wat voor dier op kleine kamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:15

unihorses schreef:
Celiien schreef:
Ik krijg het idee dat straks een foto komt met pluche konijnen en het een grote grap is :')

verklikker :( :') sorry mensen, laatste pagina's ben ik t allemaal steeds minder serieus gaan nemen :') natuurlijk ga ik ze niet opeten en ik dump ze ook niet ergens.

Nam je het maar serieus. Dan zou je geen konijnen nemen ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:41

Ik vind het vooral teleurstellend dat TS het welzijn van haar konijntjes niet zo belangrijk lijkt te vinden.
Dat had ik niet verwacht na reacties en tips van haar in andere topics, die altijd wel goed doordacht over kwamen. Jammer.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-06-15 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyDarling

Re: wat voor dier op kleine kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:01

Wat jammer.. Ik heb ook jarenlang konijnen gehouden(buiten!) en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt er nu twee op mijn kamer te nemen. En ik woon op 22 m2. Ik heb uiteindelijk zelfs geen hamster genomen omdat ik geen grote kooi op een ideale plek kon neerzetten(uit zonlicht enzo).
Ik hoop echt dat je je bedenkt en een hamster of een ander klein solidair diertje neemt. Waarschijnlijk ben je snel klaar met schoonmaken elke dag en de troep die daarbij komt kijken.. Als je zo graag iets met konijnen doet ga je toch in een dierenwinkel of op een kinderboerderij werken.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:18

Sneu dat ze in zo'n klein bakje moeten leven.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:28

Nou moet ik zeggen dat ik even in je profiel gespiekt heb en eigenlijk niet verbaasd ben over je onvolwassen reactie hier. Je hele profiel straalt uit 'oh kijk iedereen heeft iets tegen me, maar kijk hoe ik me daar niets van aantrek en gewoon lekker doe wat ik wil' nou, dat moet je met die konijntjes ook maar doen Dan, maar als je het toch niet serieus neemt, waarom vraag je Dan Om advies in de eerste plaats?
ik vind t sneu voor die konijntjes, en heel, heel erg onvolwassen van je. Maarja, je hebt al gezegd dat je het toch gaat doen, dus wat doen we hier nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:46

TS, zou je deze vraag voor mij willen beantwoorden: Waarom wil je konijnen in een te klein hok op een warme kleine kamer huisvesten?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:55

Danique schreef:
TS, zou je deze vraag voor mij willen beantwoorden: Waarom wil je konijnen in een te klein hok op een warme kleine kamer huisvesten?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 18:36

WinSel schreef:
Danique schreef:

ik wil de konijnen daar huisvesten omdat dat de beste mogelijkheid is die ik aan die beestjes kan geven wat misschien niet optimaal is maar waarvan ik met 75 procent zekerheid kan zeggen dat het beter is dan wanneer de konijnen naar een ander huis gaan waar ze waarschijnlijk met een klein hokje impulsief worden gekocht voor een klein kind wat het doodknuffelt en er vervolgens waarschijnlijk niet meer naar om kijkt. een schuw konijn ben ik zeker niet bang voor, ze zijn nu al dagelijks in handen en ik zal ze ook regelmatig in handen hebben ( wegen etc. om al te beginnen ) en als ze iets minder tam zijn tja ik hou wel van een uitdaging. in mijn beleving is de kamer groot. groter dan wat ik gewend ben. warm wordt t zeker niet. in mijn oude kamer ? ja, daar werd t broeiend en heb toen ook besloten geen dier te nemen maar in deze kamer blijft de temperatuur stabiel. Mocht het te warm blijken zal ik een koelsteen aanschaffen voor ze. en waarom ik een dier ( is dus konijn geworden ) wil? gewoon, gezelschap om meer te doen hebben dan jong oranje, werk, paarden en veel sporten en dan is dit een betere optie dan een vriend naar mijn mening - die slokt tijd op zo'n konijntje niet -en ik ben iedere dag wel even thuis om ze te verzorgen. En die beestjes stellen lekker helemaal geen eisen aan mij behalve dat ze eten krijgen en een beetje liefde.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:40

het is nog steeds egoïstisch.... je zegt nu wel dat ze anders in een klein hokje terecht zouden komen bij andere mensen, maar kan jij in de toekomst kijken? misschien komen ze wel in een klein hokje met een tuin van 50m2 waar ze lekker kunnen rennen met kinderen die er graag bij liggen en noem maar op...

