Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThreeFingers schreef:Misschien heb ik eroverheen gelezen, ik heb niet alles gelezen.
Maar waarom kan de hond niet gewoon binnen blijven?
Eerlijk gezegd zou ik niet eens willen dat mijn hond zonder toezicht in de tuin loopt. En al helemaal niet met zo'n buurman.
gohya schreef:Quote:en de klacht over haren in de tuin is ook zo afgelopen..
biedt gewoon aan de haren daar regelmatig even weg te halen, hij hoeft er alleen maar om te vragen..
Geloof je nou écht dat er hondenharen in zijn tuin liggen? Het gaat om een Buldog,die verliezen niet eens zóveel haren,daarbij zijn honden nú niet in de rui.
En áls er haren zijn tuin inwaaien, waaien die er ook weer uit.
Het gaat hier gewoon om een vervelend ouder mannetje!
anneliesdj schreef:gohya schreef:Quote:en de klacht over haren in de tuin is ook zo afgelopen..
biedt gewoon aan de haren daar regelmatig even weg te halen, hij hoeft er alleen maar om te vragen..
Geloof je nou écht dat er hondenharen in zijn tuin liggen? Het gaat om een Buldog,die verliezen niet eens zóveel haren,daarbij zijn honden nú niet in de rui.
Dan heb je dus ook geen opruimwerk, kleine moeite daar even een rondje te lopen.
En verharen doen ze het hele jaar wel hoor, ook kortharige honden kunnen behoorlijk wat haren af komen.
En wees eerlijk, als die hond daadwerkelijk tegen de schutting op dendert als hij daar bezig is, zullen er allicht wel haren doorheen komen.
Vervelend of niet, het is altijd beter je buren te vriend te houden, nu wat inschietelijk zijn van ts dr kant zal haar in de toekomst alleen maar voordelen opleveren.
En drollen stinken zeker wel, ook na een paar uur nog wel. Als die hond 2x daags in de tuin poept zou ik ook niet prettig zitten in de tuin ernaast.
Cayenne schreef:colunder schreef:Ik liet mijn honden ook vaak in de tuin als ik wegging, met de achterdeur open zodat ze wel naar binnen konden.
En je bent niet bang voor insluipers/inbrekers aangezien je de deur open laat terwijl je zelf niet thuis bent?
Christiene schreef:weer zon gepensioneerde oudere man.. net als bij de rijdende rechter ook vaak van die oudere zuurpruimen.. maar goed ik ken je buurman verder niet dus daar oordeel ik maar niet over.
) Leo had ook altijd ruzie met de kinderen in de straat, over voetballen in de tuin enzo. En met hun ouders. En dan ging hij vreselijk tekeer.safina schreef:daarom zet ik er ook bij ik oordeel er niet over.. maar die eerste zin deed ik dat inderdaad al.Christiene schreef:weer zon gepensioneerde oudere man.. net als bij de rijdende rechter ook vaak van die oudere zuurpruimen.. maar goed ik ken je buurman verder niet dus daar oordeel ik maar niet over.
...en stel nou dat de buurman op een ander forum zou schrijven.... Dan krijgt hij ongetwijfeld als reactie: "zeker zo'n asociale hysterische alleenstaande bijstandsmoeder. Zwanger van God mag weten wie. Met zo'n asohond."
We kunnen er allemaal wel karikaturen bij gaan bedenken. En helaas voorzien programma's als de Rijdende Rechter ons van indrukken van de meest extreme types die er bestaan. Daar selecteren ze op: een verschil van inzicht tussen normaal functionerende, goed communicerende buren is immers niet interessant voor de kijkcijfers.
De kunst lijkt me om juist de positieve kanten van iemand te blijven zien in zo'n situatie. Wij hadden ooit, jaren geleden, zo'n buurman die zich met alles in de buurt bemoeide. Laat ik hem hier Leo noemen. We woonden er nog geen twee dagen, of Leo stond mijn man uit te schelden omdat mijn man de auto per ongeluk zo had geparkeerd dat Leo er niet meer met zijn fiets langs kon. Mijn man heeft rustig gereageerd en is hem verder uit de weg gegaan (en heeft nooit meer de auto daar geparkeerd, al hebben we Leo nooit zien fietsen en vroegen we ons af of hij wel een fiets had) Leo had ook altijd ruzie met de kinderen in de straat, over voetballen in de tuin enzo. En met hun ouders. En dan ging hij vreselijk tekeer.
