39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:51

Het is schokkend zeker, maar wat wil je behalen? Dat mensen medische zorg weigeren vanwege dierproeven? Geen make up meer dragen? Geen badschuim meer (is immers ook getest op dieren)?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:51

Slina schreef:
Die foto's had ik nou ook niet hoeven zien..
Als zieke die geen eten wegkrijgt dus al supermisselijk is, heb je dat even bevorderd. Laat mensen zelf kiezen of ze het willen zien..

De waarheid moet pijn aan je ogen doen kreeg ik net te horen.
Blijkbaar heiligt het doel de middelen.

Dit soort fanatisme zorgt voor oogkleppen en dat vind ik jammer.
Hoe ik mijn leven leef wordt niet gevraagd er wordt alleen gezien dat ik niet de mening deel met de meeste in het topic en ben nu al afgeserveerd als labradormepper. (dankjewel vriendelijke pb's :D )

PenP2014

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:53

Ik weet niet wie er jou pb's stuurt maar laten we het lekker openbaar houden!! Niet achter de rug in pb's! Ik sta hier voor mn mening en hoef dat niet achter de elleboog te doen. Gaat nergens over!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:54

PenP2014 schreef:
De waarheid is hard hè? De ècht schokkende foto's heb ik niet geplaatst!

Dit is gelukkig niet in Nederland.
Ben je wel eens wezen kijken in een onderzoekcentrum?
Dan zul je zien dat de dieren daar veel beter worden behandeld dan in deze (natuurlijk zeer ernstige) filmpjes.
Helaas is dat in het buitenland en daar valt moeilijker wat aan te doen.

Wat je wél kan doen, is zorgen dat het hier mag (waar de regels zeer streng zijn) om te voorkomen dat de benodigde onderzoeken juist in zulke slechte instellingen worden gedaan!!!
TS:
Door te tekenen hou JIJ dus deze slechte praktijken in stand!!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:55

@Brainless ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar er zijn deze, en nog talloze foto's die ik niet allemaal ga uploaden.. gewoon op eigen NL en belgische bodem!! Dus ga een eind heen met je sneren van in stand houden. Dit moet stoppen!!!
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 23-08-14 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:56

PenP2014 schreef:
@Brainless ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar er zijn deze, en nog talloze foto's die ik niet allemaal ga uploaden.. gewoon op eigen NL bodem!! Dus ga een eind heen met je sneren van in stand houden. Dit moet stoppen!!!

Bron?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:57

PenP2014, hou eens een spiegel voor.
Je werkt dit soort reacties tegen jou zelf in de hand door je eigen aanvallende berichten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:57

PenP2014 schreef:
@Brainless ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar er zijn deze, en nog talloze foto's die ik niet allemaal ga uploaden.. gewoon op eigen NL en belgische bodem!! Dus ga een eind heen met je sneren van in stand houden. Dit moet stoppen!!!

Ik weet 100% zeker dat dit NIET op Nederlandse bodem gebeurd!

Wanneer heb jij voor het laatst een kijkje genomen?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:58

Intresseert me niet!! Zolang er maar getekend wordt!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:59

Oh oke.
Maar heb vooral niet de illusie dat je dat met je geschreeuw bereikt.
Enige wat je doet is weerstand oproepen ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:59

Slina schreef:
Waarom eigenlijk labradors? Waarom geen 39 pitbulls, terriërs, chihuahua's..
Zit daar nou een reden achter?

labradors hebben een redelijk meegaand karakter....daarom nemen ze geen rottweilers ;)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:00

Natasja91 schreef:
Oh oke.
Maar heb vooral niet de illusie dat je dat met je geschreeuw bereikt.
Enige wat je doet is weerstand oproepen ;)

Hier misschien idd. Maar dit gebler kan me echt niet schelen! Intussen zijn er in 12 uur tijd 10.000 handtekeningen bij!! _/-\o_

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:01

PenP2014 schreef:

Dus jij hebt liever dat de onderzoeken in een land gedaan gaan worden waar er bijna geen regels zijn?
Waar je dus die praktijken hebt waarvan jij de foto's/filmpjes laat zien?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:01

