Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:19

Haha wat een knappert! Ze liggen gewoon het liefst bij hun baasje <3

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:58

Sabini schreef:
Oh wauw knappe Gimli! Ik houd stiekem wel van bicolour Britten O:)

Mijn Britten en ik zijn eergisteren verhuisd naar Apeldoorn. Gelukkig kunnen beide katten heel snel wennen.

[ Afbeelding ]
Zo lag Macho erbij na de hele verhuizing (sorry voor de slechte kwaliteit van de foto).

oh ik kom wel even op bezoek poesjes bewonderen haha! Woon ook apeldoorn

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 06:48

Weet iemand van jullie hoe ik foto's vanaf m'n telefoon kan plaatsen. Heb zulke leuke, die ik wil laten zien.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:03

Het lijkt erop dat ik binnenkort een kitten bij kan nemen. Mijn halve Brit is nog geen jaar. Andere kat al 12. Dus een medestander in snode plannen is voor t jonkie wel leuk.

Ik zou heel graag een chocolate of cinnamon kater willen. Misschien dat jullie catteries weten en willen aanraden ?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:09

Akshay schreef:
Het lijkt erop dat ik binnenkort een kitten bij kan nemen. Mijn halve Brit is nog geen jaar. Andere kat al 12. Dus een medestander in snode plannen is voor t jonkie wel leuk.

Ik zou heel graag een chocolate of cinnamon kater willen. Misschien dat jullie catteries weten en willen aanraden ?

In Eindhoven zit Cattery Op Acht, en in Helmond zit Cattery Op Dierdonk.

Ze zijn familie van elkaar. Mijn Snoesje komt van Op Dierdonk.

Ik weet alleen niet of ze ook chocolate of cinnamon fokken...

Hebben beiden een website --> zie avatar :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:53

Ik had die twee al gevonden inderdaad. Via Google..

Maar ervaringen met catteries vind ik toch een handiger leidraad dan een website :)
Ik weet ook rashonden fokkers met een leuke nette website waar achteraf bezien "brandhout" vandaan komt :)

De twee genoemde wil ik zeker eens contact mee opnemen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:06

Akshay schreef:
Ik had die twee al gevonden inderdaad. Via Google..

Maar ervaringen met catteries vind ik toch een handiger leidraad dan een website :)
Ik weet ook rashonden fokkers met een leuke nette website waar achteraf bezien "brandhout" vandaan komt :)

De twee genoemde wil ik zeker eens contact mee opnemen.

Terecht!

Ik kan dus alleen voor Op Dierdonk spreken en dat was echt heel leuk. Ik had toen nog geen auto (we praten over 10 jaar geleden) en mijn ouders gingen dus mee naar Helmond. Hartstikke aardige mensen, alles schoon en netjes. Ze hadden toen beiden een goede baan in het ziekenhuis als ik me goed herinner, chirurg of iets aan die kanten. Geen simpel brandhoutvolk dus als ik even zo vooroordelend mag praten :o

Ik ben twee of drie keer langs geweest alles bij elkaar. Kreeg bij het ophalen een pakket mee, met een dagboekje over Snoesje enzo. Ook waren ze eerlijk. Zo eerlijk dat ik het ook te horen kreeg dat Snoesje eens in de poetsemmer geklommen was en dat de poetsmevrouw er net op tijd achter kwam, anders was er geen Snoesje meer geweest. BK en water.... haha.

Ik ben door Op Acht naar Op Dierdonk verwezen omdat ik in eerste instantie met hun contact op had genomen omdat Eindhoven dichterbij was voor mij. Zij hadden toen geen kittens, maar verwezen naar broer of zus, en dat is dus Op Dierdonk. Meer kan ik van Op Acht niet zeggen anders dan dat ze toen heel aardig waren met het doorverwijzen. :Y)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:23

Wat is dat toch met die Britten en water :')

Achtmaal is voor mij heel dichtbij :) vanavond toch eens gaan contacten alvast. Komt voorlopig nog niet gelegen maar kan maar vast gaan verkennen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:42

Mijn 2 oudsten Britten (3 jaar) kijken eigenlijk niet op of om naar water, maar mijn jongste, Vinnie van 1.5 is gek op water! Hij heeft nu weer een nieuw spelletje... zijn speelballetjes in de drinkbak gooien... liefst nog vanaf de aanrecht dat het echt in die bak plonst := en een hele lange veter waar hij mee door het huis rent en iedere dag meerdere keren lekker in zijn drinkbak sopt := Heerlijk gek beest :D <3

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:49

Mijn Britten en ik zijn verhuisd!
Ze doen het heel goed in het nieuwe huisje en hun favoriete plekje is het wijnkistje op de warme verwarming :+:

Afbeelding

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:32

Ik zie zoveel knapperds langskomen..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 17:09

Dankjewel Diaantjev :)

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:56

Wat ik wel grappig vind is dat Brit van Sabini de zelfde kleur heeft als die van mij.
Alleen ik heb een Part Breed en ze heeft overduidelijk het koppie van haar vader ! ;-)

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:03

wat is een Part Breed?