Je moet vooral doen wat je wilt, maar ik ga ook geen hond nemen in mijn appartement bijv omdat ik het gewoon geen eerlijke situatie vind. Dan heeft hij een tuin en huis, maar ik kan er niet zo veel mee wandelen als eerlijk is tegenover het dier. Hetzelfde geld voor konijnen nemen die op een kleine oppervlakte binnen moeten leven, dat is in mijn ogen gewoon niet eerlijk..

Er zijn genoeg andere dieren die je wel op zo'n oppervlakte kan nemen, waarom nou net een dier dat ruimte nodig heeft?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:43

Je kan niet iets rechts kletsen dat krom is; het argument dat andere dieren het slechter hebben is een non argument puur voor jezelf en je eigen gevoel.

Voor cavia's is de plek geschikter: ik zeg niet dat je geen dier moet nemen, maar 2 grotere konijnen zijn gewoon niet handig voor jou nu.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:48

unihorses schreef:
ik wil de konijnen daar huisvesten omdat dat de beste mogelijkheid is die ik aan die beestjes kan geven wat misschien niet optimaal is maar waarvan ik met 75 procent zekerheid kan zeggen dat het beter is dan wanneer de konijnen naar een ander huis gaan waar ze waarschijnlijk met een klein hokje impulsief worden gekocht voor een klein kind wat het doodknuffelt en er vervolgens waarschijnlijk niet meer naar om kijkt.

1. Wie zegt dat hij naar dergelijke kinderen gaat? Er zijn sinds 2015 strengere eisen gesteld aan het houden van konijnen. En 2, omdat andere konijnen het slechter hebben, mogen die van jou dan maar een iets hogere levenskwaliteit hebben, een matige kwaliteit? Egoïstisch.

een schuw konijn ben ik zeker niet bang voor, ze zijn nu al dagelijks in handen en ik zal ze ook regelmatig in handen hebben ( wegen etc. om al te beginnen ) en als ze iets minder tam zijn tja ik hou wel van een uitdaging. in mijn beleving is de kamer groot. groter dan wat ik gewend ben. warm wordt t zeker niet. in mijn oude kamer ? ja, daar werd t broeiend en heb toen ook besloten geen dier te nemen maar in deze kamer blijft de temperatuur stabiel.

In de OP zeg je dat het rond de 23 graden is altijd, stabiel. Hier zetten wij onze verwarming op max 21 graden.. 23 is echt warm. En zoals eerder aangegeven (iets met Oost-Indisch doof?) kunnen konijnen beter tegen koelte dan tegen warmte.

Mocht het te warm blijken zal ik een koelsteen aanschaffen voor ze

Ja, want een koelsteen bereikt echt hetzelfde effect..

. en waarom ik een dier ( is dus konijn geworden ) wil? gewoon, gezelschap om meer te doen hebben dan jong oranje, werk, paarden en veel sporten en dan is dit een betere optie dan een vriend naar mijn mening - die slokt tijd op zo'n konijntje niet -en ik ben iedere dag wel even thuis om ze te verzorgen. En die beestjes stellen lekker helemaal geen eisen aan mij behalve dat ze eten krijgen en een beetje liefde.

Als dat jouw grote reden is, om voor jezelf twee konijnen op te sluiten in een warme, kleine kamer, waar jij ook in leeft, terwijl die konijnen onder matige omstandigheden leven.. TS, zoek nog een hobby oid als je iets wilt hebben voor gezelschap of om meer te doen. Dit zijn echt de slechtste argumenten die ik ooit heb gehoord, om dan maar konijnen in dergelijke situaties te houden. Noem jij jezelf een dierenliefhebber?

Ohja, en je zegt dat in jouw beleving de kamer groot is. Dat zeg je nu. Waarom niet vanaf het begin? Want dit topic heet toch echt 'wat voor dier op kleine kamer', en niet 'wat voor dier op ruime kamer'.
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 23-06-15 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:54

Citaat:
dan is dit een betere optie dan een vriend naar mijn mening - die slokt tijd op zo'n konijntje niet -en ik ben iedere dag wel even thuis om ze te verzorgen. En die beestjes stellen lekker helemaal geen eisen aan mij behalve dat ze eten krijgen en een beetje liefde.

