Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eoweyn_x schreef:Nee hoor, helemaal niet. Maar moet toch zeggen dat ik een beetje m'n twijfels krijg. TS vraagt om tips, die krijgt ze, ook van mij, hele goede tips, maar nergens wordt op ingegaan, alleen die oh zo schattige babykonijnen foto's. Snappen jullie dit ook?
Viel me gewoon op dat er weinig mee gedaan werd en er veel werd gezegd "ze zijn zo groot" Ja, so what?
Trouwens TS, als je niet wilde dat je andere voedsters een nestje kregen had je ze ook kunnen laten castreren. Maar dat heb ik eerder niet vermeld omdat mijn tips eigenlijk in het niet geslagen werden. Jammer.
En nee, ik vind ze niet echt veel schattiger en liever dan de volwassen konijnen die ik rond heb lopen. Er zijn al zoveel konijnen en jonkies raken me niet echt nee. Maarja, dat heb ik ook bij pups en kittens, etc etc.
Eoweyn_x schreef:Dat heb ik allemaal gelezen en ik heb ook meerdere, goede bruikbare tips gegeven, maar helaas las ik niets van goh bedankt of wat dan ook. Heb verwezen naar een forum waar men veel ervaring heeft met deze dingen maar heb geen topic gezien.. Vandaar mijn twijfels, terecht, vind ik.
Ik heb het over castreren nádat ze erachter was gekomen dat haar ram niet gecastreerd was. (Heel erg naar trouwens, maar controleer je de hechtingen dan niet enzo? Moest je geen pijnstilling geven? Heb je niet gevraagd; goh, hoe is het gegaan? Gezien de ram al wat zieker was?)
Dan kun je je voedsters laten helpen, en de evt vruchtjes worden dan direct weggehaald. Abortus eigenlijk, tja, erg hard, maar als TS straks van haar jongen af wil is het nog afwachten, weet je hoeveel konijnen er zijn? Hoeveel er in opvangen zitten en hoe slecht zij aan een thuis komen?
Tja, mijn 3 rammen zijn geholpen. Waarom ik mijn 3 voedsters ook heb laten helpen? Vergrote kans op baarmoedertumoren en problemen, hormonen, en ze kunnen geen nesten meer krijgen. Als TS dit ook zou doen hoeft ze nooit meer bang te zijn voor ongewenste nesten
En zoveel duurder is het niet, als je maar een goede dierenarts zoekt. Ik ben voor twee voedsters 175 euro kwijt geweest, voor de derde 99 euro. Als je met meerdere komt krijg je nog korting ook. Dieren zijn nu eenmaal duur
Eoweyn_x schreef:Maar dan controléér je de hechtingen toch?? Tenminste, dat deed ik wel...
Dan is het een rare dierenarts, zeggen dat de operatie goed gegaan is en weet ik het wat nog meer, en dan ineens heeft ie het niet vermeld... Erg vreemd
Succes verder.
edit; 3 x
Eoweyn_x schreef:Dat snap ik allemaal, maar als jij vraagt goh hoe is de operatie gegaan, geen complicaties, hoeveel pijnstilling moet ik geven, zoiets, en de dierenarts legt jou uit hoe en wat en zegt vervolgens dat hij niet gecastreerd is, snap je dat dat erg raar overkomt? Dat ik dan mijn twijfels krijg?
Rebecca schreef:Ik kreeg nooit pijnstilling van de DA , en die zijn echt ballloos
Eoweyn_x schreef:Ik vroeg het me gewoon af, moet iedereen dan gewoon doodleuk ah wat lief en och wat schattig zeggen en mogen dingen niet gevraagd worden? Nou, sorry hoor.
Ik had gewoon mijn twijfels wat ik wilde nachecken, wist niet dat dat zo'n drama was, vragen stellen.
elenaMM77 schreef:heb niet het hele topic doorgespit dus weet niet of ik iets herhaal..
ik vind het persoonlijk slordig van de DA, dat zeker..
Maar ik neem aan dat je als eigenaar toch ook niet klakkeloos een rekening betaald?
Rekening wordt na een operatie opgesteld.. Dus tenzij de DA echt helemaal een kluns is en de castratie in rekening heeft gebracht die hij niet heeft uitgevoerd, heeft TS toch een rekening ontvangen waarop een castratie miste?
Juist datgeen waar opdracht voor gegeven was, wordt dan niet in rekening gebracht.
-------------
verder dan dat fijn dat het goed gaat met het huidige nestje konijnen en hopelijk groeien ze op tot fijne knuffels. Het zijn wel cuties om te zien