Gasthonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yipee

Re: Gasthonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:35

Volgens mij is het een hond met een sterke persoonlijkheid als ik het zo hoor.

Is het probleem plotseling ontstaan? Of is er iets gebeurt waardoor Snowy naar honden blaft en ook joggers? En dan nog iets: wat voor type blaf is het? Dat is handiger te herkennen als je een filmpje zou plaatsen. Het kan een blaf zijn door overmatig enthousiasme, agressie maar ook zeker angst. Dit heeft allemaal een andere aanpak nodig. Er zijn ook weer heel veel theorieen over hoe je een probleem moet aanpakken. Ik raad je aan eens een boek te kopen/lezen over hondengedrag en training.

Wat je zou kunnen doen om te oefenen: Probeer iemand te regelen die Snowy niet kent. Vervolgens laat je haar om de hoek naar je toe joggen. Waarschijnlijk gaat Snowy zich dan focussen op de jogger maar niet gelijk blaffen. Precies op dat moment leid je Snowy's neus af met iets wat lekker ruikt zodat snowy geen aandacht meer heeft voor de jogger en geef je hem het snoepje, vooral als de jogger passeert zonder dat Snowy blaft. Dit blijf je herhalen. Je probeert zo op deze manier te laten zien dat de jogger niet eng is maar iets positiefs of dat hij braaf is als hij niet helemaal 'excited' is. Dit werkt dan dus ook beter bij angst blaffen of excitatie blaffen. Zo zou ik het ieder geval proberen, maar elke hond is anders en vanaf de computer kan ik natuurlijk niet veel zien.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 18:37

Yipee schreef:
Volgens mij is het een hond met een sterke persoonlijkheid als ik het zo hoor.

Is het probleem plotseling ontstaan? Of is er iets gebeurt waardoor Snowy naar honden blaft en ook joggers? En dan nog iets: wat voor type blaf is het? Dat is handiger te herkennen als je een filmpje zou plaatsen. Het kan een blaf zijn door overmatig enthousiasme, agressie maar ook zeker angst. Dit heeft allemaal een andere aanpak nodig. Er zijn ook weer heel veel theorieen over hoe je een probleem moet aanpakken. Ik raad je aan eens een boek te kopen/lezen over hondengedrag en training.

Wat je zou kunnen doen om te oefenen: Probeer iemand te regelen die Snowy niet kent. Vervolgens laat je haar om de hoek naar je toe joggen. Waarschijnlijk gaat Snowy zich dan focussen op de jogger maar niet gelijk blaffen. Precies op dat moment leid je Snowy's neus af met iets wat lekker ruikt zodat snowy geen aandacht meer heeft voor de jogger en geef je hem het snoepje, vooral als de jogger passeert zonder dat Snowy blaft. Dit blijf je herhalen. Je probeert zo op deze manier te laten zien dat de jogger niet eng is maar iets positiefs of dat hij braaf is als hij niet helemaal 'excited' is. Dit werkt dan dus ook beter bij angst blaffen of excitatie blaffen. Zo zou ik het ieder geval proberen, maar elke hond is anders en vanaf de computer kan ik natuurlijk niet veel zien.

die blaf naar joggers en honden is puur enthousiasme.
het is al vanaf het begin dat hij het doet.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:49

Ik denk vooral ook omdat hij jong is, en ik zou inderdaad de manier van Yipee proberen! Wij hebben 2 jonge labradors die die ook altijd deden, ze zijn nu 1 jaar en 4 maanden en gaat nu al stukken beter, ze kijken er wel na maar reageren/trekken helemaal niet meer als ze een andere hond zien.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 18:53

er komt zo een foto hier waar die zo lief op kijkt dat jullie allemaal een aaawh momentje hebben

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:15

<3 Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:20

Awwhh, die oogjes, leuk koppie heeft die ook <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-14 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:22

<3

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:24

Afbeelding

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:30

Superleuke foto's! Het is echt een poepie, als ik niet meer thuis had gewoond dan had mijn hondje er een vriendje bij gehad hoor! <3

De reacties die je krijgt klinken misschien niet zo leuk maar ze bedoelen het echt goed, ook zij zijn dierenliefhebbers die je graag willen helpen.