Dit vind ik een beetje rare zinnen,hieruit blijkt dat de konijntjes er dus echt komen voor jouw vermaak,voor als je EVEN thuis bent.
Stellen geen eisen en slokken geen tijd op,Waarom begin je er in hemelsnaam mee????? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:57

''Andere dieren hebben het slechter, dus dat die van mij het slecht heeft geeft niets'' is net zo iets als zeggen ''Je mag niet blij zijn want ergens op de wereld is er iemand blijer dan jij''. :n
Helaas TS, mijn respect heb je verloren. Wat ENORM egoistisch van je...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:05

Als je dieren wil die weinig eisen, neem dan geen konijen...
Door drukke periode op school krijgen de mijne nu wat minder aandacht, maar ben dagelijks toch wel wat tijd aan ze kwijt: 2x per dag voeren, regelmatig keutels en viezigheid weghalen (ze besloten dit voorjaar niet meer zindelijk te zijn), wekelijks goed verschonen. En als ik vakantie heb kan ik ze eindelijk meer aandacht geven en misschien wat met ze trainen.

Tegenover mijn gerbils: zit nu in de periode van tam maken, ik besteed daardoor wat extra aandacht dan normaal, maar niet meer dan 20 minuten per dag. Verschonen hoeft maar iedere 1-2 maanden. Zand regelmatig verschonen en water ook (voer hebben ze onbeperkt). Ze kosten veel minder tijd, konijnen veel meer.

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:24

Maar wat nou als het 2 rammen zijn? Dit gaat wel even goed maar niet lang, al helemaal in een kleinere ruimte. Kan je niet beter voor een koppeltje in een opvang zoeken?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:28

Of helemaal niet :D

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:47

Konijnen horen in de frisse lucht te zitten/komen, lekker kunnen rennen, spelen, springen, actief te kunnen zijn. Niet in een hokje op gesloten te zitten, in n kamer waar het veel te warm is. Als ze binnen zitten (wat ook kan, mits vind ik ook buiten komen in n ren ofzo) moet je echt een flink hok hebben, dat hok wat jij hebt gereserveerd is minder dat geschikt. Ze kunnen omhoog en naar beneden dat is t.. Konijnen houden van ravotten en rennen.. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk! :) )

Ik snap niet dat je op een studente kamer twee konijnen wil houden, dat ook nog eens geen dwergen zijn maar gemiddeld tot grote konijnen.

Eerder ook al genoemd, gerbils, zijn super leuk, kunnen wennen aan jou ritme, dus wakker als jij wakker ben en slapen als je weg bent. Super makkelijk te onderhouden en je kunt ze prima voor 2 dagen eten en water geven als je 't weekend bijv naar je ouders gaat.

Ik denk dat ik voor (bijna) iedereen mag zeggen, zo niet dan alleen vanuit mij, ik probeer je niet af te kraken of boos op je over te komen, maar te zorgen dat je keus nog eens over denkt en ook in belang van de beestjes denkt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 21:40

waarom horen gerbels niet in de frisse lucht maar konijnen wel? en ja, ze komen er voor mijn vermaak wat is de andere reden om een dier te nemen? waarom heeft bokt paarden? voor je eigen vermaak dat is zo'n dooddoener... en ik zei eerst klein omdat het klein was maar ik ben verhuist...
Laatst bijgewerkt door unihorses op 23-06-15 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:41

Omdat Gerbils in principe prima in een terrarium/grote kooi hun ding kunnen doen. Zij kunnen daar in rennen, klimmen etc. Die houd je normaal gesproken ook gewoon binnen, zo zijn ze gefokt. Ooit iemand buiten gerbils zien houden? Gerbils komen dus niets tekort als ze binnen in een ruime kooi zitten. Konijnen wel.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-06-15 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:42

unihorses schreef:
waarom horen gerbels niet in de frisse lucht maar konijnen wel?

Gerbils kunne beter binnen blijven. Ze zijn oorspronkelijk gewend aan warme temperaturen (en moeten minstens kamertemperatuur hebben). Zelfs in de zomer moet je ze uit de tocht houden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:44

unihorses schreef:
waarom horen gerbels niet in de frisse lucht maar konijnen wel? en ja, ze komen er voor mijn vermaak wat is de andere reden om een dier te nemen? waarom heeft bokt paarden? voor je eigen vermaak dat is zo'n dooddoener... en ik zei eerst klein omdat het klein was maar ik ben verhuist...

O ts je maakt jezelf zo belachelijk. Je weet dat wij gelijk hebben maar bent te koppig om het toe te geven

Het is en blijft egoïstisch dat je 2 konijnen neemt op een Kamer

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:10

unihorses schreef:

Gerbils zijn woestijndieren en ongeschikt voor het Nederlandse klimaat. In een mooi gerbilarium vermaken ze zich prima. Vragen weinig aandacht en doen het goed in een warme kamer.

