Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:02

Ja daag. Als het restaurant het goed vind, heb jij net zo veel recht als een ander om gezellig een eetcafétje op te zoeken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:05

Dat is hier het hele punt Shiloh, de meerderheid hier snapt niet dat het zo belangrijk is om je hond overal bij te hebben. Ik snap er zelf ook helemaal geen ene biet van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:11

Shiloh schreef:
Ja daag. Als het restaurant het goed vind, heb jij net zo veel recht als een ander om gezellig een eetcafétje op te zoeken.

:j zonder harige 4 voeter :D

Of het nou de kat is, hond of van mij part vogel (bij onze snackbar hadden die mensen daar een vogel inde kooi staan, jasses... Lekker al dat stof over mijn eten :') ) ik word er niet happy van. Nu ben ik er ook heel erg allergisch voor dus het kan voor mij nare gevolgen hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:27

Dan pak je toch een terrasje of kiest een restaurant uit waarvan je weet dat honden welkom zijn? En dan nog hoort de hond niet voor overlast te zorgen, doet hij dat wel dan is de mcdrive idd een oplossing..
Maar goed, als ik zoals nu niet buiten kan zitten na een wandeling dan haal ik of wat op, of ik eet thuis.. Een ander hoeft geen last van mij en mijn honden te hebben dus ik vind het geen probleem om in de auto even te eten.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:40

Ik vind wel dat er veel mensen zeggen "Niet iedereen houdt van honden", what about de mensen die dat wel doen? Volgens mij moeten mensen in elke openbare gelegenheid rekening houden met elkaar. Dat geldt dus voor de mensen met hond, maar ook voor die zonder!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:50

dees_daan schreef:
Dan pak je toch een terrasje of kiest een restaurant uit waarvan je weet dat honden welkom zijn? En dan nog hoort de hond niet voor overlast te zorgen, doet hij dat wel dan is de mcdrive idd een oplossing..
Maar goed, als ik zoals nu niet buiten kan zitten na een wandeling dan haal ik of wat op, of ik eet thuis.. Een ander hoeft geen last van mij en mijn honden te hebben dus ik vind het geen probleem om in de auto even te eten.

Dat je amper moet merken dat de hond er uberhaubt bij is lijkt me logisch. En dat je naar een restaurant/eetcafe gaat (want ik zou dan nooit naar een echt restaurant gaan, hooguit een eetcafe) waar de hond is toegestaan lijkt me ook logisch. Dus dan zijn we het toch met elkaar eens?

Nee, met hond vuurneon. Het restaurant vind het immers goed. De enige die er daadwerkelijk iets over te zeggen heeft is feitelijk het restaurant. Het is zijn tent, hij bepaald de regels. Dus als die het goed vind, is het goed. Zo zijn er ook restaurants waar kinderen niet welkom zijn, was laatst nog in het nieuws. Ouders waren verbolgen, maar die zaak liep als een tierelier.

Het is toch rekening houden met elkaar. Dat gaat echt niet alleen 1 kant op (ik heb last van je dus blijf maar weg), je kunt ook andersom rekening houden en zelf als je er echt last van hebt een restaurant kiezen waar je weet dat het niet is toegestaan.

Jullie snappen niet waarom je hond overal mee naar toe zou nemen, ik snap niet waarom je het niet nou doen als de hond het leuk vind (mits je je best doet de overlast voor een ander te beperken).

Beetje tolerantie naar elkaar kan geen kwaad in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-01-15 13:52, in het totaal 3 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:51

Hond maakt mij ziek :j mijn lichaam tolereert het niet. Staat los van wat ik wel of niet leuk vind :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:53

Edit. Excuus data netwerk foutje. Volledige post staat hieronder.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-01-15 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:55

Ligt aan de grote van de ruimte, waar ze al zijn geweest, waar er nog plek is etc. Hond onder de tafel vind ik helemaal rot, ik zie het niet en ga er dus naast zitten en begin mij steeds zieker te voelen. A hond.

