Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Mijn voliere staat in mijn eigen tuin. Waarom moet ik daar een jurassic park omheining van stroom omheen zetten
Citaat:Ander voorbeeld: onze overburen hebben een klein kind (gok nu bijna 4 jaar) die hyperallergisch is voor katten. Ze krijgt acuut een soort astmatische aanval

Jannepauli schreef:Cayenne schreef:Mijn voliere staat in mijn eigen tuin. Waarom moet ik daar een jurassic park omheining van stroom omheen zetten
Omdat JIJ beslist om vogels te houden in een kooi waar ze niet horen. In de natuur kunnen vogels wegvliegen en krijgt de kat geen kans. Jouw oorzaak, jouw probleem - de natuur verander je niet.Citaat:Ander voorbeeld: onze overburen hebben een klein kind (gok nu bijna 4 jaar) die hyperallergisch is voor katten. Ze krijgt acuut een soort astmatische aanval
Jammer voor dat kind, maar hoe kun je dat de kat verwijten?
Zorg inderdaad voor wegversperring. En als je dat dan doet op zo'n manier dat de kat vervolgens niet weg kan, ben je niet goed bij je hoofd
Men zeurt liever over hun autonome verdedigingsrechten van hun eigen postzegel achter 't huis dan gewoon een paar meter schrikdraad te halen met een stroomapparaatje. Mijn buurman heeft overigens ook een voliere die parallel loopt aan de rijbak., met ongeveer een meter ruimte en een laag beukenhaagje er tussen. Mijn paarden staan dagelijks gefascineerd naar die fladderende vogeltjes en hun getweet en gekrijs te kijken. Onze katten hebben een plekje onder de beukenhaag waar ze naar de vogels gaan kijken. Eén van hen slaapt af en toe bovenop het nachthok van de voliere.. de vogels zijn er al lang aan gewend, totaal geen paniek.

Wat heeft dat nou met het daadwerkelijke onderwerp te maken..ardo_iggy schreef:Hoezo absurd.
Mensen vinden het wel normaal dat er een kat in de tuin komt die je volgels/cavia's/konijnen of weet ik veel mag pakken.
Resistance schreef:Dat is bij onze kat gebeurt. Zat lief in onze eigen tuin te wachten tot we thuiskwamen, vervolgens kwam er een grote hond de tuin in stormen, greep hem in zijn rug, en heeft hem vermoord. Dat was dus in onze eigen tuin.
Als het niet onze tuin was geweest, was ik natuurlijk wel verdrietig geweest, maar dat risico neem je met katten.

ardo_iggy schreef:Goh ik woon in een dorp en vervloek de katten hier ook die mijn voortuin gebruiken als kattenbak.
Maar als ik mijn hond in jouw achtertuin zou laten om zijn behoefte te doen zou je toch ook niet blij mee zijn waarom een kat dan wel?
En wat is het voor moeite om je katten in je eigen tuin te houden?
Ja je hebt extra kusten maar hebben andere mensen ook om die verdomde beesten er uit te houden en dat vinden jullie wel normaal.
En hoe vies is het denk je als kinderen ergens spelen zoals op school in de zandbak en de katten gebruiken die ook als kattenbak.
Mensen hou je eigen beesten bij je doe ik ook met mijn honden.

Ayasha schreef:Resistance schreef:Dat is bij onze kat gebeurt. Zat lief in onze eigen tuin te wachten tot we thuiskwamen, vervolgens kwam er een grote hond de tuin in stormen, greep hem in zijn rug, en heeft hem vermoord. Dat was dus in onze eigen tuin.
Als het niet onze tuin was geweest, was ik natuurlijk wel verdrietig geweest, maar dat risico neem je met katten.
Jouw kat doodt ook andermans vogels door ze op te jagen enz. Daar mag toch ook niet over gezeurd worden?
Jammer, maar helaas...
En ja, ik trek nu gewoon de lijn door. Mijn persoonlijke mening is dat de hond niet in jouw tuin had mogen geraken. Hond hoort, net als kat en paard op eigen domein te blijven of onder begeleiding van diens verantwoordelijke het te verlaten. Maar als je de lijn doortrekt van de "kattenliefhebbers" zou je eigenlijk niets mogen zeggen.
Was niet zo moeilijk, en heb je verder nooit meer gezeik. Katten lopen ook los, dat is nou eenmaal zo. Als er één kat wordt binnengehouden, loopt er wel een andere door je tuin. Ik raad de mensen met voliere gewoon aan om een schrikdraadje om de tuin te spannen. Alpha89 schreef:ardo_iggy schreef:Goh ik woon in een dorp en vervloek de katten hier ook die mijn voortuin gebruiken als kattenbak.
Maar als ik mijn hond in jouw achtertuin zou laten om zijn behoefte te doen zou je toch ook niet blij mee zijn waarom een kat dan wel?
En wat is het voor moeite om je katten in je eigen tuin te houden?
Ja je hebt extra kusten maar hebben andere mensen ook om die verdomde beesten er uit te houden en dat vinden jullie wel normaal.
En hoe vies is het denk je als kinderen ergens spelen zoals op school in de zandbak en de katten gebruiken die ook als kattenbak.
Mensen hou je eigen beesten bij je doe ik ook met mijn honden.
Precies!
Bij ons ook zo: hele orgies en vechtpartijen van katten in de tuin. Slopen de tuinmeubelen en planten, pissen en schijten alles onder en dat moet maar kunnen? Begrijp me niet verkeerd, vind ze best leuk maar niet op deze manier en ja het zal wel instinct zijn, maar een hond moet idd ook gewoon aan de lijn. Ik zei al een keer..ik laat binnenkort m'n paard in hun voortuin schijten, eens kijken of ze dat waarderen xD
Ik zou idd een stroomdraadje plaatsen, maar volgens mij zijn er ook geurtjes (bepaalde planten) of geluidjes die katten niet leuk vinden en daardoor wegblijven