Het hebben van een hond - hoe doen mensen dat toch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:44

Shirley schreef:
En reutjes zittend plassen, graag!

En piemeltje naar beneden gericht! Gewoon duwen met het pootje!

Onze hond kan wel op commando plassen. *\o/*

Shirley

Re: Het hebben van een hond - hoe doen mensen dat toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:46

Dat is al heel knap!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:48

:j

Roos is heel knap, ze kan ook op commando blaffen, dingen oppakken, aan touwen trekken, springen etc. :j :D
Ojaa en mijn sokken uit trekken! _O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:49

Sheran schreef:
Hallo allemaal,

Al heel lang wil ik een hond, maar het lijkt nooit in mijn leven te kunnen passen. Omdat ik me niet kan voorstellen dat andere mensen niet met dat probleem zitten, vraag ik me af hoe anderen het doen.
Mijn probleem is voornamelijk dat ik werk. Ik werk in het onderwijs dus heb relatief korte dagen (want voorbereiden en nakijken kan thuis, maar ben toch al snel 7 uur weg. Ik vind het niet sociaal om al die tijd zo'n hondje alleen in huis te laten zitten. Je hebt natuurlijk een uitlaatservice, maar als ik die neem iedere dag dan is mijn hele salaris op :+. Ik ken verder geen mensen met honden die wel eens de mijne mee zouden willen nemen op een wandeling.
Ik zie dit probleem zich niet oplossen - ik zal toch moeten blijven werken. Hoe doen de hondenbezitters dit?

Ik werk 4 dagen in de week en loop op die dagen al om 6 uur s' morgen in het bos te wandelen, een uur lang. Voor ik ga werken breng ik mijn hond naar mijn moeder, waar ze de hele dag is. Zij gaat tussen de middag weer met haar wandelen en gedurende de dag kan ze naar behoefte binnen of buiten zijn. Om 5 uur haal ik haar weer op en neem ik d'r mee naar de paarden en daarna naar huis. 's Avonds laat ik haar nog een keer uit voor het slapen gaan, tegelijk geef ik de paarden nog even een plakje hooi voor de nacht.

Op mijn vrije dagen is ze altijd bij me. Ze is heel soms wel eens een paar uurtjes alleen in huis en heeft daar ook geen problemen mee. Maar het komt zelden voor, omdat ik dat gewoon niet leuk vind voor haar. Als ze niet bij mijn ouders terecht kan neem ik een halve dag vrij of werk ik vanuit huis.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:11

Als je een geschikt ras/karakter uitzoekt kan een hond best veel alleen blijven.
Mijn ouders hebben nu hun derde hond en wederom het type dat vooral slaapt, prima alleen thuis kan zijn, hele lange wandelingen niet echt op prijs stelt en als het regent snel een plas doet bij de eerste beste struik om vervolgens heel hard naar binnen te rennen. Ze liggen overigens 's nachts altijd wel op hun slaapkamer dus dan zijn ze niet alleen, verder gaan ze bijna overal mee naar toe.
Daar heeft vrijwel nooit iemand er problemen mee. Restaurants, terras, kledingwinkels, eigenlijk gaat het overal wel goed. Mijn moeder heeft zo'n tas (zoiets: http://static.webshopapp.com/shops/0138 ... ouille.jpg) waar de hond in kan en die kan ook als mand om in te slapen gebruikt worden.
Ze hebben eerst twee keer een kleine terrier gehad en nu een teckel.

Misschien is het trouwens wel een idee om eens een logeerhond te nemen. Mijn vriend en ik wilde ook een hond en zijn na een aantal logeerpartijtjes met de hond van mijn ouders er om eerlijk te zijn wel van genezen. Voelde me 's avonds en in het weekend heel erg verplicht om thuis te blijven voor de hond die al de hele dag alleen had gezeten. Dus hoe leuk het ook is houden wij het voorlopig bij oppassen op andermans honden ;-).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 20:19

Oppashonden heb ik wel gehad, ik vond het geweldig :j. Wel leuke honden trouwens. En nog niet in mijn nieuwe huis. Heeft iemand een logeerhond voor mij? :D

Ik zou om eerlijk te zijn niet zo blij zijn met een luie hond, ik zou liever geen hond hebben dan eentje die beweging niet op prijs stelt. Als eigen hond dan he.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:01

Ik heb een hyperactieve kruising Berner sennen x rottweiler teef in de aanbieding met de instelling van een pup van 6 maanden, wil op je bank slapen en sloopt je huisraad als ze overdag alleen is en niet in d'r bench (lees enorme kooi middenin je woonkamer) zit :D

Voordelen: luistert goed als ze los loopt, plast op commando en is lief voor alles en iedereen maar ook waaks. Houdt niet van regen, wel van massages.

Nadelen: groot, lomp, druk, laat vieze scheten en is zo enthousiast dat ze jou/voorbijgangers/andere honden omver loopt en soms bovenop een nietsvermoedende eend springt. Ohja en ze zwemt en gaat daarna wederom op je bank liggen :+

Misschien helpt zij als logeerhond om je te genezen haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 02:24

_O- _O-

geef maar hier, genees me :')

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 07:35

whaha kan ook niet anders met z,on kruising nuage, lomp x lomp is uberlomp

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 07:51

Ik heb hier ook eens een toppic over gestart waarin ik zo'n soortgelijke vraag stel als de OP.

