Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Re: Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 01:51

De mensen die hier de hond in de tuin laten als ze zijn werken, kan er niemand bij jullie tuin komen?
Zijn jullie niet bang dat er iets gebeurd als je er niet bent.
Wij hebben wel kennels maar daar gaan ze niet in als er niemand thuis is, veel te bang dat ze worden gestolen of dat er iemand wat over het hel gooit. Woon namelijk op een hoek huis naast de brandgang waar iedereen door heen kan lopen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 03:46

Wij wonen in een tussen woning. De achtertuin wordt afgesloten door een schuur (als je achterom gaat moet je dus door de schuur. )
Een dief zou over de schuur heen moeten klimmen of de schuurdeur moeten forceren om binnen te komen. De honden lopen in huis en in de tuin, de achterdeur van het huis staat altijd open.
Mijn honden steel je denk ik niet zo gauw (herder en rottweiler) en hebben geen financiële waarde. In onze wijk wordt wel veel ingebroken, maar voornamelijk in de duurdere woningen zonder hond.

Ik heb met mijn vorige honden een periode gehad dat ze imo te lang alleen thuis moesten zijn. Ik had net een nieuwe baan en de relatie met wie ik samenwoonde raakte uit. Ook had ik weinig netwerk. Het heeft even geduurd voordat ik een oppas had gevonden. Tot die tijd zaten ze alleen als ik werkte. (Zo'n 9 uur). Ze hadden dus wel huis + tuin ter beschikking en hadden elkaar. Ook ging ik voor mijn werk anderhalf uur naar het bos. Maar het was veel te lang. Vooral mijn herder (andere dan nu) trok het slecht. Ik moet er niet aan denken dat ze ook nog in een bench hadden gezeten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 03:56

Farjen schreef:
Maar bij het lezen van dit topic vraag ik me dan wel af hoe full time werkende mensen dit doen, of die hebben gewoon geen recht op een hond?
Ik heb dan wel geen bench, maar mijn hond moet toch wel wat uren alleen in de tuin zijn..

"recht" hebben op een hond is al een discussie waard op zich.
Het is over het algemeen al makkelijker als je samen woont en niet allebei fulltime en dezelfde uren werkt. Als je hond door werk te lang alleen komt te zitten kunnen veel mensen die ik ken terugvallen op familie en anders zoek je een betaalde oppas of uitlaatservice. Heb je een moeilijke hond dan kun je kijken naar een individuele uitlaatservice. Dat kost wel wat, maar dat zul je er voor over moeten hebben.
Ik ken mensen die fulltime werken en de honden gaan vijf dagen per week met de uitlaatservice mee. Kost algauw 150 euro per week... dus dan zou ik liever minder gaan werken dan werken voor de uitlaatservice zeg maar (als dat kan).

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:33

Nimfee schreef:
Wat bedoel je precies met achter je aan laten lopen en dat zij dan meer stress zou ervaren? Ik heb zo'n hond namelijk die heel erg graag bij mij is. De eerste tijd dat ze hier was, liep ze echt constant achter mij aan, volgde mij iedere centimeter. Ik vond dat verder prima, want blijkbaar had ze dat nodig. Nu doet ze het nog steeds, maar ik kan haar prima vertellen dat ze eventjes zichzelf moet vermaken en dan gaat ze ook gewoon slapen.
Er is een verschil in een hond moe maken en je hond aanleren om zijn rust te nemen. Je hebt je hond denk ik niet geleerd om zelf zijn rust te leren nemen. Dat is zonde, want nu moet je hond constant in een bench. Dat heeft ook direct het nadeel dat de hond niet uit zichzelf naar jou toe kan komen of even bij je kan komen kijken. Mijn hond komt zo nu en dan even kijken wat ik aan het doen ben of wilt gewoon even een knuffel en gaat vervolgens weer ergens anders liggen. En omdat een hond een roedeldier is doe je hem wel tekort door hem steeds een eenzame opsluiting te geven. Je ontneemt werkelijk al zijn zelfstandigheid.

Nathalie, ik ben wel benieuwd wat je van mijn bovenstaande bericht vindt. Misschien dat je er overgeen gelezen hebt.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:44

Mijn ouders zijn niet altijd thuis en ik zit op school, mijn hond wordt dan in de gang 'opgesloten' met zijn bench open. Hij kan erin en eruit. Mijn hond kan heel goed alleen zijn, dat is ook een voordeel maar als wij thuis zijn hoeft hij nooit in zijn bench te zitten. Als je je hond goed hebt opgevoed hoeft hij niet 16 uur in een bench te zitten.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:56

Een bench vind ik alleen geschikt bij het opvoeden van een pup. Na een half jaar moet dat ding de deur uit. Een hond opsluiten in een bench vind ik onacceptabel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:09

zonder een kooi kan je ook uitstekend puppies opvoeden,maar tis tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld dat je puppies ophokt...

zal wel de gemakzucht van de mens zijn...