Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over het voeren van een pup![]()
Ik wil mijn pup vers vlees voeren, zoals al mijn honden krijgen. Geen Barf, maar KVV.
Maar moet de pup eerst op speciale puppy variant en tot welke leeftijd doe je dat?
Lotgering geeft bijvoorbeeld aan dat je vanaf 8 weken over kan gaan op "normale" vers vlees voeding (wat de volwassen hond ook krijgt dus), maar op andere sites wordt geadviseerd om zelfs tot de leeftijd van een jaar puppy voer te geven.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen?
Ook de hoeveelheid om mee te beginnen denk ik nog over na. Natuurlijk voer je op zicht van je hond, maar daarvoor moet je hem wel eerst een beetje leren kennen... dus waar start je mee?
Bedankt vast,
Mizora schreef:Smuldier en lotgering zou ik sowieso niet als hoofdvoer gebruiken om een pup op op te laten groeien. Dan zou ik altijd gaan voor carnibest of darf. Ik weet wat de boer krijgt aan kgprijs voor zijn vee en ik geloof niet dat je tegen die prijs een acceptabele kwaliteit hondenvoer kan maken. Bij smuldier heb ik al ervaren dat het inderdaad niet altijd gaat en van lotgering heb ik eerste hand verhalen gehoord dat het bij hen blijkbaar ook niet altijd lukt. Dat lijkt me geen goede basis voor een jonge hond.