Huh gezinsuitbreiding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: Huh gezinsuitbreiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:17

Nogmaals, nee hoor, ik benoem alleen even iets wat ik jammer vind :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 19:17

Eoweyn_x schreef:
Nee hoor, helemaal niet. Maar moet toch zeggen dat ik een beetje m'n twijfels krijg. TS vraagt om tips, die krijgt ze, ook van mij, hele goede tips, maar nergens wordt op ingegaan, alleen die oh zo schattige babykonijnen foto's. Snappen jullie dit ook?
Viel me gewoon op dat er weinig mee gedaan werd en er veel werd gezegd "ze zijn zo groot" Ja, so what?
Trouwens TS, als je niet wilde dat je andere voedsters een nestje kregen had je ze ook kunnen laten castreren. Maar dat heb ik eerder niet vermeld omdat mijn tips eigenlijk in het niet geslagen werden. Jammer.

En nee, ik vind ze niet echt veel schattiger en liever dan de volwassen konijnen die ik rond heb lopen. Er zijn al zoveel konijnen en jonkies raken me niet echt nee. Maarja, dat heb ik ook bij pups en kittens, etc etc.

En bedankt maar weer.
Iedereen zou gecastreerd worden maar kon nog niet ivm leeftijd.
Hoe dit gebeurd is is al uitgebreid vermeld.
verder doe ik wel reageren op tips en dank ik ervoor net als bijv. van een kist dadelijk in het hok plaatsen voor moeder konijn.
daar ben ik alleen maar dankbaar voor.
Vind heel ongepast hoe je reageert.

Eoweyn_x schreef:
Dat heb ik allemaal gelezen en ik heb ook meerdere, goede bruikbare tips gegeven, maar helaas las ik niets van goh bedankt of wat dan ook. Heb verwezen naar een forum waar men veel ervaring heeft met deze dingen maar heb geen topic gezien.. Vandaar mijn twijfels, terecht, vind ik.

Ik heb het over castreren nádat ze erachter was gekomen dat haar ram niet gecastreerd was. (Heel erg naar trouwens, maar controleer je de hechtingen dan niet enzo? Moest je geen pijnstilling geven? Heb je niet gevraagd; goh, hoe is het gegaan? Gezien de ram al wat zieker was?)
Dan kun je je voedsters laten helpen, en de evt vruchtjes worden dan direct weggehaald. Abortus eigenlijk, tja, erg hard, maar als TS straks van haar jongen af wil is het nog afwachten, weet je hoeveel konijnen er zijn? Hoeveel er in opvangen zitten en hoe slecht zij aan een thuis komen?

Tja, mijn 3 rammen zijn geholpen. Waarom ik mijn 3 voedsters ook heb laten helpen? Vergrote kans op baarmoedertumoren en problemen, hormonen, en ze kunnen geen nesten meer krijgen. Als TS dit ook zou doen hoeft ze nooit meer bang te zijn voor ongewenste nesten

En zoveel duurder is het niet, als je maar een goede dierenarts zoekt. Ik ben voor twee voedsters 175 euro kwijt geweest, voor de derde 99 euro. Als je met meerdere komt krijg je nog korting ook. Dieren zijn nu eenmaal duur

Nogmaals omdat het lezen je niet goed vergaat ja ik heb gevraagd of de operaties goed zijn vergaan en ja hij kreeg pijnstillers enz. vanwege de operatie.
Ik heb alles in overleg met de da gedaan.
En ja ook alle voeders wou ik laten helpen nog maar ivm de leeftijd nog niet gedaan.

@ barrymuis wat leuk jouw konijnen fam. :D

En ik weet zeker dat barrymuis grote en kleine konijnen leuk vind.
Alleen de tijd van het klein zijn komt inderdaad niet meer terug en gaat zooo snel.

Super oa van iderdereen met de tip over een kist in het hok word gedaan!

O en eoweyn het NU laten helpen van de voeders en het laten aborteren heb ik bewust voor gekozen om niet te doen omdat ik als ze al jongen krijgen ik niet weet hoever ze zijn.
En dat gaat mij te ver.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-15 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de EDIT knop gebruiken

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:33

Eoweyn_x schreef:
Nogmaals, nee hoor, ik benoem alleen even iets wat ik jammer vind :)

26 keer :+

Je doet het hartstikke goed ts! Je neemt de verantwoording die je moet nemen :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:42

Maar dan controléér je de hechtingen toch?? Tenminste, dat deed ik wel...

Dan is het een rare dierenarts, zeggen dat de operatie goed gegaan is en weet ik het wat nog meer, en dan ineens heeft ie het niet vermeld... Erg vreemd

Succes verder.

edit; 3 x :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 19:53

Eoweyn_x schreef:
Maar dan controléér je de hechtingen toch?? Tenminste, dat deed ik wel...

