Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Re: Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:56

Waarom.uitspraken doen? Ze groeit toch? En TS doet zo te lezen ontzettend haar best. We kunnen toch ook spontaan happy opmerkingen plaatsen die TS een opsteker bieden?

Ik vind het in ieder geval knap hoe betrokken en gemotiveerd je bent en heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:28

PPPeet schreef:
Waarom.uitspraken doen? Ze groeit toch? En TS doet zo te lezen ontzettend haar best. We kunnen toch ook spontaan happy opmerkingen plaatsen die TS een opsteker bieden?

Ik vind het in ieder geval knap hoe betrokken en gemotiveerd je bent en heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!

Sorry maar ik heb nu pups van 10dagen oud,ik had het zelfde als ts,en met 5gram zou ik geen genoegen nemen.ik weet zelf hoeveel werk en tijd er in gaat zitten en dan zou dit pupje na 3 dagen ook bijna zoveel kunnen bij komen als haar broers of zusjes.daarom vraag ik wat ts doet.want een nest fokken brengt soms een hoop werk met zich mee. Vind ook dat er ligt over gedaan word dat de pup maar weinig bij komt.ik vraag juist aan ts hoe vaak ze bij voert ,ik maak me wel zorgen om het pupje zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:35

5 gram per dag is netjes voor zo'n ukje hoor, eerste dag iets afgevallen, volgende dag 1 gram er bij en nu 5 dus dat gaat de goede kant op.
Het zijn geen doggen en ze heeft het de eerste dag moeilijk gehad, ik zou dan blij zijn met 5 gram op 1 dag hoor.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:37

Mijn Jack Russeltjes (nest van 8) kwamen gemiddeld zo'n 20-30 gram aan op een dag....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:45

Billy schreef:
Mijn Jack Russeltjes (nest van 8) kwamen gemiddeld zo'n 20-30 gram aan op een dag....

Maar die hadden ook geen moeilijke start denk ik?
Ze zijn 3 dagen oud.. De 2e dag krabbelde ze iets op en nu 5 gram.. Is geen reden voor paniek.. Als ze nu groeit dan is het gewoon een kwestie van goed in de gaten houden en kijken of ze bijgevoerd wil worden.
Als er nu maar een stijgende lijn in zit is er niks aan de hand, hopen dat ze morgen weer wat meer gegroeid is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:49

8 voor een klein hondje is erg veel. En nee, ze hadden geen moeilijke start omdat ik van het begin af bijgevoerd heb, tot dat de melkgift op gang was, zoals ik TS ook geadviseerd heb....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:09

TS heeft contact met de dierenarts, voor een hondje dat eerst 1 gram aankomt is 5 gram de volgende dag een vooruitgang.
Niet alle pups zijn hetzelfde en als ze vooruitgaat is er geen rede tot paniek.
TS voert het kleintje al bij..
Ik ben benieuwd hoe het morgen staat, zou mooi zijn als ze dan nog wat meer is gegroeid.
Ik heb van mijn nestje nog wel een groeitabel, ik had er ook een kleintje tussen die in het begin niet zoveel aankwam als de rest, als je er belang bij hebt wil ik die wel pben TS.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:20

Als het één van mijn pups zou zijn was ik vreselijk ongerust als fokker.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:33

keona schreef:
mamauba schreef:
Het gaat erg goed. Brownie eet als bouwvakker haha. De kleinste is weer wat gegroeid. Is nu 113 gram. Vannacht dus vijf gram erbij.
De rest groeit ongeveer 20/30 gram per dag.

5gram ik vraag me dan echt af of je 8x bijvoert per dag.de rest groeit goed.zou graag willen weten wat je nu dan doet voor het kleintje voor ik uit spraken doe die niet kloppen.

Wow! Jouw reactie klinkt wel heel erg belerend en ter verantwoording roepend.. Dat is ze jou / bokt toch niet verschuldigd?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:41

Gefeliciteerd.

En meid, mensen weten het altijd beter. Dus doe wat jij goed vind.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:56

Ik denk dat hier meerdere ervaren fokkers meelezen die hun ervaring willen delen en dan toch enigszins gefrustreerd zijn omdat iemand niet luistert en een.pup de dupe is.....

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 02:27

Mijn chi was ook de kleinste van het nest, nog steeds is het een kleine opdonder tegen over haar ouders, broertjes en zusje en ze is kern gezond hoor.
Het komt vast goed met het pupje, was het trouwens de eerste en lag die verkeerd? Was bij die van mij het geval, en waarschijnlijk dus de oorzaak van haar grootte.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 05:53

Rudina schreef:
Mijn chi was ook de kleinste van het nest, nog steeds is het een kleine opdonder tegen over haar ouders, broertjes en zusje en ze is kern gezond hoor.
Het komt vast goed met het pupje, was het trouwens de eerste en lag die verkeerd? Was bij die van mij het geval, en waarschijnlijk dus de oorzaak van haar grootte.

