Amandavd schreef:Diablo, de pup ging niet weg met twaalf weken. TS heeft het net uitgelegd.
En ik had al ge-edit
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, maar hebben nog nooit gegromt, nooit gebeten of geprobeerd naar mens of dier. Dus nee geen nieuwe generatie hier en ook geen stinkende wonden
[/quote]
Bij mij slapen ze alleen niet in mijn bed, dat vind mijn man niet goed.
Ben het helemaal met je eens, denk er net zo over![/quote]
lady62 schreef:Als je gebeten word dan ga je geen koekje geven met dat doet hij anders nooit hoor, kom op zeg.![]()
Een hond die bijt tot bloedens toe is zeker niet agressief, nee hij wil spelen.
Cyella schreef:lady62 schreef:Als je gebeten word dan ga je geen koekje geven met dat doet hij anders nooit hoor, kom op zeg.![]()
Slaat nergens op... Lees mijn voorgaand verhaal. Snap nooit dat er zoveel mensen zonder verstand van honden opvoeden reageren. Ik snap dat het goed bedoeld is, maar dat is hetzelfde als dat je in ieder topic over paarden maar oppert dat je met sporen moet rijden. Terwijl dat helemaal geen oplossing is. Er is altijd een reden: net zoals paarden die vanwege pijn aan de rug onder het werk uit willen komen. Dan ga je het paard toch ook niet vooruit schoppen en in de krul trekken?
Cyella schreef:lady62 schreef:Als je gebeten word dan ga je geen koekje geven met dat doet hij anders nooit hoor, kom op zeg.![]()
Slaat nergens op... Lees mijn voorgaand verhaal. Snap nooit dat er zoveel mensen zonder verstand van honden opvoeden reageren. Ik snap dat het goed bedoeld is, maar dat is hetzelfde als dat je in ieder topic over paarden maar oppert dat je met sporen moet rijden. Terwijl dat helemaal geen oplossing is. Er is altijd een reden: net zoals paarden die vanwege pijn aan de rug onder het werk uit willen komen. Dan ga je het paard toch ook niet vooruit schoppen en in de krul trekken?
berdien85 schreef:Geerke: Dat is Bokt, 9 van de 10 bokkers vindt zichzelf de expert en de ander doet maar wat..
Altijd zo snel conclusies trekken.. Impulsaankopen gaat noooit goed. Nou ik kan je uit ervaring zeggen dat dat absoluut wel mogelijk is!
Ts ik hoop dat je verder gaat komen met een GT, heel veel succes!
lady62 schreef:Als je geen ervaring hebt met een hond die bijt kun je ook niet oordelen.
Deze hond bijt alleen bij moeder dus angst bijten lijkt mij niet aan de orde.
En wie zegt dat ik geen ervaring heb met honden in het algemeen ik heb alleen geen ervaring met dit ras.
Een paard die bijt krijgt ook een tik en rijden met sporen en in de krul trekken is ook niet mijn ding.

Thesserd schreef:Er is niet perse een goede of een slechte methode... Wat bij een Herder bijv. wel werkt hoeft bij een Shiba niet te werken. En zelfs binnen 1 ras kunnen honden erg verschillend van karakter zijn, waardoor de manier van omgaan en opvoeding weer net anders moet zijn.
Ik snap ook niet dat iedereen hier elkaar daar op af kat, of dat iemand kan beweren dat zijn/haar manier de juiste is, ook voor deze hond.
Thesserd schreef:Er is niet perse een goede of een slechte methode... Wat bij een Herder bijv. wel werkt hoeft bij een Shiba niet te werken. En zelfs binnen 1 ras kunnen honden erg verschillend van karakter zijn, waardoor de manier van omgaan en opvoeding weer net anders moet zijn.
Zo zijn wij met onze eerste Akita naar puppycursus gegaan. Volgens de trainer was iedere hond gewoon hond en allemaal hetzelfde. Nou... Na een paar weken training konden we toch allemaal beamen dat dat echt niet zo is
Ik snap ook niet dat iedereen hier elkaar daar op af kat, of dat iemand kan beweren dat zijn/haar manier de juiste is, ook voor deze hond.
lady62 schreef:Cyella is de leefwereld in vergelijking met vroeger veranderd dan.
De honden van tegenwoordig zijn niet anders als vroeger wel hoe wij ze benaderen.
Daarom als je even terug leest zeg ik ook dat ik het waarschijnlijk niet goed zou aanpakken en ook helemaal geen advies geef.