Doe mij een plezier en zorg dan voor een zichtbare hond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:56

Voor kinderen is het ook geen biet aan om 2 uur stil aan tafel te moeten zitten in een restaurant en 9 vd 10x lukt dit dus ook niet en gaan ze irritant lopen doen. Ook die kinderen schijnen perse mee te moeten. Ik kan me serieus niet voorstellen dat je hier als ouders nog plezier in hebt, om zo uit eten te gaan.. Dat er steeds meer kindvrije restaurants en ook hotels komen is immers ook niet voor niets. Net als dat er restaurants zijn waar honden wel worden toegelaten. Zo is er voor iedereen keus :j

En ja, op dit onderwerp kun je kinderen en huisdieren vergelijken ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:56

Je maakt mij niet wijs dat 1 hond in 1 uur onder een tafel stilliggend in een hoekje zoveel allergenen veroorzaakt dat jij er aan de andere kant van het cafe ziek van kan worden. En als het wel zó erg is dan zorg je dat je naar een restaurant gaat waar het níet mag. Dat doe je als je glutenallergie toch ook? Kijken of ze daar wel glutenvrij koken. Als honden eigenaar zorg je dat zo min mogelijk overlast bij andere, maar ik hoef toch ook geen last te hebben van jou allergie?

Kortom. Rekening houden met elkaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:59

Shiloh schreef:
Je maakt mij niet wijs dat 1 hond in 1 uur onder een tafel stilliggend in een hoekje zoveel allergenen veroorzaakt dat jij er aan de andere kant van het cafe ziek van kan worden. En als het wel zó erg is dan zorg je dat je naar een restaurant gaat waar het níet mag. Dat doe je als je glutenallergie toch ook? Kijken of ze daar wel glutenbrood koken. Als honden eigenaar zorg je dat zo min mogelijk overlast bij andere, maar ik hoef toch ook geen last te hebben van jou allergie?

Kortom. Rekening houden met elkaar.

Ik zeg ook dat ik naast de tafel zat :+ en die hele hond niet had gezien maar wel klachten kreeg. Verklaarde een hoop toen ik de hond wel zag.

Nee jij hoeft absoluut geen rekening te houden met mijn allergie, maar ik mag hopen dat jij wel kunt begrijpen dat ik niet blij wordt van die wandelende allergenen in een afgesloten ruimte waar ik ook ben ;) en ik waardeer het enorm als men de huisdieren thuis laat als ze uit eten gaan :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:07

(Sorry mijn post was dubbel door een netwerkfoutje) Dat begrijp ik zeker dat dat heel vervelend is! Absoluut. Als bij mij de last zo erg zo zijn, zou ik navragen of honden zijn toegestaan of niet. Zo ja, zou ik niet gaan. Net als dat je dat zou doen met een pinda allergie of een gluten allergie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:08

Ik bel sowieos al altijd ivm voedselallergieen :j en zoek bv ook specifiek op hotels die geen huisdieren toe staan :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:15

Niemand hoeft last te hebben van mijn hond, ik voed mijn hond netjes op en geef haar voldoende training om zich sociaal en aangepast te gedragen in alle omstandigheden.
Ik zoek plaatsen uit waar honden welkom zijn en verwacht dan ook dat ze daar echt welkom zijn en niet door andere gasten worden weggekeken.
Of het nou gaat om een restaurant waar honden welkom zijn of een stuk bos waar ze los mogen lopen, als je daar niet van houdt of niet tegen kan dan zoek je een plek op waar honden niet mogen komen. Die zijn er ook, ik kan er niets aan doen als een ander allergisch is voor honden.

En ja als ik uitgebreid wil eten laat ik mijn hond thuis, maar na een wandeling een hapje eten onderweg dan laat ik haar niet in de auto zitten en gaat zij gewoon mee naar binnen tenzij er een bordje staat dat ze niet welkom zijn, dan eet ik ergens anders.