Onze lag inderdaad in stuit houding toen die er uit kwam,maar als je dan merkt dat hij niet genoeg zuigkracht heeft niet sterk genoeg is tegen over de andere,dan zul je actie moeten ondernemen.en niet genoegen moeten nemen met 1 dan 2 en dan 5gram.zijn nu weer 1 a2 dagen verder ben erg benieuwd ook wat er nu gedaan word.dat ze mij dit niet verschuldigd is,heb je gelijk in.maar op bokt moet je eerst vragen voor je conclusies trekt nou dan vrag ik het ts wat ze nu det.ik maak me wel zorgen

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 06:26

Soms moet je tevreden zijn met kleine dingen, zoals blijkbaar ook met dit kleine ding. Ts heeft contact met haar da en het lijkt me al moeilijk genoeg om ervoor te zorgen dat mini groeit dus waarom al die (toch wel, aanvallen) Ts zal zich ook zorgen maken.. En daarbij komt.. ik hoop het uiteraard niet, maar niet alles word groot. Ook de da kan bv niet zien of dr slokdarm of weet ik veel goed is. Ik hoop voor TS dat het helemaal goed gaat komen en duim dan ook voor het kleine ding. Hoop dat ze vandaag weer is aangekomen en het liefst wat meer.. maar zo niet dan is het zo. TS succes!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 06:43

pipo schreef:
Soms moet je tevreden zijn met kleine dingen, zoals blijkbaar ook met dit kleine ding. Ts heeft contact met haar da en het lijkt me al moeilijk genoeg om ervoor te zorgen dat mini groeit dus waarom al die (toch wel, aanvallen) Ts zal zich ook zorgen maken.. En daarbij komt.. ik hoop het uiteraard niet, maar niet alles word groot. Ook de da kan bv niet zien of dr slokdarm of weet ik veel goed is. Ik hoop voor TS dat het helemaal goed gaat komen en duim dan ook voor het kleine ding. Hoop dat ze vandaag weer is aangekomen en het liefst wat meer.. maar zo niet dan is het zo. TS succes!

Amen! Ik heb niet het idee dat TS nalatig is. En als 'het zo frustrerend is' om in dit topic te lezen dan blijf je er toch weg.
Het zou leuk zijn als dit een topic wordt met regelmatige updates en leuke foto's en geen topic waarin de TS haarzelf constant moet verdedigen....

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:52

Ik ben benieuwd naar de foto's straks als ze al een beetje groter/ouder zijn! Succes met het kleine ding, hopelijk groeit het pupje straks net zo hard als de rest!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:06

Met zo'n klein ding mag je allang blij zijn dát ze aankomt. En ze komt nu al meer aan dan in het begin.
Dat wordt langzaam opgebouwd bij zo'n kleintje, als ze het eenmaal doorheeft. Met de juiste zorg moet het helemaal goedkomen. Hoeveel is ze nu aangekomen?
In het begin vallen kittens en pups ook nog wel eens af voor ze weer aankomen, dat heeft deze kleine pup niet eens gehad.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:25

Jezus, wat een gezeik hier zeg!! Ga lekker ergens anders je gal spuien, ik denk dat jullie punt nu wel duidelijk is!!! -:(-

Goed bezig ts!! Deze dames zullen het vast beter weten dan de DA zelf! ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:29

_KiMbErLeY_ schreef:
Jezus, wat een gezeik hier zeg!! Ga lekker ergens anders je gal spuien, ik denk dat jullie punt nu wel duidelijk is!!! -:(-

Wat is jou punt,denk dat iedereen het beste voor heeft met ts.ik zit in het zelfde schuitje mijn da is ook hier geweest en bij mij is verteld dat het aankomen toch wel belangrijk is,en mijn pup is ook actief.wil haar gewoon zeggen dat er met zo iets niet zo nou gekeken moet worden.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:32

keona schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:

Wat is jou punt,denk dat iedereen het beste voor heeft met ts.ik zit in het zelfde schuitje mijn da is ook hier geweest en bij mij is verteld dat het aankomen toch wel belangrijk is,en mijn pup is ook actief.wil haar gewoon zeggen dat er met zo iets niet zo nou gekeken moet worden.

Wat voor pups heb jij?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:34

Volgens mij heeft Keona aussie pups :+:
Vind overigens een paar reacties hier net iets te belerend, al kan ik me voorstellen dat iedereen bezorgd is.

Hoop dat de kleinste snel echt gaat groeien!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:40

_KiMbErLeY_ schreef:

Het gaat niet om gezeik Kimberley, het gaat om ervaren fokkers, die dit soort dingen bij de hand hebben gehad. Lang niet alle dierenartsen zijn fokker, dus ik denk toch dat die minder ervaring hebben dan de gemiddelde fokker. Boekenwijsheid is ook wijsheid, maar prakrijkervaring is wel even wat anders, zeker als het om het leven van een pupje gaat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:43

Billy schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:

Het gaat niet om gezeik Kimberley, het gaat om ervaren fokkers, die dit soort dingen bij de hand hebben gehad. Lang niet alle dierenartsen zijn fokker, dus ik denk toch dat die minder ervaring hebben dan de gemiddelde fokker. Boekenwijsheid is ook wijsheid, maar prakrijkervaring is wel even wat anders, zeker als het om het leven van een pupje gaat.

Mooi verwoord,ik ben daar soms niet zo goed in.ja ik heb aussie pupjes.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:01

TS heeft beste met pupjes voor en die weet heus wel dat de reacties goed bedoeld zijn. I.p.v. alles als gezeik en gezeur te zien, kun je ook denken, he, wat fijn dat mensen meedenken. Iedereen heeft het welzijn van de pup op 1 staan, en niet het afzeiken van TS.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:09

_/-\o_
Amandavd schreef:
TS heeft beste met pupjes voor en die weet heus wel dat de reacties goed bedoeld zijn. I.p.v. alles als gezeik en gezeur te zien, kun je ook denken, he, wat fijn dat mensen meedenken. Iedereen heeft het welzijn van de pup op 1 staan, en niet het afzeiken van TS.