Konijnen daarentegen zijn perfect voor het Nederlandse klimaat, maar hebben ook meer eisen en aandacht. Ze doen het beter in kou dan in warmte en dat is overduidelijk. Op jouw kamer kan je prima dieren houden, maar geen konijnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:15

Als ik een paard ook alleen maar in een te krappe ruimte kan houden, neem ik ook geen paard. T is helemaal niet zo moeilijk....

Ja je kan dieren in jouw kamer houden, maar geen konijnen. Gerbils zijn inderdaad ook harstikke leuke dieren en hebben minder ruimte en onderhoud nodig dan de konijnen :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:24

unihorses schreef:
ik wil de konijnen daar huisvesten omdat dat de beste mogelijkheid is die ik aan die beestjes kan geven wat misschien niet optimaal is maar waarvan ik met 75 procent zekerheid kan zeggen dat het beter is dan wanneer de konijnen naar een ander huis gaan waar ze waarschijnlijk met een klein hokje impulsief worden gekocht voor een klein kind wat het doodknuffelt en er vervolgens waarschijnlijk niet meer naar om kijkt. een schuw konijn ben ik zeker niet bang voor, ze zijn nu al dagelijks in handen en ik zal ze ook regelmatig in handen hebben ( wegen etc. om al te beginnen ) en als ze iets minder tam zijn tja ik hou wel van een uitdaging. in mijn beleving is de kamer groot. groter dan wat ik gewend ben. warm wordt t zeker niet. in mijn oude kamer ? ja, daar werd t broeiend en heb toen ook besloten geen dier te nemen maar in deze kamer blijft de temperatuur stabiel. Mocht het te warm blijken zal ik een koelsteen aanschaffen voor ze. en waarom ik een dier ( is dus konijn geworden ) wil? gewoon, gezelschap om meer te doen hebben dan jong oranje, werk, paarden en veel sporten en dan is dit een betere optie dan een vriend naar mijn mening - die slokt tijd op zo'n konijntje niet -en ik ben iedere dag wel even thuis om ze te verzorgen. En die beestjes stellen lekker helemaal geen eisen aan mij behalve dat ze eten krijgen en een beetje liefde.

Konijnen stellen wel flink wat eisen hoor, vergis je niet ;) Ze hebben echt veel ruimte nodig en kunnen beter tegen kou dan tegen warmte. Hier zitten ze gewoon buiten met -25 graden en zehebben nergens last van. Is het zomer, dan liggen ze goed in de schaduw en is het al snel koeler dan in de zon maar dan zijn ze echt niets waard hoor. Ik zie dat ze dan echt last hebben van de warmte. Laat staan dat ze dan ook nog eens binnen zitten ;( daar worden ze niet blij van.

Ik heb hier konijnen die echt wel eisen stellen. In een ver verleden had ik twee konijnen. Die maakte de tuin kapot, dus ze mochten niet meer los lopen. Ze moesten even 3 dagen in een buitenhok zitten (zo'n kleintje dus, geen ren) tot de grote ren helemaal gebouwd was. Nou, wat een drama was dat. Eentje was zich al kaal aan het plukken en de ander was stik chagrijnig. Daarna heb ik nog één konijn gehad wat heel chagrijnig werd als ze niet elke dag in een afgezet stuk kon rond lopen. Dan ben ik wel blij dat ik hier de ruimte heb want ze hebben het echt nodig.

Je zegt ook dat je liever hebt dat je konijnen bij jou dan niet klein/niet groot zitten dan ergens anders terecht komen. Dit is iets wat je gewon niet kan voorkomen. Dan zou je alle konijnen moeten kopen die er zijn en dat kan simpelweg niet. Ik weet dat ik ook een hoop dieren een beter leven kan geven, maar het heeft echt geen zin om zo veel dieren te nemen... Dat mag dan ook geen reden zijn om voor een dier te kiezen. Je moet er echt alleen voor kiezen als je de mogelijkheid hebt alles te kunnen geven wat een dier nodig heeft. Je draagt deze gedachte aan om het voor jezelf goed te praten en voor jezelf te kunnen verantwoorden. Diep van binnen denk ik dat je ook wel weet dat dit niet klopt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 20:13

Afbeelding
alles is er klaar voor, ze komen straks als het wat koeler is :)