Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yipee schreef:Volgens mij is het een hond met een sterke persoonlijkheid als ik het zo hoor.
Is het probleem plotseling ontstaan? Of is er iets gebeurt waardoor Snowy naar honden blaft en ook joggers? En dan nog iets: wat voor type blaf is het? Dat is handiger te herkennen als je een filmpje zou plaatsen. Het kan een blaf zijn door overmatig enthousiasme, agressie maar ook zeker angst. Dit heeft allemaal een andere aanpak nodig. Er zijn ook weer heel veel theorieen over hoe je een probleem moet aanpakken. Ik raad je aan eens een boek te kopen/lezen over hondengedrag en training.
Wat je zou kunnen doen om te oefenen: Probeer iemand te regelen die Snowy niet kent. Vervolgens laat je haar om de hoek naar je toe joggen. Waarschijnlijk gaat Snowy zich dan focussen op de jogger maar niet gelijk blaffen. Precies op dat moment leid je Snowy's neus af met iets wat lekker ruikt zodat snowy geen aandacht meer heeft voor de jogger en geef je hem het snoepje, vooral als de jogger passeert zonder dat Snowy blaft. Dit blijf je herhalen. Je probeert zo op deze manier te laten zien dat de jogger niet eng is maar iets positiefs of dat hij braaf is als hij niet helemaal 'excited' is. Dit werkt dan dus ook beter bij angst blaffen of excitatie blaffen. Zo zou ik het ieder geval proberen, maar elke hond is anders en vanaf de computer kan ik natuurlijk niet veel zien.

Mooie hond.
. En ik ben bang dat het na 1 hond al is afgelopen, want ik kan moeilijk afscheid nemen. http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... d=3&page=0Citaat:Dit in verband met een zaak die was aangespannen door de voormalige adoptant van één van de honden van DAN. De door hen geadopteerde hond Vikash (voorheen Roy) bleek problemen met zijn heup te hebben en een operatie was onvermijdelijk. Omdat voor de adoptant de kosten van de operatie te hoog waren, wilde zij Vikash laten inslapen.
DAN heeft hierop de hond teruggehaald bij de adoptant en hem op kosten van de stichting laten opereren. Vikash is daarna voor revalidatie opgevangen in een gastgezin van DAN waar hij goed is hersteld. Vikash werd na zijn genezing echter terug geëist door de adoptant. Aangezien DAN gegronde redenen heeft om de hond niet terug te plaatsen bij de adoptant, heeft deze laatste De Rijdende Rechter ingeschakeld.
Meester Visser van De Rijdende Rechter heeft zich inmiddels gebogen over de zitting van 7 april en op donderdag 3 juli 2014 was de uitspraak in deze zaak te Zaandam.
Op dinsdag 23 september zal de uitzending met daarin de uitspraak worden uitgezonden.
Inmiddels is Vikash weer terug bij DAN. Hij bleek niet zo goed overweg te kunnen met de andere hond van het adoptiegezin. Dit kwam zijn gezondheid niet ten goede en hierop hebben de adoptanten Vikash teruggegeven aan DAN. Vikash is nu weer terug bij zijn opvanggezin en wacht daar op een nieuwe baas.
Pandameisje schreef:het is hond die prima in andere gezinnen kan het is niet angstig bij andere mensen.
verder hij blijft komende week wel bij ons en hoelanger een hond bij ons blijft hoe meer ze gaan hechten aan ons hoe moeilijker het word voor een hond om naar iemand anders te gaan.
. 

hier is zwarte vlek goed te zien ahah