Wij hadden eerst twee jack russels, nu nog maar een van 14 jaar.
En ik voel me altijd heel erg schuldig als ik 'm lang alleen laat.
Eerder ging hij ook altijd mee naar stal maar dat wil hij niet meer.
Als we allebei werken gaat hij naar mijn schoonouders.
Maar aangezien hij al op leeftijd is, vraag ik me toch wel eens af of we hierna een nieuwe hond aanschaffen.
We willen wel, maar dan wil ik eerst een fatsoenlijke oplossing voor dit soort dingen op te vangen.
Mijn schoonouders worden ook ouder en ook hier kan het niet altijd, begrijpelijk het is immers onze hond.
Blijft toch lastig.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:14

Zo'n kattenbak klinkt leuk maar honden begraven niet. Ligt daar de hele dag zo'n drol te meuren. Gaaatver...

Daarbij is uitlaten niet alleen poepen/plassen het is ook bezig zijn, buiten zijn enz.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 10:18

Natuurlijk, maar dan hoeft hij het niet op te houden de hele dag, veel beweging kan ook verdeeld worden over ochtend en eind van de middag/avond.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:21

Nou TS ik zoek nog oppas voor de meivakantie?! Tijd en zin??

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 10:28

:j :j Wanneer is jouw meivakantie?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:29

25 april

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:00

Amaris schreef:
Zo'n kattenbak klinkt leuk maar honden begraven niet. Ligt daar de hele dag zo'n drol te meuren. Gaaatver...

Daarbij is uitlaten niet alleen poepen/plassen het is ook bezig zijn, buiten zijn enz.

Je laat een paar honden en een pup toch echt niet een hele dag alleen?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:02

Tinkermuts schreef:
whaha kan ook niet anders met z,on kruising nuage, lomp x lomp is uberlomp

Hahaha ja je hebt helemaal gelijk :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:37

'mijn hond kan het heel lang ophouden' 'of kan naar buiten, in de tuin plassen/poepen' 'slaapt toch heel de dag'
Sowieso hoop ik dat de mensen die hun hond in de tuin laten plassen, vrijstaand wonen. Ik zou het niet erg waarderen als mijn rijtjeshuisburen dat zouden doen?
Natuurlijk kan een hond het best lang ophouden en lekker slapen. Maar een hond is wel een roedeldier en gewoon niet gemaakt om hele dagen alleen te zijn.
Ze wennen er heus aan, maar of het zo leuk is voor ze??

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:42

Gea99 schreef:
Amaris schreef:

Je laat een paar honden en een pup toch echt niet een hele dag alleen?

Heb je het tegen mij?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:45

ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:53

DatBenIkNou schreef:
'mijn hond kan het heel lang ophouden' 'of kan naar buiten, in de tuin plassen/poepen' 'slaapt toch heel de dag'
Sowieso hoop ik dat de mensen die hun hond in de tuin laten plassen, vrijstaand wonen. Ik zou het niet erg waarderen als mijn rijtjeshuisburen dat zouden doen?
Natuurlijk kan een hond het best lang ophouden en lekker slapen. Maar een hond is wel een roedeldier en gewoon niet gemaakt om hele dagen alleen te zijn.
Ze wennen er heus aan, maar of het zo leuk is voor ze??

Nope wonen niet vrijstaand. Maar ik vind niet dat je een hond moet verplichten dat hij maar op bepaalde tijden mag pissen en poepen. Je hebt zelf toch ook geen vaste tijden dat je naar de wc moet?

En het stinkt echt niet bij ons achter thuis. Gaan sowieso 2 x per jaar met hoge drukspuit overheen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:56

Gea99 schreef:
ja

Euh... dan stel je wel een gekke vraag.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:10

Nou imo dus niet;
Dit schreef je zelf toch?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:20

Je vraagt aan mij of ik honden een hele dag alleen zou laten. Ik zou zeggen... klik even op mijn naam rechtsboven en lees mn reakties in dit topic.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:49

Mijn moeder werkt in de thuiszorg en dan vaak in de ochtend, avond en weekenden. Zij haalt mijn hond op na haar werkochtend en in de avond of het weekend (is niet altijd) pas ik weer op haar hond. Anders zou het hier niet lukken.. We hebben de honden nu een jaar of 7 en 7 jaar geleden wisten we echt niet precies hoe het nu zou zijn. In mijn omgeving is het wel redelijk algemeen bekend dat bij prive-afspraken mijn hond standaard mee komt en ik anders niet kom. Bij een drukke verjaardag waar het niet gewenst is regel ik natuurlijk wel wat. In een restaurant vraag ik altijd of de hond mee mag. Ze is 5 kg en zit onder tafel en beweegt niet dus dat gaat prima. En mijn hond plast ook weleens in de tuin, vergelijkbaar met een kattenplas dat de katten van de buren bij mij doen dus de buren klagen niet.

Wij wilden graag een Leonberger (erg grote hond) erbij, maar gaan dit voorlopig toch niet doen. Ik vind het vrij asociaal om die overal mee naartoe te nemen zoals we nu gewend zijn, maar dat is dan dus wel een probleem.