Wij hebben net weer even geoefend en weer opvallend veel honden gezien dit niet netjes onder tafel zitten, maar in het gang pad. Van de eigenaar aan andere honden mogen snuffelen, tegen kinderen aanspringen.... kwestie van opvoeden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:57

Maar diegenen die hier dus vinden dat een hond mee mag in een restaurant (als de restauranthouder dit goed vindt uiteraard) die vinden het dan dus ook geen enkel probleem als iemand z'n kat/papegaai of konijn of weetikwatvoor huisdier meeneemt?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:00

;) 2 uur is ook veel te lang voor een kind.
Wij nemen meestal twee gangen en dus met een uurtje weer weg.
Of we gaan wokken of naar het pannekoekenhuis naast stal als ze mee is. Kunnen we ook nog ff pl knuffelen daarna. :+

Je kunt niet verwachten dat ze ineens twee uur stil aan tafel kunnen zitten. Is ook een beetje dommig als ouder zijnde.. Ik erger me ook aan zulke mensen met kinderen. Ik denk dat dat voor een hond ook langer dan genoeg is hoor.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 18-01-15 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:01

Als die rustig onder de tafel zit en geen geen geluid maakt verder zou het mij niet zoveel interesseren. Ik zit aan m'n eigen tafel en dat beest komt dan echt niet in de buur van m'n eten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:02

Ik snap niet zo goed waarom mensen het vies vinden... :+ Nouja, als je een enorme grote stinkende drukke hond bijv. mee neemt snap ik het nog wel, maar als het een (schone) hond van redelijk formaat is wat netjes onder de tafel ligt, daar merk je toch helemaal niks van?

Op vakantie deden wij het wel eens met ons inmiddels oude dametje. Ze is vrij groot maar niet met zo'n typische hondengeur en ze lag altijd keurig netjes onder de tafel te slapen. Ook nemen we nog wel eens een hond mee naar een pannenkoekenrestaurant hier in de buurt in het bos, maarja dat is dan weer het type restaurant waar volgens mij sowieso niemand het erg vindt. Zij is wel typisch zo'n hond wat het heerlijk vindt om mee te mogen en gaat lekker rustig zitten, liggen slapen als we een langere periode op 1 plek zijn, zoals in een restaurant dus :+ Neem haar tegenwoordig nog wel eens mee naar de snackbar om de hoek om eten op te halen. Altijd als ik er langs loop wil ze er heen :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:07

Als ik met mijn beste vriendin uit eten ga bij een restaurant met een michelin ster, neemt zij haar hond, klein stabijtje mee. Beestje moet op vaste tijdstippen haar medicatie hebben.
We vragen het elke keer of hond mee mag en we krijgen meestal een tafel waar hond verstopt kan liggen.
Menig verbaasde blik gehad van andere gasten als mijn vriendin naar buiten loopt om te roken en meteen haar hond meeneemt om uit te laten.
Meestal hebben gasten het niet eens door dat haar hond onder de tafel ligt.

Zolang een hond, kat, papegaai, kind geen overlast veroorzaakt voor andere gasten heb ik er geen problemen mee.

Ooit een keer in een restaurant gegeten waar iemand HEEL HARD PRAATTE tegen tafelgenoot omdat ze dacht dat die slechthorend was.
Dat was pas irritant.
Eén van de tafelgenoten was die wereldkampioen simultaan schaken die de dag erop weer de uitdaging aan ging.
Uitdaging ook nog gehaald, dus dat vond ik toen écht een prestatie _O-

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:11

mijn honden vinden het geweldig om mee te gaan,thuis loop ik altijd in een oud kloffie,als ik wegga en mijzelf omkleed naar wat netters worden de honden al helemaal dol,dus gaan er op dit moment altijd 5 honden mee in de auto als we weggaan ( blijven er nog 4 thuis,die eigenlijk ook heel graag mee zouden willen gaan,maar ja,past niet meer in de auto).

