unihorses schreef:ik wil de konijnen daar huisvesten omdat dat de beste mogelijkheid is die ik aan die beestjes kan geven wat misschien niet optimaal is maar waarvan ik met 75 procent zekerheid kan zeggen dat het beter is dan wanneer de konijnen naar een ander huis gaan waar ze waarschijnlijk met een klein hokje impulsief worden gekocht voor een klein kind wat het doodknuffelt en er vervolgens waarschijnlijk niet meer naar om kijkt.
1. Wie zegt dat hij naar dergelijke kinderen gaat? Er zijn sinds 2015 strengere eisen gesteld aan het houden van konijnen. En 2, omdat andere konijnen het slechter hebben, mogen die van jou dan maar een iets hogere levenskwaliteit hebben, een matige kwaliteit? Egoïstisch.
een schuw konijn ben ik zeker niet bang voor, ze zijn nu al dagelijks in handen en ik zal ze ook regelmatig in handen hebben ( wegen etc. om al te beginnen ) en als ze iets minder tam zijn tja ik hou wel van een uitdaging. in mijn beleving is de kamer groot. groter dan wat ik gewend ben. warm wordt t zeker niet. in mijn oude kamer ? ja, daar werd t broeiend en heb toen ook besloten geen dier te nemen maar in deze kamer blijft de temperatuur stabiel.
In de OP zeg je dat het rond de 23 graden is altijd, stabiel. Hier zetten wij onze verwarming op max 21 graden.. 23 is echt warm. En zoals eerder aangegeven (iets met Oost-Indisch doof?) kunnen konijnen beter tegen koelte dan tegen warmte.
Mocht het te warm blijken zal ik een koelsteen aanschaffen voor ze
Ja, want een koelsteen bereikt echt hetzelfde effect..
. en waarom ik een dier ( is dus konijn geworden ) wil? gewoon, gezelschap om meer te doen hebben dan jong oranje, werk, paarden en veel sporten en dan is dit een betere optie dan een vriend naar mijn mening - die slokt tijd op zo'n konijntje niet -en ik ben iedere dag wel even thuis om ze te verzorgen. En die beestjes stellen lekker helemaal geen eisen aan mij behalve dat ze eten krijgen en een beetje liefde.
Als dat jouw grote reden is, om voor jezelf twee konijnen op te sluiten in een warme, kleine kamer, waar jij ook in leeft, terwijl die konijnen onder matige omstandigheden leven.. TS, zoek nog een hobby oid als je iets wilt hebben voor gezelschap of om meer te doen. Dit zijn echt de slechtste argumenten die ik ooit heb gehoord, om dan maar konijnen in dergelijke situaties te houden. Noem jij jezelf een dierenliefhebber?
Ohja, en je zegt dat in jouw beleving de kamer groot is. Dat zeg je nu. Waarom niet vanaf het begin? Want dit topic heet toch echt 'wat voor dier op kleine kamer', en niet 'wat voor dier op ruime kamer'.
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 23-06-15 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt