Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:59

Omdat ardo_iggy, honden van een ander kaliber zijn dan katten. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt onze amm. Stafford los te laten lopen. Ze zou maar eens een kind bijten, wel even anders dan een kat. Is er eigenlijk een wet die zegt dat katten niet los mogen lopen? Zo nee, denk ik toch echt dat je je tuin zelf aan moet passen tegen de katten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:00

Cayenne schreef:
Mijn voliere staat in mijn eigen tuin. Waarom moet ik daar een jurassic park omheining van stroom omheen zetten

Omdat JIJ beslist om vogels te houden in een kooi waar ze niet horen. In de natuur kunnen vogels wegvliegen en krijgt de kat geen kans. Jouw oorzaak, jouw probleem - de natuur verander je niet.

Citaat:
Ander voorbeeld: onze overburen hebben een klein kind (gok nu bijna 4 jaar) die hyperallergisch is voor katten. Ze krijgt acuut een soort astmatische aanval

Jammer voor dat kind, maar hoe kun je dat de kat verwijten?
Zorg inderdaad voor wegversperring. En als je dat dan doet op zo'n manier dat de kat vervolgens niet weg kan, ben je niet goed bij je hoofd :))

Men zeurt liever over hun autonome verdedigingsrechten van hun eigen postzegel achter 't huis dan gewoon een paar meter schrikdraad te halen met een stroomapparaatje. Mijn buurman heeft overigens ook een voliere die parallel loopt aan de rijbak., met ongeveer een meter ruimte en een laag beukenhaagje er tussen. Mijn paarden staan dagelijks gefascineerd naar die fladderende vogeltjes en hun getweet en gekrijs te kijken. Onze katten hebben een plekje onder de beukenhaag waar ze naar de vogels gaan kijken. Eén van hen slaapt af en toe bovenop het nachthok van de voliere.. de vogels zijn er al lang aan gewend, totaal geen paniek.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:01

Een kat kan ook aanvallen dus daar zie ik het verschil niet in.

Jij wil een kat zorg er dan ook voor dat je hem in je eigen tuin houdt lijkt mij niet zo moeilijk.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:02

Jannepauli schreef:
Cayenne schreef:
Mijn voliere staat in mijn eigen tuin. Waarom moet ik daar een jurassic park omheining van stroom omheen zetten

Omdat JIJ beslist om vogels te houden in een kooi waar ze niet horen. In de natuur kunnen vogels wegvliegen en krijgt de kat geen kans. Jouw oorzaak, jouw probleem - de natuur verander je niet.

Citaat:
Ander voorbeeld: onze overburen hebben een klein kind (gok nu bijna 4 jaar) die hyperallergisch is voor katten. Ze krijgt acuut een soort astmatische aanval

Jammer voor dat kind, maar hoe kun je dat de kat verwijten?
Zorg inderdaad voor wegversperring. En als je dat dan doet op zo'n manier dat de kat vervolgens niet weg kan, ben je niet goed bij je hoofd :))

Men zeurt liever over hun autonome verdedigingsrechten van hun eigen postzegel achter 't huis dan gewoon een paar meter schrikdraad te halen met een stroomapparaatje. Mijn buurman heeft overigens ook een voliere die parallel loopt aan de rijbak., met ongeveer een meter ruimte en een laag beukenhaagje er tussen. Mijn paarden staan dagelijks gefascineerd naar die fladderende vogeltjes en hun getweet en gekrijs te kijken. Onze katten hebben een plekje onder de beukenhaag waar ze naar de vogels gaan kijken. Eén van hen slaapt af en toe bovenop het nachthok van de voliere.. de vogels zijn er al lang aan gewend, totaal geen paniek.

Maar waarom moet ik als niet katten eigenaar geld gaan uitgeven voor iemand anders zijn dieren?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:02

ardo_iggy schreef:
Maar waarom moet ik als niet katteneigenaar geld gaan uitgeven om ze buiten te houden??
En niet de eigenaar zelf om hem binnen te houden?

