Kat eet niet meer (DA is al bezocht)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Kat eet niet meer (DA is al bezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:51

Eet hij zn brokjes ook als je ze met water weekt? Dat vult sneller en eten ze vaak langzamer van. Voor sommige schrokkers is het hiermee al meteen opgelost!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:55

Normaal laat ie dat altijd staan, maar ook dat kunnen we wel weer eens proberen :)

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:11

En kleine porties voeren voor zover dat kan, als jij ziek bent geweest begin je vaak ook met een cracker en niet met een biefstuk.

Edit: wel écht fijn dat ie iig weer eetlust heeft!!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 18:59

Inmiddels zijn we een week verder, en ik denk dat we kunnen zeggen dat Charlie beter is :D

Hij eet weer (ruim) genoeg om zichzelf op de been te houden. Het wordt ook nog steeds met de dag iets meer. Bovenal eet hij zijn eigen brokjes weer, dus niet alleen ongezonde snacks. De wond van zijn abces is helemaal dicht en de huid is ook bijna genezen. Hij is actiever dan ooit, speelt, stoeit, is heel stout en kwaakt (je kunt het geen miauwen noemen bij hem :+ ) erop los als het voor hem etenstijd is. Eigenlijk is hij weer zoals we hem kennen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:35

Och wat een super fijn nieuws!! Ik had vanmiddag nog gekeken of je al nieuws had. Way to go Charlie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:39

Wauw! *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:41

Fijn zeg!

Dus blijkbaar lag alles toch aan dat stomme abces...? :=

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:42

Super!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:51

Geweldig!

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:56

Super fijn!!!

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:08

Jeetje wat goed! Serieus vochtige ogen tijdens het lezen van je update. Heeeel blij voor jullie!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:50

Hey!! Wat super dat Charlie weer in orde is!! Lees het nu pas! :D

Het is wel spannend geweest zeg!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:11

*\o/*

Wat super zeg!!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 13:34

pmarena: het is aannemelijk dat het darmabces hem zo ziek heeft gemaakt inderdaad :) De plek waar het abces zat, is heel lastig te onderzoeken omdat het in het bekken zat. Daarom kwam het ook niet naar voren op echo's en röntgenfoto's, als ik het goed begrepen heb. We hebben er allerlei medicatie in gepropt die misschien het een en ander aan herstel heeft bevorderd, maar uiteindelijk heeft zijn lichaam het zelf opgelost door het abces door de huid naar buiten te werken voordat Charlie het echt niet meer aankon. Toch bijzonder hoe zo'n lijfje werkt.

Gisteren hebben we een nieuw speeltje met geperst catnip gekocht (vind ie heerlijk), en de tranen springen dan nog in mijn ogen als ik zie hoe wild hij daarmee stoeit. Een paar weken geleden hadden we nog overleg over welke foto we na zijn overlijden in wilden lijsten, en vonden we het nog zo belachelijk dat we voor inslapen eerst het asiel waar we hem jaren geleden geadopteerd hebben, om toestemming moeten vragen. Blijft fijn om hem nu springlevend en happy rond te zien lopen :))

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:05

Wat een fijn bericht!

Top dat jullie je zo voor hem hebben ingezet en met een superresultaat! *\o/*

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:44

Echt fijn dat hij weer helemaal de ouders geworden!
Wat een opluchting.
Waarom moet je bij het asiel om toestemming vragen?
Is dat altijd zo als je een kat uit het asiel haalt?

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:59

Ja, in principe krijg je een dier in 'bruikleen', maar ik zou me er persoonlijk niet teveel van aantrekken. Vraag me af of dat rechtsgeldig is.
Maar hartstikke fijn joh!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 18:21

Geen idee of zo'n bepaling rechtsgeldig is. Het klinkt niet logisch, maar aan de andere kant hebben we er wel onze handtekening onder gezet toen Charlie uit het asiel kwam.

Moet ook bekennen dat wij niet van plan waren om na al die jaren om nog om toestemming te vragen voor inslapen als het zo ver zou komen. Alsof we voor niets zo'n beslissing zouden nemen. Wil ze best achteraf op de hoogte stellen uiteraard :)

Inmiddels zijn alle rekeningen trouwens binnen. Duur katje, bijna €1.300 voor wie het wil weten.
En hulde aan onze verzekering. Kan iedereen deze verzekering aanraden +:)+

Nog wel een kleine vraag: Charlie eet nu alleen maar natvoer, maar dat werkt op termijn niet voor hem. Hij eet maar 2 soorten:
- Zijn Urinary dieetvoer in natte vorm (alleen in de smaak zalm :+ ), maar dat is ontzettend duur. Zo'n 100 euro per maand.
- Whiskas natvoer, maar alleen in de smaken eend en kalkoen :+ Dit vind ik qua voedingsstoffen en blaasgruis niet het fijnste om hem te zien eten.

Oftewel, hij moet die brokken weer meer gaan eten. We geven hem nu 's avonds een zakje natvoer, en overdag gewoon zijn brokjes. Maar hij eet er echt amper van. Moeten we het natvoer nu al verder afbouwen in de hoop dat hij uit honger meer brokjes eet, of is dat nog te vroeg?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:24

Ik denk dat hij eerst weer op volle kracht moet komen voor je iets gaat veranderen. Hij zal ook wel een flinke berg gewicht kwijt zijn, of niet?

Ik ben inmiddels via dezelfde verzekering voorzien. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:11

En wat als je de brokjes in heet water gooit? Dat ze zacht worden eet ie ze dan wel?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:26

Brokjes door natvoer mengen :j
Beginnen met een paar en zo opbouwen totdat je alleen nog harde brokjes met een beetje saus hebt zeg maar, dan gaat het geleidelijk :)

Wel zeker weten dat er niet nog iets rauw aanvoelt van binnen in keel / slokdarm enzo waardoor harde brokjes te veel schuren :(:)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 21:00

Tallie: hij is zeker wat gewicht kwijt. Van 6 naar 4 kilo, maar inmiddels weer opgekrabbeld naar 4,7 kilo. Hij hoeft niet helemaal terug naar 6 kilo, maar liever 6 dan 5 kilo, als je het nog kunt volgen ;) Dus er mag zeker wat aankomen.

Aan brokjes weken of mengen met natvoer heb ik nog niet gedacht. Dat gaan we eens doen.

Ik ga er niet vanuit dat de brokjes schuren, want hij eet ze uiteindelijk wel mondjesmaat. Hij heeft snoepjes van dezelfde grootte en met dezelfde structuur en die vreet hij zoveel hij kan als we hem de kans geven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:33

Ja, ik volg je, haha! Ik heb hier een rode theemuts op dieet staan.. :')

Houd hij van kattenmelk? Misschien kan je daar een beetje van mengen met water en dat door zijn brokjes doen, gewoon kleine porties. Daar zit ook taurine in, dan komt hij misschien ook weer een beetje van bij!

Zo te zien ben je goed bezig, hij is al weer in gewicht toegenomen. :) En anders gewoon even aan de dierenarts vragen wat wijsheid is, deze kent immers de voorgeschiedenis.

Maareuh, 1300 euro? Wat loopt het hard op he! :wow:

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:40

TS, welke verzekering heb je? En is het mogelijk om een kat met een "verleden" ook nog in de verzekering te zetten?
Ik wil namelijk heel graag mijn brokkenpiloot kater ergens in de verzekering hebben, maar er is geen maatschappij die hem nog in de verzekering wil hebben :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 11:17

Ik stuur je even een PB :)