Hellup!! Mouse in the house!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:54

Hahahha leuk dat je er wel de humor van kunt inzien! :')
Mocht de muis toch niet van huis zijn probeer dan de emmertruc eens?!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:49

Bij twijfel zette ik wel eens een schoteltje met 4 poesenbrokjes in de ruimte waar de muis zat.Dan weet je snel genoeg of de muis er nog is.

Anoniem

Re: Hellup!! Mouse in the house!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:57

Mijn zus zegt.. Meelwormen of fruit, ligt aan de muizensoort.

Dus mocht hij nog even gezellig langskomen :) (al vind ik die meelwormen niet geweldig klinken := vieze beestjes :P )

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:04

Britta31 schreef:
Bij twijfel zette ik wel eens een schoteltje met 4 poesenbrokjes in de ruimte waar de muis zat.Dan weet je snel genoeg of de muis er nog is.

:j :j
of dat de kat honger had?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:16

Niet in de ruimte met de kat zetten natuurlijk.Of kat bij de brokjes.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:35

Ik lees dat ie nu gelukkig vertrokken lijkt te zijn!

Wij hadden een muizenplaag in de stal. 14 stuks maar liefst. Diervriendelijke val kropen ze weer uit. (vraag me niet hoe := )
Emmers (een 12 liter emmer), zelfs de allerkleinste muisjes sprongen daar nog uit, op mijn arm (bah!!!).

Katten die dagelijks bij de stal lagen te loeren, het maakte familie muis echt niks uit.
Toen hebben wij het rigoureus aangepakt en klemmen gezet. Pindakaas, dat hielp wel het beste, al vonden ze speculaas ook erg lekker. Op een dag had ik er zelfs 2 in 1 klem!

Nee, voor mij geen diervriendelijke val meer. Uiteindelijk bleek dat ze twee zweetdekens gemold hadden (gelukkig maar kleine gaatjes, maar toch), twee sponzen kapot gekauwd, een zadeldekje naar de mallemoeren... Vond ze heel schattig hoor, maar ik heb ze toch liever niet in mijn stal :=

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:58

Ik heb ze ook in de stal en inmiddels zijn ze zelfs al tam :') !Ze zijn aardig brutaal die muisjes maar ergens ook schattig ookal wil ik ze liever niet in de stal hebben.
De JackRussel en de katten ruimen met de tijd wat muisjes op,ik zorg altijd dat ik er niet bij ben ik vind dat zielig en ga ze dan redden := hahaha

Heb 1x een muizenval neergezet en toen ik de volgende ochtend een dood muisjes erin geklemd zag moest ik janken |( ,vond het zo'n rottig iets wat had ik dat beesje aangedaan ;( !Nee dat wil ik dan ook weer niet.
Ik laat de natuur op zn beloop zolang het geen plaag is/word mogen ze rondrennen in de stal.

Ik kan er niks aan doen ik ben een reuze watje als het om dieren gaat. :o

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 08:06

Whoehaha. De muis is inmiddels echt weg :j en ik dènk vrijwillig vertrokken want nergens is iets te vinden of ruiken.

Nergens geen keutels meer, en ook niet meer gezien. Als die er nog was hadden er op zn minst keutels moeten liggen nu. Bovendien heb ik expres wat eten laten slingeren. (Wat ik nu ook weer snel opruim, stel je veur dat ie terug komt! :') )

Heerlijk rustig *\o/*

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:19

Had ie zich niet in Henk verstopt? :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 08:20

Rocamor schreef:
Had ie zich niet in Henk verstopt? :+

Nou je het zegt... Dr zat wel een raar piepje in Henk! :')

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:22

Jéééj! Spijtig dat ze er zo stilletjes vanonder 'gemuist' is, heb je geen afscheid kunnen nemen! :D

Muizen kunnen hoog springen. Héél hoog. Heb het van t weekend nog mogen meemaken -O-
Was in de werfkeet in de vuilzak alles aan het aanduwen, komt daar ineens met een enorme boog een muis uitgesprongen! Heb nog nooit zo hard gekrijst, hing echt aan het plafond van het verschieten, en dat terwijl ik anders nooit schrik heb van dergelijke beesjes...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 10:38

Dit ga je echt niet geloven gewoon....

bastard is gewoon weer terug!!! :')

Zag gister avond ineens iets rennen heel hard en jahoor.

Een serieuze klopjacht begonnen. Onder de koelkast en alles.. Maar te pakken? Nee hoor..

