Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
antje_vip schreef:Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.
Sterkte voor je zusje! Die is flink toegetakeld zo te lezen.
antje_vip schreef:Nee de oplossing om haar de dood in te jagen is veel beterWeet je hoeveel mensen er dan een kogel door de kop zouden moeten krijgen?
antje_vip schreef:Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.
Eindresultaat daarvan was: 1 van de katten was dusdanig toegetakeld dat deze moest worden ingeslapen en 1 van de kids was ook aardig gegrepen door de hond.UhNee schreef:antje_vip schreef:Nee de oplossing om haar de dood in te jagen is veel beterWeet je hoeveel mensen er dan een kogel door de kop zouden moeten krijgen?
Je kan geen mensen met dieren vergelijken, jezus. Die kat heeft een enorme schade aangericht. Mocht er een tumor zijn, heeft het beest er ook ontzettend veel last van.
Leffroi schreef:antje_vip schreef:Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.
Waarom vind je inslapen te ver gaan? Ik snap dat alle dieren een kans moeten krijgen. Maar waarom zou je een, imo ontoerekeningsvatbare kat een ander toevertrouwen? De kat heeft laten zien dat er iets mis is. Met een foto zou je eventueel een tumor kunnen zien, maar als die te klein is om op de foto te verschijnen ben je nog nergens (om een diagnose te stellen).
Waarom altijd maar alle dieren willen redden, als er duidelijk iets (heel erg) mis is? Ik snap best dat er een hele emotionele kan aan zit en ook ik zou die keuze niet makkelijk maken, maar het houdt ergens op.
antje_vip schreef:UhNee schreef:
Nee de oplossing om haar de dood in te jagen is veel beterWeet je hoeveel mensen er dan een kogel door de kop zouden moeten krijgen?
Je kan geen mensen met dieren vergelijken, jezus. Die kat heeft een enorme schade aangericht. Mocht er een tumor zijn, heeft het beest er ook ontzettend veel last van.
Jezus, er staat toch bij "mocht er na onderzoek niks uit komen"
Karlijnxxx schreef:We hebben het nu niet over een kat die een keer heeft aangevallen en zich nu weer keurig gedraagt. Nee, deze kat gedraagt zich op het moment nog steeds zo bij de dierenarts.
xPabloBokt schreef:Tsja Furrow, mijn hond is ook een schatje, doet nooit geen vlieg kwaad en zit zelfs tegen te onderdanig aan soms, maar als die bij de dierenarts komt is ze gewoon zo bang dat ze een muilkorf om moet omdat ze anders tot bloedens toe kan bijten, gewoon puur van de stress. Heeft ze opgelopen door dramatische complicaties nadat haar baarmoeder volledig verwijderd is (onderhuidse hechtingen waren stukgesprongen terwijl ze thuis in de bench zat). Voor de rest doet ze nooit wat en is het op haar tijd het grootste knuffelbeest dat er is. Bij de dierenarts veranderen heel veel dieren in iets wat je eigenlijk niet kent. Zal wel de combinatie van de geur zijn die daar hangt en gewoon het gevoel wat zo'n plek een dier geeft.
Leffroi schreef:xPabloBokt schreef:Tsja Furrow, mijn hond is ook een schatje, doet nooit geen vlieg kwaad en zit zelfs tegen te onderdanig aan soms, maar als die bij de dierenarts komt is ze gewoon zo bang dat ze een muilkorf om moet omdat ze anders tot bloedens toe kan bijten, gewoon puur van de stress. Heeft ze opgelopen door dramatische complicaties nadat haar baarmoeder volledig verwijderd is (onderhuidse hechtingen waren stukgesprongen terwijl ze thuis in de bench zat). Voor de rest doet ze nooit wat en is het op haar tijd het grootste knuffelbeest dat er is. Bij de dierenarts veranderen heel veel dieren in iets wat je eigenlijk niet kent. Zal wel de combinatie van de geur zijn die daar hangt en gewoon het gevoel wat zo'n plek een dier geeft.
Dat is totaal iets anders. Jouw hond is niet ontoerekeningsvatbaar. Je weet dat ze het doet, je weet waarom ze het doet en je kan er iets aan doen.
TS weet niet waarom deze kat het doet en ze kan er naar alle waarschijnlijkheid niks aan doen. Hoe sneu het ook is.