(ik zie er niets brittigs in?)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:11

Grappig dat ik dit topic nu pas tegen kom , ik fok zelf met britskortharen (geheel volgens de regels en met stamboom)
Wij hebben 2 dekkaters en een aantal poezen

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:12

Ik zie hier ook niets van een Brit in Bayazo!?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:12

Wat een knapperd jiperdepip!!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:25

Nachtlampje schreef:
Yey! Wat een leuk topic :)

Ik wil me ook graag aansluiten :D

Ik heb nu een 9 maanden oude poes, Lyla. Haar fokker is nu geregistreerd inclusief cattery naam en poes en kater getest op de hele mikmak, maar dat was de fokker nog niet toen Lyla kwam.
Geen papier dus, maar daardoor werd een gezonde Brits korthaar wel opeens financieel bereikbaar voor mij *\o/*

En van dit kleine mupseltje...

[ [url=m/2yYg5H.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q2elCu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is ze uitgegroeid naar dit kortpotige monstertje

[ [url=m/U3A3qE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cCR4jC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ze gezond verklaart wordt door de dierenarts ben ik ook aan het denken om over een half jaar tot een jaar misschien een keer een nestje met haar te krijgen. Voor mijn eigen ervaring omdat het me geweldig lijkt om mee te maken, maar ook zodat mensen de kans kunnen krijgen om ook met mindere financiën het geluk van een Britse Korthaar te kunnen meemaken. Indien er een nestje komt zijn er ook al 3 kittens gereserveerd :')

ps: Ik heb altijd het idee dat heel veel mensen er zwaar op tegen zijn om met papierloze BK's te fokken, en in het geval van mensen die graag willen reageren sta ik ook open voor die kritiek. Maar, op voorhand, denk er even aan dat ik dus zeker wel goed heb nagedacht en dat mijn poes in theorie precies hetzelfde is als een kat mét papier, met geteste ouders.

Ik wil hier wel op reageren en je uitleggen wat er allemaal bij komt kijken.

In eerste instantie is het belangrijk te weten dat moeder poes uit gezonde lijnen komt
dus niet alleen een geteste vader en moeder want dat zegt immers niet alles (wel wat natuurlijk).
maar ook opa oma en wat er verder op de stamboom zou staan dus meestal is dat 5 generaties.

Dan is het belangrijk moeder poes te laten testen op
HCM
PKD
deze testen hebben alleen zin als je ze bij een erkende radioloog laat doen (zie hcmfoundation)

en op
Fiv
Felv
bloedgroep
Deze testen kan je dierenarts doen

Dan wil je natuurlijk een zo mooi mogelijke Brit fokken want het is toch het karakter en het uiterlijk waar we op vallen , het is dus belangrijk te kijken naar de plus en min punten van je poes (wij gaan hiervoor naar show's)

Vervolgens kun je dan een kater uitzoeken welke de minpunten van jou poes zou kunnen verbeteren
en met de juiste bloedgroep. ( eerst bouwen dan kleuren) wat zeggen wil kijk naar het type en pas later naar de kleur.

een dekking bij een goede cattery met een gezonde kater uit geteste lijnen kost je minimaal 300,-

en een kleine note ; een bevalling gaat niet altijd goed , een keizersnede koste mij laatst 700,-

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:28

AnneOmie schreef:

Bedankt :o

van deze knappe vent verwachten we binnen nu en 5 dagen weer mooie Britten bolletjes (en dat blijft altijd weer spannend)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:29

jiperdepip schreef:
AnneOmie schreef:

Bedankt :o

van deze knappe vent verwachten we binnen nu en 5 dagen weer mooie Britten bolletjes (en dat blijft altijd weer spannend)

omg zeg dat nou niet.... :=

Ik ontken dat je dat gezegd hebt :')

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:43

O jee sorry niks gezegd :+

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:49

Helaas heb ik er al 3 en beetje de max voor in mijn appartement :P Zou er het liefst nog wel 3 bij willen! Ben helemaal verliefd op Britten!! Wat een geweldig ras is het toch :+:

Ja hahaha idd zeg dat nou niet en vooral geen foto's plaatsen hier als ze geboren zijn :') :+ Moet ik weer op mijn handen gaan zitten hahaha.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:53

Amaris schreef:
wat is een Part Breed?

(ik zie er niets brittigs in?)

Part Breed = Halfbloed

Haar moeder is een echte Brit, en ziet er ongeveer uit als die van Sabini.
Die is ontsnapt en heeft een "uitsapje" gemaakt met een boerderijkater uit de omgeving.

En dat leverde dit droppie op.

Qua uiterlijk heeft ze alleen de kleur ( blauw/bont ) en een beetje het postuur van de Brit.
En de structuur van haar vacht is ook van de Brit.
( Op de foto is ze net 1 jaar dus nog wat "slungelig", nu is ze meer uitgegroeid )

Maar qua karakter kon het een volbloed Brit zijn ! :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:58

Bayazo, op de foto vind ik de kleur en de vacht niet overeenkomen met het blauw en de vacht van een Brit en ze lijkt meer op een htk dan een Brit. Maar ze heeft wel een lief koppie!

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:04

Dit is haar nu, als je haar naast een HTK zet zie je het wel dat haar vacht anders is.
Vooral tijdens een "show your buik" sessie ! ;-)
Ze heeft gewoon meer genen van papa.

Het grappige is dat haar broertje er uit ziet als een volle Brit.
Je gelooft echt niet dat ze uit 1 nest komen.

Wij grappen altijd, ze heeft het beste uit twee werelden !
( Wat de fokster niet met mij eens is ! )

Nog een vraag aan de dames die een Blauw/Bont hebben, heeft die van jullie ook een zomer en een winter kleur qua vacht ?
Dit is winter, zomer is ze vele tinten lichter !

Afbeelding