Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Farjen schreef:Maar bij het lezen van dit topic vraag ik me dan wel af hoe full time werkende mensen dit doen, of die hebben gewoon geen recht op een hond?
Ik heb dan wel geen bench, maar mijn hond moet toch wel wat uren alleen in de tuin zijn..
Nimfee schreef:Wat bedoel je precies met achter je aan laten lopen en dat zij dan meer stress zou ervaren? Ik heb zo'n hond namelijk die heel erg graag bij mij is. De eerste tijd dat ze hier was, liep ze echt constant achter mij aan, volgde mij iedere centimeter. Ik vond dat verder prima, want blijkbaar had ze dat nodig. Nu doet ze het nog steeds, maar ik kan haar prima vertellen dat ze eventjes zichzelf moet vermaken en dan gaat ze ook gewoon slapen.
Er is een verschil in een hond moe maken en je hond aanleren om zijn rust te nemen. Je hebt je hond denk ik niet geleerd om zelf zijn rust te leren nemen. Dat is zonde, want nu moet je hond constant in een bench. Dat heeft ook direct het nadeel dat de hond niet uit zichzelf naar jou toe kan komen of even bij je kan komen kijken. Mijn hond komt zo nu en dan even kijken wat ik aan het doen ben of wilt gewoon even een knuffel en gaat vervolgens weer ergens anders liggen. En omdat een hond een roedeldier is doe je hem wel tekort door hem steeds een eenzame opsluiting te geven. Je ontneemt werkelijk al zijn zelfstandigheid.