Een paar maanden later reed mijn man per ongeluk tegen Leo's auto aan. Zal je net zien... Manlief heeft met lood in zijn schoenen aangebeld en verteld wat er gebeurd was. Hij hield er rekening mee dat Leo zou ontploffen. Tot zijn verrassing nam Leo het heel kalm op. Samen de verzekeringspapieren ingevuld en van daaruit is er meer contact ontstaan. Er bleek een heel verhaal achter Leo te zitten. PTSS omdat hij als militair vreselijke dingen had meegemaakt, medische problemen waardoor hij fysiek weinig kon, als kind z'n ouders verloren.... Maar ook een ontzettende passie voor zijn tuin en prachtige verhalen over vroeger.
Hij paste op ons huis als we met vakantie gingen. En kwam regelmatig even langs voor een praatje. Het was Leo die snel ontdekte dan ons oude buurvrouwtje met een gebroken heup in huis lag. Hij zag dat ze de gordijnen nog niet open had 's morgens. Het was Leo die zijn gereedschap aan mijn man gaf toen hij teveel pijn had om zelf ooit nog te klussen. En toen we uiteindelijk gingen verhuizen naar de andere kant van het land, stond Leo te janken. Zo erg vond hij het dat we weggingen. En wij vonden het ook erg. We hebben nog regelmatig contact. En nog iedere keer zegt hij dat het niet meer zo leuk is in zijn straat sinds we weg zijn.
Achter iedereen zit een verhaal. Ik las eens ergens zoiets moois: “Be kind, for everyone you meet is fighting a battle you know nothing about.”
Maar ook nog zoveel meer dan dat. safina schreef:De kunst lijkt me om juist de positieve kanten van iemand te blijven zien in zo'n situatie. Wij hadden ooit, jaren geleden, zo'n buurman die zich met alles in de buurt bemoeide. Laat ik hem hier Leo noemen. We woonden er nog geen twee dagen, of Leo stond mijn man uit te schelden omdat mijn man de auto per ongeluk zo had geparkeerd dat Leo er niet meer met zijn fiets langs kon. Mijn man heeft rustig gereageerd en is hem verder uit de weg gegaan (en heeft nooit meer de auto daar geparkeerd, al hebben we Leo nooit zien fietsen en vroegen we ons af of hij wel een fiets had) Leo had ook altijd ruzie met de kinderen in de straat, over voetballen in de tuin enzo. En met hun ouders. En dan ging hij vreselijk tekeer.
Een paar maanden later reed mijn man per ongeluk tegen Leo's auto aan. Zal je net zien... Manlief heeft met lood in zijn schoenen aangebeld en verteld wat er gebeurd was. Hij hield er rekening mee dat Leo zou ontploffen. Tot zijn verrassing nam Leo het heel kalm op. Samen de verzekeringspapieren ingevuld en van daaruit is er meer contact ontstaan. Er bleek een heel verhaal achter Leo te zitten. PTSS omdat hij als militair vreselijke dingen had meegemaakt, medische problemen waardoor hij fysiek weinig kon, als kind z'n ouders verloren.... Maar ook een ontzettende passie voor zijn tuin en prachtige verhalen over vroeger.
Hij paste op ons huis als we met vakantie gingen. En kwam regelmatig even langs voor een praatje. Het was Leo die snel ontdekte dan ons oude buurvrouwtje met een gebroken heup in huis lag. Hij zag dat ze de gordijnen nog niet open had 's morgens. Het was Leo die zijn gereedschap aan mijn man gaf toen hij teveel pijn had om zelf ooit nog te klussen. En toen we uiteindelijk gingen verhuizen naar de andere kant van het land, stond Leo te janken. Zo erg vond hij het dat we weggingen. En wij vonden het ook erg. We hebben nog regelmatig contact. En nog iedere keer zegt hij dat het niet meer zo leuk is in zijn straat sinds we weg zijn.
Achter iedereen zit een verhaal. Ik las eens ergens zoiets moois: “Be kind, for everyone you meet is fighting a battle you know nothing about.”
gohya schreef:Quote:en de klacht over haren in de tuin is ook zo afgelopen..
gohya schreef:Nikass dan heb jij vast geen kortharige hond in huis.De langharige en middel langharige verliezen idd. het hele jaar door haren.Maar TS heeft een kortharige.
gohya schreef:Nikass dan heb jij vast geen kortharige hond in huis.De langharige en middel langharige verliezen idd. het hele jaar door haren.Maar TS heeft een kortharige.