Wat een slecht verhaal zeg dit -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:56

Wij hebben er nu 1 in de kast en boven.En 4 poesen in huis.Maar dadelijk de kast ontruimen omdat er een raar luchtje hangt sinds gisteren.Ben bang dat de muis een natuurlijke dood is gestorven in de keukenkast.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:14

Kom maar weer tevoorschijn met de boobytraps!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:35

Wat een terror-muis :+ Heb ze hier voor de hobby (tamme uiteraard) en het zijn super leuke beestjes! Maar wilde muizen mogen mijn huis overslaan :Y)

Begin alsjeblieft niet aan gif, hartstikke sneu! Hoewel een klem ook niet al te fijn kan zijn, aantal jaar geleden zat er hier eentje met het puntje van z'n neus vast :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:21

Het zou ook een van de kinderen van muis 1 kunnen zijn.En muizen hebben grote gezinnen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:37

oh ooo..... Misschien wordt het toch tijd voor die kat?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:41

Ik heb er 4 in de aanbieding.Ontslag wegens niet na komen van afspraken.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:42

Ik denk dat het gewoon dezelfde is hoor _O-

Ik heb toen het hele huis op de kop gehaald en schoongemaakt. Ben er echt een dag van 8 uur mee bezig geweest :')
En sindsdien geen keutel niks meer gevonden. Ik had dan een nest echt wel moeten vinden. En gister avond komt die f*cker gewoon weer binnen wandelen. Ik denk gewoon door het raam..

Ik haat hem :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:55

Dit klinkt eigenlijk wel heel droog :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:57

Hij/zij is vast een paar weekjes met vakantie geweest. {:}

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 13:03

Hij (of ze/de family) gaat vast gewoon de hele flat langs en overal naar binnen waar wat te halen valt.. Hij is ook egnie bang. Welke muis gaat er nou zo een huis binnen waar iedereen gewoon nog binnen en wakker is..

Pfff gaan we weer.... Valletjes en emmers maar weer tevoorschijn toveren.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:25

Eigenlijk heel erg hoor, maar dit is een geweldige topic. Ik lach me rot.
Misschien nog een tip gebruik melkpoeder voor de koffie.

Heel veel sterkte met je nieuwe huisgenoot (beter dan huisgenote :P ) Ik blijf meelezen en voor het openen van de topic ga ik eerst maar even naar de w.c.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:26

Doet mij denken aan de muisavonturen bij mij in huis.
In de zomer staat mijn achterdeur open, want dan kunnen de katten in de tuin spelen.
Ik heb het terras kat-proof gemaakt en afgezet zodat ze er niet uit kunnen. Een stuk van 3x5 meter.
Nu mogen de muizen in de rest van de wereld spelen, maar ik heb al enkele keren een dappere spitsmuis gehad, die het nodig vond de 3x5 meter tuin te betreden.

Muis 1:
Wij kwamen thuis van stal en zaten nog even tv te kijken. Hadden nog niets door.
Al vonden we het raar dat de katten niet beneden waren.
Ik ging douchen, stap de douche in, en het rook er naar "zweet", dacht ik. De katten zaten ook in de douche, maar daar zijn ze vaker, dus verder niet nagedacht.
Ik zet de douche aan en zie ineens in mijn ooghoek iets kleins bewegen.
Een muis.......
Ik in mijn blote bips achter de muis aan..... Pak een potje om erover heen te zetten, maar had niet door dat er een gat aan de zijkant zat, dus muis huppelde vrolijk verder.
Ondertussen man geroepen, katten uit de badkamer en verder op muizenjacht.
Muis gevangen en buiten gezet.

Muis 2:
Die vonden we dood in de gang en een van de katten liep trots rond.

Muis 3:
We zitten op de bank. Ondertussen vliegen de katten van buiten naar binnen en terug. En dat een paar keer.
Ineens horen we een hoop herrie op de gang. Ik nog tegen mijn man "hebben ze een vogel te pakken ofzo?"
Dus ik naar de gang en daar wil mijn ene kat ineens heel graag de WC in en de ander zat toe te kijken vanaf de trap.
Ik de WC deur open en terwijl ik de wc instap hoor ik daar ineens hard gepiep.
Ik haal een boekje weg en daar zit meneer/mevrouw muis.
Dus weer man geroepen, want ik kon geen muis vangen en tegelijk de katten op afstand houden.
Man gaat achter de muis aan en ineens is hij hem kwijt.
Om hem twee tellen later te vinden.... In zijn broek :+
Dus met de muis in zijn broek naar buiten gelopen om de muis te bevrijden.

Helaas had de kat de muis te erg verwond en moest ik de muis uit zijn lijden verlossen |(

Daarna gelukkig geen muizen meer gezien. Hopelijk zijn ze nu zo slim om weg te blijven uit mijn huis en tuin (terras).

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 13:31

Ik snap echt niet hoe jullie die beesten te pakken krijgen hoor :')

"Oh ja toen heb ik hem gevangen" kom ik aan. Gewapend met lege pizzadoos, emmer en dweil om hem onder de kasten vandaan te jagen.. krijg dat klerebeest echt niet te pakken hoor _O-

Hij zit me gewoon aan te kijken B-) en zodra ik opsta wurmt hij zich heeeel snel ergens tussen zodat je er never nooit meer bij komt.

Valletjes? Nee hoor die staan rustig on aangeroerd en open waar ze stonden.. Smart ass! :')

Aaargh!! Echt niet te geloven.