Dan is het een rare dierenarts, zeggen dat de operatie goed gegaan is en weet ik het wat nog meer, en dan ineens heeft ie het niet vermeld... Erg vreemd

Succes verder.

edit; 3 x :)

Nogmaals het konijnen was heel erg opengehaald.
Hij had zelfs vel te kort en is opengeknapt en moest geniet worden.
Ook was het heel eng of hij de operatie enz zou overleven.
Hij was zeer jong en wat vermagerd en energie had hij ook minder.
En ja het is erg balen dat het niet vermeld is dat er toch voor gekozen is om nog niet te castreren.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:58

Dat snap ik allemaal, maar als jij vraagt goh hoe is de operatie gegaan, geen complicaties, hoeveel pijnstilling moet ik geven, zoiets, en de dierenarts legt jou uit hoe en wat en zegt vervolgens dat hij niet gecastreerd is, snap je dat dat erg raar overkomt? Dat ik dan mijn twijfels krijg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:59

Ik kreeg nooit pijnstilling van de DA , en die zijn echt ballloos

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:01

Ik wel, vandaar mijn vraag. Bij alle 6 trouwens

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 20:15

Eoweyn_x schreef:
Dat snap ik allemaal, maar als jij vraagt goh hoe is de operatie gegaan, geen complicaties, hoeveel pijnstilling moet ik geven, zoiets, en de dierenarts legt jou uit hoe en wat en zegt vervolgens dat hij niet gecastreerd is, snap je dat dat erg raar overkomt? Dat ik dan mijn twijfels krijg?

Maar mij is dus gezegt dat alles goed is verlopen alleen had ze mij vergeten te zeggen dat ze hem toch niet gecastreerd had.

Rebecca schreef:
Ik kreeg nooit pijnstilling van de DA , en die zijn echt ballloos

Wij hebben na de castratie ook pijnstillers gekregen voor de twee rammen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-15 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:20

Ik kreeg ook geen pijnstillers, mijn rammen zijn trouwens ook niet gehecht..
Heb nog 1x gekeken na een week of alles er rustig uit zag..

Verder vind ik dat TS erg haar best doet, ze probeert de beestjes toch te bieden wat ze nodig hebben.
En hoezo te veel konijnen? Ze houd ze toch zelf....

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:24

nouja, zal wel aan mij liggen dan dat ik dat raar vind. Je krijgt het er bij mij gewoon niet in dat je dat als dierenarts zó ontzettend slordig kan vergeten.

Dat doet ze ook zeker, dat hoor je mij ook nergens anders zeggen toch?
En dat is wat nu gezegd word. Als TS straks met 20 konijnen zit is het misschien wel een ander verhaal.

Bovendien hadden die plekjes ook opgevuld kunnen worden door een opvangkonijn, niet waar? Maar goed, dat is niet TS d'r schuld, dat is hoe ik het bekijk en als het dus echt zo is dat de DA dit zo slordig heeft gedaan zijn die verwijten richting hem/haar.

Over teveel konijn, bekijk de gemiddelde opvanglijst even en kijk maar eens hoeveel konijnen er op een thuis wachten:
http://www.bunnybunch.nl/informatie/kon ... iel-lijst/

Dan snap je ook waarom ik zo tegen nestjes ben, sowieso tegen jonge dieren. De asiels en opvangen zitten zo ontzettend vol

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:45

Ik weet wat er in opvangen zit, heb er namelijk zelf ook 2 weg.
Maar om nou TS er mee aan te vallen dat de DA slordig is geweest, dat weten we inmiddels wel.
Daar waren we het een aantal pagina's terug al over eens.

Kan me namelijk prima voorstellen dat als TS vraagt of alles (operatie) goed is gegaan en ze krijgt als antwoord ja, dat ze er van uit gaat dat alles ook goed gegaan is, dus ook de castratie.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:57

hechtingen voor de castratie van een nijntje? Gebeurt dit zo?
mijn kater is onlangs gecastreerd in mijn bijzijn, 5minuten de DA geassisteerd en geen hechtingen hoor, buiten dat hij 1 dag misselijk was van de verdoving en dat zijn haar van de balletjes was, was daar eigenlijk niks meer aan te zien. Hij heeft precies nog twee balletjes allez zakjes :') met een knoopje erin dat wel :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:02

De een hecht wel, de ander niet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:03

Bij die van mij werd wel gehecht, maar hij had ze er voordat we hem opgehaald hadden al uitgetrokken, toen is het gelijmd. Maar geen pijnstilling meegekregen (of dwangvoer, wel te horen gekregen dat als hij niet binnen 12 uur at, ik dwangvoer moest komen halen. Hij had daar al wel gegeten).

