Tinkermuts schreef:Ik heb het grootste gedeelte van mn leven husky,s gehad en die zijn allemaal tussen de 10 en 14 jaar geworden op brokken, wat een onzin dat een husky geen brokken kan verteren.
Tuurlijk is vers vlees ook top maar dat is een ander verhaal.
Waar ik je wel op wil wijzen is dat een husky niet het makkelijkste karakter heeft, als je een hond wil die je lekker overal los kan laten lopen zoals bij stal of in het bos kun je dat bij een husky dat meestal vergeten, er zijn uitzonderingen maar dan moet je echt mazzel hebben.
Mijn husky,s konden los tot ze ongeveer een jaar waren en toen stak toch echt hun zelfstandigheid de kop op, dat heeft weinig met opvoeding te maken, dit is hun karakter, wij trainen al een jaar of 25 met onze honden dus het is niet zo dat we niet ons best gedaan hebben.
Een husky is gewoon heel erg zelfstandig en heeft er geen moeite mee om zn baasje uit het oog te verliezen, en als hij dan op zn pad schapen oid tegen komt zal hij niet schromen om er 1 of meer te grijpen.
Als husky,s opgroeien met katten en andere dieren in huis levert het meestal geen probleem op maar is dat niet het geval dan doen ze niet moeilijk over de kat een kopje kleiner te maken.
Alleen thuis blijven wil ook nog wel eens een issue zijn bij dit ras wat zich uit in slopen of ontsnappen en echt mijn ervaring heeft geleerd dat ze hier echt koning in zijn.
Waarom neem je dan z,on ras, in mijn geval omdat ik ze prachtig vind, ze heel veel beweging nodig hebben wat ik ze graag geef, ze goed opgevoed sociaal zijn met andere honden, ze over het algemeen heel vriendelijk zijn naar mensen en ik prima kan leven met dat eigenzinnige karakter, ook prima vind dat ze alleen als ze zelf zin hebben om te knuffelen dat dan gebeurt en niet als ik dat wil en geen probleem heb om ze altijd aan de lijn te houden, daarnaast heb ik een uitlaatservice waar ik een afgezet terrein voor heb waar ze dus wel los kunnen en waar ik ook aantal husky,s in de uitlaat heb die daar lekker los lopen omdat ze op open terrein niet los kunnen.
Heb je dit allemaal over voor z,on knappe bolliewollie dan is dit het ras voor jou, maar neem niet alleen een husky omdat ie zo mooi is.
Ik ben nu even husky loos en alleen nog een rottweiler, best een verademing een hond die altijd lekker los kan maar sluit niet uit dat er weer een husky komt.
WBT het verhaal over buitenlandertjes, ik hoop dat de landen eens hun verantwoordelijkheid gaan nemen om te werken aan het zwerfhonden probleem maar dat zie ik niet zo snel gebeuren, goede vrienden van me wonen in spanje en zien de ,,buurman,, net zo makkelijk de hond op straat kieperen omdat hond niet voldoet en koopt weer een nieuwe, want die honden op straat worden toch wel doodgereden oid of de opvang lost dat probleem wel op.
Ik heb in de uitlaatservice veel buitenlandertjes, vaak heel leuke sociale hondjes in de roedel maar met wel heel veel angst gedrag naar mensen, logisch want ze hebben vaak niet een al te leuk leven gehad met mensen maar zijn op straat wel gewend hoe zich te gedragen met soortgenoten.
Ik heb ook jaren husky gehad, nu toevallig ook huskyloos. Ze was moeilijk. Je moest weten waar er geen schapen liepen. Maar ze kon eigenlijk bijna overal los. Ja, ze liep wel eens heel heel heel ver voor me. Maar ik heb wel Degelijk het idee het door opvoeding komt. Aangezien het absoluut geen makkelijke was. Ook was ze prima met katten en andere honden. TS. Een husky is heel wat anders dan een herder. Ik fietste in de ochtend anderhalf uur , en in de middag nog een uur. Zoveel energie hebben ze.
dat ze niet op brokken kunnen is echt onzin. We gaven haar wel eens witvis.