Snap dat je dat vind.
Vind ik ook.

Wij krijgen binnenkort ook een kat.
Maar onze buurt heeft veel katten en niemand heeft er last van.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:04

ardo_iggy schreef:
Een kat kan ook aanvallen dus daar zie ik het verschil niet in.

Jij wil een kat zorg er dan ook voor dat je hem in je eigen tuin houdt lijkt mij niet zo moeilijk.

Is er ergens een wet die dat zegt dan? Op de vergelijking aanval kat - Amerikaanse Stafford ga ik niet eens in :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:05

ardo_iggy schreef:
Maar waarom moet ik als niet katten eigenaar geld gaan uitgeven voor iemand anders zijn dieren?

Omdat je zelf de consequenties moet dragen van het feit dat je prooidieren willens en wetens in een roofdierenomgeving wil houden.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:05

Nee hoor, ik woon afwisselend in een dorp en zelfs... Op een boerderij :D

Als mijn buurman duiven had gehad die mij overlast zouden veroorzaken zou ik net zo goed aankloppen bij de buurman of hij die beesten alsjeblieft in bedwang kan houden. Net als dat ik dat doe bij de eigenaar van de katten die bij mij overlast veroorzaken :)

Jannepauli, over natuur gesproken, mijn hond zijn jachtdrift in de achtertuin is ook natuur. Dus jou loslopende kat als natuur in mijn achtertuin, komt mijn hond zijn natuurlijke jachtdrift tegen. Jouw oorzaak, jou probleem toch? Jij laat immers je kat los.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:06

Maar wie laat dan die roofdieren los lopen?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:06

Vijvertje aanleggen rond de volière?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:08

Ja Maanon, mijn katten komen dan ook niet in jouw tuintje. Door jouw hond. Simpel toch? Ik heb daar geen probleem mee. Net zoals jij mijn erf niet op komt omdat je dan mijn honden tegen komt. :))

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:09

'Het is maar een drolletje.'
Ja, in de speeltuin hierzo ligt het vol met 'maar zulke drolletjes' waar kinderen met hun blote handen in grijpen, maar o wee als een hun 'maar een drolletje' achterlaat.

Ik snap bepaalde dingen hier niet, van zowel katteneigenaren als mensen die katten uit hun tuin willen houden. Maar het onbegrip gaat vooral naar de katteneigenaren. Want Poekie moet wel overal kunnen lopen, anders is Poeke zielig. Mensen moeten zich niet aanstellen als Poekie een drolletje neerlegt, want Poekie begraaft het wel! (in de groentetuin of zandbak). En als mensen dan maatregelen nemen, zijn het kattenhaters en dierenmishandelaars? :?

Mensen die een kat uit hun tuin willen houden, hoeven dat imo niet zo te doen dat ze een dier verwonden met spijkers, maar een stroomdraad kan geen kwaad. Maar dan wel op kosten van de eigenaar van de kat. Het is jouw dier, dus jouw verantwoordelijkheid dat hij niemand lastig valt. En natuurlijk is het meest simpele zorgen dat je kat gewoon in je eigen tuin blijft.

En vergeet niet, dat het bij wet verboden is om huisdieren te laten jagen in het open veld. Dus Poekie mag wel buiten lopen, maar geen dieren doden ;)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:09

Nee, anderen komen bij mij het erf ook niet op door de hond inderdaad. Maar duidelijk, dan zijn we het daar over eens :)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:13

Even een andere vraag wat doe je als katteneigenaar als een hond in je tuin komt en die bijt je kat dood??
Je weet niet van wie de hond is en is meteen weg na het incident.

Sammie

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:15

Wat een banale vraag :') Wat heeft dat nou met het daadwerkelijke onderwerp te maken..

Het wordt hier steeds absurter.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:16

Hoezo absurd.