Nee, als mensen tekenen, doen ze dat zeker niet vanwege jou..
Je loopt inderdaad een beetje kinderachtig te blèren.
Discussies voeren kan ook op volwassen toon. En zonder tig uitroeptekens.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:02

Je hebt een beetje een tunnelvisie Ts :=

Nogmaals: wat wil je bereiken met de foto's? Dat mensen stoppen met make-up, badschuim en medische zorg omdat bij dat alles dierproeven zijn gebruikt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:03

Brainless schreef:
PenP2014 schreef:

Dus jij hebt liever dat de onderzoeken in een land gedaan gaan worden waar er bijna geen regels zijn?
Waar je dus die praktijken hebt waarvan jij de foto's/filmpjes laat zien?

landen zonder regels testen geen pacemakers....brengt te weinig geld op.

TS is gewoon gedreven...ik mag dat wel.Zo zouden meer mensen in Nederland moeten zijn.Iedereen laat alles maar gebeuren en maakt zich nergens druk om....ja,om zwarte piet :7

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:05

Gelukkig word het wèl gedaan! En dat zal ongetwijfeld niet allemaal via bokt zijn. Maar er is genoeg getekend via dit topic. Dus ik bereik wel wat ik wil hoor :D

@Eskegirl wat ik wil bereiken is dat er in de gemiddelde nederlandse hersenpan eens nagedacht wordt! Dat men eens wakker geschud wordt! Dat er alternatieven komen. Dit dierenleed is gewoon lekker goedkoop. Alternatieven zijn er! Maar die kosten geld! En dat geld wil men liever niet uitgeven! Ga mij nou niet wijs lopen maken dat ze het met zn allen zo erg vinden. Dit kan je bij je volle verstand niet doen!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:06

@Geerke
TS wil alle dierproeven weg hebben uit Nederland.
Niet alleen degene van de pacemakers.

Suzanne F.

Het is sneu maar er zijn zoveel sneue toestanden op de wereld.
Er moet toch getest worden om te onderzoeken.
Nu nog steeds profiteren we van de proeven die Mengele deed in Auschwitz op mensen. Vreselijke testen maar het heeft wel veel nuttige informatie opgeleverd.
Op de wereld is heel veel dierenleed, ook veel zwerfhonden die lijden en andere dieren in de industrie. Ook de dieren voor consumptie en zelfs dieren die als hobby worden gehouden worden soms vreselijk behandeld en lijden.
Maar ook mensen sterven van de honger en de dorst. Worden gemarteld en onthoofd etc...

Je kan niet het leed van de hele wereld op je nemen. Je kan niet alles en iedereen redden.
Deze testen zijn nodig en blijkbaar zijn labradors geschikt om op te testen.

troi

PenP2014 schreef:
De waarheid is hard hè? De ècht schokkende foto's heb ik niet geplaatst!

Simpel scoren zo.
Vergelijkbaar zielige fotos zijn ook te vinden uit de vleesindustrie of de paardensport. Even zielig. En ja ik weet dat dit gebeurt en erken het als noodzaak voor de vooruitgang van onze gezondheid. Ik gebruik de pillen, wil graag een nier doneren mocht dat nodig zijn en hoop tzt een medicijn voor kanker te gebruiken mocht dat nodig zijn.
Het 1 kan niet zonder het ander, helaas kan nog niemand toveren. Al doen sommigen graag wel alsof dat kan...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:07

Gedreven akkoord. Maar wel met geldige argumenten. Anders bereik je enkel het tegenovergestelde.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:08

Brainless schreef:
@Geerke
TS wil alle dierproeven weg hebben uit Nederland.
Niet alleen degene van de pacemakers.

Het probleem is dat de meeste proeven allemaal gedaan zijn in Amerika maar als we een medicijn willen gaan gebruiken in Europa we opnieuw proeven gaan doen.Dat is totaal overbodig.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:08

PenP2014 schreef:
Ik weet niet wie er jou pb's stuurt maar laten we het lekker openbaar houden!! Niet achter de rug in pb's! Ik sta hier voor mn mening en hoef dat niet achter de elleboog te doen. Gaat nergens over!