wat andere mensen daar van vinden dat we de honden overal mee naartoe slepen roest me werkelijk helemaal niets,zij willen dolgraag mee,wij vinden het leuk,dus wat is de issue??

onze honden zijn als onze kinderen,nee zelf geen kinderen ( en daarom mot ik wel altijd andermans kinderen geweldig vinden,is standaard),ik leef 24 uur per dag met en tussen mijn honden ( wonen ín huis,slapen allemaal ook nog eens bij mij op bed),dat er dan 1 bij was die zo speciaal was dat hij ook mee mocht gaan naar een restaurant,waar we overigens altijd vroegen of we in een hoekje mochten zitten ,en welke heerlijk aan mijn voeten ging liggen slapen,want ja,hij was gewoon helemaal gelukkig als hij bij mij was,nooit heeft hij geblaft,bij andere mensen aan tafel gestaan ,niets,wij gingen in die tijd daar uit eten waar honden toegestaan waren ( gauchos :~ ) ,en in al die jaren dat hij mee gegaan is nog nooit 1 klacht gehad,sterker nog de meeste mensen reageerden meer verbaast als we weggingen dat er uberhaupt een hond aanwezig was,hij kreeg wel altijd braaf een bakje water van het personeel ( die er dan blijkbaar minder moeite mee hebben).

en zou ik het nu weer doen,jazeker,alleen er zijn hier geen gauchossen in de buurt -O- ,dus we gaan in principe nooit meer uit eten...

maar gelukkig leert de ervaring dat in het algemene leven minder zure mensen op de aarde rondlopen als hier op bokt zitten :))

en van mij mag iedereen wat voor dier dan ook meenemen,ik ben gek op dieren,vind kinderen die in volgescheten luier rondlopen goorder als welk dier dan ook...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:14

Voor mij is dat heel simpel. Goed opgevoede kinderen en dieren heb ik helemaal geen problemen mee. ;) Slecht opgevoede, verwende, lawaai-makende gevallen wel.

En mijn irritatiegrens ligt vele malen hoger bij dieren dan bij kinderen. :D

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:35

Ik ben een groot hondenliefhebber maar ik neem mijn hond nooit mee naar een restaurant. Ik besef me dat ik het dier daar geen plezier mee doe en dat er mensen zijn die bang zijn, allergisch zijn of het gewoon niet prettig vinden. Uit eten moet iets bijzonders zijn, is ook heel duur dus.....nee, geen hond mee.
Een hulphond is vanzelfsprekend een heel ander verhaal, die moet gewoon mee! Maar die zijn zo goed opgevoed en ook nlg eens als zodanig herkenbaar.
Ik ben trouwens ook gek op (zich goed gedragende) kinderen maar ben van mening dat een baby of onopgevoed kind niet thuis hoort in een restaurant. Als ik naar een restaurant ga wil ik ongestoord kunnen genieten. Huilende baby, gestresste ouders, krijsende kinderen.......allemaal not done!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:45

Ik vind honden (of kinderen) geen probleem, zolang ze hun mond houden en niet stinken.
IK ga naar een restaurant om rustig en lekker te kunnen eten, niet om lawaai en stank aan mijn kop te hebben.
En ja, we hebben zelf ook honden (die overigens nooit mee uit eten gaan, die beesten eten lekker thuis en kunnen prima even zonder ons).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:52

Kinke schreef:
Maar diegenen die hier dus vinden dat een hond mee mag in een restaurant (als de restauranthouder dit goed vindt uiteraard) die vinden het dan dus ook geen enkel probleem als iemand z'n kat/papegaai of konijn of weetikwatvoor huisdier meeneemt?

Als dat dier niet voor overlast zorgt en bij de baas blijft vind ik dat geen probleem nee.. Al wil je uiteten met je goudvis, prima toch? Als het maar niet zo is dat je door het dier het etentje van anderen verstoord.