Over het corrigeren zullen altijd de meningen verdeeld blijven maar je moet wel onthouden dat hij als ukkie heel andere dingen heeft geleerd en nog niet goed begrijpt dat hij iets niet mag, echt boos worden op hem zal het niet verbeteren.

Voor het trekken naar honden toe kun je hem laten zitten tot de hond op jou afkomt en op jou commando mag hij pas gaan spelen. Gaat het om mensen of honden die alleen voorbij lopen, dan laat je hem zitten en beloon hem als hij rustig(er) is.
Laatst bijgewerkt door Rosannee_ op 21-09-14 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:31

het gaat om mensen die met honden lopen.

verder hier nog paar foto's van afgelopen week

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:37

Snowy heeft een hyper uurtje ze is het huis weer aan verbouwen en ze wil mij ook als speelgoed niet leuk :o

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:07

Wat een heerlijke eigenwijze kop zit erop. :) Mooie hond.

Wel goed je grenzen aangeven als hij iets aan het verbouwen is in huis wat je niet wilt en wees er consequent in. Verder lekker moe maken overdag. :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 21:08

doen we al we lopen zo op een dag 2 uur of 3 uur over de da heen verspreid

Verder is die hyper omdat die vandaag 2 uur in de auto heeft gezeten we zijn vannochtend wel even naar een strandje geweest in zeewolde waar die heerlijk heeft gerend en helemaal door dolle heen was.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:06

Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden, want ik vind het reuze interessant. Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om zo'n hond tijdelijk op te vangen, maar ik ben bang dat ik dan uiteindelijk toch met 1 hond extra blijf zitten :P . En ik ben bang dat het na 1 hond al is afgelopen, want ik kan moeilijk afscheid nemen.

Maar goed, nu lees je ook eens de andere kant van al die succesverhalen waar de sites van adoptiehonden vol mee staan. Over de problemen lees je weinig.

Toevallig dat vanavond bij de Rijdende Rechter een stuk erop komt met Dog Adoptions Nederland.

Citaat:
Dit in verband met een zaak die was aangespannen door de voormalige adoptant van één van de honden van DAN. De door hen geadopteerde hond Vikash (voorheen Roy) bleek problemen met zijn heup te hebben en een operatie was onvermijdelijk. Omdat voor de adoptant de kosten van de operatie te hoog waren, wilde zij Vikash laten inslapen.

DAN heeft hierop de hond teruggehaald bij de adoptant en hem op kosten van de stichting laten opereren. Vikash is daarna voor revalidatie opgevangen in een gastgezin van DAN waar hij goed is hersteld. Vikash werd na zijn genezing echter terug geëist door de adoptant. Aangezien DAN gegronde redenen heeft om de hond niet terug te plaatsen bij de adoptant, heeft deze laatste De Rijdende Rechter ingeschakeld.

Meester Visser van De Rijdende Rechter heeft zich inmiddels gebogen over de zitting van 7 april en op donderdag 3 juli 2014 was de uitspraak in deze zaak te Zaandam.

Op dinsdag 23 september zal de uitzending met daarin de uitspraak worden uitgezonden.

Inmiddels is Vikash weer terug bij DAN. Hij bleek niet zo goed overweg te kunnen met de andere hond van het adoptiegezin. Dit kwam zijn gezondheid niet ten goede en hierop hebben de adoptanten Vikash teruggegeven aan DAN. Vikash is nu weer terug bij zijn opvanggezin en wacht daar op een nieuwe baas.
http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... d=3&page=0

Ook al weer zoiets: je kunt eigenlijk de hond nooit als je "eigen" hond beschouwen. Je mag wel bijna € 300 dokken, maar als puntje bij paaltje komt en de stichting is het er niet mee eens, dan halen ze de hond gewoon bij je op.