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:19

Mijn rammen waren beide niet gehecht.
Hoe gaat het met het konijn dat niet wilde eten?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:55

Sjonge Eoweyn_x is dat hele drama over castreren en de dierenarts en wat ze had moeten doen nu nog niet voldoende uitgekauwd?
Inmiddels is het eerste nest overleden en een tweede gelukkig gezond enkele dagen oud, 9 pagina's verder en jij begint er doodleuk weer over?
Wat ts doet met tips moet ze zelf weten en een aantal tips heeft ze goed gebruikt. Wat gebeurd is is gebeurd, ze heeft nu een mooi nest jongen, mag ze daar alsjeblieft van genieten?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:00

Ik vroeg het me gewoon af, moet iedereen dan gewoon doodleuk ah wat lief en och wat schattig zeggen en mogen dingen niet gevraagd worden? Nou, sorry hoor.

Ik had gewoon mijn twijfels wat ik wilde nachecken, wist niet dat dat zo'n drama was, vragen stellen.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:01

Eoweyn_x schreef:
Ik vroeg het me gewoon af, moet iedereen dan gewoon doodleuk ah wat lief en och wat schattig zeggen en mogen dingen niet gevraagd worden? Nou, sorry hoor.

Ik had gewoon mijn twijfels wat ik wilde nachecken, wist niet dat dat zo'n drama was, vragen stellen.

Vragen stellen is geen drama nee, mits het niet al 10 x was gevraagd en beantwoord in het topic! En erover doorzagen schiet ook niet op, daar wordt niemand vrolijk van.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:02

Heb je de eerste 4 pagina's niet gelezen? Als je het wel had gedaan had je je antwoord allang gehad.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:06

Ja hoor, heb ook op de eerste pagina's al gereageerd

Ik vond het gewoon iets raars hebben, dat kan toch, dat je daar na een paar pagina's/dagen/whatever achterkomt?

Maar so be it, veel succes drmee, hoop dat de andere voedsters niet dragend zijn

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:08

Mja volgens mij vinden de meesten die gereageerd hebben het wel iets vreemds hebben :+

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 01:52

xoranlover schreef:
Mijn rammen waren beide niet gehecht.
Hoe gaat het met het konijn dat niet wilde eten?

Dat gaat super.
Ik geef al een paar dagen geen dwangvoer meer.
Hij is mooi levendig.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 01:58

heb niet het hele topic doorgespit dus weet niet of ik iets herhaal..

ik vind het persoonlijk slordig van de DA, dat zeker..

Maar ik neem aan dat je als eigenaar toch ook niet klakkeloos een rekening betaald?

Rekening wordt na een operatie opgesteld.. Dus tenzij de DA echt helemaal een kluns is en de castratie in rekening heeft gebracht die hij niet heeft uitgevoerd, heeft TS toch een rekening ontvangen waarop een castratie miste?

Juist datgeen waar opdracht voor gegeven was, wordt dan niet in rekening gebracht.
-------------

verder dan dat fijn dat het goed gaat met het huidige nestje konijnen en hopelijk groeien ze op tot fijne knuffels. Het zijn wel cuties om te zien :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 02:01

Enne wij en onze kennissen vinden het allemaal vreemd en slordig.
Maar dit is hoe het gebeurd is kan er niets anders van maken.
De desbetreffende arts heeft zelfs na de tijd ook niet correct en passend gereageerd.
Wij zijn er zeker niet te spreken over en het heeft zeker voor dierenleed gezorgd.
We hadden dit ook niet verwacht en dus gepland dus moesten zo snel mogelijk info inwinnen maar het leed was al geschiet.
Dit nest maakt een goede kans.
We zijn ook erg blij met alle tips maar soms vergeet ik per ongeluk om op iemand te reageren.

elenaMM77 schreef:
heb niet het hele topic doorgespit dus weet niet of ik iets herhaal..

ik vind het persoonlijk slordig van de DA, dat zeker..

Maar ik neem aan dat je als eigenaar toch ook niet klakkeloos een rekening betaald?

Rekening wordt na een operatie opgesteld.. Dus tenzij de DA echt helemaal een kluns is en de castratie in rekening heeft gebracht die hij niet heeft uitgevoerd, heeft TS toch een rekening ontvangen waarop een castratie miste?

Juist datgeen waar opdracht voor gegeven was, wordt dan niet in rekening gebracht.
-------------

verder dan dat fijn dat het goed gaat met het huidige nestje konijnen en hopelijk groeien ze op tot fijne knuffels. Het zijn wel cuties om te zien :D

En ook dit heb ik al zo uitgebreid behandeld dat ik het hierbij laat.

We zullen er alles aan doen om het zo goed mogelijk te doen.

Ik vind het wel leuk om te lezen hoe de ervaringen van anderen zijn.
En altijd handig om te lezen de tips van de ervaren fokkers.

En foto's zijn altijd leuk ha ha.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-15 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt