buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:26

Miss. is mijn reuk minder dan die van jullie? Ik loop hier ook door het uitlaat gebied met de hond,maar ik ruik echt geen stank hoor.
Maar dát is wel wat anders als iemand allergisch is voor hondenharen! die buurman is dat toch niet?
Om hoeveel haren gaat het nou eigenlijk van een Buldog?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:28

Nou...ik heb 6 honden,haal de poep iedere dag weg....maar als ik met mijn bosmaaier een drol raak die vervolgens om mijn oren vliegt ruikt die niet fris hoor :7 En dan druk ik het nog zacht uit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:30

Dan ligt het vast aan mijn reukvermogen. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:31

gohya schreef:
Dan ligt het vast aan mijn reukvermogen. ;)

lucky you :j

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:33

Misschien heb ik eroverheen gelezen, ik heb niet alles gelezen.
Maar waarom kan de hond niet gewoon binnen blijven?
Eerlijk gezegd zou ik niet eens willen dat mijn hond zonder toezicht in de tuin loopt. En al helemaal niet met zo'n buurman.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:14

ThreeFingers schreef:
Misschien heb ik eroverheen gelezen, ik heb niet alles gelezen.
Maar waarom kan de hond niet gewoon binnen blijven?
Eerlijk gezegd zou ik niet eens willen dat mijn hond zonder toezicht in de tuin loopt. En al helemaal niet met zo'n buurman.

Miss. als waakhond? die lopen toch ook buiten om hun 'domein' en eigendommen van hun baasje te beschermen?

ThreeFingers

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:22

Gohya dat kan, maar die indruk krijg ik niet uit haar openings post. Lijkt eerder lekker "gemakkelijk".

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:22

gohya schreef:
Quote:en de klacht over haren in de tuin is ook zo afgelopen..
biedt gewoon aan de haren daar regelmatig even weg te halen, hij hoeft er alleen maar om te vragen..

Geloof je nou écht dat er hondenharen in zijn tuin liggen? Het gaat om een Buldog,die verliezen niet eens zóveel haren,daarbij zijn honden nú niet in de rui.
En áls er haren zijn tuin inwaaien, waaien die er ook weer uit.
Het gaat hier gewoon om een vervelend ouder mannetje!

Dan heb je dus ook geen opruimwerk, kleine moeite daar even een rondje te lopen.
En verharen doen ze het hele jaar wel hoor, ook kortharige honden kunnen behoorlijk wat haren af komen.
En wees eerlijk, als die hond daadwerkelijk tegen de schutting op dendert als hij daar bezig is, zullen er allicht wel haren doorheen komen.
Vervelend of niet, het is altijd beter je buren te vriend te houden, nu wat inschietelijk zijn van ts dr kant zal haar in de toekomst alleen maar voordelen opleveren.

En drollen stinken zeker wel, ook na een paar uur nog wel. Als die hond 2x daags in de tuin poept zou ik ook niet prettig zitten in de tuin ernaast.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:30

anneliesdj schreef:
gohya schreef:
biedt gewoon aan de haren daar regelmatig even weg te halen, hij hoeft er alleen maar om te vragen..

Geloof je nou écht dat er hondenharen in zijn tuin liggen? Het gaat om een Buldog,die verliezen niet eens zóveel haren,daarbij zijn honden nú niet in de rui.

Dan heb je dus ook geen opruimwerk, kleine moeite daar even een rondje te lopen.
En verharen doen ze het hele jaar wel hoor, ook kortharige honden kunnen behoorlijk wat haren af komen.
En wees eerlijk, als die hond daadwerkelijk tegen de schutting op dendert als hij daar bezig is, zullen er allicht wel haren doorheen komen.
Vervelend of niet, het is altijd beter je buren te vriend te houden, nu wat inschietelijk zijn van ts dr kant zal haar in de toekomst alleen maar voordelen opleveren.

En drollen stinken zeker wel, ook na een paar uur nog wel. Als die hond 2x daags in de tuin poept zou ik ook niet prettig zitten in de tuin ernaast.

helemaal mee eens annelies.. Mensen die hun hond vooral binnen hebben zuigen over het algemeen dagelijks.. waar denkt men dat de haren blijven als een hond vooral buiten blijft? die waaien weg en kunnen zich wel degelijk ergens verzamelen.. dit kan een hoek in de tuin van de buurman zijn..

zo'n zeur moet je gewoon de wind uit de zeilen halen. door aan te bieden het op te ruimen, heeft hij niets meer om over te zeuren..

het 'stinken' van drollen valt op zich wel mee, tenzij de hond op zeer goedkoop voer staat (wat zou kunnen als er ook geen geld voor het dichten van de schutting was), goedkope voersoorten hebben vaak een nare eigenschap dat er meer en stinkende ontlasting komt..

als de poepplek net naast het hek is en zijn zitje is er naast.. ja dat stinkt behoorlijk (ts zou dan dat stuk kunnen blokkeren voor haar hond, of 2x daags opruimen)

staat een hond op goed voer, dan moet je naar de DA als de ontlasting echt stinkt. ik loop hier meestal eens per drie dagen even door de tuin om te kijken of ze ergens wat achtergelaten heeft.. maar ruik er eigenlijk nooit wat van, tenzij hij echt net gedraaid is (en dan heb je het over 10 minuten of korter) of als ik met mijn neus boven een wat meer natte hang (wat ik over het algemeen ook niet doe).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:45

Quote:het 'stinken' van drollen valt op zich wel mee, tenzij de hond op zeer goedkoop voer staat (wat zou kunnen als er ook geen geld voor het dichten van de schutting was), goedkope voersoorten hebben vaak een nare eigenschap dat er meer en stinkende ontlasting komt..

als de poepplek net naast het hek is en zijn zitje is er naast.. ja dat stinkt behoorlijk (ts zou dan dat stuk kunnen blokkeren voor haar hond, of 2x daags opruimen)

staat een hond op goed voer, dan moet je naar de DA als de ontlasting echt stinkt. ik loop hier meestal eens per drie dagen even door de tuin om te kijken of ze ergens wat achtergelaten heeft.. maar ruik er eigenlijk nooit wat van, tenzij hij echt net gedraaid is (en dan heb je het over 10 minuten of korter) of als ik met mijn neus boven een wat meer natte hang (wat ik over het algemeen ook niet doe).quote.

Fijn om te horen,ligt het tóch niet aan mijn reukvermogen.
Wat je zegt klopt idd. goedkoop hondenvoer stinkt van zichzelf al,als je het blik open trekt.

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:33

Als wij boven uit het raam kijken naar de tuin van de buurman kunnen we geen stukje stoep meer ontdekken.
Alles ligt vol met honden poep.
Echt een enorm vies gezicht maar ruiken doe ik het niet.
Het hondentoilet hier in het park vind ik wel stinken.
Wellicht dat het dus uitmaakt of de drol op een zandbodem of op de stoep word gelegd.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:02

Cayenne schreef:
colunder schreef:
Ik liet mijn honden ook vaak in de tuin als ik wegging, met de achterdeur open zodat ze wel naar binnen konden.

En je bent niet bang voor insluipers/inbrekers aangezien je de deur open laat terwijl je zelf niet thuis bent? :?

nee hoor,poort zit op slot en schrikdraad op de schutting :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:23

ik lees alleen ts haar reacties.. ik hoef niet eens de slechte reacties te lezen... over hoe iemand een hond houd.. wat ze niet eens zien met eigen ogen..

heb je nog wat op camera te pakken van de buurman?

weer zon gepensioneerde oudere man.. net als bij de rijdende rechter ook vaak van die oudere zuurpruimen.. maar goed ik ken je buurman verder niet dus daar oordeel ik maar niet over.

ik hoop dat je eruit komt met hem... en op de camera iets ziet wat hij allemaal doet (of niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:21

Christiene schreef:
weer zon gepensioneerde oudere man.. net als bij de rijdende rechter ook vaak van die oudere zuurpruimen.. maar goed ik ken je buurman verder niet dus daar oordeel ik maar niet over.

...en stel nou dat de buurman op een ander forum zou schrijven.... Dan krijgt hij ongetwijfeld als reactie: "zeker zo'n asociale hysterische alleenstaande bijstandsmoeder. Zwanger van God mag weten wie. Met zo'n asohond."

We kunnen er allemaal wel karikaturen bij gaan bedenken. En helaas voorzien programma's als de Rijdende Rechter ons van indrukken van de meest extreme types die er bestaan. Daar selecteren ze op: een verschil van inzicht tussen normaal functionerende, goed communicerende buren is immers niet interessant voor de kijkcijfers.

De kunst lijkt me om juist de positieve kanten van iemand te blijven zien in zo'n situatie. Wij hadden ooit, jaren geleden, zo'n buurman die zich met alles in de buurt bemoeide. Laat ik hem hier Leo noemen. We woonden er nog geen twee dagen, of Leo stond mijn man uit te schelden omdat mijn man de auto per ongeluk zo had geparkeerd dat Leo er niet meer met zijn fiets langs kon. Mijn man heeft rustig gereageerd en is hem verder uit de weg gegaan (en heeft nooit meer de auto daar geparkeerd, al hebben we Leo nooit zien fietsen en vroegen we ons af of hij wel een fiets had :D ) Leo had ook altijd ruzie met de kinderen in de straat, over voetballen in de tuin enzo. En met hun ouders. En dan ging hij vreselijk tekeer.
Een paar maanden later reed mijn man per ongeluk tegen Leo's auto aan. Zal je net zien... Manlief heeft met lood in zijn schoenen aangebeld en verteld wat er gebeurd was. Hij hield er rekening mee dat Leo zou ontploffen. Tot zijn verrassing nam Leo het heel kalm op. Samen de verzekeringspapieren ingevuld en van daaruit is er meer contact ontstaan. Er bleek een heel verhaal achter Leo te zitten. PTSS omdat hij als militair vreselijke dingen had meegemaakt, medische problemen waardoor hij fysiek weinig kon, als kind z'n ouders verloren.... Maar ook een ontzettende passie voor zijn tuin en prachtige verhalen over vroeger.
Hij paste op ons huis als we met vakantie gingen. En kwam regelmatig even langs voor een praatje. Het was Leo die snel ontdekte dan ons oude buurvrouwtje met een gebroken heup in huis lag. Hij zag dat ze de gordijnen nog niet open had 's morgens. Het was Leo die zijn gereedschap aan mijn man gaf toen hij teveel pijn had om zelf ooit nog te klussen. En toen we uiteindelijk gingen verhuizen naar de andere kant van het land, stond Leo te janken. Zo erg vond hij het dat we weggingen. En wij vonden het ook erg. We hebben nog regelmatig contact. En nog iedere keer zegt hij dat het niet meer zo leuk is in zijn straat sinds we weg zijn.

Achter iedereen zit een verhaal. Ik las eens ergens zoiets moois: “Be kind, for everyone you meet is fighting a battle you know nothing about.”

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:46

safina schreef:
Christiene schreef:

...en stel nou dat de buurman op een ander forum zou schrijven.... Dan krijgt hij ongetwijfeld als reactie: "zeker zo'n asociale hysterische alleenstaande bijstandsmoeder. Zwanger van God mag weten wie. Met zo'n asohond."

We kunnen er allemaal wel karikaturen bij gaan bedenken. En helaas voorzien programma's als de Rijdende Rechter ons van indrukken van de meest extreme types die er bestaan. Daar selecteren ze op: een verschil van inzicht tussen normaal functionerende, goed communicerende buren is immers niet interessant voor de kijkcijfers.

De kunst lijkt me om juist de positieve kanten van iemand te blijven zien in zo'n situatie. Wij hadden ooit, jaren geleden, zo'n buurman die zich met alles in de buurt bemoeide. Laat ik hem hier Leo noemen. We woonden er nog geen twee dagen, of Leo stond mijn man uit te schelden omdat mijn man de auto per ongeluk zo had geparkeerd dat Leo er niet meer met zijn fiets langs kon. Mijn man heeft rustig gereageerd en is hem verder uit de weg gegaan (en heeft nooit meer de auto daar geparkeerd, al hebben we Leo nooit zien fietsen en vroegen we ons af of hij wel een fiets had :D ) Leo had ook altijd ruzie met de kinderen in de straat, over voetballen in de tuin enzo. En met hun ouders. En dan ging hij vreselijk tekeer.
Een paar maanden later reed mijn man per ongeluk tegen Leo's auto aan. Zal je net zien... Manlief heeft met lood in zijn schoenen aangebeld en verteld wat er gebeurd was. Hij hield er rekening mee dat Leo zou ontploffen. Tot zijn verrassing nam Leo het heel kalm op. Samen de verzekeringspapieren ingevuld en van daaruit is er meer contact ontstaan. Er bleek een heel verhaal achter Leo te zitten. PTSS omdat hij als militair vreselijke dingen had meegemaakt, medische problemen waardoor hij fysiek weinig kon, als kind z'n ouders verloren.... Maar ook een ontzettende passie voor zijn tuin en prachtige verhalen over vroeger.
Hij paste op ons huis als we met vakantie gingen. En kwam regelmatig even langs voor een praatje. Het was Leo die snel ontdekte dan ons oude buurvrouwtje met een gebroken heup in huis lag. Hij zag dat ze de gordijnen nog niet open had 's morgens. Het was Leo die zijn gereedschap aan mijn man gaf toen hij teveel pijn had om zelf ooit nog te klussen. En toen we uiteindelijk gingen verhuizen naar de andere kant van het land, stond Leo te janken. Zo erg vond hij het dat we weggingen. En wij vonden het ook erg. We hebben nog regelmatig contact. En nog iedere keer zegt hij dat het niet meer zo leuk is in zijn straat sinds we weg zijn.

Achter iedereen zit een verhaal. Ik las eens ergens zoiets moois: “Be kind, for everyone you meet is fighting a battle you know nothing about.”
daarom zet ik er ook bij ik oordeel er niet over.. maar die eerste zin deed ik dat inderdaad al.

ja ik geloof ook wel dat ze er op selecteren en dat het andersom ook reacties krijgt. met de tv programma's

die verhalen van jou zoals leo hoor je niet zo vaak op fora's.. meestal de ruzie's van een kant.

ik hoop dat ts het wel opgelost krijgt. begint met uitstekende schroeven enzo gaat dat hopelijk niet heen en weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:42

@christiene Dat doen we allemaal wel, denk ik. Tenminste: ik wel. En laten we wel wezen: als m'n man nooit tegen die auto aan gereden was, dan hadden we Leo nog steeds een vervelende oude z**k*rd gevonden. En dat is hij trouwens ook. :D Maar ook nog zoveel meer dan dat.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:42

Mooi geschreven!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:55

safina schreef:

Amen _/-\o_
Schitterend, wat ik ook al probeerde aan te geven, beetje aardigheid zal je verbazen en levert je vaak veel op. Vaak zijn mensen ook niet voor niets zo.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:35

gohya schreef:

Dat honden nu niet verharen is een leuk fabeltje. Kom even bij mij thuis kijken; elke dag een compleet tapijt haren stofzuigen omdat mijn oudste hond verhaart en die doet dat nooit zuinig.
Verder denk ik zeker wel dat het een vervelend "oud" (zo oud ben je toch niet als je 60 bent?) mannetje is en ik zou niet aanbieden im de haren uit zijn tuin te vegen. Sorry hoor dat gaat echt veel te ver. Zoveel haar kan daar niet liggen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:21

Nikass dan heb jij vast geen kortharige hond in huis.De langharige en middel langharige verliezen idd. het hele jaar door haren.Maar TS heeft een kortharige.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:24

gohya schreef:
Nikass dan heb jij vast geen kortharige hond in huis.De langharige en middel langharige verliezen idd. het hele jaar door haren.Maar TS heeft een kortharige.

Ik ook en die verliest gewoon haar hoor.
Sterker nog, in mijn tuin ligt inderdaad ook veel haar (van mijn gladharige hond!). Het zou zo maar eens kunnen dat de buurman echt hondenhaar in zijn tuin heeft. Wellicht is hij allergisch? wellicht vind hij het vervelend dat hij de haren zijn huis in loopt?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:39

Bonjemetdeburen.tv ...
Als je er écht niet uit komt.
Het is nou eenmaal een beetje geven en nemen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:42

Sababber schreef:
Bonjemetdeburen.tv ...
Als je er écht niet uit komt.
Het is nou eenmaal een beetje geven en nemen..

inderdaad...of ergens gaan wonen waar je geen buren hebt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:36

gohya schreef:

Heb jij wel honden?
De gedachte dat een langharige hond meer verhaart dan een kortharige is zó achterhaald. Ze hebben evenveel haar (even los van ondervacht ed) en verharen ook evenveel. Bij een langharige hond merk je het zelfs minder omdat de haren in de lange vacht blijven hangen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:39

gohya schreef:

ik heb een kortharige en die verliest dus ook altijd haar, zomer en winter, en nee het is geen binnenhond..

als ik 4 dagen niet stofzuig heb ik een wit tapijtje over mijn tapijt liggen waar ze altijd ligt te knorren.