Mensen vinden het wel normaal dat er een kat in de tuin komt die je volgels/cavia's/konijnen of weet ik veel mag pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:18

Dat is bij onze kat gebeurt. Zat lief in onze eigen tuin te wachten tot we thuiskwamen, vervolgens kwam er een grote hond de tuin in stormen, greep hem in zijn rug, en heeft hem vermoord. Dat was dus in onze eigen tuin.

Als het niet onze tuin was geweest, was ik natuurlijk wel verdrietig geweest, maar dat risico neem je met katten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:22

ardo_iggy schreef:
Hoezo absurd.

Mensen vinden het wel normaal dat er een kat in de tuin komt die je volgels/cavia's/konijnen of weet ik veel mag pakken.

Ten eerste niet generaliseren.. “Mensen vinden het niet normaal” Want anders was deze hele discussie er niet geweest.. Ten tweede kun je daar niks aan doen, dus het antwoord zou zijn niks.. En een ander antwoord zou zijn zorgen dat die of elke hond nooit meer in je tuin terecht komt. Maar dat is nou net tegen het zere been van de vogelliefhebber, want ik gok dat de meeste vogelliefhebbers die hier meepraten vinden dat de katteneigenaar dat moet regelen en een ander aantal hier vindt dat de vogeleigenaar dat moet regelen. En dáár gaat de discussie dus over.. niet over een of andere vage hypothese die zelden tot nooit voorkomt en waar haast geen fatsoenlijk antwoord op te geven is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:26

Resistance schreef:
Dat is bij onze kat gebeurt. Zat lief in onze eigen tuin te wachten tot we thuiskwamen, vervolgens kwam er een grote hond de tuin in stormen, greep hem in zijn rug, en heeft hem vermoord. Dat was dus in onze eigen tuin.

Als het niet onze tuin was geweest, was ik natuurlijk wel verdrietig geweest, maar dat risico neem je met katten.

Jouw kat doodt ook andermans vogels door ze op te jagen enz. Daar mag toch ook niet over gezeurd worden?
Jammer, maar helaas...

En ja, ik trek nu gewoon de lijn door. Mijn persoonlijke mening is dat de hond niet in jouw tuin had mogen geraken. Hond hoort, net als kat en paard op eigen domein te blijven of onder begeleiding van diens verantwoordelijke het te verlaten. Maar als je de lijn doortrekt van de "kattenliefhebbers" zou je eigenlijk niets mogen zeggen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:27

Als ik zelf een volière zou hebben zou daar idd een stroomdraadje om heen komen.
Mijn man wou graag een volière, en de speciale stroomklok voor honden en katten lag daarom ookal in huis.
Maar de volière word toekomst plan en de kitten komt binnen kort.
Dus word onze tuin netjes afgeschermd met een draadje.
Misschien voor altijd of in ieder geval tot onze kitten oud genoeg is om zelf op pad te gaan.

Ik zou dus als eigenaar van vogels etc zelf zorgen voor de nodige bescherming.
Ons konijn zit daarom ook elke avond vast. Uit voorzorg we wonen nou eenmaal in een gebied met veel vossen, marters, roofvogels, katten etc etc.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:28

Schijnbaar vinden katten eigenaren het wel normaal dat het kan gebeuren anders laten ze die verdomde beesten niet los lopen.

En als mijn hond zou uitbreken moet ik er voor zorgen dat ze op mijn erf blijven en niet andersom.
Dus geld precies het zelfde voor een katten eigenaar maak je eigen tuin zo dat ze er niet uitkunnen.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:29

ardo_iggy schreef:
Goh ik woon in een dorp en vervloek de katten hier ook die mijn voortuin gebruiken als kattenbak.

Maar als ik mijn hond in jouw achtertuin zou laten om zijn behoefte te doen zou je toch ook niet blij mee zijn waarom een kat dan wel?