Vond ik ook, kan me we ook niet aan storen.
Oogkleppen kuddegedrag.
overigens eet ik sinds mn 12e jaar vega/veganist, probeer zo zelfvoorzienend/ecologisch/biologisch mogelijk te leven en mn voetafdrukje klein te houden. Alles hier in huis is zoveel mogelijk gerecycled of van de kringloop. Deze plaatjes heb ik al gezien op mn 15e, ik weet ervan en handel ernaar. Anti-conceptie en medicijngebruik is daarop aangepast.
Daarom vind ik de pb's best grappig, je achtergrond telt niet meer. Er wordt alleen gelezen dat je niet zozeer tegen dierproeven bent.
Ik voel mij niet beter dan een gemiddelde Nederlander die wel vlees eet, zo was ik eerst ook. Dit soort extreem gedrag keert mensen juist tegen je.
Mijn pony staat bij een taxidermist in pension. Hoeveel commentaar die beste man te verduren krijgt is niet leuk meer. Terwijl alle dieren die hij opzet geregistreerd zijn, een goed leven hebben gehad en juist worden gebruikt om mensen bewust te maken van wat er leeft en speelt. Het educatief bewust maken van wat wij als mens allemaal kunnen verliezen. Hij (en zijn gezin) is net zoals mij enorm begaan met het dierenwelzijn en het bewust leven om niet een te grote impact te hebben op de wereld.
Maar toch is hij meermalen bedreigd en heb ik zelfs al eens iemand uit de weide moeten plukken die het niet best voorhad met de pony's. Onder het mom van: "Wat jij met die beesten doet zullen wij eens met jouw beesten doen." Helemaal doorgedraaid in het eigen fanatisme.

Buitenlandse dierproeven hoef ik niet te zien, vind het ook niet netjes tegenover de jongere bokkertjes. Vandaar mijn vraag of het in een link kan met een vermelding dat het schokkend kan zijn.

Denk eerst na voordat je iemand beschuldigt van het niet begaan zijn met de wereld en dieren, misschien hebben zij een ander oogpunt wat ook zeer interessant kan zijn. Verder even goede vrienden en no hard feelings (ook niet aan de mensen die mij een labaradormepper noemen :D Zal de volgende die ik tegenkom even een goedbedoeld mepje geven :D )

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:09

Goh. Dat mensen toch zo fel reageren op de zwaar gedetineerden wat ik opperde. En mensen kunnen wel zeggen dat dat ziek is om te denken. Maar er word wel gezegd over kinderen als die ernstig ziek zijn medicijnen moeten hebben. Maar als je kind vermoord is dan? Dan zijn medicijnen niet meer nodig. Nou dan mag de moordenaar van mij van harte gebruikt worden om medicijnen te testen! Mensen die anderen ernstig letsel of leed aan brengen, mogen zelf ook wel lijden. En als ze dat ong in verhouding zetten met wat een ander aan hebben gedaan. Dan worden tenminste de schuldigen gestraft ipv van onschuldige dieren!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:11

Sabientjeuh schreef:
Goh. Dat mensen toch zo fel reageren op de zwaar gedetineerden wat ik opperde. En mensen kunnen wel zeggen dat dat ziek is om te denken. Maar er word wel gezegd over kinderen als die ernstig ziek zijn medicijnen moeten hebben. Maar als je kind vermoord is dan? Dan zijn medicijnen niet meer nodig. Nou dan mag de moordenaar van mij van harte gebruikt worden om medicijnen te testen! Mensen die anderen ernstig letsel of leed aan brengen, mogen zelf ook wel lijden. En als ze dat ong in verhouding zetten met wat een ander aan hebben gedaan. Dan worden tenminste de schuldigen gestraft ipv van onschuldige dieren!

ben ik helemaaql met je eens hoor....ze mogen van mij ook allemaal een nier missen en die geven aan een mens die niet moord of verkracht.In mijn ogen een veel waardevoller mens :j