Ik maak ook geen vergelijking met paarden ik reageer alleen op een opmerking over paarden van jou.
Maar ik blijf erbij als een hond mij zou bijten dan pik ik dat echt niet.
Cyella schreef:Thesserd schreef:Er is niet perse een goede of een slechte methode... Wat bij een Herder bijv. wel werkt hoeft bij een Shiba niet te werken. En zelfs binnen 1 ras kunnen honden erg verschillend van karakter zijn, waardoor de manier van omgaan en opvoeding weer net anders moet zijn.
Zo zijn wij met onze eerste Akita naar puppycursus gegaan. Volgens de trainer was iedere hond gewoon hond en allemaal hetzelfde. Nou... Na een paar weken training konden we toch allemaal beamen dat dat echt niet zo is
Klopt, maar ik vind het een verschil tussen kunnen onderbouwen en zomaar iets zeggen omdat je 'er ooit ervaring mee hebt gehad'.
Dani schreef:Een aanpak moet bij de hond én bij de baas passen. Een overtuigende, goed getimede correctie kan enorm effectief zijn. Een halfslachtige correctie die te laat komt doet meer kwaad dan goed. Beloning op het juiste moment kan een gedragsverandering teweeg brengen, op het verkeerde moment bekrachtig je exact wat je af wil leren. En waar de ene hond volledig in de stress schiet van een milde correctie, een volgende met agressie reageert, zal een derde er juist prima bij gedijen.
Ik heb zelf ook een hond die durfde te bijten en dat heb ik succesvol afgeleerd. Zou ik daarom mijn aanpak ook aan TS aanraden? Nee! Dat het voor mij werkt zegt niets over hoe goed het voor TS gaat werken. Ik ken de hond niet, ik ken haar niet, ik ken haar moeder niet. Ik weet niet hoe overtuigend ze kunnen corrigeren, hoe hun gevoel voor timing is, hoe de hond zich gedraagt - je weet he-le-maal niks. Is de hond agressief? Onzeker? Angstig? Baldadig? Hoe is de omgang met de hond? Welke signalen geeft de hond af? Je weet het niet. En je kan ook niet afgaan op wat de eigenaar ziet want het gaat vaak nou net om wat de eigenaar níet ziet. De signalen die ze missen, of verkeerd interpreteren.
Nu hebben sommige mensen van nature een goed gevoel voor de omgang met honden. Die kunnen zowel effectief corrigeren als positief werken, én kunnen inschatten welke aanpak op ieder moment de beste is. Maar niet iedereen kan dat! Er zijn echt ontzettend veel mensen die goede bedoelingen hebben en de theorie best begrijpen maar die het in de praktijk consequent fout doet. Ze zijn te laat, te vroeg, gaan te lang door, stoppen te snel, trainen te weinig, trainen te veel - en ga zo maar door. Waarom mensen nu al 9 pagina's lang denken dat ze allemaal het allerbeste advies kunnen geven, ook maar gelijk 't advies van anderen afkraken, zonder dat ze ooit de hond, TS, en TS d'r moeder gezien hebben is mij werkelijk een raadsel. Dat kan heus bij simpele problemen maar bij een situatie waar iemand mogelijk ernstig gewond zou kunnen raken moet je dat niet eens wíllen ook. Straks volgt TS jouw advies op, maar doet ze net iets verkeerd en eindigt er iemand in het ziekenhuis. Omdat jij vond dat je vanachter je computerscherm wel goed genoeg wist hoe 't moest.
Als je echt zo graag wil helpen biedt je aan om langs te komen. Of je geeft adressen door van goede GT's of hondenscholen. Maar dan ga je niet een aanpak adviseren omdat jij daar toevallig goede ervaringen mee hebt zonder erbij te bedenken dat succes of falen 'm altijd in de nuances zit en dat je die nuances niet via een forum over kan brengen. Die moet je zíen.
want dat kan niemand zomaar beweren van achter een computerschermpje inderdaad. Pinda_Dipje schreef:Laat alle opvoedingstheoriëen asjeblieft achterwege.
Wij hebben zelf verschillende honden (gehad), waaronder enkele Cane Corsos. Naar mijn ervaring behoeft iedere hond een andere aanpak, en hebben de opvoedingstheorieen dan ook bijzonder weinig nut. Hetgeen goed werkt voor de Duitse Herder van de buurman, is funest voor mijn dito dappere Cane Corso en andersom. Huur een professional in om te bekijken wat voor jullie dier de juiste weg is!
haha.