En wat is het voor moeite om je katten in je eigen tuin te houden?
Ja je hebt extra kusten maar hebben andere mensen ook om die verdomde beesten er uit te houden en dat vinden jullie wel normaal.

En hoe vies is het denk je als kinderen ergens spelen zoals op school in de zandbak en de katten gebruiken die ook als kattenbak.

Mensen hou je eigen beesten bij je doe ik ook met mijn honden.

Precies!
Bij ons ook zo: hele orgies en vechtpartijen van katten in de tuin. Slopen de tuinmeubelen en planten, pissen en schijten alles onder en dat moet maar kunnen? Begrijp me niet verkeerd, vind ze best leuk maar niet op deze manier en ja het zal wel instinct zijn, maar een hond moet idd ook gewoon aan de lijn. Ik zei al een keer..ik laat binnenkort m'n paard in hun voortuin schijten, eens kijken of ze dat waarderen xD

Ik zou idd een stroomdraadje plaatsen, maar volgens mij zijn er ook geurtjes (bepaalde planten) of geluidjes die katten niet leuk vinden en daardoor wegblijven

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:30

Maar als je een volière hebt wil je andere dieren ook weg houden.
Dan kun je beter iets plaatsen waardoor je 'onwelkom'volk weg houd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:31

Ayasha schreef:
Resistance schreef:

Jouw kat doodt ook andermans vogels door ze op te jagen enz. Daar mag toch ook niet over gezeurd worden?
Jammer, maar helaas...

En ja, ik trek nu gewoon de lijn door. Mijn persoonlijke mening is dat de hond niet in jouw tuin had mogen geraken. Hond hoort, net als kat en paard op eigen domein te blijven of onder begeleiding van diens verantwoordelijke het te verlaten. Maar als je de lijn doortrekt van de "kattenliefhebbers" zou je eigenlijk niets mogen zeggen.

Hond loopt nog steeds altijd los, dus in plaats van dat hij nog meer katten doodbijt, hebben wij een hekje om onze tuin gezet. :) Was niet zo moeilijk, en heb je verder nooit meer gezeik. Katten lopen ook los, dat is nou eenmaal zo. Als er één kat wordt binnengehouden, loopt er wel een andere door je tuin. Ik raad de mensen met voliere gewoon aan om een schrikdraadje om de tuin te spannen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:32

Alpha89 schreef:
ardo_iggy schreef:
Goh ik woon in een dorp en vervloek de katten hier ook die mijn voortuin gebruiken als kattenbak.

Maar als ik mijn hond in jouw achtertuin zou laten om zijn behoefte te doen zou je toch ook niet blij mee zijn waarom een kat dan wel?

En wat is het voor moeite om je katten in je eigen tuin te houden?
Ja je hebt extra kusten maar hebben andere mensen ook om die verdomde beesten er uit te houden en dat vinden jullie wel normaal.

En hoe vies is het denk je als kinderen ergens spelen zoals op school in de zandbak en de katten gebruiken die ook als kattenbak.

Mensen hou je eigen beesten bij je doe ik ook met mijn honden.

Precies!
Bij ons ook zo: hele orgies en vechtpartijen van katten in de tuin. Slopen de tuinmeubelen en planten, pissen en schijten alles onder en dat moet maar kunnen? Begrijp me niet verkeerd, vind ze best leuk maar niet op deze manier en ja het zal wel instinct zijn, maar een hond moet idd ook gewoon aan de lijn. Ik zei al een keer..ik laat binnenkort m'n paard in hun voortuin schijten, eens kijken of ze dat waarderen xD

Ik zou idd een stroomdraadje plaatsen, maar volgens mij zijn er ook geurtjes (bepaalde planten) of geluidjes die katten niet leuk vinden en daardoor wegblijven

Ja inderdaad nog niet eens over die oversekste katten gehad met hun gejank s'nachts die je uit je nachtrust houden.