabloBokt schreef:

Dat is totaal iets anders. Jouw hond is niet ontoerekeningsvatbaar. Je weet dat ze het doet, je weet waarom ze het doet en je kan er iets aan doen.

TS weet niet waarom deze kat het doet en ze kan er naar alle waarschijnlijkheid niks aan doen. Hoe sneu het ook is.

Furrow had het ook over de braafste huiskatten, vandaar mijn voorbeeld, ter ondersteuning van wat zij constateerde. Ik ben het dit gehele topic al eens met het laten inslapen van de kat. Ben een onwijs grote dierenvriend maar ik zou persoonlijk zelf ook veel te bang zijn dat de agressiviteit niet iets eenmaligs is.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 30-03-15 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt