honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:53

Zinzi_jewel schreef:
Ik heb al 5 jaar een Turk ik huis .
Hij is een beetje groter als dat gezegd werd .
Maar hij is super lief .
Vanaf begin al .
Liep netjes mee aan de riem .
Zindelijkheid moesten we hem even uitleggen ...
Maar top hond . Formaat Mechelse herder maar dan met flaporen en vlekken ...
Kan me soms niet voorstellen dat hij straydog was .
Enkel in t begin , hij vondt het maar raar om binnen te mogen slapen . Dook telkens de schuur in

<3 foto?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 22:34

Miepie77 schreef:
lilydj schreef:

nou van wat ik ervan begrijp is dat hij geen stamboom heeft of dergelijke, weet ook niet of het een volle husky is, maar dat lijkt wel zo.
maar ze moeten er snel vanaf ofzo omdat hij nog jong is en te onvoorzichtig is met hun kindje

let wel op een husky die weg moet , of hij huilt als je weg bent of hij is een wegloper of sloper, wel even goed doorvragen als je daar bent, dan zie je meteen of ze liegen of niet, over de mail zie je dat niet

ja dat ga ik ook zeker doen hoor, maar hij is pas 4 maanden, dus nog beïnvloedbaar. tenminste dat hoop ik xd

Maartje1990

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:48

Ik zou zelf niet van marktplaats een pup halen hiermee hou je de broodfok alleen maar in de hand.

Wbt hond uit het buitenland terwijl hier de asiels vol zouden zitten. Dit is niet waar, honden die niet geplaatst kunnen worden zijn vaak probleemhonden. De "normale" honden vinden nog gewoon allemaal een mandje. En dat is niet minder door buitenlandse hondjes.

Ik zelf volg ALAS rescue team op facebook. Die dieren komen in gastgezinnen. Dus je kunt de honden bekijken. Ook is de optie zelf gastgezin en dan heb je ook de mogenlijkheid om het hondje te adopteren (maar dus niet verplicht). Ze hebben ook oudere honden maar ze hebben ook veel pups. Er komen regelmatig puppyvluchten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:55

Ik snap die discussie nooit zo.. ik heb een hond die ik leuk vind en dat ze nou toevallig uit Spanje komt...

Maar goed. Ik heb Havanna via sphoek, die hebben ook veel honden in nl in gastgezin zitten. Ik kreeg havanna met een heel eerlijk verhaal, niks niet 'beetje terughoudend' maar gewoon heel eerlijk dat ze potentie had maar dat er veeeel werk aan de winkel waar. Ook is ze keurig getest etc voor ze naar nl kwam en doet de stichting ook werk om de situatie in Spanje te verbeteren, dat was voor mij heel belangrijk. Wilde geen sielugh handelshondje zeg maar.
Dus die kan ik je zeker aanraden mocht de pup niks worden :)

Ik heb echt een gouden hond aan mijn Spaanse schone. Het heeft bloed zweet en tranen gekost maar dat is een bewuste keuze geweest en zoooo de moeite waard, heb er een wereldhond voor terug <3

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 23:46

Maartje1990 schreef:
Ik zou zelf niet van marktplaats een pup halen hiermee hou je de broodfok alleen maar in de hand.

Wbt hond uit het buitenland terwijl hier de asiels vol zouden zitten. Dit is niet waar, honden die niet geplaatst kunnen worden zijn vaak probleemhonden. De "normale" honden vinden nog gewoon allemaal een mandje. En dat is niet minder door buitenlandse hondjes.

Ik zelf volg ALAS rescue team op facebook. Die dieren komen in gastgezinnen. Dus je kunt de honden bekijken. Ook is de optie zelf gastgezin en dan heb je ook de mogenlijkheid om het hondje te adopteren (maar dus niet verplicht). Ze hebben ook oudere honden maar ze hebben ook veel pups. Er komen regelmatig puppyvluchten

ik weet niet of dit een reactie op mij was maar zoja, deze pup was al gekocht door mensen, ik zal nooit van mijn leven een pup kopen van een broodfokker,

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 23:49

ik had btw een vraagje, als die pup door zou gaan, wat voor voer? ik weet dat mensen vers vlees aanbevelen met husky's omdat ze dat het lekkerst vinden, maar ik wil echt geen echt vlees voeren dus het moeten sowieso brokken worden, maar welke soort brokken is goed voor een husky pup?
dat is dus iets waar ik totaal geen verstand van heb :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:03

Er zijn mensen die sowieso vlees (barf etc) adviseren, is ook wel zo dat dat natuurlijk veel natuurlijker en dus beter voor ze is. Wij hebben aan onze hond altijd eukanuba gegeven, schijnt niet zo'n goed merk te zijn in de zin van teveel granen. Tja, beestje is er dik 13 jaar op geworden, mooie glanzende vacht, nooit te dik (labrador,en die worden snel dik) altijd gezond. Maar over het algemeen wordt er dan brok aangeraden met weinig granen en volgens mij dan ook meer vlees. Merken ken k echter niet

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:07

Maartje1990 schreef:
Er zijn mensen die sowieso vlees (barf etc) adviseren, is ook wel zo dat dat natuurlijk veel natuurlijker en dus beter voor ze is. Wij hebben aan onze hond altijd eukanuba gegeven, schijnt niet zo'n goed merk te zijn in de zin van teveel granen. Tja, beestje is er dik 13 jaar op geworden, mooie glanzende vacht, nooit te dik (labrador,en die worden snel dik) altijd gezond. Maar over het algemeen wordt er dan brok aangeraden met weinig granen en volgens mij dan ook meer vlees. Merken ken k echter niet

Orije schijnt een goeie te zijn met een hoog vleespercentage

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 00:20

oke, dit is toch wel even moeilijk. want alles wat ik lees is dat huskys brokken niet kunnen veteren door de korte darmen ofzo, maar ik vind 4,50 voor 500 gr vlees echt te veel van het goede..

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 06:49

Als je dan echt voor brokken wil gaan zou ik Taste of the Wild kiezen!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 07:28

Ik heb het grootste gedeelte van mn leven husky,s gehad en die zijn allemaal tussen de 10 en 14 jaar geworden op brokken, wat een onzin dat een husky geen brokken kan verteren.
Tuurlijk is vers vlees ook top maar dat is een ander verhaal.
Waar ik je wel op wil wijzen is dat een husky niet het makkelijkste karakter heeft, als je een hond wil die je lekker overal los kan laten lopen zoals bij stal of in het bos kun je dat bij een husky dat meestal vergeten, er zijn uitzonderingen maar dan moet je echt mazzel hebben.

Mijn husky,s konden los tot ze ongeveer een jaar waren en toen stak toch echt hun zelfstandigheid de kop op, dat heeft weinig met opvoeding te maken, dit is hun karakter, wij trainen al een jaar of 25 met onze honden dus het is niet zo dat we niet ons best gedaan hebben.
Een husky is gewoon heel erg zelfstandig en heeft er geen moeite mee om zn baasje uit het oog te verliezen, en als hij dan op zn pad schapen oid tegen komt zal hij niet schromen om er 1 of meer te grijpen.
Als husky,s opgroeien met katten en andere dieren in huis levert het meestal geen probleem op maar is dat niet het geval dan doen ze niet moeilijk over de kat een kopje kleiner te maken.
Alleen thuis blijven wil ook nog wel eens een issue zijn bij dit ras wat zich uit in slopen of ontsnappen en echt mijn ervaring heeft geleerd dat ze hier echt koning in zijn.

Waarom neem je dan z,on ras, in mijn geval omdat ik ze prachtig vind, ze heel veel beweging nodig hebben wat ik ze graag geef, ze goed opgevoed sociaal zijn met andere honden, ze over het algemeen heel vriendelijk zijn naar mensen en ik prima kan leven met dat eigenzinnige karakter, ook prima vind dat ze alleen als ze zelf zin hebben om te knuffelen dat dan gebeurt en niet als ik dat wil en geen probleem heb om ze altijd aan de lijn te houden, daarnaast heb ik een uitlaatservice waar ik een afgezet terrein voor heb waar ze dus wel los kunnen en waar ik ook aantal husky,s in de uitlaat heb die daar lekker los lopen omdat ze op open terrein niet los kunnen.

Heb je dit allemaal over voor z,on knappe bolliewollie dan is dit het ras voor jou, maar neem niet alleen een husky omdat ie zo mooi is.

Ik ben nu even husky loos en alleen nog een rottweiler, best een verademing een hond die altijd lekker los kan maar sluit niet uit dat er weer een husky komt.

WBT het verhaal over buitenlandertjes, ik hoop dat de landen eens hun verantwoordelijkheid gaan nemen om te werken aan het zwerfhonden probleem maar dat zie ik niet zo snel gebeuren, goede vrienden van me wonen in spanje en zien de ,,buurman,, net zo makkelijk de hond op straat kieperen omdat hond niet voldoet en koopt weer een nieuwe, want die honden op straat worden toch wel doodgereden oid of de opvang lost dat probleem wel op.

Ik heb in de uitlaatservice veel buitenlandertjes, vaak heel leuke sociale hondjes in de roedel maar met wel heel veel angst gedrag naar mensen, logisch want ze hebben vaak niet een al te leuk leven gehad met mensen maar zijn op straat wel gewend hoe zich te gedragen met soortgenoten.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 08:44

lilydj schreef:
oke, dit is toch wel even moeilijk. want alles wat ik lees is dat huskys brokken niet kunnen veteren door de korte darmen ofzo, maar ik vind 4,50 voor 500 gr vlees echt te veel van het goede..

Er zijn veel merken kvv die stukken goedkoper zijn dan wat jij noemt.
Bijvoorbeeld:http://darf.info/nl/42-meat4dogs vind ik ook fijn vlees om te voeren.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 08:50

Onze hond bleek achteraf uit het buitenland te komen.
We hebben hem uit een Nederlands asiel.
Hij is via een Nederlands gezin uit Roemenië gehaald (via een stichting).
Maar omdat het niet klikte met hun huidige hond is hij in het asiel terecht gekomen.
Dit is ons eerlijk verteld door het asiel. (was ook gelijk duidelijk nav zijn paspoort)

Het is raar gelopen bij ons, dit omdat we eerder een hond hadden geadopteerd uit het buitenland maar dit is op het laatste moment niet doorgegaan wegens omstandigheden bij de stichting.
Toen zijn we gaan kijken bij een Nederlands asiel kwamen we alsnog met een 'buitenlander' thuis.

Hij was toen 9 mnd, niet echt een pup meer maar behalve dat hij zindelijk was moest hij nog wel alles leren en aan alles wennen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 08:59

lilydj schreef:

Hoe kom je op die prijs dan? Want dat kan echt wel veel goedkoper.
Carnibest is bijvoorbeeld tussen de 2,- en 2, 50 voor 500 gram en voor Lotgering betaal je iets meer dan 1 euro per 500 gram.
Eukaneuba en Orije zijn ontzettend dure brok merken. En dan voer je iets wat je hond voor een groot deel weer uit poept. t is maar waar je je geld aan wilt uitgeven denk ik dan.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:02

Ik zie in je profiel dat je 15 jaar bent. Wat willen je ouders van hond? Die zullen er minstens zoveel aandacht aan moeten geven . Jij gaat nog naar school enz.
Begreep ik nu dat je de hond op afbetaling wil gaan kopen?
Ga je eerst eens verdiepen in verschillende soorten honden. Een herder is echt heel wat anders dan een Husky.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:06

En ik denk dat je (nog) niet aan een hond moet beginnen als je de aanschaf niet in één keer kan betalen en het voer een probleem is. Je kunt nog wel tegen hogere kosten aanlopen, hoe ga je dat dan oplossen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:10

Een vriendin van mij heeft 2 honden uit het buitenland.
De eerste gaat aardig goed, hond is enorm opgeknapt.
De tweede die ze heeft is te beschadigd. De stichting geeft ook aan zich hier in vergist te hebben.
Ik persoonlijk vind het erg sneu voor de hond. Ondanks dat de hond in een roedel van 4 leeft neemt ze het gedrag van de anderen niet over. De hond kan niet alleen zijn, heeft het complete interieur al gesloopt. Die vriendin wil het nog niet opgeven alleen ziet ze wel in dat dit zo ook niet door kan gaan.
De hond is extreem angstig, zodra er iemand anders in de buurt komt (lees ook al is de afstand meer dan 10 m.) is het totale paniek. In huis zit de hond dus in de bench als mijn vriendin weg is om te werken. Ze loopt echt veel met de honden, probeert er zoveel aan te doen, maar soms moet je ook in kunnen zien dat een dier te beschadigd is. Dat ze niet allemaal te redden zijn. Persoonlijk vind ik het geen leven om in de bench te moeten zitten en altijd maar angst te hebben, zodra er maar iemand in de buurt komt in totale paniek te zijn, je kunt nu eenmaal niet voorkomen dat je mensen tegen komt als je in een woonwijk woont. Er hoeft maar iemand voorbij het huis te lopen en de hond slaat al door.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:17

:(:)
Normaal wordt zo'n hond ook uit z'n lijden verlost. Mijn havanna zou er ook niet meer zijn geweest als ze er niet pas bij klaar maken voor transport achter waren gekomen hoe ver heen ze was. Omdat ze toen al naar een gastgezin zou gaan heeft ze wel die kans gekregen. En ze is echt boven alle verwachtingen opgeknapt! Maar eerlijk is eerlijk haar eerste jaar in nl is weinig hondwaardig geweest.

Stichting kan zich natuurlijk ook een keer vergissen. Hoop dat de hond er nog bovenop komt maar is idd wel een heel verdrietig leven zo.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:46

Dit duurt nu al ruim 1½ jaar amyz, ze heeft met de stichting afgesproken nog een ½ jaar het te proberen en te kijken of er verbeteringen zijn zo niet dan is mijn vriendin er klaar mee. De stichting vind het allemaal best...

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:20

Ik begin het gevoel te krijgen dat je totaal niet weet wat je aan gaat schaffen en wilt gaan onderhouden. Een husky is geen hond voor iedereen en ik heb grote twijfels of je wel enigszins door hebt wat je aan wilt gaan schaffen.

Voeding.....ik wil geen vers vlees voeren roep je....waarom niet ? De prijs waar je mee komt is kolder, ik voer rauw en koop het vlees voor gemiddeld 2,50 a 3,00 per kg, waar jij 4,50 per 500 gram vandaan haalt ? :? Een goede brok gaat zeker niet goedkoper zijn dus waarom zou je brok voeren ipv vers ? De prijs zal het verschil niet maken, of je moet natuurlijk voor het gemak gaan en in de supermarkt een zak korrels in je wagen willen gooien.

Ik zeg.....ga je eerst eens verdiepen in het ras de Husky en voeding en ga daarna eens op zoek naar een hond, dan weet je waar je het over hebt en wat je verwachten kunt.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:52

Tinkermuts schreef:
Ik heb het grootste gedeelte van mn leven husky,s gehad en die zijn allemaal tussen de 10 en 14 jaar geworden op brokken, wat een onzin dat een husky geen brokken kan verteren.
Tuurlijk is vers vlees ook top maar dat is een ander verhaal.
Waar ik je wel op wil wijzen is dat een husky niet het makkelijkste karakter heeft, als je een hond wil die je lekker overal los kan laten lopen zoals bij stal of in het bos kun je dat bij een husky dat meestal vergeten, er zijn uitzonderingen maar dan moet je echt mazzel hebben.

Mijn husky,s konden los tot ze ongeveer een jaar waren en toen stak toch echt hun zelfstandigheid de kop op, dat heeft weinig met opvoeding te maken, dit is hun karakter, wij trainen al een jaar of 25 met onze honden dus het is niet zo dat we niet ons best gedaan hebben.
Een husky is gewoon heel erg zelfstandig en heeft er geen moeite mee om zn baasje uit het oog te verliezen, en als hij dan op zn pad schapen oid tegen komt zal hij niet schromen om er 1 of meer te grijpen.
Als husky,s opgroeien met katten en andere dieren in huis levert het meestal geen probleem op maar is dat niet het geval dan doen ze niet moeilijk over de kat een kopje kleiner te maken.
Alleen thuis blijven wil ook nog wel eens een issue zijn bij dit ras wat zich uit in slopen of ontsnappen en echt mijn ervaring heeft geleerd dat ze hier echt koning in zijn.

Waarom neem je dan z,on ras, in mijn geval omdat ik ze prachtig vind, ze heel veel beweging nodig hebben wat ik ze graag geef, ze goed opgevoed sociaal zijn met andere honden, ze over het algemeen heel vriendelijk zijn naar mensen en ik prima kan leven met dat eigenzinnige karakter, ook prima vind dat ze alleen als ze zelf zin hebben om te knuffelen dat dan gebeurt en niet als ik dat wil en geen probleem heb om ze altijd aan de lijn te houden, daarnaast heb ik een uitlaatservice waar ik een afgezet terrein voor heb waar ze dus wel los kunnen en waar ik ook aantal husky,s in de uitlaat heb die daar lekker los lopen omdat ze op open terrein niet los kunnen.

Heb je dit allemaal over voor z,on knappe bolliewollie dan is dit het ras voor jou, maar neem niet alleen een husky omdat ie zo mooi is.

Ik ben nu even husky loos en alleen nog een rottweiler, best een verademing een hond die altijd lekker los kan maar sluit niet uit dat er weer een husky komt.

WBT het verhaal over buitenlandertjes, ik hoop dat de landen eens hun verantwoordelijkheid gaan nemen om te werken aan het zwerfhonden probleem maar dat zie ik niet zo snel gebeuren, goede vrienden van me wonen in spanje en zien de ,,buurman,, net zo makkelijk de hond op straat kieperen omdat hond niet voldoet en koopt weer een nieuwe, want die honden op straat worden toch wel doodgereden oid of de opvang lost dat probleem wel op.

Ik heb in de uitlaatservice veel buitenlandertjes, vaak heel leuke sociale hondjes in de roedel maar met wel heel veel angst gedrag naar mensen, logisch want ze hebben vaak niet een al te leuk leven gehad met mensen maar zijn op straat wel gewend hoe zich te gedragen met soortgenoten.

Ik heb ook jaren husky gehad, nu toevallig ook huskyloos. Ze was moeilijk. Je moest weten waar er geen schapen liepen. Maar ze kon eigenlijk bijna overal los. Ja, ze liep wel eens heel heel heel ver voor me. Maar ik heb wel Degelijk het idee het door opvoeding komt. Aangezien het absoluut geen makkelijke was. Ook was ze prima met katten en andere honden. TS. Een husky is heel wat anders dan een herder. Ik fietste in de ochtend anderhalf uur , en in de middag nog een uur. Zoveel energie hebben ze.:) dat ze niet op brokken kunnen is echt onzin. We gaven haar wel eens witvis.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:03

Wij hebben ook een Spaanse dame. Was daar niet per se naar op zoek maar ze kwam op ons pad en we waren verliefd. Ik hield al eenpois de asiels is de gaten maar daar zat niks voor ons tussen. Wilde per se geen rashond na twee rotervaringen met doorfok gerelateerde klachten en daardoor veel te vroeg afscheid vte moeten nemen.

Ben erg tevreden over hoe het gegaan is nu.
Onze diva komt van de pannenhoeve in kats.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 11:04

de reden dat ik liever geen kvv voer is omdat ik het smerig vind, het stinkt, en het is een dood dier.
ik kan nu wel allemaal, reacties krijgen of ik wel weet hoe ik voor een husky moet zorgen en of ik wel weet hoe moeilijk het is om ervoor te zorgen, maar dat weet ik, geloof me.

geld is geen probleem, ik zal daar nooit mee in problemen komen, ook zal er een hondenverzekering komen.

ik weet ook niet waar het vandaan is gehaald dat ik geen tijd heb om hem beweging te geven maar dat heb ik wel, ik zit elke dag maar 4 uur op school, en ik houd ervan om naar buiten te gaan.

mijn enige struggle is dat voer, maar als het door zou gaan, ga ik eerst kijken of hij gewoon op een hoog vlees percentage brok kan, en anders ga ik alsnog op kvv

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:26

Reality check, honden eten dood dier..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:41

lilydj schreef:

Maak je geen zorgen, zoals heel veel van de zogenaamde onderbouwingen van de rauw vlees sekte gebaseerd op niets. Je kunt je husky prima een goede brok voeren.
(Of een gebalanceerd rauw vlees menu als je dat fijn vind, niets op tegen, maar niet om dergelijke verzinsels).