In geval van de Rijdende Rechter denk ik echter dat DAN gelijk heeft. De adoptanten van Vikash hebben dus in de tijd dat Vikash weg was een nieuwe pup genomen, krijgen alsnog Vikash terug en dan blijkt dat niet samen te kunnen. Dus hebben ze alsnog Vikash teruggegeven aan DAN (als ik het goed begrepen heb allemaal). Dan denk ik ook....wat een **kels. Jammer dat ik het in de herhaling moet gaan kijken, want ik moet naar de ouderavond vanavond.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 13:11

wij gaan wss binnenkort beginnen met puppy cursus dit is echt omdat de hond gewoon te dominant is enzo.

de cursus word voor de helft betaald door de stichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:44

Helemaal top! :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:08

Goed bezig! Je zult er beide veel leren. :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 14:20

het ligt er ook aan hoelang we snowy nog hebben :p

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:35

Jullie moeten zo wie zo gaan naar cursus.
Heb het hele verhaal gelezen maar ik denk dat hij eerst een paar maanden bij jullie moet zijn voor hij weer geadopteerd kan / mag worden.
Nu kan hij morgen weer opgehaald worden en gelden er weer andere regels, hier zal hij heel onzeker van worden en wellicht wel gaan angstbijten.
Breng eerst rust en regelmaat in het leventje van deze hond, en ga naar cursus.
Als hij stabiel is kan hij verder.

Jullie zijn goed bezig maar ga naar cursus voor de hond.
De stichting wil te snel (geld misschien) en dat gaat ten koste van de hond en dat zou zonde zijn.

Succes

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 14:37

het is hond die prima in andere gezinnen kan het is niet angstig bij andere mensen.

verder hij blijft komende week wel bij ons en hoelanger een hond bij ons blijft hoe meer ze gaan hechten aan ons hoe moeilijker het word voor een hond om naar iemand anders te gaan.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:28

Pandameisje schreef:
het is hond die prima in andere gezinnen kan het is niet angstig bij andere mensen.

verder hij blijft komende week wel bij ons en hoelanger een hond bij ons blijft hoe meer ze gaan hechten aan ons hoe moeilijker het word voor een hond om naar iemand anders te gaan.

Mwah, dat weet ik niet of het voor de hond moeilijker wordt. Dat kan maar hoeft niet. Als is de kans bij een hond die al zoveel heeft meegemaakt, wel groter.
Als ik onze hond wegbreng voor vakantie (naar mijn schoonouders), dan doet haar dat niets. (Onze vorige hond ook niet.)
Als we terugkomen van vakantie, dan doet ze alsof we nooit weg zijn geweest.
Onze 1e hond (uit het asiel) had er meer moeite mee. Als we dan terugkwamen, dan viel ze eerst naar ons uit, alsof we vreemden waren (ze was nl. erg waaks en waakte dus ook bij mijn schoonouders). Zodra ze in de gaten had dat wij het waren, dan liet ze ons niet meer uit het oog en stond ook als eerste bij de auto om maar niet weer achter te hoeven blijven. Ze wist toch wel dat wij haar roedel waren <3 .

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:57

Snowy gaat met sprongen voor uit hij is minder happerig omdat wij dominant gedrag nu goed aanpakken.
bijvoorbeeld:
hond krijgt pas eten als wij hebben gegeten
hond mag niet voor ons de deur uit.
hond word elke dag even geborsteld.

en nog meer veel meer dingen.
verder slaapt die heel veel vooral als die slaapt is die lief:)

ook loopt hij graag langs de houtkachel dan komt die terug met een zwarte vlek wahhaha
Afbeelding

ook is die helemaal blij met zijn vosje knuffel waar die mee slaapt <3
Afbeelding hier is zwarte vlek goed te zien ahah

hij is super knuffelig maar een echte puber.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:21

hier lopen we elke dag langs heerlijk rustig en kan de hond heerlijk rennen :)

Afbeelding

er loopt een graspad langs dat weiland :p

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:40

Mooi om te horen....jullie komen er wel....het blijft een plaatje om te zien!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:43

het is een schat alleen me broertje maakt hem zo druk dat die dominant word.... pff broertjes ze moeten afgeschaft worden ofzo haha :p